Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας;

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας; Facebook Twitter
Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσαρμόσει το look της στη συννεφιασμένη ανεμελιά μιας κοπέλας που ρίσκαρε χωρίς να πολεμήσει ανοιχτά.
0

Η περίπτωση της Τζιν Σίμπεργκ υπήρξε μυστηριώδης, τραγική και τελείως ανακόλουθη με τη λαμπερή, παιδιάστικη εικόνα που ανέδιδε. Τα κοντοκουρεμένα, ξανθά μαλλιά της, πολύ πριν τη διάσημη κουπ της Μία Φάροου χρόνια αργότερα, και το στρογγυλό προσωπάκι που έγινε παγκόσμια γνωστό με τη χαριτωμένη Αμερικανίδα του Γκοντάρ στο Με Κομμένη την Ανάσα, στο πλευρό του Ζαν Πολ Μπελμοντό, γεννήθηκε από την προσπάθεια του κοριτσιού από την επαρχιακή Αμερική να κάνει τη διαφορά όταν έφτασε στο Χόλιγουντ.

Η ταινία Seberg του Μπένεντικτ Άντριους, πολιτικό θρίλερ και ακαδημαϊκή βιογραφία ταυτόχρονα, ξεκινά με το περίφημο πλάνο της ηθοποιού να καίγεται, κυριολεκτικά, στην πυρά του προβοκάτορα σκηνοθέτη Ότο Πρέμιντζερ, όταν στο γύρισμα της Ιωάννας της Λορένης, οι φλόγες την άρπαξαν κατά λάθος και της άφησαν ένα σημάδι που αργότερα θα μεταφερόταν στην ψυχή της, εκτός από τις προφανείς ουλές.

Το πρόβλημα με την Τζιν Σίμπεργκ ήταν ότι είχε συνείδηση, αλλά και την επίγνωση των κοινωνικών αναταράξεων που συνέβαιναν στο περιθώριο της ήσυχης καριέρας της, κολλώντας από νωρίς το γαλλικό μικρόβιο. Μοιράζοντας τη ζωή της ανάμεσα στην ευρύχωρη έπαυλή της στο Λος Άντζελες και το διαμέρισμα στο Παρίσι, όπου ζούσε με τον συγγραφέα Ρομέν Γκαρί και τον γιο τους, προσέφερε δωρεές στους Μαύρους Πάνθηρες και γνώρισε έναν μαύρο ακτιβιστή, με τον οποίο σύναψε ερωτική σχέση. Οι μυστικές υπηρεσίες θορυβήθηκαν και μαζί με τους επαναστάτες, η μπάλα πήρε και την ενζενί με τις παράξενες για το «είδος» της ανησυχίες.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν η Σίμπεργκ καταδιώχτηκε όσο πίστευε ή μεγαλοποίησε περιστατικά εγκαταλείποντας τον εαυτό της στην παράνοια και, ενδεχομένως, τη μανιοκατάθλιψη. Το «Seberg» τάσσεται με την πρώτη εκδοχή.

Ποια νόμιζε πως ήταν η μικροσκοπική gamine που μπέρδεψε το εναλλακτικό lifestyle με την υπονομευτική συμπεριφορά; Το Χόλιγουντ είχε ξεκινήσει την απρόθυμη παραδοχή της σκυταλοδρομίας προς μια νέα εποχή, αλλά μια βολεμένη μοιχός που έμεινε έγκυος από έναν μαύρο μουσουλμάνο και χρηματοδοτούσε επικίνδυνες οργανώσεις ποζάροντας με τη γροθιά υψωμένη, παραπήγαινε.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν η Σίμπεργκ καταδιώχτηκε όσο πίστευε ή μεγαλοποίησε περιστατικά εγκαταλείποντας τον εαυτό της στην παράνοια και, ενδεχομένως, τη μανιοκατάθλιψη. Το Sebergτάσσεται με την πρώτη εκδοχή. Είναι πιο κινηματογραφική. Και σίγουρα πιο εύκολη.

Η ταινία σαφώς βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα και προφανώς δραματοποίησε άλλα τόσα, δημιουργώντας μια ημι-επινοημένη σχέση μεταξύ της Σίμπεργκ και ενός από τους πράκτορες που χάκαραν κάθε της κίνηση, νόμιμη ή παράτυπη – ο ανελέητος Έντγκαρ Χούβερ την είχε συμπεριλάβει στους εχθρούς του έθνους.

Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσαρμόσει το look της στη συννεφιασμένη ανεμελιά μιας κοπέλας που ρίσκαρε χωρίς να πολεμήσει ανοιχτά, όπως μια Τζέιν Φόντα για παράδειγμα. Αντίθετα, κούμπωσε τον ρόλο στη δική της περσόνα, που ούτως ή άλλως μοιράζει τα χαρακτηριστικά της ανάμεσα στη δική της παιδική ηλικία, στο Χόλιγουντ, και τη Γαλλία, που είναι πλέον η χώρα που την έχει αγκαλιάσει σαν δική της.

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας; Facebook Twitter
Η Τζιν Σίμπεργκ στην «Ιωάννα της Λορένης» του Ότο Πρέμιντζερ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

Οθόνες / 40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

Στο προσεχές Φεστιβάλ της Βενετίας θα κάνει πρεμιέρα η ταινία “Seberg” με θέμα τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού που έγινε έμβλημα του Γαλλικού Νέου Κύματος και στη συνέχεια υπήρξε θύμα εκστρατείας δυσφήμησης από το FBI με τραγικές συνέπειες.
Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Στην εξαιρετική νέα του ταινία, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, ο Νόα Μπάουμπακ ακτινογραφεί ένα μακρύ διαζύγιο ενσωματώνοντας προσωπικά βιώματα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT