Το Πρόσωπο της Ημέρας; Η Πόπη Τσαπανίδου και διαφημίζει και διαμαρτύρεται

Το Πρόσωπο της Ημέρας; Η Πόπη Τσαπανίδου και διαφημίζει και διαμαρτύρεται Facebook Twitter
15

 

Το Πρόσωπο της Ημέρας; Η Πόπη Τσαπανίδου και διαφημίζει και διαμαρτύρεται Facebook Twitter

 

Νομίζω ότι τα πράγματα είναι απλά, παρ' ό,τι κάθε φορά τα μέλη της ΕΣΗΕΑ που διαγράφονται κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν.

 

Η ΕΣΗΕΑ, καλώς ή κακώς, απαγορεύει σε όλα τα μέλη της να κάνουν διαφημίσεις. Το απαγορεύει - τελεία και παύλα. Όταν γίνονται μέλη της οι δημοσιογράφοι το ξέρουν αυτό, και παρ' όλα αυτά δέχονται να γίνουν μέλη της. 

 

Αφού γίνουν μέλη, μερικοί, ειδικά οι τηλεοπτικοί αστέρες αποφασίζουν να κάνουν διαφημίσεις, επειδή προφανώς υπολογίζουν ότι τα οφέλη (χρήματα που θα πάρουν, προβολή) είναι μεγαλύτερα από το κόστος (διαγραφή από την ΕΣΗΕΑ για ένα χρόνο). Και το κάνουν. 

 

Το έχει κάνει η Τατιάνα Στεφανίδου, πολλές φορές, και τη διέγραψαν οριστικά, το έκανε η Εύα Αντωνοπούλου και διεγράφη για κάποιο καιρό, ενώ ακόμα και ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος διαφήμιζε κάτι μαγικά θερμαντικά γιλέκα και η ΕΣΗΕΑ τον διέγραψε για κάποιους μήνες.

 

Επίσης, το έκανε, ή μάλλον το ξαναέκανε, η Πόπη Τσαπανίδου.

 

Διαβάζω εδώ:

 

Τη διαγραφή της Πόπης Τσαπανίδου για ένα χρόνο αποφάσισε η ΕΣΗΕΑ για τηλεοπτική διαφήμιση προϊόντος, από τη δημοσιογράφο.

 

Στο κατηγορητήριο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «ενώ σε προηγούμενη πειθαρχική δίωξη εναντίον της για το ίδιο αδίκημα και για το οποίο καταδικάσθηκε, είχε δηλώσει ότι η διαφήμιση θα προβάλλεται μέχρι τέλους του 2012, και ότι δεν προτίθεται να επαναλάβει διαφήμιση, εντούτοις ενώ παρήλθε το χρονικό αυτό διάστημα, εμφανίζεται πάλι σε διαφήμιση της ίδιας εταιρείας».

 

Στο απολογητικό της υπόμνημα, η Πόπη Τσαπανίδου, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

 

«... Καλούμαι μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να απολογηθώ μετά την άσκηση πειθαρχικής δίωξης σε βάρος μου για παραβίαση της διάταξης του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ, που απαγορεύει την συμμετοχή σε διαφήμιση. Πρόκειται για την συμμετοχή μου σε διαφήμιση εταιρείας, η οποία δικάστηκε από το Συμβούλιο σας και κρίθηκα πειθαρχικά ελεγκτέα. Η νέα πειθαρχική δίωξη σε βάρος μου αφορά το ίδιο αδίκημα, καθώς πρόκειται για εμφάνιση διαφημίσεων της ίδιας εταιρείας. Ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας, που διέπει το πειθαρχικό δίκαιο, στο άρθρο 57 ορίζει ότι αν κάποιος έχει καταδικασθεί αμετάκλητα ή αθωωθεί, δεν μπορεί να ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του για την ίδια πράξη, ακόμη και αν δοθεί σε αυτή διαφορετικός χαρακτήρας.

Το άρθρο 110 παράγραφος 3 του πειθαρχικού δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων, που αφορά τη λειτουργία πειθαρχικού οργάνου, απαγορεύει την κρίση για το ίδιο αδίκημα. Επιπλέον, το άρθρο 50 του χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που καθορίζει τις σχέσεις ανάμεσα στα κράτη μέλη ορίζουν την αρχή «ου δις δικάζειν». Σύμφωνα με το συγκεκριμένο άρθρο «κανείς δεν διώκεται ούτε τιμωρείται ποινικά για αδίκημα για το οποίο έχει αθωωθεί ή καταδικαστεί εντός της Ένωσης με οριστική απόφαση ποινικού δικαστηρίου, σύμφωνα με το νόμο».

