Το όνομα του Θανάση Τσιμπίνη έσκασε ηχηρά πέρσι με την πρώτη απόπειρά του, το Dust, που βραβεύθηκε με ειδική μνεία στις Νύχτες Πρεμιέρας και ταξίδεψε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Η ιδιαίτερη αισθητική του και η σαφής κατάταξη του «βλέμματός» του στο ελληνικό weird ρεύμα τον έκαναν να ξεχωρίσει. Φέτος δηλώνει και πάλι παρών στο επετειακό 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας. Μαζί με τον μόνιμο συνεργάτη του, τον παραγωγό Γιώργο Χορέβα, ετοιμάζονται για την πρεμιέρα της νέας τους δημιουργίας που έχει τον τίτλο Fawns.
Ενώ όμως περίμενα μια ταινία που να διαθέτει κάποια νοητή σύνδεση με αυτό που ξεκίνησαν, εδώ έχουν πραγματοποιήσει μια στροφή προς κάτι ολότελα διαφορετικό. Ιστορία ενηλικίωσης, queer ηδονοβλεπτικό ποίημα με οικολογικές νύξεις ή κάτι άλλο; Το σίγουρο είναι ότι το Fawns θα προκαλέσει αίσθηση. Πήγαμε για έναν καφέ, για να μου τα ξεκαθαρίσουν.
Πιστεύετε ότι με αυτή τη δουλειά δίνετε μια ώθηση στην κατάκτηση των κεκτημένων;
Γ.Χ.: Είναι μια γλυκιά ταινία που διεγείρει συναισθήματα τα οποία μπορούν να υπάρξουν ακόμα και σε ένα ομόφυλο ζευγάρι. Από εκεί και πέρα, αν αυτό μπορέσει να το αντιληφθεί κάποιος που έχει διαφορετικές απόψεις, αυτό για εμάς θα είναι plus. Απευθύνεται φυσικά σε όλο τον κόσμο. Έχουμε βάλει δύο αγόρια να βιώνουν μια κατάσταση, θα μπορούσε άνετα να είναι οποιοσδήποτε άλλος συνδυασμός.
Θ.Τ.: Όταν ξεκινούσαμε, δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε κάποιο γκέι μανιφέστο. Δεν είναι ταινία ακτιβισμού το Fawns. Απλά, μπορεί να προκύψει κι αυτό το θετικό. Πιστεύω ότι πετύχαμε τη λεπτή ισορροπία του να μην προκαλούμε με αυτό που δείχνουμε, να αφορά όλους χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι «κωλώσαμε». Όχι πρόκληση για την πρόκληση, ένα ήρεμο και γλυκό μήνυμα.
Γιώργο, γιατί είσαι ο παραγωγός του Θανάση; Εκτός από τις ταινίες, έχετε συνεργαστεί πολύ και στον χώρο της διαφήμισης. Τι έχεις δει σε αυτόν;
Γ.Χ.: Έχει πολύ αναπτυγμένη την αισθητική, ακόμα και στην καθημερινότητά του. Αυτό λείπει στα διαφημιστικά δρώμενα. Η διαφήμιση θεωρείται πολύ εμπορική κι απευθύνεται στις μάζες, οπότε στις περισσότερες δουλειές η αισθητική είναι ανύπαρκτη. Το να καταφέρεις να τη συνδυάσεις με την εμπορικότητα είναι πολύ σημαντικό, και για τους δημιουργούς και για τους πελάτες και για το brand το ίδιο. Μπορεί να το απογειώσει και μπορεί να το καταστρέψει. Εγώ γενικά ψάχνομαι στη δουλειά μου και μετά από πολλά χρόνια στον χώρο πιστεύω ότι μπορώ να ξεχωρίσω ανθρώπους. Στον Θανάση είδα κάτι από την αρχή, όταν ακόμα δεν ήξερε πού τοποθετούσε τον εαυτό του επαγγελματικά. Είμαστε πολύ διαφορετικοί κι αυτό λειτουργεί σε δημιουργικό επίπεδο. Έχουμε πολλές αδυναμίες και οι δύο, κι ο καλλιτεχνικός συνδυασμός δένει καλά.
Θ.Τ.: Πάντως, στις ταινίες εννοείται ότι μας αφορά και η εμπορικότητα. Δεν τις κάνουμε για να τις βλέπουμε οι ίδιοι, αυτό που λέμε «τέχνη για την τέχνη». Εν προκειμένω, στις μικρού μήκους μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα views. Δημιουργικά με τον Γιώργο υπάρχει πάντα αλληλεπίδραση. Στο Fawns, για παράδειγμα, ήταν δική του ιδέα η αφήγηση να σπάσει σε διάλογο και να μην είναι μονόλογος, όπως και πολλά άλλα στοιχεία της ταινίας φυσικά.
σχόλια