ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
0

Hellenic Dance Company

Ανοιχτά Σύνορα

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Ανοιχτά Σύνορα / Φωτο: Tono Lachky


Οι κοινωνικές συνθήκες και η βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών εμπνέουν και προβληματίζουν την ομάδα. Επέλεξαν τέσσερα έργα διαφορετικών εποχών και χορογραφικών στυλ, τα οποία σε ενιαία παρουσίαση αποτελούν μια ισχυρή δήλωση ανησυχίας για το μέλλον, αντίδρασης στον εφησυχασμό και σε όσα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία. Τα δεινά της ανθρωπότητας και οι κίνδυνοι για την ίδια μας τη ζωή αναπαριστώνται στις δημιουργίες των κορυφαίων χορογράφων Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky που θα ερμηνεύσουν οι χορευτές. Στις 7 και 8 Ιουνίου θα δούμε στην Πειραιώς 260 τα έργα Vertical Road, σε χορογραφία του Akram Khan, Panorama, σε χορογραφία και σχεδιασμό κοστουμιών Martha Graham, Wien, σε χορογραφία Pascal Rioult, και No More Fairy Tales, σε χορογραφία Tono Lachky.

7-8 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 21:00

Λενιώ Κακλέα

Margin Release

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Margin Release / Φωτό: Patrick Berger


Τη σκυτάλη παίρνει μια νεαρή ταλαντούχος Ελληνίδα χορογράφος της διασποράς, η Λενιώ Κακλέα, η οποία την τελευταία δεκαετία ζει κι εργάζεται στο Παρίσι. Στις 25 και 26 Ιουνίου θα παρουσιάσει στην Πειραιώς 260 το έργο της Margin Release.


Η καλλιτέχνις έχει συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα της διεθνούς σκηνής κι έχει ήδη παρουσιάσει δυο έργα της στο Φεστιβάλ Αθηνών, το Matter-of-act (2009) και το Arranged by date (2013). Στη νέα της δημιουργία, ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέκ, παίζει με την ιδέα του αποτυπώματος σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου. Κωδικοποίηση και μεταμόρφωση στοιχείων από μια χορογράφο και χορεύτρια που έχει μαθητεύσει πλάι στην Εμανουέλ Ουίν, τον Μπορίς Σαρμάτς και την Κλαούντια Τριότζι, μεταξύ άλλων, κι έχει ανακαλύψει τη γοητεία τόσο της αμερικανικής πρωτοπορίας όσο και του γιαπωνέζικου σύγχρονου χορού.

25-26 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Ομάδα Griffon, Ιωάννα Πορτόλου

Δάσος και Ταμπού

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Oμάδα χορού Griffon / Φωτο: Ιωάννα Πορτόλου


Χορογράφος της ομάδας Griffon, η Ιωάννα Πορτόλου χορογραφεί από το 2000 με ένα ιδιότυπο ιδίωμα. Παρουσιάζει για πρώτη φορά δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. Δάσος και ταμπού είναι ο τίτλος της και παρουσιάζεται στις 29 και 30 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Η γραφή της εστιάζει στη σχέση ενός ανδρικού κι ενός γυναικείου σώματος. Η επαφή των δύο χορευτών απελευθερώνει την κίνηση από την παγίδα της μανιέρας, ενώ στη σχέση επιχειρεί να κρατήσει το ουσιώδες και να καταργήσει το περιττό. Η Ιωάννα Πορτόλου βλέπει τον χορό με περισσότερο αισθητικά και λιγότερο κινητικά κριτήρια. Την ενδιαφέρει η ατμόσφαιρα, η αίσθηση. Αυτό που τη γοητεύει στον χορό είναι ότι δημιουργείται ένας κόσμος πλασματικός, έστω και για λίγο. Και το ότι είναι ομαδικός. Είναι αυτός ο συνδυασμός ανθρώπινου σώματος, φωτός, ήχου και χρώματος που τον κάνει αξεπέραστο. Στην παράστασή της τους ρόλους του ζευγαριού ερμηνεύουν οι Γιάννης Νικολαΐδης και Σεσίλ Μικρούτσικου.

