Ο Κορλεόνε μέσα μας
Ξαναείδα τον τρίτο «Νονό» πριν μερικές μέρες. Τι υπέροχο αγέραστο αριστούργημα. Την τριλογία την είχα παρακολουθήσει απρόσεκτα στην κρατική τηλεόραση πριν πολλά χρόνια. Η μουσική, η σκηνοθεσία, η φωτογραφία, τα πάντα μου κέντρισαν το ενδιαφέρον. Όμως ως εκεί. Έπρεπε να τους ξαναδώ σε DVD και να μεγαλώσω μια δεκαετία, να φάω και ένα χαστούκι, για να πάρω λίγη μυρωδιά από αυτό το αριστούργημα. Δεν είναι μόνο μια ταινία για την Ιταλική μαφία αλλά και για τον Κορλεόνε που κρύβουμε όλοι μέσα μας. Τα πικρά μαθήματα προδοσίας, οι φίλοι που μπορεί να γίνουν εχθροί σε ένα βράδυ, η ανθρώπινη φύση στεγνή από κάθε συναίσθημα.
Αυτά βέβαια μαθαίνονται μέσα στο μονοπάτι της ζωής. Όμως γιατί να μην προσπαθήσεις να κόψεις λίγο δρόμο; Άλλα και να κόψεις δρόμο και τι έγινε; Πάλι τα μούτρα σου θα φας. Η πραγματικότητα δεν σηκώνει οδηγίες χρήσεως και έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις ταινίες. Όπως και ο πραγματικός Κορλεόνε.
Bernardo Provenzano
Απρίλιος 2006. Ο νέος ισχυρός άντρας της Ιταλίας είναι ο Πρόντι. Την είδηση του εκλογικού αποτελέσματος επισκιάζει μια σύλληψη. Ο Benrnardo Provenzano, ο Αρχηγός των Αρχηγών της Ιταλικής Μαφίας έπεφτε στα χέρια των διωκτικών αρχών στην γενέτειρα του το Κορλεόνε.
Λίγο μετά την ανάδειξη του Πρόντι ως νέου ισχυρού άνδρα της Ιταλίας, μία είδηση ήρθε σχεδόν να επισκιάσει το εκλογικό αποτέλεσμα. Ο Bernardo Provenzano, ο αόρατος άνθρωπος, ο Αρχηγός των Αρχηγών της Ιταλικής Μαφίας έπεφτε στα χέρια των διωκτικών αρχών στη γενέτειρά του, το Κορλεόνε.
Σε άρθρο της «Καθημερινής» από εκείνες τις μέρες διαβάζουμε: «Η ιστορία του «Μπένι το Τρακτέρ» ξεπερνά κατά πολύ τις κινηματογραφικές επιδόσεις των αντίστοιχων πρωταγωνιστών στις ταινίες για τη Μαφία. Περισσότερα από 400 άτομα έπεσαν νεκρά από τις σφαίρες του. Παρά τη σκληρότητα που τον διέκρινε ως εκτελεστή - από εκεί πήρε και το προσωνύμιο «το Τρακτέρ» - ο Provenzano ήταν αυτός που έβγαλε την ιταλική μαφία από τα χαρακώματα ενός ανελέητου και ανοικτού πολέμου με τις αρχές και την πέρασε στη νέα εποχή της παγκοσμιοποίησης, του ξεπλύματος του χρήματος και των επενδύσεων. Για αυτό το λόγο του έδωσαν και το δεύτερο παρατσούκλι του, «ο Λογιστής». Mε τη διαδοχή του, οι προτεραιότητες της οργάνωσης ίσως αλλάξουν»
Θα σώσει τον Κόπολα ο νέος «Νονός»;
Αυτή είναι η τελευταία φήμη που κυκλοφορεί για τον Φράνσις Φορντ Κόπολα. Διαβάζουμε σε άρθρο του Flix τον περασμένο Μάιο:
«Επιστρέφοντας (ευτυχώς) από εκεί που ξεκίνησε, η τελευταία φήμη για τον Φράνσις Φορντ Κόπολα τον θέλει να γράφει το σενάριο μιας ταινίας που θα αφηγείται ένα ιταλοαμερικάνικο δράμα που θα εκτείνεται από τη δεκαετία του '30 μέχρι και τα 60s, μια ιστορία ενηλικίωσης που θα επικεντρωθεί σε ένα αγόρι και ένα κορίτσι που βρίσκονται κοντά στα 18 τους χρόνια.
Τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη (ούτε καν το γεγονός πως η προπαραγωγή της ταινίας γίνεται ήδη στα στούντιο της Paramount - εκεί που έγινε ο «Νονός»), αλλά και μόνο το νέο αυτό είναι αρκετό για να μας κάνει να ανοίξουμε σαμπάνιες στο όνομα ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών, ο οποίος τα τελευταία χρόνια μοιάζει να έχει χάσει ολοκληρωτικά το άγγιγμα που κάποτε γεννούσε «Συνομιλίες» και «Αποκαλύψεις Τώρα».
Για το τέλος το σάουντρακ της ταινίας. Αυτή η εξαίσια μουσική που σε κάνει να ανατριχιάζεις και να ξαναφέρνεις εικόνες στο μυαλό σου από την ταινία:
Και φυσικά αυτή η αγαπημένη ατάκα. Το σίγουρο είναι ότι κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί την προσφορά του «Νονού» στον κινηματογράφο:
*Οι φωτογραφίες του ποστ είναι από το άλμπουμ «The Godfather Family Album» της έκδοσης που κυκλοφόρησε πριν πέντε χρόνια από την Taschen. H εκδοτική εταιρεία επέτρεψε να κυκλοφορήσουν ελεύθερα κάποιες φωτογραφίες πριν μερικές μέρες. Το άλμπουμ είναι φυσικά συλλεκτικό αντικείμενο και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε sold out.
σχόλια