Η νέα άσκηση πειθαρχικής δίωξης σε βάρος μου έρχεται ως συνέχεια του ιδίου αδικήματος το οποίο δεν μπορεί να επανακριθεί, καθώς υπάρχει οριστική απόφαση από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και δεν πρόκειται για διαρκές επαναλαμβανόμενο αδίκημα. Με δεδομένο ότι τα Πειθαρχικά Συμβούλια λειτουργούν με βάση τους κανόνες που διέπουν τα δικαστήρια, θεωρώ ότι δεν πρέπει να κριθώ πειθαρχικά ελεγκτέα από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ».

 

Όμως, το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο τιμώρησε την κ. Τσαπανίδου με το σκεπτικό ότι η δημοσιογράφος δεν αρνείται ότι «πράγματι μετείχε σε διαφήμιση καλλυντικών, όπως στο κατηγορητήριο αναφέρεται.» Στο σκεπτικό σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι η Πόπη Τσαπανίδου «εμφανίζεται και πάλι σε διαφημίσεις της, [έστω και] ίδιας εταιρίας καλλυντικών».

 

====

 

 

[Και η απάντηση της στο twitter]

 

 

 

Δεν ξέρω αν εννοεί κάποιον συγκεκριμένο που βραβεύτηκε ή αν είναι απλώς ευφυολόγημα, πάντως οι οι συνέπειες των διαφημίσεων, αν είσαι μέλος της ΕΣΗΕΑ, είναι γνωστές -και δεν είναι και οι χειρότερες του κόσμου.

 

Ποιος ο λόγος μετά να προβάλλεις δικολαβίστικες εξηγήσεις (με καταδικάσατε για κάτι, οπότε όσες φορές κι αν το ξανακάνω δεν μπορείτε να μου κάνετε τίποτα!!!) ή να πετάς σπόντες (αν διαφήμιζα κάτι άλλο θα με βραβεύατε)...

 

Σχεδόν κάθε φορά που κάποιος διαγράφεται προσωρινά απ' την ΕΣΗΕΑ για διαφημίσεις προσπαθεί να βγει και από πάνω, πράγμα που προσωπικά δεν το καταλαβαίνω.  

 

Η Πόπη Τσαπανίδου είναι πανέμορφη -δεν χρειάζεται καν τις κρέμες, πιστεύω!-, είναι καλή στη δουλειά της, είναι συμπαθητική.

 

Και είναι δικαίωμά της να παραβαίνει τους (απαρχαιωμένους; δίκαιους; άδικους;) κανόνες της ΕΣΗΕΑ. Αρκεί βέβαια να δέχεται μετά τις συνέπειες, με αξιοπρέπεια, όπως και κάθε δημοσιογράφος που βρίσκεται σ' αυτήν τη θέση. 

 

Εναλλακτικά, όλοι όσοι νιώθουν τόσο αδικημένοι, ας πολεμήσουν για να αλλάξουν τους κανόνες.

 

 

