Ποιος έγραψε τελικά τα συνθήματα στο βανδαλισμένο γραφείο της Χρυσής Αυγής;

Ποιος έγραψε τελικά τα συνθήματα στο βανδαλισμένο γραφείο της Χρυσής Αυγής; Facebook Twitter
26

Ίσως να διαβάσατε την είδηση:

+ Βίντεο:

Στα σχόλια του YouTube ξέσπασε ήδη πόλεμος:

 

  • rex tremendae majestatis

    οχι τη χεστρα ρε παιδια!!! με τι θα γεμισει το κεφαλι τους τωρα....?

     
  • mpastardopoulos

    Θες και απαντηση μωρη κοταρα? Σιγα σιγα παιρνουν σειρα και τα υπολοιπα γραφεια σας παλιορουφιανοι. Πισω στις τρυπες σας.

     
  • Guy Fawkes

    Η σακουλα lidl τα λεει ολα. Υποστηριζουμε ελληνικα προιοντα!

     
  • santet82

    μόνο που στη μακρόνησο τους έστελνε το κράτος του οποίου πάντα ήσασταν τσάτσοι κι εξαρτήματα. ενώ οι βουτιές στο μελιγαλά ήταν το δώρο των κομμουνιστών για τη συνεργασία των ταγματασφαλιτών προγόνων σου με τους γερμανούς κατακτητές.

     
  • papaflesas88

    και οι δικοι σου μερα εκαναν ηλιοθεραπεια στις παραλιες της μακρονησου

     
  • stauros874

    ουτε και στην ξανθη ουτε πουθενα τσακιστε τους φασιστες σε καθε γειτονια!

     
  • DrunkInPubl1c

    Μπραβο μαγκες. Αυτο ειναι σωστο, σπασμενα γραφεια, ξυλο κ ξεβρακωμα στους ναζηδες που τολμανε να σηκωσουν κεφαλι

     
  • anarchostrike

    Μέρα πέφταν στο κολυμβητήριο του μελιγαλά οι πρόγονοι σου.

     
  • Linktothepast83

    Αριστεροί ιδεολόγοι του κώλου, με τουαλέτες θα ασχολούνται...

     
  • bassridergeo

    Σε άδεια γραφεία...αν θέλετε να δείχνετε τα @@ σας να το κάνετε όταν είναι γεμάτα. Κότες όπως πάντα!

     
  • sod199

    Στην κωλότρυπα της μάνας σου αυτά μπάσταρδε. Ρούφα κανά πουλί να στρώσεις καριόλα.

     
  • Archadius77

    You wrecked the washroom? They have nowhere to pee now. Oh we'll there's always the corner.

Το αποτέλεσμα της κίνησης σπασίματος των γραφείων της Χρυσής Αυγής;

Ακόμη περισσότερη πόλωση, ακόμα περισσότερο μίσος.  

Αν πίστευαν αυτοί που το έκαναν -μεταχειριζόμενοι χρυσαυγίτικες τακτικές καταστροφής- ότι θα τρόμαζαν την Χ.Α. έκαναν λάθος. Φοβάμαι ότι τους πείσμωσαν πιο πολύ. 

Στον τομέα των ιδεών θα παιχτεί το παιχνίδι: Η Χ.Α. δεν έχει κανένα σχέδιο για να μας βγάλει απ' την κρίση, κανένα οικονομικό πρόγραμμα, τίποτα εντελώς. Κι όμως αντί να ξεσκεπάζουμε αυτά τα θέματα, πέφτουμε στο επίπεδό τους. 

Εκτός αν...

Η Ξάνθη (και η παραπάνω φωτο) με κάνει να ρωτήσω με γνήσιο, κυριολεκτικό ενδιαφέρον αυτή τη φορά: 

WHO ARE YOU PEOPLE?

Ποιοι είστε εσείς που φορέσατε κράνη ή κουκούλες, σπάσατε τοίχους αλλά και την τουαλέτα και γράψατε το παραπάνω πράγμα;

Κομμουνιστές; 

Ή αναρχικοί;

Ξέρω ελάχιστους που να είναι και τα δύο ταυτόχρονα - οι δύο ιδεολογίες είναι πολύ διαφορετικές!

