Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
24

[Από τον Θανάση Χαραμή]

 

Στις 6 Φεβρουαρίου ήταν η ετήσια Διεθνής Ημέρα Μηδενικής Ανοχής του ακρωτηριασμού των γεννητικών οργάνων. Ο ΟΗΕ επανέλαβε πόσο σημαντικό είναι το τέλος της πρακτικής που θεωρείται βάναυση παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των κοριτσιών και των γυναικών. Οι φωτογραφίες αυτές δείχνουν πως για την επίτευξη του στόχου η διαδρομή είναι ακόμη μεγάλη.

 

Τα τελευταία χρόνια το μακάβριο αυτό τελετουργικό γίνεται όλο και πιο σπάνια αλλά σε τουλάχιστον 30 χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής εξακολουθεί να εφαρμόζεται. Οι έφηβες πετσοκόβονται προκειμένου να προετοιμαστούν για το γάμο τους. Η διαδικασία απαιτεί το κόψιμο ενός κομματιού της κλειτορίδας αν και συχνά καταλήγει στην αφαίρεση όλων των εξωτερικών γεννητικών οργάνων. Συνήθως οδηγεί σε σωρεία προβλημάτων υγείας όπως προβλήματα ούρησης, κύστεις και λοιμώξεις, σοβαρή αιμορραγία, στειρότητα ή επιπλοκές κατά τον τοκετό αργότερα.

 

Ο ΟΗΕ υπολογίζει ότι πάνω από 125 εκατομμύρια κορίτσια και γυναίκες ζουν με τις συχνά τρομακτικές συνέπειες της κλειτοριδεκτομής. Η φωτογράφος Meeri Koutaniemi έγινε μάρτυρας της διαδικασίας που εφαρμόστηκε τον περασμένο Νοέμβριο στην Isina και τη Nasirian της φυλής των Μασάι στην Κένυα. Τα ονόματά τους δεν είναι πραγματικά.

 

Η φωτογράφος έκανε τις πρώτες επαφές με την οικογένεια πολύ καιρό πριν την ημέρα της προγραμματισμένης κλειτοριδεκτομής ζητώντας να καταγράψει το τελετουργικό. Διαπραγματεύτηκε σκληρά προκειμένου να της επιτραπεί να παρευρεθεί και οι όροι περιελάμβαναν πως οι φωτογραφίες αυτές δεν θα δημοσιεύονταν στην πατρίδα των κοριτσιών και πως δεν θα παρουσίαζαν διαστρεβλωμένη την αλήθεια.

 

Η Koutaniemi έφτασε μια ημέρα πριν από τη διαδικασία. Οι τρίχες σε όλο το σώμα των κοριτσιών ξυρίστηκαν και μετά οι έφηβες πλύθηκαν με αγελαδινό γάλα. Τα ζώα σφαγιάστηκαν για την γιορτή εκείνη τη νύχτα. Τα κορίτσια εμφανίστηκαν προετοιμασμένα την άλλη μέρα αλλά χωρίς κανένα ίχνος συναισθημάτων στο πρόσωπό τους. Το να κλάψουν θα σήμαινε φόβο και αδυναμία. Το να αντισταθούν θα σήμαινε πως απορρίπτουν το θέλημα του πατέρα τους. Και οι δύο αυτές επιλογές είναι απαγορευτικές για την κοινότητα του μικρού χωριού.

 

Η φωτογράφος καταθέτει πως ο φόβος έρχεται όταν αρχίσει το τελετουργικό. Όταν στην σκοτεινή γωνιά μιας καλύβας το χέρι που κρατάει το ξυράφι χαμηλώσει ανάμεσα από τα πόδια των κοριτσιών. Όταν το πρώτο αίμα αρχίσει να τρέχει, τότε αρχίζουν οι κραυγές και τα δάκρυα. Μόλις όλα τελειώσουν τα γεννητικά όργανα των κοριτσιών θα είναι αγνώριστα. Δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα. Οι υπόλοιποι της φυλής είναι υπερήφανοι για την ολοκλήρωση ενός ακόμη τελετουργικού και που τα κορίτσια έγιναν γυναίκες. Είναι η παράδοση τους και είναι αποφασισμένοι να την κρατήσουν ζωντανή. Λίγο μετά κατάφερε να πάρει την ομολογία των κοριτσιών. Δεν είναι σύμφωνες με το τελετουργικό και την συνέχισή του.

