To μανιφέστο του Αλέν ντε Μποτόν Facebook Twitter

To μανιφέστο του Αλέν ντε Μποτόν

0




Είμαι ατελής

Ένα κομμάτι του εαυτού μου θα είναι για πάντα ελλιπές και σπασμένο (μισό). Η ζωή μου θα είναι γεμάτη με λάθη, ενοχές και ανεκπλήρωτες επιθυμίες. Δεν θα ελευθερωθώ ποτέ από την ανοησία και τον πόνο. Η τελειότητα είναι άφταστη για μένα- όπως και για όλους μας.

Είμαι ευάλωτος
Όπως και όλοι οι άλλοι, είμαι αδύναμος, οργισμένος και παραπλανημένος. Είναι αυτή η αδυναμία που με κάνει συμπονετικό και με συνδέει με όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Γνωρίζω ότι το κλειδί για την αληθινή φιλία είναι να μοιράζομαι τις αδυναμίες μου.

Δεν είμαι απολύτως λογικός
Κάτι συνέβη στην παιδική μου ηλικία που με αποσταθεροποίησε. Αν και μπορεί να μην επανέλθω ποτέ, έχω καθήκον να συνειδητοποιήσω την τρέλα μου, να την εξηγήσω στους άλλους και να πάρω μέτρα για να περιορίσω (κι όχι να επιδείξω) την απερισκεψία μου.

Δεν είμαι ανόητος
Συχνά λέω και κάνω πολύ ανόητα πράγματα. Η αποδοχή της ανοησίας μου μου δίνει αυτοπεποίθηση, αντοχή και συμπόνοια προς τους άλλους «τρελούς». Δεν υπάρχει εναλλακτικός τρόπος να ζει κάποιος.

Είμαι αρκετός
Δέχομαι ότι το αντίθετο της τελειότητας δεν είναι η αποτυχία και ότι η τελειότητα είναι ένα σημαντικό επίτευγμα. Είμαι ικανοποιημένος με την μετριότητα μου επειδή αναγνωρίζω ότι εμπεριέχει ό, τι καλύτερο έχει να προσφέρει η ζωή.

Είμαι αντι-ρομαντικός
Πιστεύω ότι κανείς δεν είναι απολύτως «σωστός», ούτε απολύτως «λάθος» για μένα. Όσον αφορά τις σχέσεις, προσπαθώ να συμβιβάζομαι επειδή καταλαβαίνω ότι ο συμβιβασμός δεν είναι ο εχθρός της αγάπης αλλά το υπέρτατο επίτευγμα της. 

Είμαι μελαγχολικός
Αρνούμαι την υπερβολική πίεση που δέχομαι να χαμογελάω. Δέχομαι ότι η ζωή είναι γεμάτη με αποοητεύσεις και πόνο, αλλά και με ευχαρίστηση και νόημα. Γι' αυτό απελπίζομαι όχι με θυμό και πικρία αλλά με χαρά.

Είμαι ασήμαντος
Είμαι μια δεσμίδα ατόμων σε μια μικρή γωνιά ενός παγωμένου και απέραντου σύμπαντος. Στην γενική εικόνα των πραγμάτων δεν έχω καμία αξία. Αυτή η γνώση δεν με λυπεί αλλά μου δίνει παρηγοριά, βάζει τα προβλήματα μου στη σωστή τους διάσταση και με απελευθερώνει ώστε να ζήσω όπως εγώ θέλω. 
Mετάφραση: Α.Δ./ LIFO
 
 
 
Ιδέες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η γυναίκα που ανακάλυψε από τι είναι φτιαγμένα τα αστέρια

Ιδέες / Η γυναίκα που ανακάλυψε από τι είναι φτιαγμένα τα αστέρια

Η περίπτωση της αστροφυσικού Σεσίλια Πέιν-Γκαπόσκιν που επέλυσε μόνη της ένα από ένα από τα πιο πιεστικά επιστημονικά ζητήματα αλλά η έρευνά της «καπελώθηκε» από το κατεστημένο της εποχής
EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
π. Αλέξανδρος: «Ο Χριστός δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα κρεβάτια των ανθρώπων»

Ένα ανοιχτό μυαλό / π. Αλέξανδρος: «Ο Χριστός δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα κρεβάτια των ανθρώπων»

Ο π. Αλέξανδρος, πρώην καθηγητής Θεολογίας που έγινε παπάς στα 66 του και λειτουργεί στη δημοτική, στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στην Πλάκα, είναι από τους ιερωμένους που ξεχωρίζουν για την προοδευτικότητα, την ανοιχτοσύνη και το καινοτόμο πνεύμα τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι κάνει την αγάπη τόσο δύσκολη;

Βιβλίο / Tι κάνει την αγάπη τόσο δύσκολη;

Γνωστός από το αιρετικό βιβλίο του "Έρωτος Φύσις", ο πατέρας Φιλόθεος αναγνωρίζει τις ομοιότητες μεταξύ ψυχοθεραπείας και θρησκείας και τις προσπάθειες της επίσημης Εκκλησίας να προσεκλύσει "νέα πελατεία". Τονίζει, όμως, πάντα ότι το μέτρο της αληθινής πίστης είναι μόνο η αγάπη.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΡΙΑΝ ΛΑΖΑΡΙΔΗ
«Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, τελεία και παύλα», σύμφωνα με επιφανή Αμερικανό νευροεπιστήμονα

Ιδέες / «Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, τελεία και παύλα», σύμφωνα με επιφανή Αμερικανό νευροεπιστήμονα

Ο Robert Sapolsky, καθηγητής Νευρολογίας και Νευροχειρουργικής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι σχεδόν όλη η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι πέρα από τον συνειδητό μας έλεγχο.
THE LIFO TEAM
Μικαέλ Φεσέλ: «Η αμφισβήτηση του κατεστημένου είναι αδιαχώριστη από μια νέα οικονομία των σωμάτων και των ηδονών»

Βιβλίο / Μικαέλ Φεσέλ: «Η αμφισβήτηση του κατεστημένου είναι αδιαχώριστη από μια νέα οικονομία σωμάτων και ηδονών»

Μπορούμε, άραγε, ζώντας σε έναν άδικο κόσμο, να απολαμβάνουμε απενοχοποιημένα και δίχως να συναινούμε έστω αθέλητα στην ανισότητα και στην εκμετάλλευση; Είναι η ηδονοθηρία καθαρά ατομική, και ατομικιστική, υπόθεση ή μπορεί να ενταχθεί οργανικά στις πολιτικές της επιθυμίας και των σωμάτων; Πόσο επίκαιρα είναι σήμερα συνθήματα όπως το «επανάσταση για την καύλα της»; Ιδού πώς το φιλοσοφεί το θέμα ο συγγραφέας του βιβλίου «Κόκκινα Φανάρια – Η ηδονή και η αριστερά» (εκδ. Πόλις).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