ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Μια αθώα-ψεύτικη φωτογραφία μέσα σε έναν ωκεανό ψέματος

Μια αθώα-ψεύτικη φωτογραφία μέσα σε έναν ωκεανό ψέματος Facebook Twitter
2

Αυτή είναι μια φωτογραφία του Tri Joko από την Ινδονησία που ανέβασε στο 500px με τον τίτλο «Snoop» πριν τέσσερις μέρες. Μέσα σε μια μέρα πάνω από 10.000 άνθρωποι είδαν την φωτογραφία. Αμέσως βέβαια ξεκίνησαν και τα αναμενόμενα σχόλια τα οποία ήταν πάρα πολλά. «Υπέροχη φωτογραφία αλλά είναι photoshop», «Ωραία ιδέα αλλά είναι ψεύτικη», «Δεν μπορώ να πω ότι δεν με άγγιξε αλλά…». Ο φωτογράφος αναγκάστηκε να απολογηθεί δυο μέρες αργότερα στο blog του λέγοντας ότι η φωτογραφία δεν ήταν αληθινή αλλά ούτε ο ίδιος είχε πει στους χρήστες του ίντερνετ κάποιο ψέμα. Η φωτογραφία είχε ανέβει στην κατηγορία «Fine Art» και ήταν μια σύνθεση από δυο φωτογραφίες. Ένα αγόρι 16 μηνών και μια γάτα φαίνονται σαν να παρακολουθούν το ίδιο πράγμα.

Τέτοιες φωτογραφίες είναι από τα ωραιότερα και τα πιο αθώα ψέματα που μπορείς να βρεις στο ίντερνετ. Στόχος τους δεν είναι να παραποιήσουν μια αλήθεια αλλά να σου φτιάξουν την διάθεση, να χτυπήσουν μια χορδή ευαισθησίας που πιθανόν κοιμάται μέσα σου, να περάσεις καλά για λίγα δευτερόλεπτα που διαρκεί η έκπληξη σου.

Μέσα σε έναν ψηφιακό ωκεανό ψέματος όπου φίλτρα παραποιούν την αλήθεια στο instagram, κείμενα στο Facebook για «συγκλονιστικές» ζωές και ψεύτικα προφιλ έχουν καθιερώσει την πρωταπριλιά ως «Επίσημη Ψηφιακή Γιορτή», συζητήσεις στο chat με την βοήθεια της μάσκας διεξάγονται σε καθημερινή βάση και τα κακόβουλα ψέματα μέσα στην ανωνυμία των blogs συνεχίζουν να κάνουν πάρτι, το τελευταίο ψέμα για το οποίο πρέπει να μιλάμε στο ίντερνετ είναι αυτές οι αθώες φωτογραφίες.

Άσε που αυτή η φωτογραφία θα μπορούσε να είναι πραγματική. Οι γάτες είναι τόσο έξυπνες ώστε υπάρχει πιθανότητα να κοιτάζουν κάτι που εσύ δεν το έχεις καν παρατηρήσει. Δεν είναι άδικα οι πρώτες του ψηφιακού μας χωριού.  

2

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Έχει μεγάλη σημασία αν είναι αληθινή η ψεύτικη, απλώς για να ξέρουμε τι θα πρέπει να θαυμάσουμε σε έναν καλλιτέχνη.Δηλαδή, αν είναι αληθινή θαυμάζεις το τελέντο του στο να "δει την στιγμή" και να την εκμεταλλευτεί κατάλληλα, ενώ αν είναι ψεύτικη το ταλέντο του στην δημιουργία.Επίσης έχει την δική του αξία το γεγονός του να γνωρίζεις αν αυτό που βλέπεις συνέβει στην πραγματικότητα, χωρίς όμως να μειώνει σε κάτι την καλλιτεχνική αξία.
είναι μοντάζ, ε και; την ίδια όμορφη εικόνα δεν δημιουργεί και πάλι; το έβαλε στην κατηγορία fine arts γιατί ναι, είναι μια μορφή τέχνης κι αυτό (λες και οι ζωγράφοι πάντα ζωγραφίζουν ρεαλιστικά πράγματα, οι γλύπτες απεικονίζουν πράγματα όπως είναι και πάει λέγοντας)