Μήπως ο "αναρχοκομμουνισμός" υπάρχει τελικά μόνο στο μυαλό της ακροδεξιάς, για την οποία και αναρχία και κομμουνισμός είναι, βλακωδώς, ακριβώς το ίδιο πράγμα; (Όχι, λένε αναρχοκομμουνιστές που μου έγραψαν στα σχόλια. Υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν ότι υπάρχει σχέση - διαβάστε παρακάτω το σχόλιο του hamlet με πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση.)

Διάβασα μόλις κι ένα σχόλιο στο Facebook που το έγραψε ένας νεαρός:

"Κι επειδή η σχέση κομμουνισμού και αναρχίας, υπάρχει ΜΟΝΟ στα κεφάλια των φασιστών, είναι προφανές ότι πρόκειται για προβοκάτσια. Είναι και ηλίθιοι μην το ξεχνάμε…"

 

Δεν πολυπιστεύω έτσι εύκολα στις προβοκάτσιες και στις θεωρίες συνωμοσίας αλλά προκαλεί όντως έκπληξη το πώς το αναρχικοκομμουνιστικό χέρι που έγραψε το σύνθημα, παρά την μεγάλη του αγάπη στον κομμουνισμό δεν γνώριζε ότι η λέξη γράφεται με δύο μι, και την έγραψε λάθος...!

 

 

 

