Πιστεύετε πως το σαπούνι στις μέρες μας δεν έχει καμία θέση δίπλα στα μπουκάλια με τα συνθετικά, εργοστασιακά αφρόλουτρα; Έχει μάλλον φύγει από τη μόδα και ίσως λίγο-πολύ έχετε δει και μυρίσει κάθε συνδυασμό που λανσάρεται στην αγορά; Αναθεωρήστε μια και τα σαπούνια του Βασίλη Ντούρου όχι μόνο δεν λιώνουν παρατημένα στην άκρη του μπάνιου, αλλά κάνουν "διεθνή καριέρα".
Έχουν φιγουράρει στο περιοδικό-Βίβλο του στιλ Monocle και στην Εl Pais, ταξιδεύουν από την Ελλάδα ως τη Φλόριντα, το Μαϊάμι και την Ισπανία για να συναγωνιστούν premium καλλυντικά προϊόντα και βρίσκονται σε δεκάδες σημεία πώλησης στην Ελλάδα και το διαδίκτυο. Όλα αυτά σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών και με βάση όχι την Αθήνα, αλλά την Τρίπολη και ένα μικρό εργαστήρι δίπλα στους οικογενειακούς ελαιώνες του Βασίλη.
Δεν ήθελα να κάνω άλλο ένα "μαγικό" σαπούνι που θα λανσάρεται ως φυτικό, βιολογικό, θεραπευτικό κτλ. Ήθελα ένα ναι μεν premium προϊόν δίνοντας έμφαση στο packaging-branding άλλα το οποίο να έχει μια διαφορετική ιστορία να πει. Όχι μια ιστορία σαπουνιού άλλα μια στάση ζωής.
Πριν την αφοσίωση του στο Snob Duck ο Βασίλης ήταν λάτρης του βουνού, του χειμώνα και των extreme sports με δραστηριότητα στο χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων. Αν τότε τον ρωτούσες για την τωρινή του πορεία, το πιθανότερο είναι πως θα γελούσε. Σήμερα όμως, αυτές οι πάπιες έχουν γίνει το πάθος του...
"H αρχή έγινε 2 χρονιά περίπου πριν μεταξύ σοβαρού και αστείου πειραματισμού, περιέργειας και χωρίς να έχω θέσει σαν στόχο πως μελλοντικά αυτό θα μπορούσε να γίνει επάγγελμα. Εκμεταλλευόμενος το εξτρά παρθένο ελαιόλαδο του μικρού οικογενειακού ελαιώνα ξεκίνησα να πειραματίζομαι σαν Δρυΐδης με διάφορα υλικά, φτιάχνοντας πετώντας, ξαναφτιάχνοντας. Άρχισε να μου αρέσει η όλη διαδικασία. Δεν ήταν κάτι βαρετό μιας και μπορούσα να πειραματιστώ με διαφορετικά, αναπάντεχα υλικά κάθε φορά. Μετά έγινε εθιστικό, περιμένοντας υπομονετικά πάνω από τα καλούπια μου για να δω το διαφορετικό αποτέλεσμα από τους συνδυασμούς που έκανα κάθε φορά. Πέρασα περίπου 9 μήνες διαβάζοντας, δοκιμάζοντας συνταγές και κάνοντας ατελείωτες κουβέντες με τον γραφίστα μου για τα σχέδια μέχρι να καταλήξω ότι μια πάπια με παπιγιόν θα ξεκινήσει το ταξίδι της στις αγορές. Ένα ταξίδι ίσως μεγάλο, ίσως μικρο, άλλα σίγουρα ταξίδι εμπειριών και όμορφων στιγμών που χάραξαν την ιδιοσυγκρασία μου, το παρελθόν μου, την όλη στάση ζωής μου. Σίγουρα πάντως με επαγγελματισμό αγάπη πολλή προσπάθεια σωστά βήματα και όχι κάτι πρόχειρο."
"Δεν ήθελα να κάνω άλλο ένα "μαγικό" σαπούνι που θα λανσάρεται ως φυτικό, βιολογικό, θεραπευτικό κτλ. Ήθελα ένα ναι μεν premium προϊόν δίνοντας έμφαση στο packaging-branding άλλα το οποίο να έχει μια διαφορετική ιστορία να πει. Όχι μια ιστορία σαπουνιού άλλα μια στάση ζωής. Όπως γράφω και στο site, τα σαπούνια μου δεν καθαρίζουν συνειδήσεις, δεν γυρνάνε τον χρόνο πίσω και δεν υπόσχονται θεραπείες με μαγικά φίλτρα. Σίγουρα ξεχώρισε το packaging που επιμελήθηκε ο Μάριος Καρύστιος και το όνομα, άλλα ήθελα όλο αυτό να συνάγει και με το εσωτερικό. Όλα έγιναν χρησιμοποιώντας αγνά και premium υλικά άπειρες, ώρες δουλειάς, αφοσίωση, μεράκι, σεβασμό και επαγγελματισμό, από τον πρώτο άνθρωπο που με εμπιστεύτηκε και ήθελε να δοκιμάσει ένα σαπούνι μέχρι την μεγαλύτερη εταιρία που μπορεί να προκύψει."
Πώς ξεκίνησε η 'διεθνής καριέρα" των σαπουνιών και γιατί στην Τρίπολη και όχι ίσως στην Αθήνα όπου μάλλον θα ήταν ευκολότερη η προώθηση;
Το ταξίδι της "Snob Duck" ξεκίνησε από δημοσιεύματα που έγιναν σε design-packaging blogs και περιοδικά (lovely package, dieline, packaging of the world, monocle, elle κλπ κλπ). Κάπως έτσι ξεκίνησε το ενδιαφέρον μαγαζιά από εξωτερικό και Ελλάδα. Σιγά - σιγά αναπτύχθηκε το δίκτυο και είμαι πολύ χαρούμενος που η προσπάθειά μου πάει καλά και έχει ανταπόκριση. Γιατί Τρίπολη; Νομίζω η Αθήνα με είχε κουράσει πολύ πριν. Φεύγοντας στη συνέχεια κάποια χρονιά εξωτερικό και κάποια χρονιά Καλάβρυτα, την είχα ήδη απομυθοποιήσει. Υπήρχε παράλληλα η βάση στην Τριπολη λόγω καταγωγής και σίγουρα ήταν πιο εύκολο το στήσιμο και η όλη καθημερινότητα (γραφειοκρατεία, πληρωμές, εφορίες, αποστολές κλπ).
Τι προβλέπει και αισιοδοξεί το μέλλον για την "Snob Duck";
Συνεχώς ψάξιμο, βελτίωση, ανανέωση, διάβασμα, μάθηση με στόχο ενθουσιασμένους, ευχαριστημένους, εθισμένους, εξαρτημένους καταναλωτές.
σχόλια