ΣΗΜΕΡΑ

Δεν φταίει ο Σεφερλής

Δεν φταίει ο Σεφερλής Facebook Twitter
Λαμβάνοντας το χρίσμα από την πρωθιέρεια
15

H βαθύτατη απέχθεια που τρέφω για τον Σεφερλή δεν με τυφλώνει εντελώς: πιστεύω ότι είναι υπερβολικές και υποκριτικές οι αντιδράσεις στις τηλεφωνικές του φάρσες. Το politically correct της αναίσθητης που κάνει νύχια πληκτρολογώντας ευαίσθητες ιερεμιάδες στο facebook. Ο Σεφερλής (κολλάει γλίτσα στο πληκτρολόγιο κάθε που πληκτρολογώ το όνομά του) είναι κατακριτέος όχι για το ήθος του, αλλά για το γούστο του (αν και συχνά αυτά τα δύο αλληλεπικαλύπτονται).

Το να υπάρχει σε αυτή τη χώρα των παράλληλων αυτισμών και ένας σαχλαμάρας που σε ένα κύκλο που του μοιάζει λέει χαζά ανέκδοτα και βγάζει και λεφτά, είναι μια κατανοητή ιλαροτραγωδία που δεν με αφορά. Το να δώσουν όμως τη καθημερινή πρωϊνή ζώνη του μεγαλύτερου καναλιού σε αυτόν τον κακόγουστο άνθρωπο και να τον βλέπει καθημερινά όλη η Ελλάδα, αυτό είναι κάτι άλλο

Το να κάνεις αθώες φάρσες στα γεροντάκια είναι μια κλασσική παιδική  χοντράδα, που ούτε εμφράγματα προκάλεσε ποτέ ούτε σατανικό κυνισμό εμφαίνει. Εν προκειμένω, αποδεικνύει αυτό που ήδη ξέραμε: ότι ο Σεφερλής (κι άλλη γλίτσα, ρε πούστη μου!) είναι ένα προεφηβικό πλάσμα, καθηλωμένο στα 12.  Τα αστεία του είναι ο ορισμός του ευφημισμού. Είναι χλαπάτσες που πέφτουν από τον ουρανό, όπως το μάννα στη χώρα των ταμτάκων, πάνω στα μάτια τους και τους τυφλώνουν. Κανείς εχέφρων άνθρωπος δεν δίνει σημασία ούτε ασχολείται με το τι λέει ή κάνει ο χυδαιότερος, πιο άσκημος και πιο ατάλαντος κωμικός του καιρού. Είναι ένα inside joke στην χώρα του υφέρποντος iq.

Ή μάλλον ήταν. Μέχρι που συνέβησαν δυό πραγματάκια.

Πρώτον, ο κύριος Γεωργουσόπουλος (ο οποίος επέστρεψε στα Νέα, ως ευνοημένος «συγγενής»), σε μια έκλαμψη κριτικής άνοιας, χαρακτήρισε το Σεφερλή «μεγάλο ταλέντο», «γνήσια φλέβα κωμικού» κλπ. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο αμετροεπής κριτικός ανυψώνει ένα μπάζο στον Παρνασσό της μικροπολιτικής του. Το έχει ξανακάνει και γιά άλλους που η καραμπόλα της στιγμής τους ευνοοούσε –πότε για να σπάσει πλάκα, να δείξει ότι η διορατική του κρίση δεν κολώνει ή απλώς επειδή κάτι παιζόταν που αγνοούμε. Το σίγουρο είναι ότι, είτε το πίστευε είτε μπλόφαρε, αυτές τις κρίσεις του, σούμα, τις πήρε ο σκουπιδιάρης. Και έτσι θα πάρει και την κρίση του για τον Σεφερλή. Κάπως όμως, μετά τη μπαλαφάρα του,  το inside joke απέκτησε ψιλοϋπόσταση και στον έξω κόσμο. Από κεί που ζούσε ξεχασμένος στο αχανές ημιϋπόγειο του κακού γούστου, άρχισε να γίνεται, λοξά πάντα, θέμα και στα μέϊνστριμ μέσα.

Το δεύτερο –και πιό σημαντικό- ήταν η απόφαση του Mega να του δώσει το πρωϊνό. Χισροσίμα! Θα μου πεις, αυτή την εποχή το Μega θα σοδόμιζε και τη μάνα του, για να ζήσει. Είναι στα πατώματα κάθε δείκτη. Κυρίως του δείκτη της αξιοπιστίας –για να μην μπούμε στο λογιστήριο. Τα πρωϊνά του, είναι ένα πρόσθετο άγχος, ιδίως μετά την ήττα Κωστόπουλου –αν και τώρα ο Κωστόπουλος φαντάζει συγκρητικά ως ο Οίκος των Ουίνδσορ. Το Mega έχει τα τελευταία χρόνια καταστρέψει κάθε ποιοτικό του χαρακτηριστικό: το κυριλεδίκι ήταν το τελευταίο.

