Το ειδικό βάρος των Gravitysays_i

Facebook Twitter
0

Μια δεκαετία (και βάλε) μετά την εμφάνιση της post-rock και της σαρωτικής επιτυχίας (τηρουμένων των αναλογιών) και δυσανάλογης των πωλήσεων (οι Godspeed You Black Emperor έκαναν sold out το Ρόδον το 2002 με πωλήσεις 400 αντιτύπων και εισιτήριο 8000 δραχμών!) που είχε στην Ελλάδα, μια ελληνική μπάντα κόντρα στην κατάρρευση του hype (τώρα πια είναι όλα lo-fi) έπιασε το σκοινί από εκεί που το άφησαν οι τελευταίοι των post-rock-μοικανών και το πήγαν ένα σκαλί παραπάνω. Με τη χρήση παραδοσιακών οργάνων, αλλά και ηλεκτρονικών κονσόλων, με μινιμαλιστικές φόρμες αλλά και μαξιμαλιστικές συνθέσεις, με σκοτεινό ήχο και χατζιδακικές αναφορές κατάφεραν τα τελευταία τέσσερα χρόνια να κυκλοφορήσουν δυο από τους σπουδαιότερους δίσκους με ελληνική ούγια. Όσοι ανακαλύπταμε σχεδόν αυτούσια χατζιδακικά αποσπάσματα στους πρώτους δίσκους των Godspeed, δεν εντυπωσιαστήκαμε όταν ο Σείριος (η δισκογραφική που άφησε πίσω του ο Μάνος Χατζιδάκις) κυκλοφόρησε την πρώτη τους δισκογραφική δουλεία με τίτλο The Roughest Sea το 2007, ένα conceptual album με μια δυναμική που ξέφευγε από τις εγχώριες κυκλοφορίες της εποχής και κυρίως μακριά από εφήμερες μόδες και τάσεις-ένας δίσκος σχεδόν κλασσικός άμα την κυκλοφορία του από ένα συγκρότημα «άπατρι» (με την έννοια ότι είναι απροσδιόριστη η καταγωγή τους. θα μπορούσαν να είναι από το Λιντς, από το Βανκούβερ ή από την Κομοτηνή- είναι από τον Πειραιά). Οι Gravitysays_i δημιουργήθηκαν τον Μάρτιο του 2003 από τον Μάνο Πατεράκη και τον Νίκο Ρέτσο, αλλά σύντομα συσπείρωσαν γύρω τους μια ομάδα ανθρώπων και ταλαντούχων μουσικών, σαν μια κολεκτίβα (οι «οργανωτικές» επιρροές των Godspeed είναι και εδώ εμφανείς). Τέσσερα χρόνια μετά και με σχετικά ελάχιστες συναυλίες στην πλάτη τους, κυκλοφόρησαν φέτος το  “The Figures of Enormous Grey and The Patterns of Fraud”, έναν δίσκο με ακόμα πιο έντονα σκοτεινά στοιχεία, περισσότερο βουτηγμένο στα ερεβώδη μουσικά κατατόπια που είχαμε ακούσει στον πρώτο του δίσκο, ενώ ταυτόχρονα υπερτονίζουν την συσχέτισή τους με την μεσογειακή μουσική, όσο παράδοξο και αν ακούγεται αυτό. Το μομέντουμ τους ήταν κατά τη γνώμη μου η κατανυκτική συναυλία τους στο Αμφιθέατρο του Αθήνα 9,84, τον περασμένο Μάϊο , από την οποία προήλθε και το πρώτο βίντεο κλιπ τους για το κομμάτι “The Finger Of Blame”.  Και αν τις προάλλες άνοιξαν την συναυλία των Tuxedomoon στο Gagarin, το εντυπωσιακό είναι οτι οι ίδιοι οι Anathema (που παίζουν σε μια metal και goth δρόμους, αν και τελευταία έχουν «ηρεμήσει» κάπως) τους επέλεξαν για να ανοίξουν και τη δική τους συναυλία στο Fuzz στις 7 Οκτωβρίου. Ένα χαμαιλεοντικό συγκρότημα.

i: O δίσκος των Gravitysays_i «The Figures of Enormous Grey and The Patterns of Fraud»  κυκλοφορεί από την Restless Wind.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