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
H Isina και η Nasirian της φυλής των Μασάι, μια ημέρα πριν την προγραμματισμένη κλειτοριδεκτομή

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Άντρας της φυλής των Μασάι καθώς κατευθύνεται προς το χωράφι για να βοηθήσει τους υπόλοιπους να μεταφέρουν τα σφαγμένα ζώα

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Οι γυναίκες της φυλής ξεφλουδίζουν πατάτες για την προετοιμασία του γεύματος που θα ακολουθήσει του τελετουργικού

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Δύο μικρά παιδιά κουβαλούν κλαδιά που θα χρειαστούν για το τελετουργικό

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Τα παρθένα κορίτσια και αγόρια της φυλής θα ξυριστούν με γάλα και λεπίδες από ξυραφάκαι

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Ο αδερφός της Nasirian, Sanke που θα ξυριστεί επίσης από τη μητέρα του

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Η Νasirian παραμένει αμίλητη και ακίνητη στο σπίτι της ενώ μόλις της έχουν ξυρίσει το κεφάλι

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Ο πατέρας των κοριτσιών ενώ προετοιμάζεται για το τελετουργικό

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Το ξυράφι που θα χρησιμοποιηθεί για την κλειτοριδεκτομή της Irina

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Η Nasirian αρχίζει να κλαίει με το που αρχίζει το τελετουργικό

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Μια γυναίκα της φυλής συγκρατεί το χέρι της Νasirian καθώς η ίδια αρχίζει να πονάει φρικτά

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
H Irina ουρλιάζει από τον πόνο

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Η Νasirian προσπαθεί να ξεκουραστεί λίγο μετά την κλειτοριδεκτομή της. Θα παραμείνει στο κρεβάτι για τουλάχιστον 4 εβδομάδες τρώγοντας κρέας και πίνοντας αίμα ζώων για να ανακτήσει δυνάμεις

 

Αίμα, φόβος και τελετουργία: Μάρτυρες σε μια τελετή κλειτοριδεκτομής στην Κένυα Facebook Twitter
Το σημείο όπου λίγη ώρα πριν έλαβε χώρα το τελετουργικό

 