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

10 σχόλια
Το να σε διαγράψει τη σήμερον αυτή η ΕΣΗΕΑ αποτελεί τίτλο τιμής.Αν μια στο δις, η Πόπη χολόσκασε γι’ αυτό (που δεν το κόβω γιατί είναι πανέξυπνη) καλά να πάθει.Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ υποκρισία της ΕΣΗΕΑ έγκειται στο ό,τι ΟΛΟΚΛΗΡΑ τα τηλεοπτικά κανάλια συνεχώς διαφημίζουν προϊόντα εταιρειών γιατί αλλιώς δεν μπορούν να συντηρηθούν. Και ρωτώ: Αν τα supermarket αισχροκερδούν εις βάρος όλων μας (που το κάνουν), τα κανάλια θα επιτρέψουν σε αντικειμενικούς δημοσιογράφους υπαλλήλους τους να κάνουν το πρέπον κι αρμόζον ρεπορτάζ;Ας σοβαρευτούμε στα πλαίσια της πραγματικότητας παρακαλώ.
Χμμμ...;;; Από την άλλη φανταστείτε τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε αυτή η απαγόρευση της ΕΣΗΕΑ.Μετά τα κλισέ διαφημιστικά όπου διάφορες (καθημερινές) γυναίκες, εκείνες τις πέντε-έξι μέρες της περιόδου τους θυμούνται να κάνουν ιππασία, τοξοβολία, beach volley, τένις, ορειβασία, ιστιοπλοία... και όλα αυτά χάριν της μοναδικής σερβιέτας τους, μάχιμες γυναίκες δημοσιογράφοι-πολεμικές ανταποκρίτριες, να διαφημίζουν τις... «δύσκολες μέρες» εν μέσω βομβαρδισμών μέσα σε χαρακώματα και το διαφημιστικό κλιπάκι να κλείνει με βράβευση, φλασιές, αγέρωχο στιλ και voice over: «Γιατί τίποτα πια δε με σταματά!»...
Πραγματικά θα το προτιμούσα αν η ΕΣΗΕΑ έδειχνε τον ίδιο ζήλο και για αυτή την δημοσιογραφική «καφρίλα» που μας έχει πνίξει. Αυτή την τραγική παραπληροφόρηση και μετατροπή των δημοσιογράφων, πρωτοκλασάτων και μη, σε παντός τύπου φερέφωνα και προπαγανδιστές διαφόρων πολιτικών και επιχειρηματικών κέντρων εξουσίας και συμφερόντων. Και εφόσον της είναι τόσο δύσκολο να το πράξει, ίσως, λέω ίσως... δικαιολογημένα μέσα σε αυτόν το βούρκο της υποτιθέμενης ενημέρωσης, τουλάχιστον να προβάλει και να επιβραβεύει με κάποιον τρόπο εκείνους τους ελάχιστούς δημοσιογράφους που κάνουν σωστά τη δουλειά τους, ακόμη και αν δεν είναι μέλη της (συνήθως είναι εκείνοι οι δημοσιογράφοι που κάνουν πολύ καλύτερα τη δουλειά τους).
Μία απορία ακόμη:Συνήθως οι δημοσιογράφοι οι οποίοι κατά καιρούς έχουν πρωταγωνιστήσει σε κάποια διαφήμιση, τηλεοπτική ή έντυπη, είναι οι λεγόμενοι τηλεοπτικοί-πρωτοκλασάτοι, άρα και πάρα πολύ καλά αμειβόμενοι από την εργασία τους. Τα χρηματικά ποσά των αμοιβών τους, λίγο-πολύ είναι γνωστά (ακόμη και σε περίοδο κρίσης, πληρώνονται αδρά). Ποιός είναι λοιπόν ο λόγος που «διακινδυνεύουν» μία πιθανή, μερική ή ολική διαγραφή τους από το συνδικαλιστικό τους όργανο; Η οικονομική ανάγκη μήπως;;; Μα καλά, δουλευόμαστε τώρα; Ρε παιδιά, με πόσα είσαστε ευχαριστημένοι τελικά; Νισάφι πια!!!...
κατ' αρχας, οσον αφορα το συγκεκριμενο θεμα, η Τσπανιδου ειναι off. Ειτε ηλιθιος, ειτε σωστος ο νομος, παρακατω οι σχολιαστες αναλυουν και τα δυο και εγω προσωπικα δεν εχω ξεκαθαρη αποψη, εχει υπογραψει ενα συμβολαιο που το απαγορευει...οποτε Ποπακι, ή το κοβεις ή φευγεις απο την παρεουλα.Διαλεξε και παρε. Τωρα περι Ταπανιδου γενικοτερα. Εμενα μου ηταν πιο συμπαθεις οταν εκανε το magazino με την Βαγιανη, αν και πολυ συμπαθεστερη η Βαγιανη. Τωρα που παει να μου κανει πολιτικο ρεπορταζ και news feed, και πολλες φορες την πιανει και το καταγγελτικο της και ξεσπαθωνει.....μου βγαζει ενα " αντε ριξε καμμια συνταγουλα για κεϊκ τωρα....και ασε το ρεπορταζ για καποιον αλλο/αλλη"...Και μην με πατε στην Τρεμη...οχι...δεν ειμαι αρρωστη. Η Σια ομως μια χαρα σοβαρη δημοσιογραφος ειναι.
