Μπόλεκ και Λόλεκ εναντίον Μπομπ Σφουγγαράκη!

Μπόλεκ και Λόλεκ εναντίον Μπομπ Σφουγγαράκη! Facebook Twitter
10

Από το 902.gr

«…Εκπέμψατε παρανόμως και από ιδιωτικό στούντιο ένα πειρατικό σήμα, που εκθέτει τη χώρα διεθνώς, με αισθητική που παραπέμπει στα κανάλια της Σοβιετικής Ένωσης της δεκαετίας του 1970 και στα κινούμενα σχέδια του Μπόλεκ και Λόλεκ». (ομιλία Τσίπρα στη Βουλή στο ν/σ για ΝΕΡΙΤ).

Άμα θέλεις να κυβερνήσεις, να διαχειριστείς δηλαδή το σύστημα και την κρίση του, δεν σε σταματάει τίποτα. Λογικό και επόμενο είναι να καταφεύγεις κι εσύ στον αντικομμουνισμό και τη συκοφάντηση του σοσιαλισμού. Πώς αλλιώς θα πείσεις το σύστημα πως είσαι ικανός να πάρεις το χρίσμα;

 

Αλλά τον Μπόλεκ και Λόλεκ τι τον πιάνεις στο στόμα σου; Δεν σου κόβει; Και καλά δεν ήξερες, δεν ρώταγες; Γιατί θα ‘πρεπε να ξέρεις, και αν δεν το ξέρεις να το μάθεις, ότι τα πολωνικής καταγωγής σκανταλιάρικα αγοράκια, ο Μπόλεκ και ο Λόλεκ, είναι από τα καλύτερα στον τομέα της ψυχαγωγίας των μικρών παιδιών. Κινούμενα σχέδια πολύ ανώτερα από κάθε παιδαγωγική άποψη, με προβολή ιδανικών και αξιών ιδιαίτερα επωφελή σε μικρά παιδιά που χτίζουν την προσωπικότητα τους.

 

Κινούμενα σχέδια παραγωγής της δεκαετίας του ’70, κι όμως τόσο σύγχρονα που για δεκαετίες ολόκληρες έχουν ψυχαγωγήσει και ενθουσιάσει γενιές και γενιές παιδιών, με τα καμώματά τους. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο γιατί περιγράφουν τις καθημερινές σκανταλιές και «περιπέτειες» δύο μικρών αγοριών που παίζουν ανέμελα, χωρίς έγνοιες και σκοτούρες. Έτσι δεν θα ‘πρεπε να είναι τα μικρά παιδιά; Και έτσι ήταν τα παιδιά που ζούσαν στις χώρες του σοσιαλισμού, όπου στο λεξιλόγιο το δικό τους και των γονιών τους δεν υπήρχε ούτε η ανεργία, ούτε η φτώχεια, ούτε η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα.

 

ΥΓ. Μήπως ο κ. Τσίπρας προτιμάει τις σημερινές σαβούρες της σύγχρονης καπιταλιστικής βιομηχανίας κινούμενων σχεδίων που προβάλλουν τον ανταγωνισμό, τη βία, το «ο θάνατός σου η ζωή μου»; Μήπως ο Μπομπ Σφουγγαράκης, που υποκλίνεται στο αφεντικό του τον κ. Καβούρη που τον καταπιέζει και εκμεταλλεύεται, είναι το πρότυπό του; 

