Just another boring Sunday

Just another boring Sunday Facebook Twitter
5

Ο μέσος επισκέπτης σε μουσείο περνάει περίπου δύο δευτερόλεπτα μπροστά από κάθε έργο τέχνης και ΑΝ τον ενδιαφέρει μπορεί να διαθέσει και άλλα οχτώ για να διαβάσει τη «λεζάντα» που το συνοδεύει. Εντελώς εγκυκλοπαιδικά, το έργο με τις περισσότερες επισκέψεις την περασμένη χρονιά ήταν η Μόνα Λίζα στο Λούβρο, με πιο πολλούς επισκέπτες απ’ ό,τι η Μέκκα και το Βατικανό μαζί. Την είδαν από κοντά περίπου εννιά εκατομμύρια άνθρωποι, με μέσο χρόνο παραμονής μπροστά της τα δεκαπέντε δευτερόλεπτα. Τα περισσότερα τα ξόδεψαν για να [αυτό]ποζάρουν σε αναμνηστική φωτογραφία με τον πίνακα στο βάθος. Το 70% των επισκεπτών δεν δίνουν μία για τον πίνακα και δεν ξέρουν απολύτως τίποτα γι’ αυτόν.

Ένα τεράστιο μέρος του κόσμου που μπαίνει σε μουσεία και επισκέπτεται εκθέσεις δεν έχει ιδέα περί τέχνης. Και δεν έχει ιδέα και τι θα δει. Όχι ότι χρειάζεται και να ξέρει, δηλαδή. Όπως δεν χρειάζεται να ξέρεις από μουσική για να εκτιμήσεις μία καλή συναυλία ή για να σου αρέσει ένα κομμάτι και να ξέρεις από θέατρο για να σου αρέσει μία παράσταση. ΟΚ, όσο πιο πολύ ασχολείσαι μαζί τους και εκπαιδεύεσαι, τόσο περισσότερους κώδικες βρίσκεις για να τα αποκρυπτογραφήσεις. Και μπορείς να εκτιμήσεις τα έργα περισσότερο. Αλλά, συνήθως, ένα ωραίο έργο είναι ένα ωραίο έργο. Τέλος. Το ίδιο και ένα φρικτό.


Just another boring Sunday Facebook Twitter

Just another boring Sunday Facebook Twitter
Just another boring Sunday Facebook Twitter
Just another boring Sunday Facebook Twitter

Τεράστια και λίγο άσχετη εισαγωγή για να καταλήξω σε αυτό: Χθες στα εγκαίνια της Μπιενάλε περιφερόμασταν μπροστά από τα εκθέματα και ακούγαμε σχόλια και εντυπώσεις που ήταν αμήχανες και αδιάφορες, όσο και η ίδια η έκθεση. Δεν θέλω να σχολιάσω τα έργα, ας το κάνουν άλλοι που ξέρουν περισσότερα περί τέχνης, το μόνο που θα ήθελα να πω είναι ότι δεν είδα ούτε ένα φρικτό που να αξίζει να το αναφέρω. Δεν είδα όμως και τίποτα που να μου άρεσε πολύ. Αν εξαιρέσεις τις performances του ισογείου –οι οποίες μέσα στον αυτοσαρκασμό και την σάτιρα [μέχρι γελοιότητας] είχαν κάτι ενδιαφέρον, τα εκθέματα των πάνω ορόφων ήταν από αδιάφορα μέχρι βαρετά. Τα μόνα που θυμάμαι να μου τράβηξαν την προσοχή ήταν τα σκίτσα ανθρώπων που σε υποδέχονται ζωγραφισμένα με μολύβι στους τοίχους του κάθε ορόφου και μία Λάσση μινιατούρα, τόσο μικρή που σχεδόν δεν την πρόσεχες…

Just another boring Sunday Facebook Twitter
Just another boring Sunday Facebook Twitter
Just another boring Sunday Facebook Twitter

Και κάτι αστείο για επίλογο: στο Camp [όπου τα εκθέματα είναι κυρίως βίντεο] κάποιος φωτογράφιζε κάτι σημάδια στο ταβάνι που του φάνηκαν ενδιαφέροντα. Πλησιάσαμε και είδαμε ένα σωρό σφηκοφωλιές που έμοιαζαν με εικαστική παρέμβαση. Δεν παίρνω όρκο, αλλά νομίζω ότι δεν την είχαν κάνει άνθρωποι, έμοιαζαν με πραγματικές σφηκοφωλιές και είχαν όντως μεγαλύτερο ενδιαφέρον από οτιδήποτε είδαμε στο Camp.

Just another boring Sunday Facebook Twitter
Just another boring Sunday Facebook Twitter
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Πριν απο χρονια εμενα Κολωνια, οποτε μια μερα επισκεφτηκα το Ludwig Museum (μουσειο συγχρονης τέχνης, βασικα απο τα 50's και μετα). Το λοιπον εκεινη τη μερα μπροστα απο καθε σημαντικο εκθεμα στεκοταν ενα αγορι ή ενα κοριτσι και προσκαλουσαν τους επισκεπτες να συζητησουν για το τι σημαινει το εργο που βλεπανε, τι αισθηματα τους δημιουργει, τι σκεψεις κλπ. Φυσικα οι θεατες απαντουσαν και ειχες μπροστα απο σχεδον καθε εργο μια συζητηση περι τεχνης να ξετυλιγεται. Η φατσα μου πρεπει να εμοιαζε με τις φατσες των κατοικων της γης στη πρωτη επισκεψη απο εξωγηινο πολιτισμο. Ολος αφελεια λοιπον ρωτησα ενα απο αυτα τα παιδια (15 ή 16 πρεπει να ηταν) αν ειναι απο καποιο καλλιτεχνικο σχολειο και αυτο ειναι μερος του προγραμματος τους. Εκεινο μου απαντησε πως οχι, ηταν παιδια απο το τοπικο high school (μιλουσαμε αγγλικα οποτε δεν ξερω αν εννοουσε Gymnasium που ειναι σαν τα αγγλικα Grammar schools δηλαδη για πιο ξυπνια παιδια απο τα υπολοιπα) !!! Το morale της ιστοριας λοιπον ειναι πως η Τεχνη χρειαζεται εκπαιδευση δηλαδη αυτο που στη γλυκια μας πατριδα ποτε δεν ειχαμε. Σε πιστευω απολυτα λοιπον φιλτατε M.Hulot οταν λες για το χαμηλο επιπεδο της εκθεσης. Αν και το σωστο ερωτημα θα ηταν: Τι σε εκανε να νομιζεις οτι το επιπεδο θα ηταν υψηλο? Αυτα. (παντα ηθελα να μοιραστω αυτη την ιστορια...)