9 λόγοι που αγαπάμε την Πάτρα

9 λόγοι που αγαπάμε την Πάτρα Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Μαργαρίτα Καμαριώτη/LiFO
0

Η άνθηση των θεατρικών χώρων

Τα τελευταία πολλά, ευτυχώς, χρόνια, η θεατρική κίνηση της Πάτρας δεν ορίζεται μόνο από το ρεπερτόριο του ΔΗΠΕΘΕ της, που, παρά την αξιόλογη παρουσία του στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης, εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσε να καλύψει ένα ευρύ κοινό με διαφορετικά γούστα και απαιτήσεις, μεγάλο μέρος του οποίου αποτελούν οι φοιτητές, που δίνουν δυναμικό «παρών» τη χειμερινή σεζόν. Επίκεντρο, όροφως, Αγορά, Λιθογραφείο, Μηχανουργείο, Act, Γραμμές Τέχνης, Πάνθεον (κινηματογράφος που χρησιμοποιείται και ως θεατρική σκηνή), είναι μερικοί από τους χώρους που στεγάζουν ερασιτεχνικές και επαγγελματικές παραστάσεις ή μετακλήσεις αθηναϊκών κυρίως θιάσων, μιούζικαλ, περφόρμανς, κλασικά και σύγχρονα έργα, δίνουν όμως διέξοδο και στις καλλιτεχνικές ανησυχίες των κατοίκων, προσφέροντας σεμινάρια σχετικά με υποκριτική ή άλλους, συναφείς με τον χώρο του θεάτρου τομείς. Ο πολιτισμός ανέκαθεν αποτελούσε προτεραιότητα για την αχαϊκή πρωτεύουσα και η θεατρική της κίνηση σήμερα το αποδεικνύει. — Μαρία Δρουκοπούλου

Οι βόλτες στο παραλιακό μέτωπο

9 λόγοι που αγαπάμε την Πάτρα Facebook Twitter
Η παραλιακή ζώνη της πόλης αποτελεί ένα σταθερό σημείο συνάντησης για πολλούς Πατρινούς. Φωτ.: EUROKINISSI/ ΑΝΤΡΕΑΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ

Η Πάτρα έχει κρυφές ομορφιές, εναλλακτικές διαδρομές και ξακουστά τοπόσημα, συνδυάζοντας αρμονικά βουνό και θάλασσα. Το υγρό στοιχείο είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της. Το παραλιακό της μέτωπο εκτείνεται από τη μαρίνα και το Νότιο Πάρκο ως την «Πλαζ» και διασχίζοντάς το έχεις διαρκώς θέα στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Σε όλη του την έκταση έχεις τη δυνατότητα να περπατήσεις, να κάνεις τζόγκινγκ, ποδήλατο, να αθληθείς χρησιμοποιώντας τα υπαίθρια όργανα γυμναστικής, να κάνεις πατίνι, να διαβάσεις, να πιεις τον καφέ σου ή να απολαύσεις την απρόσκοπτη θέα με τους φίλους σου. Η Πάτρα φημίζεται για ένα απ’ τα πιο ωραία ηλιοβασιλέματα, γι’ αυτό η παραλιακή της ζώνη αποτελεί ένα σταθερό σημείο συνάντησης για πολλούς Πατρινούς που επιθυμούν ανάσες δροσιάς και ομορφιάς. — Γιάννης Πανταζόπουλος

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας

9 λόγοι που αγαπάμε την Πάτρα Facebook Twitter
Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας. Φωτ.: EUROKINISSI

