Την Κυριακή εγκαινιάστηκε στον πολυχώρο της Καντίνα Τροπικάνα στη Θεσσαλονίκη η ομαδική εικαστική έκθεση "Un Guilty Pleasures | You have nothing to lose but your guilt", υπό τους ήχους των Synthetic (Thomas Numan & Pablo Diskko) και του διδύμου των Videotapes.
H επιμελήτριά της, Δώρα Βασιλάκου, μας ξεναγεί.
Ο όρος "Ένοχες Απολαύσεις" εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1860, σε άρθρο των New York Times που αναφερόταν στην πορνεία. Αργότερα, η έκρηξη της μαζικής ποπ κουλτούρας των 90s επανέφερε τον όρο στο καθημερινό μας λεξιλόγιο.
Η έκθεση προέκυψε μέσα από την παρατήρηση του όρου "Ένοχες απολαύσεις" (Guilty pleasures') και τις διαστάσεις που λαμβάνει στη σημερινή εποχή. Η εμφάνιση των "Ένοχων Απολαύσεων" αλλάζει περιεχόμενο και σημασία με την πάροδο του χρόνου. Ο όρος εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1860, σε άρθρο των New York Times που αναφερόταν στην πορνεία. Έκτοτε ακολούθησε μία μεγάλη παύση, ώσπου η έκρηξη της μαζικής ποπ κουλτούρας των 90s επανέφερε μέσα από τη μουσική και τον κινηματογράφο τον όρο στο καθημερινό μας λεξιλόγιο.
Σήμερα η έκφραση "'Ένοχη Απόλαυση" χρησιμοποιείται παραπάνω από συχνά για να περιγράψει ή να δικαιολογήσει τις επιλογές που αποκλίνουν από το συμβατό κοινωνικό προφίλ που θέλει κανείς να διατηρεί. Η προβληματική με τις αποκαλούμενες "ένοχες απολαύσεις" αφορά στις κοινωνικές και ηθικές προεκτάσεις με τις οποίες συνδέεται και στις πεποιθήσεις που αντανακλά.
Η συγκεκριμένη έκθεση εγκαινιάζει τον όρο μη ένοχες απολαύσεις (un-guilty pleasures). Ορίζεται ως μία μικρή απόπειρα να απεμπολήσουν οι απολαύσεις την ενοχή και την "αμαρτία" και να ανοίξει ο χώρος στην ευχαρίστηση.
Η έκθεση ξεδιπλώνεται σε δύο ξεχωριστά επίπεδα τα οποία δρουν συμπληρωματικά. Ένας χώρος θα φιλοξενεί τις εικαστικές προτάσεις των καλλιτεχνών, ενώ ένας δεύτερος ειδικά διαμορφωμένος χώρος θα αποτελεί το "Guilty Room", ένα διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό στο οποίο έχει αναρτηθεί ένας μεγάλης κλίμακας πίνακας ανακοινώσεων που ο θεατής θα μπορεί ελεύθερα να γράψει μία "ένοχη απόλαυση" του. Στο "Guilty Room" προβάλλεται επίσης το βίντεο του HO PE που δημιουργήθηκε ειδικά για την έκθεση.
Μέσα από οκτώ έργα, όλα δημιουργημένα για την εν λόγω έκθεση και υπό την φιλοσοφία της, ανοίγεται ένα πεδίο όπου η ενοχή μπαίνει στην άκρη και η απόλαυση παίρνει τη θέση που της αξίζει.
Έτσι μπορούμε να δούμε να "παρελαύνουν" προσωπικότητες όπως η Madonna, στο χιουμοριστικό stencil print "Cum and Whoreship" της Lebaniz Blonde, o Μικι Ρουρκ στο digital poster Post Plastic της Αλεξάνδρας Κουμαντάκη, αλλά και ο Ζαν Πωλ Σαρτ ως πηγή έμπνευσης για τις ατμοσφαιρικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Ειρήνης Προβίδα.
Ο Ιάσονας Καμπάνης προσέγγισε τις "ένοχες απολαύσεις" μέσα από την (αυτό)λογοκρισία. Δημιούργησε δύο ξύλινα censor boxes με ψηφιακές εκτυπώσεις και το ανάλογο τους αλλοιωμένο σε pixels. Παρόμοιες σεξουαλικές αναφορές εντοπίζονται και στο έργο της Ρίτσας Καραμέτου.
___________________________________________
Un Guilty Pleasures | You have nothing to lose but your guilt
Συμμετέχουν: Ιάσoνας Καμπάνης, Ρίτσα Καραμέτου, Άκης Καράνος, Αλεξάνδρα Κουμαντάκη, Ειρήνη Προβίδα, Πυθαγόρας Χατζηανδρέου, Lebaniz Blonde, HO PE
Διάρκεια: 1 – 15 Μαρτίου 2015
Πού: Καντίνα Τροπικάνα, Εγνατία 31 (Στοά Κολόμβου), Θεσσαλονίκη.
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 11:00 – 02:00 , Σάββατο - Κυριακή 19:30 – 02:00
σχόλια