via

Φωτογραφία
24

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

14 σχόλια
ΚΟΥΝΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΚΟΥΝΑΓΕ ...το "εθιμο" αυτο γινεται και στην Ελλαδα απο τους προσκυμενους στην Σαρια ισλαμιστες....κρυφο μυστηκο των συνοικοιων της φρικης... Πατισια γλυζι κυψελι...κτλ...
στην ιδέα ότι θα μου έκαναν κάτι τέτοιο με πιάνει τρόμος.. Πως μπορούν? Γιατι δεν καταλαβαίνουν τις επιπτώσεις? Ας το δούμε και αλλιώς.. Πέραν του ιατρικού που είναι και το πιο σημαντικό... Ποιος έχει δικαίωμα να μας στερήσει το πιο ευαίσθητο σημείο του κορμιού μας;; Ποιος έχει το δικαίωμα να μας απομακρύνει από τον "οργασμό" και γιατί ??Στενοχωριέμαι τόσο πολύ για κάθε θηλυκό βρέφος που περιμένουν απλά να φτάσει στην κατάλληλη ηλικία
με λενε σκο με λενε σμο...με λεν σκοταδισμο..προερχομαι απο την εκαστοτε θρησκεια και τισ πιπες που λεει και αυτο ειναι ενα εκ των αποτελεσματων μου...κριμα...
εγώ το μόνο που είδα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι να χρησιμοποιείται η θρησκεία, κι όχι απόλυτα, για να κατακρεουργηθεί μια γυναίκα. οκ πολλοί ειναι φανατικοί σε θρησκείες με αποτέλεσμα να μη βλέπουν την αλήθεια μπροστά τους αλλά μερικές φορές μου φαίνεται πως το ίδιο απόλυτοι είναι και κάποιοι άθεοι που κατηγορούν όλους τους υπόλοιπους ανεξαιρέτως. το να εξισώνεις τον οποιονδήποτε πιστεύει σε μια θρησκεία με όλους τους ανώμαλους άρρωστους που κυκλοφορούν στην υφήλιο είναι το ίδιο σκοταδιστικό νομίζω.
Έχω καταντήσει γραφική αλλά υπάρχει και για αυτό ένα ντοκιμαντέρ http://www.exandasdocumentaries.com/gr/documentaries/chronologically/2008-2009/101-secret-of-the-dawnΣας ενημερώνω ότι δεν θα είναι καθόλου ευχάριστο θέαμα, μπορεί να σας σοκάρει, εμένα με φρίκαρε άσχημα, ούσα γυναίκα...Από ότι θυμάμαι δεν γίνεται μόνο για να αποτρέψουν μια πιθανή απιστία της γυναίκας, αλλά και γιατί οι άντρες νομίζουν πως αν το πέος τους αγγίξει την κλειτορίδα, θα γίνουν στείροι. Επίσης όποια κοπέλα δεν υποστεί την διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρει σύζυγο.Πέρα από όλο τον πόνο και την φρίκη που βιώνουν αυτές οι κοπέλες, μην ξεχνάμε την πιθανότητα μετάδοσης ιών, καθώς γίνεται σε πολλές κοπέλες μέσα σε μία μέρα, και σαφώς χωρίς να απολυμαίνονται τα ξυράφια!Γενικότερα παιδιά, πολλές παράλογες και φρικτές παραδόσεις κρατούνται στην Αφρική, όπως για παράδειγμα το κυνήγι των Αλμπίνο στη Τανζανία...Όσο για τις κυβερνήσεις και το γιατί δεν κάνουν κάτι, απλά ίσως αδιαφορούν, επιπλέον κάποιες φυλές ζουν νομαδικά και είναι πιο δύσκολο, οι άνθρωποι κυριεύονται από προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες ...και η δύση δεν βοηθά και πολύ. Δεν μπορώ να ξεχάσω το ότι η καθολική εκκλησία υποστήριζε (και στην Αφρική) ότι το προφυλακτικό δεν προφυλάσσει από τον ιό HIV.
