ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΟΙΝΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗ το ότι οι κρίσεις αφήνουν ένα βαθύ αποτύπωμα, ικανό να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων. Η πρόσφατη πανδημία δεν αποτελεί εξαίρεση. Παρότι το μέγεθος των μετασχηματισμών που επιφέρει σταδιακά δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμη στην ολότητά του, οι αλλαγές στους χώρους εργασίας, αυτά τα φυσικά αλλά και ψηφιακά πλέον περιβάλλοντα όπου αναπτύσσουμε ανθρώπινες σχέσεις, διευρύνουμε τους κανονιστικούς κώδικες και πειραματιζόμαστε με νέες οργανωτικές δομές είναι παραπάνω από εμφανείς.
Στην εποχή των διαρκών κρίσεων οφείλουμε να προάγουμε με διαφανή τρόπο θετικά πρότυπα.
Στην εποχή των διαρκών κρίσεων οφείλουμε να προάγουμε με διαφανή τρόπο θετικά πρότυπα. Σε έναν υπερσυνδεδεμένο κόσμο η προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος γίνεται όλο και πιο αναγκαία. Στον απόηχο της πανδημίας αποκαλύπτεται με μεγαλύτερη σαφήνεια από ποτέ ότι οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, έχουν σπάσει τα στενά όρια των δραστηριοτήτων τους για να αναμετρηθούν με ένα μεγάλο εύρος προκλήσεων, από τη δημόσια υγεία και την εκπαίδευση έως την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάληψη πολιτιστικών δράσεων.
Καθώς οι εταιρείες καλούνται να μιλήσουν ανοιχτά για τη στοχοθεσία τους και να εκφράσουν την υποστήριξή τους στην κοινότητα, οι επαγγελματίες της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων καλούμαστε να μεταδώσουμε το μήνυμα. Άλλωστε, αν η υλοποίηση των δράσεων μιας παλέτας που συνεχώς διευρύνεται αποτελεί το ένα σκέλος αυτής της νέας συνθήκης, ένα δεύτερο είναι η επικοινωνία όλων αυτών.
Στον βαθμό που μπορώ να γενικεύσω, η δική μου εμπειρία στην TSOMOKOS και στο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών μού έχει διδάξει πως όταν οι επιχειρήσεις δεν διεκδικούν το μερίδιό τους στη δημόσια σφαίρα, χάνουμε όλοι. Οι επιχειρήσεις στερούνται την ευκαιρία να εδραιώσουν τη φήμη τους, να ενισχύσουν το αίσθημα της εμπιστοσύνης, να εμπλακούν βαθύτερα και ουσιαστικότερα στον κοινωνικό ιστό, να επιτύχουν περισσότερα. Κατ’ επέκταση, οι κοινωνίες στερούνται τη δυνατότητα να αντιληφθούν πληρέστερα πώς αυτοί οι συχνά δαιδαλώδεις οργανισμοί λειτουργούν, αναπτύσσονται και τοποθετούνται απέναντι στα ερωτήματα που θέτει η εποχή μας.
Είναι πλέον προφανές πως μια διάφανη εταιρική επικοινωνία δεν είναι πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα. Και αυτό είναι κάτι που αντιλαμβανόμαστε από την καθημερινή μας τριβή στο εργασιακό περιβάλλον· που ακούμε στον περίγυρό μας· που έχει αποτυπωθεί στις σχετικές επιστημονικές έρευνες· που, σε τελική ανάλυση, μας υπαγορεύει η επαγγελματική μας ηθική.
Και τα κανάλια που διαθέτουμε είναι απεριόριστα. Ας τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο.