Drawning by Numbers / Καλλιθέα καλεί Μόναχο
Ο Stefan Sagmeister σχεδιάζει ρούχα-γραφήματα και ο Mirko Borsche ποδοσφαιρικές εμφανίσεις
Παραφράζοντας τους τίτλους των ταινιών* οι δύο σχεδιαστές με το διεθνές πελατολόγιο, αλλά, γερμανόφωνο υπόβαθρο – Αυστριακός ο Στέφαν, Βαυαρός ο Μίρκο– ξεφεύγουν από το καθιερωμένο πλαίσιο πρακτικής εφαρμογής του graphic design. Για τον Μίρκο (με το στούντιο του δίπλα από τον κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Μονάχου) η συνεργασία του με τη βιομηχανία της μόδας όπως για παράδειγμα το rebranding του Balecianga, ο σχεδιασμός ποδοσφαιρικών εμφανίσεων μοιάζει με λογική εξέλιξη. Από την άλλη, όχι ότι είναι και τελείως απρόσμενο να δημιουργήσει μια κολεξιόν ρούχων ο δεινός και controversial περφόρμερ Στέφαν αφότου εγκατέλειψε το «επαγγελματικό» του γραφείο και πελάτες τύπου HBO, Guggenheim Museum, Rolling Stones κ.ά. για να ζήσει ένα δημιουργικό sabbatical διαρκείας.
Beautiful Numbers
Το Google translate μας δίνει μια αρκετά καλή εκδοχή στα ελληνικά του πνεύματος της έκθεσης, βιβλίου και κολεξιόν ρούχων για το «Γιατί το τώρα είναι καλύτερο» όπως αναγαφέρεται στο σάιτ του sagmeister123.com: «Τα βραχυπρόθεσμα μέσα ενημέρωσης όπως το Twitter και οι ωριαίες ειδήσεις δημιουργούν την εντύπωση ενός κόσμου εκτός ελέγχου, με τη δημοκρατία σε κίνδυνο, τις πανταχού παρούσες συγκρούσεις και μια συνολική προοπτική καταστροφής. Αλλά αν δούμε τις εξελίξεις σχετικά με τον κόσμο από μακροπρόθεσμη προοπτική –ο μόνος τρόπος που δημιουργεί νόημα– σχεδόν οποιαδήποτε πτυχή που αφορά την ανθρωπότητα φαίνεται να βελτιώνεται». Κοντολογίς οι αριθμοί είναι (κατά Στέφαν) δείκτες βελτίωσης της ζωής των ανθρώπων. Το βιντεάκι στην αρχή της σελίδας Beautiful Numbers είναι πολύ κατατοπιστικό και θα το χαρακτήριζα σαν τον Νάνι Μορέτι (λόγω βέσπας) του αιρετικού ντιζάιν.
«Ο στόχος πίσω από αυτές τις οπτικοποιήσεις είναι ότι οι θεατές μπορεί να θέλουν να τις τοποθετήσουν στο σαλόνι τους ή να τις φορέσουν, ως υπενθύμιση ότι τα τελευταία tweets είναι απλώς μικροσκοπικές κουκίδες της οθόνης τους σε ένα γενικό μάλλον υγιές περιβάλλον». Χμμ, αυτό σηκώνει λίγη κουβέντα αλλά, οκ δεν χρειάζεται και μια περιουσία για τα αποκτήσεις (από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιώ Χ).
Why Now is Better και Why Now is Better, with Stefan Sagmeister podcast
Καλλιθέα καλεί Μόναχο
Το 2021, η ποδοσφαιρική ομάδα της Βενετίας επέστρεψε στη Serie A για πρώτη φορά μετά από 19 χρόνια. Ως Chief Executive Officer και Chief Brand Officer στη Venezia FC, ο Θεόδωρος Φιλιππάκος (Ted Philipakos) μετέτρεψε έναν χρεοκοπημένο τοπικό οργανισμό στην «πιο fashionable ομάδα του κόσμου» (σύμφωνα με το GQ, το Esquire, και το Highsnobiety) αποφέροντας εκατομμύρια ευρώ από εμπορικά έσοδα παγκοσμίως. Ο κ. Φιλιππάκος έχει διατελέσει creative director για ανανέωση και αλλαγή εικόνας σε περιπτώσεις που χαίρουν παγκόσμιας αναγνώρισης και στο κομμάτι του design συνεργάζεται σταθερά με το Bureau Borsche. Τα τελευταία δύο χρόνια και έχοντας αποχωρήσει πέρσι από τη συνεργασία του με τη Venezia FC, o Θεόδωρος Φιλιππάκος ηγείται του project της ποδοσφαιρικής ομάδας Athens Kallithea FC μαζί με τον αδερφό του, Πέτρο, πρώην παίκτη γνωστού για την πορεία του στον Ολυμπιακό, με τους δυο τους να εκτελούν καθήκοντα προέδρου και αντιπροέδρου αντίστοιχα. Ο Ted και το μέλος του ΔΣ της Venezia FC, John Goldman, συνεργάστηκαν με τον πρώην μεγαλομέτοχο των Arizona Coyotes, Andrew Barroway, για την εξαγορά της ιστορικής ομάδας της Καλλιθέας. Μετά το επιτυχημένο rebranding που επιμελήθηκε ο Θεόδωρος Φιλιππάκος ως creative director, η ομάδα της Καλλιθέας μετονομάστηκε σε Athens Kallithea FC (AKFC), ενίσχυσε το ρόστερ της και μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά φέρνοντας από το αδελφό σωματείο της Βενετίας έναν αέρα υψηλής αισθητικής και γήινης παραμυθίας. Η μικρή αυτή αισθητική κοσμογονία προέρχεται από το Μόναχο του Μίρκο.