Είχα δει πρόσφατα ένα ντοκιμαντέρ για το θέμα, για άλλη αφρικανική χώρα. Μία αφρικανή γιατρός, ακρωτηριασμένη και η ίδια από μικρή ηλικία, προσπαθούσε να ενημερώσει και να αποτρέψει τις ομοεθνείς τις μέσα από την κλινική της. Η ίδια είχε και γιατρό πατέρα και την ακρωτηρίασαν οι γυναίκες της οικογένειας κρυφά από εκείνον, γιατί ως γιατρός ήξερε τις συνέπειες και δεν συμφωνούσε. Η διαδικασία του κοψίματος κρατάει εφιαλτικά πολλή ώρα. Το τράυμα ράβεται με μεγάλα αγκάθια από κάποιο φυτό, με τα οποία τρυπάνε σταυρωτά ότι έχει απομείνει από το αιδοίο. Καμία μορφή αναισθησίας, ούτε στο κόψιμο, ούτε στο "ράψιμο". Μετά τον ακρωτηριασμό μένουν σε μια σκηνή ξαπλωμένες και με τα πόδια δεμένα μαζί για τρεις μέρες, μόνο με νερό και χωρίς τροφή (μπορούν να ουρήσουν αλλά τις αφήνουν νηστικές για να μην αφοδεύσουν). Αν επιβιώσουν από το βασανιστήριο, η ακρωτηριασμένη περιοχή επουλώνεται μεν, αλλά ο ουλώδης ιστός που αναπληρώνει τα ακρωτηριασμένα μέρη δεν έχει την ελαστικότητα που απαιτείται για να γεννήσει αργότερα μια γυναίκα φυσιολογικά. Επειδή γεννούν σε απομακρυσμένα μέρη, χωρίς μέσα μεταφοράς και πολλοί ντόπιοι δεν εμπιστεύονται γιατρούς, πεθαίνουν πολλές γυναίκες και μωρά πάνω στη γέννα.Ακόμα κι από αυτές που φτάνουν στην κλινική, η καθυστέρηση στο να την προσεγγίσουν εγκαίρως και η παραμόρφωση των γενν. οργάνων πολύ συχνά οδηγούν σε θάνατο, καθώς οι γιατροί και οι μαίες δεν καταφέρνουν να τις σώσουν.Η μαρτυρία μίας γυναίκας που κάνει κλειτοριδεκτομές ως επάγγελμα είναι ότι είναι πολύ επικερδές, και ότι δεν ξέρει να κάνει άλλη δουλειά. Γυρνάει στα χωριά, καταγράφει τα κορίτσια σύμφωνα με την ηλικία, και επιστρέφει αργότερα για να κάνει τον ακρωτηριασμό. Ακρωτηριάζει περίπου 8-12 κορίτσια τη μέρα. 8-12 ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ.
Είμαι σοκαρισμένη από τις εικόνες...Έχω διαβάσει πως η κλειτοριδεκτομή έχει ως σκοπό να δηλώσει την πλήρη υποταγή της γυναίκας στον μελλοντικό της σύζυγο. Έχει να κάνει δηλαδή άμεσα με τη θέση της γυναίκας, κι αν δεν αλλάξουν βασικές αρχές όπως αυτή σ αυτές τις κοινωνίες δεν πρόκειται να αλλάξει κι αυτό το αποκρουστικό,φρικτό "έθιμο".
πραγματικά αναρωτιέμαι ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος με αυτό το "τεράστιο" μυαλό που συνέλαβε αυτή τη τερατώδη τελετουργία; τι μπορεί να σκέφτηκε εκείνη τη στιγμή;
Ασε αυτόν που το σκέφτηκε, πιθανότατα ήταν άρρωστος στο μυαλο. Οι υπόλοιποι που στο άκουσμα της ιδέας είπαν "Τέλεια, θα το κάνουμε κι εμείς στα παιδιά μας!", τι σου λέει? Τους λυπάμαι, αλλά πολλές φορές σκέφτομαι οτι είναι άξιοι της μοίρας τους.
Κατα τα αλλα για την πεινα και φτωχεια στην Αφρικη δε φταει η κουλτουρα των ιδιων αλλα η δουλεια ή η αποικιοκρατια. Και μη γελιεστε το θυμα οταν μεγαλωσει το ιδιο θα κανει στα παιδια του γιατι απλα με το χρονο θα ξεχασει που πονεσε και θα δει και αλλες τετοιες τελετουργιες και στο τελος θα πιστευει ακδραδαντα οτι ολα αυτα γινονται για το καλο των ατομων.
Δεν νομίζω ότι αυτός ο πόνος ξεχνιέται ποτέ. Ο λόγος είναι κυρίως ότι και οι άντρες δεν δέχονται να παντρευτούν γυναίκες χωρίς κλειτοριδεκτομή διότι τις θεωρούς βρώμικες και μολυσμένες. Μια γυναίκα που δεν είναι παντρεμένη θεωρείται άχρηστη και αποκηρύσσεται από την κοινωνία εκεί. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτοί οι άνθρωποι ζουν σε πραγματικά τραγικές συνθήκες ξεχασμένοι από όλους και από όλα. Ότι και να κάνει η κυβέρνηση τους (που δεν θεωρώ βέβαια ότι κάνει ό,τι μπορεί) οι φυλές θεωρούν αυτό το τελετουργικό παράδοση και συνεχίζουν να το κάνουν. Αλλά οι γυναίκες αναγκάζονται ουσιαστικά να συνεχίζουν αυτή την παράδοση γιατί έχουν μπλεχτεί σε έναν φαύλο κύκλο.
Το έθιμο της κλειτοριδεκτομής στα κορίτσια έχει συγκριθεί με το έθιμο της περιτομής στα αγόρια. Και τα δύο γίνονται για θρησκευτικούς κυρίως λόγους σε βρεφική ηλικία χωρίς τη συναίνεση του ατόμου που υπόκειται στην ακρωτηριακή διαδικασία (βρέφους/παιδιού). Το πρόβλημα τώρα είναι πως η περιτομή στα αγόρια είναι ευρέως διαδεδομένη (δεν γίνεται μόνο από εβραίους και μουσουλμάνους αλλά και από πολλούς χριστιανούς). Όσοι είναι πολέμιοι στην κλειτοριδεκτομή διχάζονται στο θέμα της περιτομής - οι μίσοι λένε πως πρέπει να απαγορευτεί και αυτή και οι άλλοι μισοί όχι. Πολλοί υπέρμαχοι της κλειτοριδεκτομής λένε "καταργήστε πρώτα την περιτομή και μετά ζητήστε μας να καταργήσουμε την κλειτοριδεκτομή" - κάτι που η Δύση - και ο ΟΗΕ - δυσκολεύεται να δεχτεί καθώς αποτελεί παράδοση χιλιετιών και συναντά αντιδράσεις από πολλές ανεπτυγμένες χώρες όπου εφαρμόζεται ευρέως η περιτομή (δύο μέτρα και δύο σταθμά δηλαδή). Γνώμη μου έιναι πως δεν πρέπει να εφαρμόζεται καμία ακρωτηριακή διαδιασία χωρίς τη συναίνεση του ατόμου - είτε περιτομή είτε κλειτοριδεκτομή. Αν το άτομο ενηλικιωθεί και θέλει να κάνει περιτομή, ας τη ζητήσει τότε.
Δεν ειναι τοσο ευκολη η συγκριση. Η περιττομη δε γινεται μονο για θρησκευτικους λογους αλλα και για λογους υγειινης. Εμενα μου εκαναν πριν 30 χρονια κιολας. Δε συγκρινεται το ενα με το αλλο ουτε κατα φαντασια. Στην περιττομη σου κοβουν απλα ιστο δερματος. Η κλειτοριδα εχει χιλιαδες νευρικες απολήξεις οποτε φαντασου πονο. Επισης η κλειτοριδα ειναι οργανο του σωματος οχι δερμα. Ειναι σαν να να ευνουχιζουν εναν αντρα και ενοειται οτι το κανουν για να μην κολαζονται οι γυναικες.
συμφωνώ απόλυτα Χρήστο!! Άλλωστε η περιτομή σε μεγάλη ηλικία είναι πιο επώδυνη απο ό,τι στην βρεφική (ένας φίλος μου την υπέστη λόγω φίμωσης και τρελάθηκε). Στην Αμερική η περιτομή έχει πάρει γενικές διαστάσεις, αφού θεωρείται ότι η ύπαρξη του πρόσθετου δέρματος στο πέος είναι υπεύθυνη για λοιμώξεις, κακή υγιεινή κλπ. ΟΜΩΣ η κλειτοριδεκτομή είναι ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ του οργάνου που είναι υπεύθυνο για την ερωτική επιθυμία και τον οργασμό της γυναίκας, τα οποία είναι και αυτά που θέλουν με τα τελετουργικά αυτά να καταπνίξου, καθώς η γυναίκα πρέπει να ευχαριστεί τον άντρα και όχι τον εαυτό της. Οι δύο διαδικασίες δεν έχουν ΚΑΜΙΑ απολύτως ομοιότητα μεταξύ τους και σίγουρα δεν προκαλούν τα ίδια προβλήματα!! Εκτός αυτού, συνηθως τον ακρωτηρισμό ακολουθεί συρραφή όλου της εξόδου του κόλπου, ώστε η γυναίκα να νιώθε αφόρητο πόνο σε κάθε περίοδο, σε κάθε ερωτική επαφή αλλά και σε κάθε γέννα, ακόμα και στην ούρηση!!
Αν και η ιδέα της περιτομής δε μου αρέσει (καλά είναι και 100% ξένη προς την κουλτούρας μας, όλους μας ξενίζει) είναι πάντως σα να συγκρίνεις έναν πολιτισμό που θα έβαζε πχ σκουλαρικάκι στη μύτη των παιδών με έναν που θα τους έκοβε τη μύτη σύρριζα και θα κυκλοφορούσαν με μια τρύπα στο πρόσωπο.Η περιτομή πραγματοποιείται από εξειδικευμένα άτομα, με τις κατάλληλες συνθήκες υγιεινής, και αφαιρεί ένα τμήμα του μέλους χωρίς ιδιαίτερη λειτουργία. Σε μέρη όπως η ΗΠΑ έχει διαδωθεί γιατί προλαμβάνει διάφορες μολύνσεις στην περιοχή, ένω σύμφωνα με έρευνες μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη ακόμη και από κάποια σοβαρά αφροδίσια. Δεν επηρεάζει τη σεξουαλική ζωή.Η κλειτοριδεκτομή πραγματοποιείται από όποιον "πρεσβύτερο" λάχει, με χασαπομάχαιρο, χωρίς αναισθησία, και έχει αποκλειστικά αρνητικές επιπτώσεις, φρικτές μολύνσεις, προβλήματα ακόμη και στην ούρηση, αδυναμία όχι να απολαύσεις αλλά να ανεχθείς έστω την σεξουαλική επαφή και συχνές επιπλοκές στη γέννα, που μπορούν να οδηγήσουν έως και στον θάνατο.