Το να υπάρχει σε αυτή τη χώρα των παράλληλων αυτισμών και ένας σαχλαμάρας που σε ένα κύκλο που του μοιάζει λέει χαζά ανέκδοτα που του αρέσουν και βγάζει και λεφτά, είναι μια κατανοητή ιλαροτραγωδία που δεν με αφορά. Το να δώσουν όμως τη καθημερινή πρωϊνή ζώνη του μεγαλύτερου καναλιού σε αυτόν τον κακόγουστο άνθρωπο και να τον βλέπει καθημερινά όλη η Ελλάδα, αυτό είναι κάτι άλλο. Που ξεφτιλίζει το μεγάλο μέσο και τους ιδιοκτήτες του- όχι τον Σεφερλή. Και δεν μπορώ να μη σκεφτώ ότι αν ζούσε ο Λαμπράκης (που ήταν νονός με κύρος και όχι δευτεράτζα -συνεπώς ήξερε ότι η αστική «ευπρέπεια» είναι η ανθεκτικότερη βιτρίνα)  είμαι βεβαία ότι δεν θα το επέτρεπε ποτέ.

Οπότε, όλες αυτοί οι χίπστερ υποκριτές που ξημεροβραδιάζονται στο facebook, για να αναστατωθούν με το παραμικρό και να το κρίνουν, την ώρα που καταπίνουνε καμήλες, αν ήθελαν ακτιβισμό (τρομάρα τους!) θα έπρεπε να τα βάλουν με το Mega και τον Γεωργουσόπουλο. Αυτοί έφεραν τον αισθητικό τραμπούκο μέσα στα σπίτια όλης της επικράτειας –δεν ήρθε μόνος του.

Αν και υπάρχει πάντα η προαιώνια θεραπεία: να κλείσεις τη τηλεόραση. Να πάψεις, κουκλίτσα μου να ασχολείσαι με τις δευτεράτζες αφού εσύ είσαι μια κυρία. Αλλά κάτι μέσα σου σε καλεί στη στάνη των λούμπεν, ε;

Ε, φάτον!

