Ακόμα και εκτός σκηνής, η Gaga είναι έτοιμη για τη σκηνή.
Ο δημοσιογράφος των New York Times Jon Pareles έρχεται να προστεθεί στη λίστα των ειδικών που προσπαθούν να ερμηνεύσουν το φαινόμενο Lady Gaga, με αφετηρία την πολυπραγμοσύνη της και τον ασταμάτητο ρυθμό παραγωγής μουσικής, στίχων, εικόνας και μηνύματος. Για την Gaga δεν υπάρχει καθόλου χρόνος για αποσυμπίεση. Από το ένα γκαλά στο άλλο, από τη μία δίχρονη τουρνέ στην επόμενη. Από το ένα πολυπλατινένιο άλμπουμ στο επόμενο, επίσης πολλά υποσχόμενο και πολυ προβαλλόμενο. Εμφανίσεις, εμφανίσεις, εμφανίσεις – outfits, outfits, outfits. Η ίδια το λέει καλύτερα: «Είμαι ενα σόου χωρίς διάλλειμα».
Ανανεώνει την εικόνα της με ταχύτητες γρήγορου ίντερνετ. Ο David Bowie έστηνε μια καινούρια αμφίεση για κάθε του άλμπουμ, η Madonna για κάθε της σινγκλ. Η Stefani Germanotta στήνει μια καινούρια εικόνα για τον εαυτό της για κάθε δελτίο ειδήσεων. Ο οίκος της, το Haus of Gaga παράγει outfits και concepts με εξαντλητικούς ρυθμούς για κάθε μιντιακή ανάγκη και προβολή. Για όλους υπάρχει μια καινούρια Gaga για να δοξάσουν, να αναλύσουν, να κράξουν ή να κοπιάρουν. Ένα πράγμα όμως παραμένει σταθερό κι αληθινό, ανάμεσα στις αναρίθμητες μαστορεμένες αλλαγές κοστουμιών, περουκών και χορευτικών τερτιπιών. Η Gaga τραγουδάει πάντα ζωντανά και ποτέ playback. Πίσω από το βαρύ παραπέτασμα της μόδας κρύβεται ένα επιμελές μουσικό φλωράκι.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες από τις υπόλοιπες σταρλέτες της ποπ, η Gaga είναι αυτοκαθοδηγούμενη. Συνεργάζεται με στρατιές παραγωγών, σχεδιαστών και σκηνοθετών, αλλά το γενικό ποπ κατευθυντήριο της παραμένει αποκλειστικά δικό της, ανεπηρέαστο από συμβούλους και επιτροπές και λοιπούς παρατρεχάμενους. Ο παραγωγός DJ White Shadow λέει γι’ αυτήν: «Οτιδήποτε κι αν αποφασίσει να κάνει, η ίδια βρίσκεται πάντα στο τιμόνι της διεύθυνσης. Είναι 100% επικεφαλής στο 100% του οτιδήποτε κάνει. Είναι τρελό».
Στα καμαρίνια, η συνεντευξη αρχίζει. Δεν είναι καθόλου ντροπαλή. Η ίδια έχει δηλώσει προηγουμένως ότι «κάθε στιγμή της ζωής της είναι και μια μικρή παράσταση». Επανέρχεται η κοινότοπη ερώτηση περί τέχνης και τεχνασμάτων, περί φτιαχτής κι αληθινής εικόνας. Κι απαντά: «Μου ακούγεται περίεργο όταν με ρωτάνε “Αυτή είναι η αληθινή Gaga;” ή “Αυτός είναι ο πραγματικός εαυτός σου, ή παίζεις θέατρο;”. Με το Born This Way ήθελα να δώσω μια απάντηση σε όλες αυτές τις ερωτήσεις που επανειλημμένα μου τίθενται τα τελευταία τρια χρόνια. This is who I am. Αυτή λοιπόν είμαι». Η Gaga απλώνει το πόδι της για να μου δείξει το τατουάζ με τον μονόκερω, έναν μικρό πήγασο. «Ο μονόκερως είναι ένα μυθικό μαγικό πλάσμα. Το τελευταίο άλμπουμ μου προσπαθεί να ακυρώσει την άποψη ότι η μαγεία δεν είναι αληθινή. Πιστεύω ότι η μαγεία είναι αληθινή, όπως και η φαντασία είναι αληθινή. Ζω συνεχώς ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα».
Οι ρυθμοί της εξαντλητικοί. Το άρθρο των New York Times που εξυμνεί τα ταλέντα της εκτενές και ανεξάντλητο. Αναλύει με λεπτομέριες την τραγουδοποιό Gaga, τον ήχο που παράγει, την στιχουργική της ικανότητα, τις χορογραφικές της ντανιές και τα βίντεο κλιπ της.
«Η ποπ κουλτούρα είναι η θρησκεία μου. Άρα και η δουλειά μου δεν τελειώνει ποτέ».
Ηχητικά αποσπάσματα της συνεντευξης μπορειτε να ακούσετε στην ίδια σελίδα των New York Times (στο πλάι αριστερά Gaga on Gaga Audio).
σχόλια