Η Πάτρα έχει μεγάλη ιστορία και προσφορά στην τέχνη και τον πολιτισμό. Στην πολιτιστική της ανάπτυξη έχει συμβάλει και το Αρχαιολογικό της Μουσείο, το οποίο πλέον βρίσκεται στη βόρεια είσοδο της πόλης και στεγάζεται σε κτίριο που κατασκευάστηκε το 2008 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Θεοφάνη Μπομπότη. Έχει συνολικό εμβαδό 5.955 τ.μ. και διαθέτει τρεις μεγάλες αίθουσες για τη μόνιμη έκθεση, μία αίθουσα για περιοδικές εκθέσεις, σύγχρονους χώρους υποδοχής και εξυπηρέτησης κοινού, αμφιθέατρο, αναψυκτήριο, εργαστήρια συντήρησης, αποθήκες αρχαίων και υπαίθριο χώρο, ο οποίος εξυπηρετεί και τη στάθμευση των οχημάτων των επισκεπτών. Σήμερα φιλοξενεί τους αρχαιολογικούς θησαυρούς που έχουν ανασκαφεί στην Πάτρα αλλά και στη δυτική Αχαΐα γενικότερα, καλύπτοντας όλο το φάσμα της αρχαιότητας από το 3000 π.Χ. έως τον 4ο αι. μ.Χ. 

Εκεί ο επισκέπτης θα ανακαλύψει ρωμαϊκά ψηφιδωτά, σημαντικά γλυπτά όπως το λίθινο άγαλμα της Αθηνάς, μυκηναϊκά αγγεία και όπλα, κτερίσματα και πολλά άλλα εκθέματα που δίνουν μια παραστατική εικόνα του δημόσιου, ιδιωτικού και θρησκευτικού βίου της αρχαίας Αχαΐας. Ένα σημαντικό μουσείο το οποίο προσφέρει ένα βιωματικό ταξίδι στο παρελθόν της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. — Γιάννης Πανταζόπουλος

Η έδρα δύο ανεξάρτητων δισκογραφικών και φυτώριο νέων συγκροτημάτων

Ο Περικλής Πιλαβάς έβαλε την Πάτρα στον μουσικό χάρτη όταν στα μέσα των ’00s ίδρυσε τη Low Impedance Records που κυκλοφόρησε εξαιρετικές πειραματικές δουλειές, ανάμεσα σε αυτές και το πρώτο άλμπουμ των Mary & The Boy. Στη συνέχεια, επιχειρώντας να διευρύνει τον ήχο των κυκλοφοριών του, το φθινόπωρο του 2007 έφτιαξε την Inner Ear. Μέχρι να κλείσει η δεκαετία, η Inner Ear είχε γίνει η πιο δραστήρια ανεξάρτητη δισκογραφική στην Ελλάδα, παρέχοντας στέγη σε μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα νέα ελληνικά συγκροτήματα, με μεγάλη ποικιλία ήχου και κυκλοφορίες που διατηρούν ακόμα ζωντανό το πνεύμα του βινυλίου. Σήμερα είναι η Νο1 ανεξάρτητη εταιρεία της Ελλάδας με πολύ σημαντικές κυκλοφορίες της εναλλακτικής σκηνής. 

Την άνοιξη του 2019 ο Ανδρέας Μητρέλης ξεκίνησε τη Veego Records, τη δισκογραφική που έβγαλε το ντεμπούτο άλμπουμ του Παιδιού Τραύματος, με σκοπό να αναδείξει εξαιρετικές κυκλοφορίες του παρελθόντος αλλά και υλικό νέων ονομάτων που αξίζουν πραγματικά. Από τότε σταθερά κυκλοφορεί σπάνιες και συλλεκτικές εκδόσεις αλλά και ονόματα όπως τους MOb και τους Kepler is Free. Μόλις ανακοίνωσε ότι άρχισε να συνεργάζεται με τον ΛΕΞ. — M. Hulot  

Το ανανεωμένο Έλος της Αγυιάς

9 λόγοι που αγαπάμε την Πάτρα Facebook Twitter
Πηγή: Πολιτιστικός Σύλλογος Αγυιάς – Τερψιθέας

Μόλις πέντε χιλιόμετρα από το κέντρο της Πάτρας, μια ανάσα δηλαδή από τον αστικό ιστό, βρίσκεται ένας ιδιαίτερος τόπος με εξαιρετική χλωρίδα και πανίδα, που για χρόνια αποτελούσε μονάχα ένα σύμβολο εγκατάλειψης. Πλέον, το έλος της Αγυιάς, ένας σπάνιος παράκτιος υγροβιότοπος μοναδικής οικολογικής σημασίας, παίρνει τη μορφή και τον ρόλο που του αξίζει. Μια διαδικασία ανάπλασης έχει διαμορφώσει την περιοχή σε χώρο περιπάτου οικολογικής ευαισθητοποίησης, χάρη στη νέα ποδηλατοδιαδρομή μήκους δύο χιλιομέτρων, τη δημιουργία αθλητικών διαδρομών και χώρων αναψυχής, και σε μια όμορφη ξύλινη πεζογέφυρα που διασχίζει το έλος, ανάμεσα σε θάμνους και δέντρα.