15

ΣΗΜΕΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

12 σχόλια
καποια στιγμη καποιος Νονος πρεπει να τιμωρησει ολους τους νονους που ευθυνονται για αυτο το μαυρο χαλι απο τις δεκα το πρωι εως τις εφτα το βραδυ.Το σχολιο θα μπορουσε να τελειωνει εδω. Εβαλες ομως κι ενα αυτογκολ με την φωτο που ανεβασες στην οποια ο καλος της τεχνης ομοιαζει με τον λουι τον ντεφινες
Δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ απόλυτα με την παραπάνω άποψη, αλλά πρέπει να κατανοήσουμε την ποιότητα των τηλεθεατών. Όταν το κάθε τηλεοπτικό κανάλι στοχεύει σε ένα ποσοστό κοινού μεταξύ 45 ετών και άνω, καταλαβαίνεις ότιοι άνθρωποι αυτοί, μεγάλωσαν σε μία εποχή όπου το ρηχό χιούμορ και η αμπελοφιλοσοφία ήταν τρόπος ζωής και...παιδείας! Όσοι διαθέτουν μια παιδεία, τα πρωινά δεν βλέπουν τέτοιου είδους εκπομπές, καθώς ασχολούνται με πιο δημιουργηκά πράγματα. Μην ξεχνάμε ότι πλέον, η τηλεόραση δημιουργεί και καλλιεργεί στάσεις, ζωής- συμπεριφοράς- σκέψης, και δεν περιμένει να ''μαγνητίσει'' όποιον έχει άποψη και κρίση. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η τηλεόραση έχει τον ρόλο του τσοπάνη και το τηλεοπτικό κοινό είναι τα άβουλα πρόβατα που ακολουθούν το πρώτο πρόβατο που είναι ο κάθε παρουσιαστής. Η άποψή μου είναι πως, όλοι εμείς που πιστεύουμε ότι τα ανθρωπάκια σαν τον Σεφερλή αποτελούν ανούσια παρουσία, είμαστε η έξαίρεση που δημιουργεί τον κανόνα ότι "και αν δεν υπήρχαν αυτοί, τότε πώς θα διαχωριζόταν η κοινωνία σε επίπεδα''..Επουδενί δεν οδηγώ την συζήτηση σε ρατσιστικούς δρόμους,απλώς διαφοροποιώ το ποιόν κάθε ανθρώπου που αποτελεί το κοινωνικό σύνολο.
τωρα σοβαρα αγανακτησμενε αρθρογραφε βγες στο δρόμο γυμνος.ειναι αξια διαμαρτυρίας αυτη η δημοσίευση... χαλαρωσε ουτε εμεις τον παμε τον κυριο αλλα δεν απελπιζομαστε ετσι.. ελεος!
To "μεγάλο" (μουαχαχα) μέσο και οι ιδιοκτήτες του δεν περιμένανε ασφαλώς τον Σεφερλή για να ξεφτιλιστούνε. Μην ξεχνάμε ότι πριν τον Σεφερλή είχανε τον Λιάγκα και τα βράδια εδώ και πολύυυυ καιρό τη βγάζουνε με τσοντοδιαφημίσεις.
Ο Σεφερλης ειναι το προβλημα ; Ενας εμπορος χυδαιοτητας με στοχο την "κονομα" ; Σιγα μην ειναι ο μονος ! Το προβλημα ειναι οι "στρατιες"που παρακολουθουν τα τηλεοπτικα "βοθρολυματα" του με ενθουσιασμο και φανατισμο.Διαβασα σε σημερινη εγημεριδα τα "νουμερα"που εβγαλε η Nielsen οτι εκανε στην πρεμιερα της νεας πρωινης εκπομπης του στο MEGA και με "επιασε το στομαχι μου".Δειτε τα :47.3 % ,στο συνολο του κοινου.54.2 % , στις ηλικιες 15 εως 44 ετων.76.1 % , στις γυναικες 15 εως 24 ετων (!!!)Αυτη ειναι η μεγαλη ζημια.Οτι ασκει τεραστια επιρροη στην πλειονοτητα του τηλεοπτικου κοινου,και το, χεροτερο,στο συντριπτικο μερος των νεαρων ηλικιων.Το τι επιπεδο κρισης εχουν ηδη και διαμορφωνουν περαιτερω αυτοι οι νεαροι (και οι μελλοντικοι) πολιτες,δεν χρειαζεται και πολυ προσπαθεια για να το φανταστει κανεις.Με ολες τις προφανεις επιπτωσεις που εχει κατι τετοιο για τον τοπο.
"ο χυδαιότερος, πιο άσκημος και πιο ατάλαντος κωμικός του καιρού"Το πρώτο και το τελευταίο είναι άποψη και είναι απόλυτα σεβαστή.Το δεύτερο όμως, κ. Κόκλα, είναι προσωπική επίθεση που είναι και παντελώς άσχετη με το θέμα μας.Το ίδιο ακριβώς κακόγουστα και παιδαριώδη θα ήταν τα αστεία του αν έμοιαζε στο Νίκο Παπαδάκη.
Και τα τρία απόψεις είναι γιατί όπως δεν υπάρχει το απόλυτο μέτρο της ομορφιάς ετσι δεν υπάρχει ούτε του ταλέντου ούτε της χυδαιότητας και κανείς δεν είναι σε θέση αυτό να το ορίσει. Κι η δική μου άποψη είναι οτι εφόσον πολλοί τον βλέπουν μάλλον τους αρέσει ανεξάρτητα αν τους επιβλήθηκε ή όχι. Αν δεν είχε υψηλή τηλεθέαση δεν πιστεύω οτι θα ήταν εκεί ακόμα, επομένως αυτό πρέπει να σχολιαστεί και οχι το ποιος είναι και το τι κάνει.
