Της Δανάης Ίσαρη από το fashionism
Οι λέξεις "ήπιο rebranding" με τις οποίες περιγράφει τον στόχο του ο Χρήστος Νυφλής, είναι δείγμα ενός ανθρώπου μετριόφρονα: ο Χρήστος θέλει στην πραγματικότητα να συνεχίσει κάτι πολύ δημιουργικό, που υπήρξε δημιουργικό από πάντα. Κάτι πολύ "originale", δηλαδή, που λέμε σε αυτή την ενότητα: τη δουλειά του παππού του, υποκαμισοποιού και ιδιοκτήτη του καταστήματος της "παλιάς Αθήνας" Χριστάκης.
Το 1947 ο παππούς Χρήστος Τριανταφυλλίδης, ίδρυσε το κατάστημα στην οδό Κριεζώτου 5 όπου βρίσκεται ως σήμερα, αφού εργάσθηκε στο κατάστημα Στρογγυλός, στο τμήμα των υποκαμίσων. Ο μπαμπάς του παππού ήταν και εκείνος υποκαμισοποιός, και είχε έρθει στην Αθήνα από την Κωνσταντινούπολη το 1934.
Ο Χριστάκης δεν συνεργαζόταν με τίποτα λιγότερο από τους καλύτερους υφασματάδες της Ευρώπης, όπως ο ελβετικός οίκος Alumo, με τον οποίο οι σχέσεις, μετά από τόσα χρόνια, είναι επίσης "οικογενειακές". Ο Χρήστος ήταν μόλις 6 χρονών όταν συνόδευε την οικογένεια στο εργοστάσιο, σε ένα γραφικό χωριό, για να διαλέξουν τα υφάσματα της επόμενης σεζόν.
Εκτός από την παραγγελία custom υποκαμίσων καθιερώθηκε σιγά-σιγά και η κατασκευή χειροποίητων υποκαμίσων για τους πελάτες που δεν θέλουν ή δεν χρειάζονται ειδική παραγγελία. Από το 1947 μέχρι σήμερα όλα τα πουκάμισα, οι πυτζάμες και οι ρόμπες δωματίου είναι χειροποίητα από το εργαστήριο της οικογένειας που λειτουργεί πάνω από το κατάστημα στην Αθήνα.
Κάτι άλλο συναρπαστικό στο κατάστημα, είναι τα αρχεία με τα μέτρα ό λ ω ν των πελατών που έχουν περάσει από το κατάστημα. Μπορεί να είναι σε κωδικοποιημένη μορφή –ελάχιστοι μπορούν να τα αποκωδικοποιήσουν- άλλα μόνο και μόνο που όποια σελίδα και να ανοίξεις βρίσκεις την καρτέλα κάποιας προσωπικότητας είναι συναρπαστικό. Δεν είναι;
Εκτός από τα χειροποίητα προϊόντα, στο κατάστημα θα βρεις όλα τα παραδοσιακά ανδρικά είδη, διαλεγμένα προσεκτικά από διεθνείς εκθέσεις και ελληνικές βιοτεχνίες, και όλα εκείνα τα μικρά συμπράγκαλα που βλέπεις στο Μad Μen και αναρωτιέσαι γιατί δεν ντύνονται όλοι οι άνδρες έτσι πια, ενώ μπορούν: Στο κατάστημα ευχαριστιούνται ιδιαιτέρως όταν μπαίνει ένας καινούριος υποψήφιος πελάτης που εκτιμά την καλή αισθητική στο στυλ, ακόμα και αν τους δυσκολεύει με τις απαιτήσεις του: Συνήθως αυτοί γίνονται οι πιο πιστοί πελάτες.
Τώρα, ο Χρήστος (Junior!) θέλει να ξαναπροσεγγίσει το κοινό διατηρώντας την παράδοση του καλού αντρικού ντυσίματος αλλά προσθέτοντας κάπου κάπου και, το αναμενόμενο στα '10s, twist. Εδώ και κάποιους μήνες έχει εισάγει στα καταστήματα της Κηφισιάς (Στρογγυλός) τα προϊόντα Χριστάκης και τη δυνατότητα της παραγγελίας πουκαμίσων. Επίσης, κορίτσι που έχεις αρχίσει ήδη να ζηλεύεις και να σκέφτεσαι Joan Holloway, άμεσος στόχος είναι να λανσάρουν μια σχετικά retro σειρά έτοιμων γυναικείων υποκαμίσων στην Κηφισιά, στο γυναικείο department. Αν θέλεις να κάνεις παραγγελία, ναι: γίνεται, κατ' εξαίρεση, και στην Αθήνα. Επίσης, θα ενημερωθείς και για ένα vintage bazaar με αυθεντικά πουκάμισα από τα '60s και '70s (διατηρούν στοκ με απίστευτα κομμάτια) και η δημιουργία μιας σειράς νέων πουκαμίσων ρετρό αισθητικής, αφού υπάρχει περιορισμένο απόθεμα υφασμάτων και ποικιλία πατρόν (κόψιμο, στυλ κολάρων κλπ.) από όλες τις δεκαετίες που έχουν περάσει. Και εκπαιδευτικό μουσείο θα μπορούσε να φτιάξει, πιστεύει ο Χρήστος. Κάπως πιο μεγαλεπήβολο, αλλά γίνεται. Στο ενδιάμεσο, μέχρι το μουσείο δηλαδή, εσύ κάνε ένα like (πρέπει νομίζω!) στο facebook page των παιδιών και δες και αυτό το υπέροχο video. Σε λίγο θα είναι ενεργό και το http://www.christakisathens.com/.
Ο Χρήστος και ο αδερφός του ο Αντώνης σπούδασαν οικονομικά και μάρκετινγκ/επικοινωνία αντίστοιχα. Πες μου, πίστευαν νομίζεις όταν κάθονταν στα έδρανα ότι θα έκαναν στο μέλλον την καλύτερη δουλειά του κόσμου; (Έχω ενθουσιαστεί. Δικαιούμαι να υπερβάλλω).
Επιμέλεια – φωτογράφιση – concept : Δανάη Ίσαρη
σχόλια