Περισσότερες από 80 επισκέψεις σχολείων αναμένεται να πραγματοποιηθούν μέχρι τα τέλη της φετινής σχολικής χρονιάς, καθώς, σύμφωνα με τον βιολόγο-περιβαλλοντολόγο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Πρασίνου του δήμου Πατρέων, Κωνσταντίνο Κωνσταντακόπουλο, «στόχος της ανάπλασης είναι, μεταξύ άλλων, η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ευαισθησίας». Από τα παρατηρητήρια της πανίδας μέχρι τα ξύλινα κιόσκια πληροφόρησης που βρίσκονται διάσπαρτα στην περιοχή, το ανανεωμένο Έλος της Αγυιάς έρχεται να αποδείξει πως το αστικό περιβάλλον και το περιβαλλοντικό οικοσύστημα μπορούν να συμβαδίσουν και να μας κάνουν όλους λίγο πιο οικολογικά ευαισθητοποιημένους. — Νίκος Ευσταθίου

Η πόλη απέκτησε τον προαστιακό της

Ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός ΟΣΕ της Πάτρας, τόπος συνάντησης, επικοινωνίας και συναναστροφής, βρίσκεται στο λιμάνι. Το 2005 ανεστάλη η λειτουργία του λόγω των έργων ανακατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ. Επαναλειτούργησε τον Ιούλιο του 2010 ως σταθμός του προαστιακού της πόλης, εξυπηρετούμενος από τα τοπικά τρένα, και καλύπτει μια αρκετά μεγάλη για τα δεδομένα της πόλης απόσταση που εξυπηρετεί φοιτητές, επισκέπτες και κατοίκους, κάνοντας τη μετακίνησή τους ταχύτερη και πιο άνετη. Σε μια πόλη με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ο προαστιακός δίνει λύση στην καθημερινή μετακίνηση, μια ανακούφιση στο φορτωμένο οδικό δίκτυο. Τους καλοκαιρινούς μήνες, δε, αποτελεί ιδανική επιλογή για μια επίσκεψη σε κοντινούς παραθεριστικούς προορισμούς. — Γιάννης Πανταζόπουλος

Αχάια-Κλάους: Ένα ζωντανό, παραγωγικό οινοποιείο

9 λόγοι που αγαπάμε την Πάτρα Facebook Twitter
Η ίδρυση της οινοποιίας το 1861 συμπίπτει με την εμφάνιση του μοντέρνου αμπελώνα στην Ευρώπη αλλά και με την εμφάνιση της σύγχρονης οινολογίας.

Περίπου έξι χιλιόμετρα από την Πάτρα, στα νοτιοανατολικά, στο υψίπεδο του Πετρωτού, βρίσκεται ένα ζωντανό, παραγωγικό οινοποιείο που έχει όμως την ιδιαιτερότητα να είναι ταυτόχρονα μουσείο οινοποιίας και ένα σπάνιο και εξαιρετικά συντηρημένο μνημείο βιομηχανικής αρχαιολογίας του 19ου αιώνα. Η ίδρυση της οινοποιίας το 1861 συμπίπτει με την εμφάνιση του μοντέρνου αμπελώνα στην Ευρώπη αλλά και με την εμφάνιση της σύγχρονης οινολογίας. Είναι λοιπόν μια νησίδα νεωτερικότητας.

Ο επισκέπτης μπορεί σήμερα να δοκιμάσει τα κρασιά που παράγει η Αχάια-Κλάους, από την ιστορική Μαυροδάφνη, που δημιούργησε και την παγκόσμια φήμη του οινοποιείου, μέχρι τα σημερινά μονοποικιλιακά και personal wines. Συστήνω τον λευκό χρυσοκίτρινο «Παύλο» που παράγεται από την ομώνυμη ποικιλία, μία από τις πιο παλιές και τις πιο σπάνιες του ελληνικού αμπελώνα που εντοπίζουμε και σε ζακυνθινό λαϊκό στιχούργημα του 1601.