Αρχείο
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Ως πρώην φαν του Μπόλεκ και του Λόλεκ (δεκαετία του 70) εκφράζω την έκπληξή μου για την φωτογραφία τους, η οποία δείχνει τον κεφάλα με κοντό παντελονάκι. Απίστευτο! Ο κεφάλας φόραγε πάντα μακρύ. Πάντα! Και ο χωριστράκιας πάντα κοντό. Τώρα βέβαια, δηλώνω ένθερμος φαν, ενώ δεν ξέρω ποιος είναι ο Μπόλεκ και ποιος ο Λόλεκ. Μάλλον κανείς δεν ξέρει, ούτε καν ο Τσίπρας, ούτε και ο συντάκτης του πύρινου άρθρου του Ριζοσπαστη, ο οποίος πιάστηκε από ένα παιδικό πρόγραμμα για να βγάλει το άχτι του. Και από εδώ το φέραμε, από εκεί το πήγαμε, πάλι στον καπιταλισμό και την εκμετάλλευση καταλήξαμε, να φωνάζουμε με την γροθιά υψωμένη ''κάτω η πλουτοκρατία, λευτεριά στον Μπομπ τον Σφουγγαράκη''. Ευχαριστώ τον Ριζοσπάστη και το ΚΚΕ, που με τα ''ο,τι να'ναι'' τους μας μεταφέρουν πίσω στο 1979 και ξανανιώνουμε!
Από τη μια είναι για γέλια, αλλά από την άλλη με πιάνει μια αηδία. Δηλαδή όποιος ασκεί κριτική, και απορρίπτει το γραφειοκρατικό ιεροεξεταστικό μοντέλο της ΕΣΣΔ, για τον γραφειοκρατικό και ολοκληρωτικό εκφυλισμό της, (δηλαδή τοποθετείται από μια ελευθεριακή σκοπιά κι όχι καπιταλιστική), είναι αντικομουνιστής; Πάνε καλά; "στο λεξιλόγιο το δικό τους και των γονιών τους δεν υπήρχε ούτε η ανεργία, ούτε η φτώχεια, ούτε η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα"... Βέβαια, αν ήσουν ένα άβουλο πειθήνιο πρόβατο που λάτρευε τον Πατερούλη, ανασφαλής και αβέβαιος δεν θα ήσουν (τι γνώμη θα είχαν άραγε οι πολιτικοί κρατούμενοι;). Όσο για την πείνα και την ανεργία, αν το τίμημα είναι να ζεις σε έναν κλουβί που μια σκέψη σου αρκεί να σου κοστίσει τη ζωή, τότε να πάρουμε στα σοβαρά και τους παππούδες στα χωριά που λεν πως η χούντα τους χάρισε χρέη και έκανε δρόμους και νοσοκομεία. Αυτό αρκεί, και ας ζεις σε μια χούντα. Και μετά ζητάν και την ψήφο μας. Να ψηφήσεις ένα κόμμα που εκθειάζει το καθεστώς ανελευθερίας (αλλά μη ιδιωτικής ιδιοκτησίας! Αυτό είναι το παν!). Ας είναι κρατικοποιημένα τα μέσα παραγωγής, κι όλα τα άλλα είναι μικροαστικές προλήψεις (πλουραλισμός, πολιτική ελευθερία, ελευθερία λόγου...). Η μαμά διαλεκτική μας "εγγυάται" πως η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων (που οι σοφοί του κόμματος έχουν αναλάβει την σχεδιοποίηση της βιομηχανίας και η ειδημοσύνη τους εγγυάται την επιτυχία), θα φέρει ως "φυσική αναγκαιότητα" τη σοσιαλιστική κοινωνία της απόλυτης ελευθερίας! Πώς να ψηφίσεις ένα τέτοιο κόμμα...