Δεν έχει σημασία ο λόγος για τον οποίο γίνεται η περιτομή (υγείας ή εθιμοτυπικούς-θρησκευτικούς). Έχει να κάνει με την αλλοίωση της φυσικής ανατομίας του ατόμου παρά τη θέλησή του και η διαδικασία είναι μη αναστρέψιμη (το πετσάκι δεν είναι παραμόρφωση όπως π.χ. τα πεταχτά αυτιά και ούτε μπορεί το παιδί όταν μεγαλώσει να ζητήσει το πετσάκι του πίσω). Δεν συγκρίνονται ως πρακτικές σε καμία περίπτωση - η μία είναι ασύγκριτα πιο επεμβατική από την άλλη - αλλά είναι κάτι που εμείς οι δυτικοί έχουμε συνηθίσει και δεν μας ενοχλεί. Δημιουργείται όμως πάτημα καθώς και οι λαοί που εφαρμόζουν ευρέως την κλειτοριδεκτομή μπορούν να εικάσουν πως και για αυτούς είναι κάτι το συνηθισμένο και δεν τους ενοχλεί (οι μανάδες πάνε οικειοθελώς τα κορίτσια τους για κλειτοριδεκτομή). Το κοινό στοιχείο είναι πως ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΛΟΓΗ. Όταν μας ενοχλεί η βρώμα στο σπίτι του γείτονα φροντίζουμε να έχουμε το δικό μας σπίτι καθαρό πριν τον κράξουμε. Εννοείται πως είμαι κατά της κλειτοριδεκτομής - όπως και της περιτομής σε παιδική ηλικία - αλλά πολύ φοβάμαι πως βλέπουμε μόνο τις καμπούρες των άλλων σε πολλά θέματα και όταν συγκρινόμαστε με λαούς και πρακτικές που θεωρούνται ξένες και βάρβαρες προς εμάς το θεωρούμε άκρως προσβλητικό.
Θα μου επιτρέψεις να επιμείνω (όπως και άλλοι που σου απάντησαν) ότι έχει σημασία αν γίνεται για λόγους υγείας, όπως και το εάν η ίδια η επέμβαση δημιουργεί προβλήματα υγείας αντί να λύνει. Τι να σου πω, προσπάθησε να κάνεις μια έρευνα σε μουσουλμάνους, Εβραίους και πάρα πολλούς Αμερικανούς και άλλους, και ρώτα τους αν νιώθουν ακρωτηριασμένοι. Επιμένω επίσης πως το να λέμε καμπούρα και το ένα και το άλλο είναι σα να συγκρίνεις κάποιον που δέρνει τη γυναίκα του με σιδηρολοστό με κάποιον που δεν της αφιερώνει όσο προσωπικό χρόνο θα ήθελε για αν συζητάνε για τη σχέση τους.
σοβαρά μιλάς? δεν έχει σημασία το ότι το ένα γίνεται για να υποτάξουν τις γυναίκες και το άλλο μπορεί να γίνει για λόγο υγείας και μάλιστα ΣΟΒΑΡΟ? δηλαδή αν είχες γιο και πάθαινε φίμωση και σου έλεγε ο γιατρός πως πρέπει να κάνει περιτομή θα έλεγες όχι..?ξανασκέψου το..σαφέστατα η περιτομή για θρησκευτικούς λόγους είναι άθλια αλλά δε μπορεί να τη συγκρίνεις με την περιτομή για λόγους υγείας!
Καλά δεν υπάρχει τίποτα που να κάνει η εκεί κυβέρνηση για να σταματήσει αυτό; Σε αρκετά από τα κράτη αυτά η επίσημη κυβέρνηση δεν εγκρίνει απ' όσο καταλαβαίνω, και σίγουρα δεν επιβάλλει τέτοιες πρακτικές. Στην Τουρκία κάποτε ήταν αρκετά συνήθης πρακτική, όμως είχε καταδικαστεί και απαγορευτεί και έχει πλέον ατονίσει τελείως απ' όσο γνωρίζω. Ποιός οργανισμός μπορεί να πιέσει τις κυβερνήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση; Το να πας να βγάλεις άκρη απ' ευθείας με τους αγράμματους κυνηγούς σε τέτοια χωριουδάκια είναι μάλλον απίθανο...