Παλιά κελάρια, μουσείο βαρελιών και εργαλεία βαρελοποιίας, μία ορθόδοξη και μία καθολική εκκλησία που χρονολογούνται στο 19ο αιώνα, η Villa Constanza, κατοικία του ιδρυτή Γουσταύου Κλάους και των διαδόχων του, της οικογένειας Αντωνόπουλου, μ’ ένα θαυμάσιο μπελβεντέρε προς την Πάτρα και τον Πατραϊκό Κόλπο, παλιά ωρολόγια, πυροσβεστικά οχήματα, κάρα και οχυρωματικοί πύργοι δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα. Ένας χώρος που έχει τη δύναμη της μεταφοράς. — Νίκος Μπακουνάκης

Τεντούρα: το ποτό σήμα-κατατεθέν της Πάτρας

Η τεντούρα είναι το παραδοσιακό λικέρ της Πάτρας, ένα ποτό με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, μαύρο χρώμα και γλυκιά γεύση, που παρασκευάζεται με βάση το ρούμι ή το μπράντι και την προσθήκη διάφορων βοτάνων και μπαχαρικών. Κύρια συστατικά του είναι η κανέλα και το γαρίφαλο, γι’ αυτό ονομάζεται και «μοσχοβολήθρα». Πρωτοφτιάχτηκε τον 15ο αιώνα σε μοναστήρια, την εποχή της Ενετοκρατίας, και ονομάστηκε έτσι από τη λατινική λέξη «tinctura» που μεταφράζεται ως «βάμμα - εκχύλισμα». Είναι χωνευτική και σερβίρεται συνήθως μετά το γεύμα. — M.Hulot

UP FM 103.7: Ο πιο δυναμικός φοιτητικός ραδιοφωνικός σταθμός που μετράει είκοσι χρόνια ζωής

«Εδώ ακούς τα πάντα» είναι το ανεπίσημο μότo του UP FM, του ραδιοφωνικού σταθμού του Πανεπιστημίου Πατρών που άνοιξε τις πόρτες του πριν από δύο δεκαετίες και δεν έχει σταματήσει λεπτό να αποδεικνύει την πολυσυλλεκτικότητά του. Με ποιοτικές μουσικές παραγωγές, πολιτιστικά σχόλια, ειδήσεις της περιοχής και της πανεπιστημιακής κοινότητας αλλά και ενημερωτικές εκπομπές για θέματα υγείας και περιβάλλοντος, χωρίς την ξύλινη γλώσσα της παραδοσιακής δημοσιογραφίας, ο UP FM εκπέμπει ζωντανά όλο το 24ωρο από τους 103.7 MHz για την Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας αλλά και από το διαδίκτυο, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας δεμένης φοιτητικής κοινότητας με ζεστό και παρεΐστικο κλίμα και μουσικές αναζητήσεις. Αυτό φαίνεται, άλλωστε, από τα χειμαρρώδη chats της ιστοσελίδας του σταθμού που καθημερινά γεμίζουν με μηνύματα και παντός είδους συζητήσεις, αλλά και από τη μουσική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σάββατο στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών για να γιορταστούν τα είκοσι χρόνια λειτουργίας του πιο δυναμικού φοιτητικού ραδιοφωνικού σταθμού της Ελλάδας. — Νίκος Ευσταθίου 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.


 

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έγκλημα - μυστήριο μέσα σε ταξί στα Ταμπούρια

Αληθινά εγκλήματα / Ένα έγκλημα - μυστήριο σε ταξί στα Ταμπούρια

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τον βίο και την πολιτεία ενός από τους παλαιότερους κρατουμένους των ελληνικών φυλακών, του οποίου η ιστορία ξεκίνησε με μια δολοφονία στη Δραπετσώνα, τον Ιούλιο του 1989.
Η σκληρή αλήθεια για την Λίζυ Λασηθιωτάκη και την 17 Νοέμβρη

Μικροπράγματα / Η σκληρή αλήθεια για τη Λίζυ Λασηθιωτάκη και τη 17 Νοέμβρη

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τη συναρπαστική, άγνωστη ιστορία μιας σημαντικής καθηγήτριας Φιλοσοφίας, που στοχοποιήθηκε ως τρομοκράτισσα και συναρχηγός της 17 Νοέμβρη
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Νίκος Παντελής: «Αφού χώρισα και έμεινα άνεργος, αποφάσισα να ασχοληθώ με την κωμωδία»

Lifo Videos / «Αφού χώρισα και έμεινα άνεργος, αποφάσισα να ασχοληθώ με την κωμωδία»

Ο stand-up comedian Νίκος Παντελής μιλά στα βίντεο της LiFO για το πώς και πότε πήρε την απόφαση να αφήσει μια ζωή που είχε χτίσει με κόπο στο εξωτερικό και να επιστρέψει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με την «κωμωδία της παρατήρησης».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πώς διεκδικεί την πολιτιστική ηγεμονία η ακροδεξιά;

LiFO politics / Πώς διεκδικεί την πολιτιστική ηγεμονία η ακροδεξιά;

«Υπάρχει μια δυναμική στην ακροδεξιά που πρεπει να τη λάβουμε υπόψιν μας» λέει στη Βασιλική Σιούτη η συγγραφέας και καθηγήτρια Ιστορίας και Πολιτισμού, Αννα Καρακατσούλη, η οποία επισημαίνει τους κινδύνους και τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι συμβαίνει αυτό.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Υπόθεση Μπίντου: Ο δικομανής μακελάρης των Ιωαννίνων

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Μπίντου: Ο δικομανής μακελάρης των Ιωαννίνων

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται το μακελειό που συγκλόνισε τα Ιωάννινα ένα φθινοπωρινό πρωινό του 1994, όταν ο 42χρονος εργολάβος Κωνσταντίνος Μπίντος μπήκε οπλισμένος με καραμπίνα στα δικαστήρια της πόλης.
THE LIFO TEAM
H σκληρή για τον Δημήτρη Μητροπάνο

Μικροπράγματα / H σκληρή αλήθεια για τον Δημήτρη Μητροπάνο

Ο Άρης Δημοκίδης, στο σημερινό ηχητικό ντοκιμαντέρ, ξετυλίγει τη ζωή και την καριέρα του, μιλά για τη σκληρή αλήθεια που τον καθόρισε, τα υλικά που τον έκαναν τόσο αγαπητό, διαχρονικά παρόντα και λαϊκό είδωλο. Μιλούν φίλοι και συνεργάτες του που μοιράζονται ιστορίες, χαρακτηριστικά του και φωτίζουν το βαθύ πηγάδι απ’ το οποίο έβγαινε η φωνή του στο «Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν αγάπησαν» και έσπαγε ψυχές και σώματα. 
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Γάτα με λουρί: Αποστολή (όχι και τόσο) ακατόρθωτη!

Radio Lifo / Γάτα με λουρί: Αποστολή ακατόρθωτη; Όχι και τόσο

Μήπως πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τις γάτες και την επαφή τους με τον έξω κόσμο; Οι γάτες είναι από τη φύση τους κυνηγοί και εξερευνητές. Το να τις κρατάμε μόνιμα μέσα σε έναν περιορισμένο χώρο μπορεί να τις προστατεύει, αλλά περιορίζει τη φυσική τους συμπεριφορά. Η Μερόπη Κοκκίνη συζητά με την θετική εκπαιδεύτρια κατοικιδίων Πολυτίμη Πυργολιού.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Αντώνης Καραμπατζός: «Σήμερα στην Ελλάδα βιώνουμε μια βαθιά θεσμική κρίση»

Άκου την επιστήμη / «Στην Ελλάδα βιώνουμε μια βαθιά θεσμική κρίση»

