(Μη) Ένοχες Απολαύσεις

 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
0
 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
HO PE - video still

Την Κυριακή εγκαινιάστηκε στον πολυχώρο της Καντίνα Τροπικάνα στη Θεσσαλονίκη η ομαδική εικαστική έκθεση "Un Guilty Pleasures | You have nothing to lose but your guilt", υπό τους ήχους των Synthetic (Thomas Numan & Pablo Diskko) και του διδύμου των Videotapes.


H επιμελήτριά της, Δώρα Βασιλάκου, μας ξεναγεί. 

 

Ο όρος "Ένοχες Απολαύσεις" εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1860, σε άρθρο των New York Times που αναφερόταν στην πορνεία. Αργότερα, η έκρηξη της μαζικής ποπ κουλτούρας των 90s επανέφερε τον όρο στο καθημερινό μας λεξιλόγιο.

Η έκθεση προέκυψε μέσα από την παρατήρηση του όρου "Ένοχες απολαύσεις" (Guilty pleasures') και τις διαστάσεις που λαμβάνει στη σημερινή εποχή. Η εμφάνιση των "Ένοχων Απολαύσεων" αλλάζει περιεχόμενο και σημασία με την πάροδο του χρόνου. Ο όρος εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1860, σε άρθρο των New York Times που αναφερόταν στην πορνεία. Έκτοτε ακολούθησε μία μεγάλη παύση, ώσπου η έκρηξη της μαζικής ποπ κουλτούρας των 90s επανέφερε μέσα από τη μουσική και τον κινηματογράφο τον όρο στο καθημερινό μας λεξιλόγιο.


Σήμερα η έκφραση "'Ένοχη Απόλαυση" χρησιμοποιείται παραπάνω από συχνά για να περιγράψει ή να δικαιολογήσει τις επιλογές που αποκλίνουν από το συμβατό κοινωνικό προφίλ που θέλει κανείς να διατηρεί. Η προβληματική με τις αποκαλούμενες "ένοχες απολαύσεις" αφορά στις κοινωνικές και ηθικές προεκτάσεις με τις οποίες συνδέεται και στις πεποιθήσεις που αντανακλά.

 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Ειρήνη Προβίδα

Η συγκεκριμένη έκθεση εγκαινιάζει τον όρο μη ένοχες απολαύσεις (un-guilty pleasures). Ορίζεται ως μία μικρή απόπειρα να απεμπολήσουν οι απολαύσεις την ενοχή και την "αμαρτία" και να ανοίξει ο χώρος στην ευχαρίστηση.

Η έκθεση ξεδιπλώνεται σε δύο ξεχωριστά επίπεδα τα οποία δρουν συμπληρωματικά. Ένας χώρος θα φιλοξενεί τις εικαστικές προτάσεις των καλλιτεχνών, ενώ ένας δεύτερος ειδικά διαμορφωμένος χώρος θα αποτελεί το "Guilty Room", ένα διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό στο οποίο έχει αναρτηθεί ένας μεγάλης κλίμακας πίνακας ανακοινώσεων που ο θεατής θα μπορεί ελεύθερα να γράψει μία "ένοχη απόλαυση" του. Στο "Guilty Room" προβάλλεται επίσης το βίντεο του HO PE που δημιουργήθηκε ειδικά για την έκθεση.

Μέσα από οκτώ έργα, όλα δημιουργημένα για την εν λόγω έκθεση και υπό την φιλοσοφία της, ανοίγεται ένα πεδίο όπου η ενοχή μπαίνει στην άκρη και η απόλαυση παίρνει τη θέση που της αξίζει.

 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Ρίτσα Καραμέτου


Έτσι μπορούμε να δούμε να "παρελαύνουν" προσωπικότητες όπως η Madonna, στο χιουμοριστικό stencil print "Cum and Whoreship" της Lebaniz Blonde, o Μικι Ρουρκ στο digital poster Post Plastic της Αλεξάνδρας Κουμαντάκη, αλλά και ο Ζαν Πωλ Σαρτ ως πηγή έμπνευσης για τις ατμοσφαιρικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Ειρήνης Προβίδα.


Ο Ιάσονας Καμπάνης προσέγγισε τις "ένοχες απολαύσεις" μέσα από την (αυτό)λογοκρισία. Δημιούργησε δύο ξύλινα censor boxes με ψηφιακές εκτυπώσεις και το ανάλογο τους αλλοιωμένο σε pixels. Παρόμοιες σεξουαλικές αναφορές εντοπίζονται και στο έργο της Ρίτσας Καραμέτου.

 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Lebaniz Blonde
 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Αλεξάνδρα Κουμαντάκη
 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Ειρήνη Προβίδα
 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Ιάσoνας Καμπάνης
 (Μη) Ένοχες Απολαύσεις Facebook Twitter
Πυθαγόρας Χατζηανδρέου

___________________________________________

Un Guilty Pleasures | You have nothing to lose but your guilt

Συμμετέχουν: Ιάσoνας Καμπάνης, Ρίτσα Καραμέτου, Άκης Καράνος, Αλεξάνδρα Κουμαντάκη, Ειρήνη Προβίδα, Πυθαγόρας Χατζηανδρέου, Lebaniz Blonde, HO PE

Διάρκεια: 1 – 15 Μαρτίου 2015
Πού: Καντίνα Τροπικάνα, Εγνατία 31 (Στοά Κολόμβου), Θεσσαλονίκη.
Ώρες Λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 11:00 – 02:00 , Σάββατο - Κυριακή 19:30 – 02:00

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