«Στο πλαίσιο μιας πρωτόγνωρης σύμπραξης μεταξύ ενός επαγγελματικού ποδοσφαιρικού συλλόγου και ενός θεσμού για την τέχνη και τον πολιτισμό, η Athens Kallithea FC και το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) θα αναπτύξουν μία πολύπλευρη συνεργασία κατά τη διάρκεια της σεζόν 2023/24».
«Στους ευρύτερους τομείς της τέχνης και του αθλητισμού, το ΕΜΣΤ και η AKFC έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν από κοινού έναν κοινωνικοπολιτικό διάλογο ανάμεσα στην Αθήνα και τον υπόλοιπο κόσμο,δήλωσε ο πρόεδρος της Athens Kallithea FC Τεντ Φιλιππάκος. «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που συντασσόμαστε με το ΕΜΣΤ και τη συμμετοχή μας σε αυτή την πρωτόγνωρη σύμπραξη.»
«Όπως ο αθλητισμός, έτσι και η τέχνη είναι οικουμενικό κομμάτι κάθε κοινότητας και νιώθουμε ενθουσιασμό που είμαστε μέρος αυτής της ιδιαίτερα πρωτότυπης συνεργασίας,» δήλωσε η καλλιτεχνική διευθύντρια του ΕΜΣΤ, Κατερίνα Γρέγου. «Τόσο το ποδόσφαιρο όσο και η τέχνη βελτιώνουν την κοινωνική και πολιτιστική ζωή, διαπερνώντας σύνορα, κουλτούρες, γενιές, και γλώσσες, ενθαρρύνοντάς μας να συνδεθούμε μεταξύ μας.»
VENEZIA FC
Πριν λίγες μέρες στο «Ελ Πάσο» (το γήπεδο της Καλλιθέας) φιλοξενήθηκε ένας φιλικός αγώνας μεταξύ των ερασιτεχνικών ομάδων του ΦΣ Άμπαλος, της πιο συμπεριληπτικής ομάδας στα ελληνικά γήπεδα και της αγγλικής ομάδας (με τα βυσσινί) Victoria Park Vixens όπου η χαρά για το παιχνίδι ήταν το κάτι άλλο. Η Athens Kallithea FC ετοιμάζεται να ανακοινώσει ότι ο σύλλογος θα κατεβάσει ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών από τη σεζόν 2024/25 και για να γιορτάσει αυτό το ιστορικό βήμα, η AKFC διοργάνωσε τον παραπάνω φιλικό αγώνα και προσκάλεσε την Kappa, με την οποία συνεργάζεται για τις εμφανίσεις της, να υποστηρίξει την πρωτοβουλία. Η ιταλική εταιρεία sportswear δέχτηκε και παρήγαγε κατά παραγγελία εμφανίσεις εντός και εκτός έδρας τόσο για τον Άμπαλο όσο και τη Victoria Park, τις οποίες σχεδίασαν οι ίδιες οι ομάδες.
Περισσότερα στο τεύχος της LiFO 793 αλλά και εδώ στο σάιτ. Οι τρεις φωτογραφίες αυτές είναι του Πάρι Ταβιτιάν.
Δεν είναι τυχαίο που το γραφείο του Μίρκο έχει το πρότζεκτ της Καλλιθέας στην αρχή της ιστοσελίδας του
AKFC Shop, Athens Kallithea FC, Season 22/23 Soccerbible, Season 23/24 Soccerbible
------
* Οι δύο ταινίες: Συνεχόμενοι πνιγμοί (Drowning by Numbers), 1988 του Πίτερ Γκρίναγουεϊ και S.O.S Πεντάγωνο καλεί Μόσχα (Dr. Strangelove or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb), 1964 του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.