26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

15 σχόλια
Πρώτον, αποδείχτηκε περίτρανα ότι ο όρος αναρχοκομμουνισμός δεν υπάρχει τελικά μόνο στο μυαλό της ακροδεξιάς, ότι δεν υπάρχουν πολλοί λίγοι που να είναι και τα δύο ταυτόχρονα. Επίσης δεν είναι ιδεολογίες όπως αποφαίνεται ο αρθρογράφος αλλά συγκεκριμένες τάσεις και πράξεις, δηλαδή ιστορική πρακτική δραστηριότητα και θεωρητική ανάλυση εντός του κινήματος των εκάστοτε από κάτω. Δεύτερον, το να καταστρέφεις μια υλική υποδομή ενός νεοναζιστικού σχηματισμού που στήνει βάση για να ξεκάνει εκτός από τους αναρχικούς και τους κομμουνιστές, τους μετανάστες, τους απεργούς , τους γκέι κλπ αύριο μεθαύριο δε σε κάνει χρυσαυγίτη. Είναι κατανοητή η πιθανή(?) ηρεμία του κυρίου Δημοκίδη για το μέλλον του σ αυτό τον μάταιο κόσμο, υπάρχουν όμως κάποιοι και κάποιες που γνωρίζουν ότι αν δεν τσακιστεί ο φασισμός τότε θα ζήσουμε όλοι/ες με σκυμμένο το κεφάλι, σε φυλακές και εξαθλίωση. Και αυτό δεν είναι ιδεολογία, αλλά στοιχειώδης ιστορική γνώση της καπιταλιστικής κρίσης και εκτίμηση του άμεσου μέλλοντος. Από την κήρυξη του τέλους της ταξικής πάλης εκ μέρους των free press χορτάσαμε στα χρόνια της ανάπτυξης, ευχαριστούμε δε θα πάρουμε. Τρίτον, όταν στους δρόμους, στις γειτονιές και στις δουλειές άνθρωποι προσπαθούν να οργανωθούν απέναντι στη βαρβαρότητα και κάποιοι πειράζονται από την ορθρογραφία, δείχνει για μένα και το βαθμό ενδιαφέροντος για την αναχαίτιση των ναζήδων. Παρόλο που συμφωνώ και με τη θέση του Δημοκίδη για το οικονομικό πρόγραμμα της ΧΑ, είναι γνωστό τοις πάσοι ότι υπάρχουν και θα υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία τομάρια και κατακάθια που δεν παίρνουν από λόγια, αλλά και έχουν υλικό συμφέρον γι' αυτό. Δεν είναι κρυφό ότι σήμερα κομμάτια της ελληνικής αστικής τάξης ενισχύουν τους φασίστες.Τέταρτον, εκτός από τα σχόλια του hamlet, υπάρχουν πολλά ακόμα κείμενα και ιστορικές αλήθειες για τον αναρχοκοκκουνισμό, από τον πολύ πρόσφατο για να τον γνωρίζει ο κύριος Άρης Κροπότκιν, τον Καφιέρο, το Μαλατέστα, μέχρι τους άντρες και τις γυναίκες που απέρριψαν τη νιεραρχία στο δρόμο για τον κομμουνισμό. Για όποιον/α θέλει υπάρχει το βιβλίο 'Αναρχοκομμουνισμός: η διερεύνηση του μέλλοντος στο παρόν' με κείμενα σχετικά με τα παραπάνω. Όλα εδώ πληρώνονται.
OΙ τακτικες των Χρυσαυγιτων ειναι σχεδον καρμπον με τις τακτικες του εθνικοσοσιαλιστικου κομματος στην Γερμανια.Οι προβοκατσιες ειναι βασικη τακτικη και δεν αποτελουν συνομωσιολογια,πιο πολλες πιθανοτητες εχει να το εχει κανει η Χ.Α. παρα απο καποιοι απο τον αναρχικο χωρο.
Όσον αφορά το ορθογραφικό λάθος, συγνώμη αλλά οι περισσότεροι αναρχικοί, όπως και οι χρυσαυγίτες δεν είναι τέρατα μορφώσεως (με εξαιρέσεις φυσικά). Το θεμέλιο του αναρχισμού, είναι η κατάργηση των κεντρικών εξουσιών και του κράτους. Η οικονομική οργάνωση της κοινωνίας είναι κάτι ανεξάρτητο από αυτό, αλλά συνήθως οι αναρχικοί ασπάζονται τον κομμουνιστικό/σοσιαλιστικό τρόπο παραγωγής. Υπάρχουν ωστόσο και αναρχοκαπιταλιστές, όσο περιέργο κι αν ακούγεται.
Οποτε φιλε memento το ερωτημα μου προς εσενα που γνωριζεις το αναρχικο χωρο ειναι πιστευεις πως τα σπασαν αναρχικοι που αυτοπροσδιοριζονται κουμουνιστες και το καναν αυτο για να μην αφησουν τη Χ.Α. να κυριαρχισει στους δρομους. Και αν ναι, τι πετυχανε;