Εκατσε και έγραψε τόσα πολλα η Τσαπανίδου, νόμους κλπ. ενώ θα μπορούσε απλά να πει, sorry, παιδιά, για τα λεφτά το έκανα, όλα έχουν την τιμή τους, δεν ειναι κακό. Αλλά μη μας το παίζεις και αδικημένος πολίτης.
Η Τσαπανίδου όπως είναι γνωστό έφυγε από το Σκάι και πήγε στο Star για ένα και μόνο λόγο: Επειδή δεν την άφηναν να διαφημίζει το site της στην εκπομπή της.Από τότε λοιπόν που πήγε στο Star λοιπόν έχουμε βομβαρδισμό από θέματα του site και συνεχείς αναφορές με links, screenshots κλπ κλπ. Για την ΕΣΗΕΑ αυτό δεν είναι διαφήμιση και χτυπάμε μόνο τις κρέμες;Η απάντηση βέβαια είναι αν ότι αποφάσιζαν να ασκήσουν πραγματικό έλεγχο στο όργιο γκρίζας διαφήμισης και δημοσιογραφικής αλλαξοκωλιάς θα έπρεπε να χτυπήσουν και διάφορους ενικούς και πληθυντικούς και εκεί κάνει τζιζ.
Από ό,τι κατάλαβα η Τσαπανίδου διαγράφηκε γιατί δεν τήρησε την παράγραφο γ του άρθρου 5 του Κώδικα Δεοντολογίας των Δημοσιογράφων:Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται τη διαφημιστική χρήση του ονόματος, της φωνής και της εικόνας του, παρά μόνο για κοινωφελείς σκοπούς. "Δεν απαγορέυει πουθενά ο Κώδικας στον δημοσιογράφο να διαφημηζει τη δουλειά του. Αυτό ειναι λογικό σε όλα τα επαγγέλματα."Επίσης στο άρθρο 6 λέει στην παράγραφο γ:"Να μην οικειοποιείται την εργασία συναδέλφων του. Να αναφέρει πάντοτε το όνομα του συντάκτη, του οποίου χρησιμοποιεί κείμενα ή αποσπάσματα κειμένων.Να μνημονεύει την πηγή των πληροφοριών, που έχουν ήδη δημοσιευθεί ή μεταδοθεί."Οπότε δεν ειναι θέμα που "κάνει τζιζ" ουτε υπάρχει κάποια συνωμοσία απλά δεν είναι αντίθετο με τον Κώδικα δεοντολογίας να διαφημίζει κάποιος τη δουλειά του ή να χρησιμοποιεί πηγές από άλλα μέσα. Εμένα μου φαινεται πιο λογική εξήγηση να εφυγε από το ΣΚΑΙ επειδή στο Star της έδιναν περισσότερα.
Άρθρο 1γ "Να σέβεται και να τηρεί το διακριτό της είδησης, του σχολίου και του διαφημιστικού μηνύματος, την αναγκαία αντιστοιχία τίτλου και κειμένου και την ακριβή χρησιμοποίηση φωτογραφιών, εικόνων, γραφικών απεικονίσεων ή άλλων παραστάσεων."Αυτό είναι που δεν κάνουν οι περισσότεροι μεγαλοδημοσιογράφοι με δικά τους sites, της Τσαπανίδου συμπεριλαμβανομένης
Εγώ θα σταθώ στην ουσία του ζητήματος. Γιατί είναι τόσο τρομερό το να διαφημίζει κάποιος ένα προϊόν; Γιατί έχουμε αυτή τη μανία καταδίωξης της διαφήμισης, της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας, του θεμιτού πλουτισμού μέσα από πωλήσεις προϊόντων;
Tώρα είμαι έκτος θέματος αλλά εμένα άλλο μου έκανε εντύπωση: Δηλαδή τη Τατιάνα την διέγραψαν λόγω διαφημίσεων; Δηλαδή χωρίς τις διαφημίσεις θεωρείται δημοσιογραφία αυτό που έκανε και κάνει;
Το να προσπαθείς να βγεις από πάνω όταν παραβαίνεις έναν κανόνα ή αγνοείς μια σύσταση ή έναν νόμο δεν είναι χαρακτηριστικό των δημοσιογράφων της ΕΣΗΕΑ, αλλά του Νεο-Έλληνάρα που κομπιάζει να παραδεχτεί το λάθος του και να κάνει μια αυτοκριτική στον εαυτό του. Στην τελική αν οι κανόνες και οι όροι της ΕΣΗΕΑ και της κάθε ΕΣΗΕΑ ενοχλούν την κ.Τσαπανίδου ας αποχωρήσει από μόνη της.