Είναι η Ελλάδα σήμερα ένα κράτος δικαίου; Γιατί οι θεσμοί καταρρέουν στη συνείδηση των πολιτών; Ποιοι λόγοι εξηγούν το έλλειμμα εμπιστοσύνης προς τη Δικαιοσύνη; Και γιατί η αλήθεια μοιάζει να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα; Ο καθηγητής του αστικού δικαίου στη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, Αντώνης Καραμπατζός, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άδα Σταματάτου: «Είναι λάθος την φροντίδα των ατόμων με βαριές αναπηρίες να την επωμίζεται η οικογένεια»

Ζούμε, ρε! / «Είναι λάθος η οικογένεια να επωμίζεται τη φροντίδα των ατόμων με βαριές αναπηρίες»

Πόσο δύσκολη (ή εύκολη) είναι για ένα γονέα η απόφαση να εξασφαλίσει μια θέση για το αυτιστικό παιδί του σε ένα οικοτροφείο; Γιατί να πάρει αυτή την απόφαση; Και τι κάνει τη μετάβαση αυτή πιο ομαλή; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν με την Άδα Σταματάτου, πρόεδρο του Race for Autism Gr και δημιουργό της σελίδας στο FB «Η ζωή μου με τον Γιάννη».
THE LIFO TEAM
Mόνο οι πλούσιοι μπορούν να τρώνε υγιεινά;

Radio Lifo / Mόνο οι πλούσιοι μπορούν να τρώνε υγιεινά;

Πόσο ταξική είναι η διατροφή στην εποχή των superfoods και της gourmet γαστρονομίας; Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τη διατροφολόγο και Ειδικό Σύμβουλο Διαχείρισης Γήρανσης και Χρόνιων Νοσημάτων Αντωνία Πανανάκη, για το πώς η διατροφή ενισχύει τις ταξικές διαφοροποιήσεις και γιατί, από βιολογική ανάγκη, είναι πια ένας τρόπος προβολής της κοινωνικής μας ταυτότητας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Νίκος Βατόπουλος: «Κανένας δήμαρχος δεν αγάπησε βαθιά την Αθήνα»

Lifo Videos / Νίκος Βατόπουλος: «Κανένας δήμαρχος δεν αγάπησε βαθιά την Αθήνα»

Είναι η Αθήνα μια πόλη μόνο για τουρίστες; Πόσο κακοί πολίτες είμαστε; Πού οφείλεται η αποκαρδιωτική εικόνα του ιστορικού κέντρου; Γιατί κυριαρχεί η έλλειψη φροντίδας δημόσιων χώρων; Και πώς θα μοιάζει η Αθήνα της επόμενης δεκαετίας; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Νίκο Βατόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πρώτη φορά μαμά στα 50

Ψυχή & Σώμα / Πρώτη φορά μαμά στα 50

Η δημοσιογράφος Μία Κόλλια μοιράζεται με την Τζούλη Αγοράκη την εμπειρία της σε σχέση με τις βασικές προκλήσεις της μητρότητας σε μεγαλύτερη ηλικία. Ποιες ήταν οι δυσκολίες με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη και πώς κατάφερε να παρακάμψει πικρόχολα σχόλια και να εστιάσει στα βαθύτερα «θέλω» της;
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το τριπλό φονικό που συγκλόνισε το Καππαδοκικό

Αληθινά εγκλήματα / Το τριπλό φονικό που συγκλόνισε το Καππαδοκικό

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση που έμεινε γνωστή ως το «μακελειό του Καππαδοκικού». Στις 14 Αυγούστου 2001, ο 36χρονος οικοδόμος Ηρακλής Μισαηλίδης, οπλισμένος με κυνηγετική καραμπίνα, πλησίασε το καφενείο του χωριού και άνοιξε πυρ εναντίον των παρευρισκομένων.
Μιχάλης Τιβέριος: «Από την αρχαιότητα η Ελλάδα είναι παρέες και κυκλώματα»

Άκου την επιστήμη / Μιχάλης Τιβέριος: «Από την αρχαιότητα, η Ελλάδα είναι παρέες και κυκλώματα»

Η παιδεία, οι διανοούμενοι και όσα μας καταδυναστεύουν ως χώρα. Ο πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών και ομότιμος καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ., Μιχάλης Τιβέριος, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