29-30 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού

1Blank2 / Blossom

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Βραδιά νέου ελληνικού χορού Blossom


Η Βραδιά Νέου Ελληνικού Χορού στις 7 και 8 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 είναι και η παρθενική εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών δύο αποφοίτων της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης που κάνουν το ντεμπούτο τους σε μια κοινή βραδιά. Η Αγγελική Τρομπούλη συνεργάζεται με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες, τον Μιχάλη Χόιπελ, ο οποίος εμφανίζεται συχνά ως σολίστ και μέλος συνόλων μουσικής δωματίου εντός και εκτός Ελλάδος. Στη σκηνική τους συνάντηση υπό τον τίτλο 1blank2 επιχειρούν μια εξερεύνηση της σχέσης μουσικής και κίνησης, με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές – «σαν άδειο δοχείο το σώμα, η μουσική πρωτόγνωρα νέα». Η έτερη των πρωτοεμφανιζόμενων χορογράφων Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου χορογραφεί κι ερμηνεύει ένα σόλο, το Blossom. Το κοστούμι που φορά είναι και ο χώρος που την περιβάλλει και υφίσταται διαρκείς μεταμορφώσεις, καθώς μέσα σε αυτόν μεταμορφώνεται διαρκώς και η ίδια. Την κατασκευή του χώρου/κοστουμιού συνυπογράφουν ο Ανδρέας Ράγκναρ-Κασάπης και η Ηρώ Βαγιώτη.

7-8 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

 

Αντώνης Φωνιαδάκης

 Priority

Το Φεστιβάλ Αθηνών επιλέγει και φέτος τον ανθό της ελληνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού Facebook Twitter
Αντώνης Φωνιαδάκης / Φωτό:Ruggero Mengoni


Ο Αντώνης Φωνιαδάκης, Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία, παρουσιάζει και αυτός για πρώτη φορά τη δουλειά του στο Φεστιβάλ στις 27, 28 και 29 Ιουλίου στην Πειραιώς 260. Ο Φωνιαδάκης έχει δηλώσει την αγάπη του για την ανθρώπινη υπέρβαση, για το πώς ο άνθρωπος ξεπερνά τα πράγματα με τη σωματικότητά του. Αγαπά τον παλμό. Τον ενδιαφέρει η υπέρβαση, αυτή που σε κινεί πέρα από την ψυχολογική και συναισθηματική δομή της σωματικής υπόστασης. Με το σόλο του Priority δηλώνει μια διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματισμού, αλλά κυρίως αναστοχασμού. Την επιθυμία του να σκιτσάρει μια αυτοπροσωπογραφία, την προσωπική του ενδοχώρα, τον μύχιο τόπο καταγωγής του.

27-29 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Ε, 21:00

Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει!
Επωφεληθείτε από τα νέα πακέτα προσφορών και ενημερωθείτε για το αναλυτικό πρόγραμμα μέσα από το site του Φεστιβάλ.


Η προπώληση των εισιτηρίων για τις παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει ήδη ξεκινήσει. Μπορείτε να προμηθεύεστε εισιτήρια για όλες τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ online στην ανανεωμένη ιστοσελίδα του ή τηλεφωνικά στο 210 3272000, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 21:00. Και στις δύο περιπτώσεις η χρέωση γίνεται μέσω πιστωτικής κάρτας. Τα κεντρικά εκδοτήρια απ' όπου μπορείτε επίσης να αγοράσετε εισιτήρια βρίσκονται στη στοά Πεσμαζόγλου (Πανεπιστημίου 39) και λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00, και Σάββατο, 9:00-15:00, ενώ εισιτήρια εκδίδονται και στα βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου, Ιανός, στα καταστήματα Public και στα Reload Stores. Θα διατίθενται εισιτήρια μειωμένης τιμής για παιδιά, νέους, φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες, άτομα άνω των 65 ετών καθώς και ανέργους και άλλες κοινωνικές ομάδες. Επίσης, φέτος, για πρώτη φορά, οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν «πακέτα» εισιτηρίων για παραστάσεις της επιλογής τους: επιλέγοντας 3 παραστάσεις, θα έχουν έκπτωση 5% επί του συνόλου της τιμής, στις 4 παραστάσεις έκπτωση 7% και στις 5 παραστάσεις έκπτωση 10%. Η προσφορά ισχύει για παραγωγές του Φεστιβάλ και για ατομικά ή εισιτήρια 2 ατόμων ανά παράσταση. Οι χώροι διεξαγωγής του Φεστιβάλ είναι, μεταξύ άλλων, η Πειραιώς 260, το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν κ.ά.


Αναλυτικές πληροφορίες στο www.greekfestival.gr

Διάφορα
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