Εντάξει κάπου ξέφυγε η κριτική και έγινε λοιδορία. Πιστεύω κανείς δεν τον παίρνει στα σοβαρά, είναι ο κλασικός ο τύπος που θα κάνει 1-2 μαλακίες να γελάσει ο άλλος στιγμιαία κ να σκοτώσει το χρόνο του. Αλλά δε δέχομαι τόσο σκληρή κριτική τη στιγμή που στον Αντ1 βάζανε την μοντέλα να κάθεται στα 4 με λάδι στα οπίσθια (για να απλώσει καλά) ή όταν παραληρεί πχ ο Λιάγκας κατά των γκέυ κλπ κ δε γράφει κανείς τίποτα. Η Μενεγάκη βάζει γυμναστικές στα 4 άντρες με γυναίκες, ακούς σκυλάδικα 11 ώρα το πρωί κ βλέπεις διαφημίσεις για στρινγκ κ ζαρτιέρες. Δεν είμαι αντιδραστικός κ εγώ δεν τον συμπαθώ, αλλά σε λίγο θα μας πεις πως φταίει και για την παγκόσμια Κρίση και για τα περιβαλλοντικά προβλήματα... Λίγη ψυχραιμία δε βλάπτει όταν βγαίνεις και εκφράζεις δημόσιο λόγο.
Μα χάνεις το point!! (δεν έβαλα εγώ αρνητική στο σχόλιό σου btw).To κείμενο είναι σκληρό έναντι του Mega και του Γεωργουσόπουλου που ύψωσαν τον Σεφερλή σε πανελλαδική εμβέλεια ρίχνοντας την -και καλά- high brow επίφασή τους. Η συγγραφέας λέει εν ολίγοις πως "ξέρεις τι παίρνεις εκ των προτέρων, άρα δεν φταίει ο Σεφερλής" (που τμηματικά είναι κι ο τίτλος του κειμένου άλλωστε).
Πολύ σκληρή γλώσσα. Δεν είμαι fan του Σεφερλή αλλά δεν τον αντιπαθώ. Απλώς θεωρώ τραγικό να ανακυκλώνονται τα ίδια πρόσωπα στα πρωινάδικα. Δεν περίμενα το Mega ποτέ να βάλει τον Σεφερλή στο πρωινό, πόσο μάλλον να τον έχει στον δυναμικό του. Ο Σεφερλής μου θυμίζει παιδικά χρόνια, τέλη δεκαετίας του 90. Νιώθω πως το χιούμορ του έχει μείνει εκεί αν και παραδέχομαι πως ορισμένες από τις ατάκες του είναι πετυχημένες. Τουλάχιστον το πρωινό του δεν έχει το κατιναριό του Ant1.
Το χιούμορ του Σεφερλη-στα καλύτερά του-είναι σαν ένα δυνατό ρέψιμο εν ώρα μαθήματος σε τάξη Ε δημοτικού.Αυτό είναι το ταβάνι του.Εκνευριστικός,κουραστικός,κρύος και πολύ κακός αντιγραφέας.Στα χειρότερα του σου προκαλεί αηδία,ντροπή και αμηχανία.Αρκετός κόσμος προτιμά τα σαχλά του αστεία γιατί είναι εξοικειωμένος και μεγαλωμένος με το...ανύπαρκτο χιούμορ των περισσοτέρων"κωμικών" σήριαλ της ελληνικής tv
Καθε μια με δυο μερες, ολοι ασχολουνται με ενα-δυο συγκεκριμενα πραγματα στο ιντερνετ. Την επομενη μερα τα ξεχνανε και σχολιαζουν ενα αλλο πραγμα, παλι ολοι μαζι, μαζικα. Βλεπεις το news feed να ανανεωνεται με αναρτησεις πανω στο ιδιο θεμα. Τα tweets συναγωνιζονται για το πιο εξυπνακιστικο σχολιο. Δεν ειναι κατακριτεο να εισαι βλαχαρα, να φτιαχνεις νυχι και να λες τη γνωμη σου, δε φταιει η βλαχια σου, φταιει αυτο το μικροφωνο που εχουν ολοι στο ιντερνετ για να μιλησουν, αυτο το "Τι σκεφτεστε;" του Facebook, αυτο το "γράψτε σχόλιο" της Lifo, που χρησιμοποιω κι εγω αυτη τη στιγμη για να πω αυτο που μου κατεβηκε στο κεφαλι, αυτο το κενο πλαισιο με τον κερσορα να αναβοσβηνει, αυτο φταιει. Χαρακτηριστικο της εποχης: ολοι εχουμε αποψη για ολα, γιατι εχουμε καπου να την εκφρασουμε. Το Σεφερλη στο πρωιναδικο του Μεγκα δεν τον εφεραν οι "χίπστερ κλασομπανιέρες", το αντιθετο μαλιστα - τον εφεραν αυτοι που πανε και πληρωνουν για να τον δουν στο θεατρο τις Κυριακες μετα το γηπεδο (θεωρωντας οτι παρακολουθησαν οντως θεατρο), γιατι "πρεπει να βγαλω εξω και την οικογενεια μια στο τοσο". Οι "κλασομπανιερες" που ασχοληθηκαμε μαζι του εκ των υστερων, και εγω αλλα και εσεις που γραψατε ολοκληρο αρθρο, γινομαστε λιγο χιπστερ μεσα απο το κραξιμο, δε συμφωνειτε;