Μέσα σε πέντε γραμμές έκανες ένα κάρο λάθη, γεγονός που δείχνει την ημιμάθειά σου. Οι παραγωγικές δυνάμεις είναι ήδη ανεπτυγμένες αλλά ασφυκτιούν σε πλαίσια των παραγωγικών σχέσεων, που δεν αντιστοιχούν πια σε αυτές. οι παραγωγικές σχέσεις είναι που πρέπει να αλλάξουν έτσι ώστε οι παραγωγικές δυνάμεις να μπορέσουν να αποδώσουν. Δεν σχεδιοποιείται (;) η βιομηχανία αλλά σχεδιάζεται ολόκληρη η παραγωγή. Και αυτό δεν φέρνει ως "φυσική αναγκαιότητα" τη σοσιαλιστική κοινωνία γιατί για να γίνει όλο αυτό, ήδη η εργατική τάξη και οι σύμμαχοί της έχουν πάρει την πολιτική εξουσία και συνειδητά αλλάζουν τις παραγωγικές σχέσεις, άρα ήδη ζούμε σε μια σοσιαλιστική κοινωνία, με όλες τις αντιφάσεις που έχει μια διαδικασία αλλαγής. Επίσης, δεν γίνεται κρατικοποίηση των μέσων παραγωγής αλλά κοινωνικοποίηση. όσο για την ελευθερία, πάρτο απόφαση πως όσο παραμένεις σκλάβος των μη ικανοποιημένων αναγκών σου, (να φας, να ντυθείς, να μείνεις σε σπίτι, να πας στο γιατρό, στο θέατρο) όσες παπάντζες και να λες, ελεύθερος δεν είσαι.
Πέρα από το παρωχημένο κνίτικο πολιτικό συλλογισμό σου, θα σου απαντήσω πως εσύ είσαι ημιμαθής. Ο Μπουχάριν στο βιβλίο του για τον υλισμό, κάνει λόγο πως η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων θα επιφέρει το σοσιαλισμό. Τώρα, που η διαφορά όταν μιλάω για σχεδιοποίηση της βιομηχανίας, με τη σχεδιοποίηση όλης της παραγωγής. Αυτό εννοείται..."Δεν σχεδιοποιείται (;) η βιομηχανία αλλά σχεδιάζεται ολόκληρη η παραγωγή. Και αυτό δεν φέρνει ως "φυσική αναγκαιότητα" τη σοσιαλιστική κοινωνία γιατί για να γίνει όλο αυτό, ήδη η εργατική τάξη και οι σύμμαχοί της έχουν πάρει την πολιτική εξουσία και συνειδητά αλλάζουν τις παραγωγικές σχέσεις, άρα ήδη ζούμε σε μια σοσιαλιστική κοινωνία, με όλες τις αντιφάσεις που έχει μια διαδικασία αλλαγής."Δηλαδή στην """σοσιαλιστική""" ΕΣΣΔ, ο λαός είχε την εξουσία και σχεδιοποιούσε την παραγωγή, κι όχι το Κόμμα-υπερκράτος. Και μετά μιλάς για ημιμάθεια. Και όχι, στην ΕΣΣΔ δεν υπήρξε κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, αλλά ΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ. Στο κατηχητικό στον Περισσό, τέτοια σας λένε; "όσο για την ελευθερία, πάρτο απόφαση πως όσο παραμένεις σκλάβος των μη ικανοποιημένων αναγκών σου, (να φας, να ντυθείς, να μείνεις σε σπίτι, να πας στο γιατρό, στο θέατρο) όσες παπάντζες και να λες, ελεύθερος δεν είσαι."Μιλάς για ελευθερία και επικαλείσαι την ΕΣΣΔ ως ιδεώδες. Είναι οξύμωρο... Δουλεία (εξίσου ξενωμένη στα μέσα παραγωγής του συλλογικού εργοδότη (Κράτος)), στέγη παραχωρημένη από το Κράτος και φαΐ με το κουπόνι. Οκ, δουλειά και φαΐ. Όλα τ' αλλά χεσμένα. Και ας κυνηγούσαν σαν άλλη Ιερά Εξέταση την ανένταχτη στα ιδεολογικά καλούπια του Κόμματος, σκέψη. Ας ανήκε ολοκληρωτικά η εξουσία στο Κόμμα, κι οι μάζες να είναι πολιτικά παθητικές (απείρως περισσότερο από τις αστικές "δημοκρατίες") και φοβισμένες να μη χάσουν το κεφάλι τους, και οι υπόλοιποι ενθουσιώδη λοβοτομημένα πρόβατα από την προπαγάνδα, να λατρεύουν σαν άλλο Τσάρο τον "Πατερούλη". Τέτοια κοινωνία ονειρεύεστε, γι αυτό εξάλλου το Κόμμα σας έστειλε συλλυπητήρια επιστολή στο θάνατο του τυράννου της Β. Κορέας. *Επίσης φαίνεται να μη γνωρίζεις ούτε Λένιν, ο οποίος σνομπάρει το προλεταριάτο, λέγοντας πως δεν μπορεί να δει την κοινωνία σαν όλο, μέσα από μια επαναστατική προοπτική, αλλά φτάνει μέχρι τον τρεϊντγιουνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι μικροαστοί διανοούμενοι που έγιναν "επαναστάτες" πρέπει να αναλάβουνε τα ινία της εξουσίας (σ΄όλους τους τομείς διακηρύσσει ό Λένιν, πνεύμα και ύλη, ο οποίος έθεσε τις βάσεις της ολοκληρωτικής εξουσίας). Το προλεταριάτο και ο λαός γενικά, από μια φάση και μετά, έχασε κάθε δημόσιο έλεγχο της πολιτικής και της οικονομίας στην ΕΣΣΔ, και το Κόμμα έγινε ο μοναδικός κάτοχος της εξουσίας. Είναι στη λενινιστική "φύση" σας ο αντιδημοκρατισμός. Και όχι, το Κράτος και Επανάσταση, είναι άλλο θέμα. Και ένα κόμμα όπως το ΚΚΕ, όταν εκθειάζει ένα καθεστώς όπου το Κόμμα-Κράτος των σοφών που "γνωρίζουν" τους "νόμους" της Ιστορίας, κατέχει ολοκληρωτικά την εξουσία, όπου η μισαλλοδοξία είναι θεσμοθετημένη, και βαφτίζεται "σοσιαλιστικό" επειδή τα μέσα παραγωγής δεν ανήκουν σε έναν ή ομάδα καπιταλιστών, αλλά στον συλλογικό εργοδότη (Κράτος) όπου σχεδιοποιεί την οικονομία, πως να το ψηφίσεις ξαναρωτώ, όταν η πολιτική ελευθερία θυσιάζεται στο βωμό της σχεδιοποιημένης όχι απλά παραγωγής, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας. Γιατί αυτό συνέβη στην ΕΣΣΔ. Το Κόμμα επιχείρησε να σχεδιοποιήσει ολόκληρη την κοινωνία.
Επίσης, κάτι ακόμα που φανερώνει πόσο καμένα μυαλά είστε οι κνίτες. Μπορεί να κράξετε και να χαρακτηρίσετε ως και "φασιστική" μια αστική κυβέρνηση που προβαίνει σε κάποιες αυθαιρεσίες, να κάνετε λόγο για "λογοκρισία", ενώ παράλληλα εκθειάζετε το καθεστώς της ΕΣΣΔ όπου μια αντιπολιτευτική κίνηση, καταστέλλονταν επίσημα με βίαιο τρόπο, όπου υπήρχε επιτροπή λογοκρισίας με "επαΐοντες" που τοποθετούσε το Κόμμα, που ούτε σημείο στίξης δεν ξέφευγε από τα "σοσιαλιστικά" μάτια τους. Κράζετε τις αστικές κυβερνήσεις για "απολυταρχισμό", και από την άλλη υπερασπίζεστε τη "μαμά" ΕΣΣΔ και αναγνωρίζετε ως "σοσιαλιστιό" και "εργατικό" Κράτος την σχεδόν οργουελική Β.Κορέα. Μόνο που "εργατικό κράτος" είναι σχήμα οξύμωρο. Κάτι σαν "άθεος θεϊσμός" ή "λευκός νέγρος".
Ρε είναι όλοι τους βλαμμένοι; Με το τι εκπέμπει το ΝΕΡΙΤ ασχολούνται και η μεν και οι δε; Άστα να πάνε ο Τσίπρας, αλλά και το ΚΚΕ εδώ και πολλά χρόνια το παιχνίδι της ασφάλειας στη χύτρα ταχύτητος παίζει.