Είναι σημαντικό να περάσει το μήνυμα ότι η ΧΑ δεν είναι καλοδεχούμενη όταν ανοίγει γραφεία σε ένα μέρος, ότι υπάρχει κόσμος που δεν τους φοβάται και ότι αυτός ο κόσμος είναι διατεθειμένος να αντιδράσει ακόμα και δυναμικά εναντίον τους. Ότι μπορεί η κοινοβουλευτική αριστερά να μην υποστηρίζει τη δυναμική σύγκρουση με τους φασίστες, αλλά ότι υπάρχει ένα κομμάτι της κοινωνίας που είναι διατεθειμένο ακόμα και να συγκρουστεί μαζί τους. Και ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το ξέρει τόσο η ίδια η ΧΑ, όσο και οι νυν ή εν δυνάμει πάτρωνές της που μπορεί να μπουν σε "πειρασμό" να την υποστηρίξουν θεωρώντας τη "χρήσιμη" για τους όποιους σκοπούς τους. Δεν πρέπει η ΧΑ και οι fellow travellers να πιστεύουν ότι η κυριαρχία τους θα είναι παιχνιδάκι, ότι με την παρουσία τους έχουν τρομοκρατήσει τους πάντες, και ότι όλοι θα δείξουν την ίδια ανοχή απέναντί τους που έχουν δείξει κάποια τμήματα της αστυνομίας. Αλίμονο αν πιστεύουν κάτι τέτοιο.Πες ότι είσαι θύμα bullying σε ένα σχολείο και ότι δεν έχεις υποστήριξη από τις σχολικές αρχές, οι οποίες καλύπτουν τον νταή. Τι θα κάνεις; Θα τον αγνοήσεις; Μπορεί να αποθρασυνθεί έτσι. Θα προσπαθήσεις να έρθεις σε διάλογο μαζί του; Μπορεί να μην παίρνει από λόγια. Δεν πρέπει να του δείξεις με κάποιο τρόπο ότι, φίλε, κοίτα, μην το παρατραβάς το σκοινί, υπάρχουν όρια, και δεν σκοπεύω από δω και πέρα να είμαι ούτε ευγενικός ούτε υπομονετικός μαζί σου; Δεν πρέπει με κάποιο τρόπο να του κόψεις τη φόρα;
Λυπάμαι Άρη, αλλά είσαι άσχετος με τον αναρχικό χώρο. Άμα τον γνώριζες λίγο καλύτερα, θα ήξερες πολύ καλά ότι υπάρχουν πάρα πολλοί αναρχικοί που αυτοπροσδιορίζονται ως κομμουνιστές, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παντού στον κόσμο. Προφανώς οι αναρχικοί που αυτοπροσδιορίζονται έτσι δεν αναφέρονται στο ΚΚΕ ή σε παρόμοια σταλινικά μορφώματα. Υπάρχει (σημαντική) κομμουνιστική ιστορική παράδοση και πέρα από τον σταλινισμό ή ακόμα και από τον λενινισμό. Πριν προβοκατορολογήσεις λοιπόν, ενημερώσου πρώτα. Δεν σου αποδίδω κακή πρόθεση, αλλά μάλλον άγνοια. Μια καλή αναζήτηση στο internet Θα σε είχε γλυτώσει από ένα τόσο άστοχο σχόλιο. Στους κύκλους της αναρχίας (αλλά και της ακροαριστεράς) αυτά τα πράγματα είναι πολύ γνωστά.Δεύτερον, ακόμα πιο προβληματική βρίσκω τη θέση σου ότι ο φασισμός αντιμετωπίζεται μόνο με "ιδέες". Δεν νομίζω ότι έλειπαν οι "ιδέες" στην προπολεμική Γερμανία. Αν μη τι άλλο, η Γερμανία πριν από τον Χίτλερ ήταν μάλλον στην πρωτοπορία των ιδεών (καλλιτεχνικών, πολιτικών, φιλοσοφικών και δε συμμαζεύεται). Όμως, όλος αυτός ο πλούτος των ιδεών δεν πτόησε τους ναζί. Μακάρι να έφταναν μόνο οι "ιδέες" και οι "ανθρωπιστικές αξίες" για να καταπολεμηθεί ο φασισμός. Αλλά δεν φτάνουν. Γιατί οι φασίστες δεν είναι ένα κλασικό πολιτικό κίνημα ή κόμμα που αντιμετωπίζεται μόνο με "ιδέες" και "διάλογο". Τι ανταλλαγή ιδεών και τι διάλογο μπορείς να κάνεις με μαχαιροβγάλτες. Με τέτοιους τύπους, αυτό που μετράει είναι να μην τους αφήσεις να κυριαρχήσουν στους δρόμους. Αυτό μετράει.
Είμαι άσχετος με τον αναρχικό χώρο - δεκτό. Όταν λέω ιδέες δεν εννοώ καλλιτεχνικές φιλοσοφικές κλπ, αλλά απογύμνωση των υποσχέσεων της Χ.Α. Με όλα αυτά που κάνουν ως αντιπερισπασμούς στις ανύπαρκτες πολιτικές τους θέσεις, οι ψηφοφόροι έχουν ξεχάσει τελείως να αναρωτηθούν πώς πρακτικά θα τους σώσει η Χρυσή Αυγή απ' την κρίση. Έχω την ελπίδα πως πριν να χρειαστεί το ξύλο ή οι μολότωφ, θα μπορούσε να ξεστραβωθεί το εκλογικό σώμα αλλιώς. Αντί να εστιάζαμε στους τσαμπουκάδες της Χ.Α. να ερευνούσαμε το πρόγραμμά της. Είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι που ψηφίζουν αυτό το κόμμα θα εκπλήσσονταν δυσάρεστα όταν έβλεπαν πώς (δεν) σκοπεύει η Χ.Α. να βελτιώσει την οικονομία της χώρα ή να καλυτερεύσει τη ζωή μας.
Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τον Memento και εσυ παρατηρεις κατι που οντως είναι πολυ σωστο: "Με όλα αυτά που κάνουν ως αντιπερισπασμούς στις ανύπαρκτες πολιτικές τους θέσεις, οι ψηφοφόροι έχουν ξεχάσει τελείως να αναρωτηθούν πώς πρακτικά θα τους σώσει η Χρυσή Αυγή απ' την κρίση."Εδω οντως ειναι ενα ερωτημα που καλο θα ηταν να κοινοποιηθει: Δηλαδη αν ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΚΚΕ κάποια στιγμή γίνονταν ρατσιστές και ντεμέκ τραμπούκοι θα μπορούσε ο ψηφοφόρος ΧΑ να στραφεί στον ΣΥΡΙΖΑ ή το ΚΚΕ;Το ζητημα ειναι πως δυστυχως το παιχνιδι της απηχησης δεν παιζεται με ορθολογικούς όρους. Υπαρχει μια ολοκληρη ιστορια της ελληνικης κοινωνιας που περναει απο ποσες μικρες και μεγαλες χουντες, απο συνεχεις επευφημιες για "μεγαλους ηγετες" - αντρακλες - πολεμαρχους. Υπαρχει και μια ιδιαιτερη δομη της ελληνικης κοινωνιας απ'τις αρχες του αιωνα μεχρι σημερα (και η οποια σημερα αλλαζει ριζικα) που ευνοουσε τα μικροαστικα στρωματα: ιδιοκτησια, μικρομαγαζα κλπ. Αυτη η συνθεση της ελληνικης κοινωνιας δημιουργει ενα βασικο προβλημα (που πολυ ευκολα εξηγει την ενσωματωμενη στο συστημα αριστερα της γενιας του πολυτεχνειου, τα γιγαντια ποσοστα νδ-πασοκ επι δεκαετιες και τα φασιστομουτρα της ΧΑ και την απηχηση τους): οτι ενας ανθρωπος που γινεται μικροαφεντικο, μικροιδιοκτητης, μισθωτος υψηλου εισοδηματος και ουτω καθ'εξης, δεν εχει να αντιμετωπισει απτα προβληματα. Αντε να ειχε να ασχοληθει με καναν εξωραϊστικο συλλογο ή κανα τετοιο πραγμα. Το να μην εχεις απτα προβληματα, αφηνει χωρο σε καθε λογης ιδεολογημα. Ολα γινονται απλες χαλαρες επιλογες, δεν εχουν καποιο κοστος για τη ζωη σου και αντιμετωπιζονται ως στιλ - απογυμνωμενα απο καθε περιεχομενο: "γουσταρω να ειμαι φασιστας/πασοκος/απολιτικ/φιλελευθερος" ή ακομα και αριστερος σε καποιες εκδοχες.Αυτο βεβαια με τη σειρα του εχει και αλλες διακυμανσεις και φυσικα στις πλατες καποιων γινοταν παντα: ολων αυτων που δουλευαν στις σκατοδουλειες με μισθους πεινας, απο τους "υπαλληλους ταξι με διδακτορικα" του '80-'90 και τους οικοδομους, μεχρι σημερα τους ντελιβεραδες, τους πληροφορικαριους, τους εργαζομενους σε αλυσιδες και παρα πολλους αλλους. Αυτοι που πλαισιωνουν τη ΧΑ ειναι στην ουσια τα πρωην μικρομεσαια αφεντικα που λαμογιαζαν ανελεητα στις πλατες των εργαζομενων τους, που ειχαν στησει ολοκληρες μαφιες για να πατησουν καθε συνδικαλιστικη τους αντισταση και που -μεταξυ πολλων αλλων ακομα- εκμεταλλευονταν κτηνωδως μεταναστες ως φτηνο εργατικο δυναμικο χωρις δικαιωματα. Αυτα εχουν ειπωθει, εχουν ξαναειπωθει, εχουν γραφτει, εχουν ξαναγραφτει, αλλα δεν ειμαι σιγουρος κατα ποσο τελικα διαβαστηκαν ή ακουστηκαν.Δεν ειναι καθολου τυχαια η ΧΑ παντως αν αναλογιστουμε ποσο φυσικη και συχνη ηταν η φραση "μια χουντα μας χρειαζεται". Αυτοι που στελεχωνουν κυριως σημερα την ΧΑ δεν ειναι ο εξαθλιωμενος πληθυσμος σε παροξυσμο, ειναι τα μικροαφεντικα που χανουν αυτη την δυνατοτητα να ζουν οπως ζουσαν και που παντα ειχαν την ανεση και την ταξικη θεση να ειναι φασιστομουτρα.Αυτο το κοινωνικο στρωμα δεν ειναι αθωοι παραπλανημενοι. Ειναι μαφιοζοι, ειναι τομαρια, ειναι υποκοσμος (ακομα κι αν ειναι απλα "ιδιοκτητης μαγαζιου" χωρις τυπικες παρανομες δραστηριοτητες) και λοιπες λερες που ξερουν να πατανε στο τωρινο χαωμα της ελληνικης κοινωνιας για να προωθησουν τα δικα τους συμφεροντα. Κι αυτο το κανουν μεσα απ' τις μεγαλες εγχωριες μυθολογιες: της αντριλας, του εθνους, της κυριαρχης δυναμης κλπ. Και για να τις συντηρησουν αυτες, στην παρουσα φαση, παιζουν πολυ με την βια του δρομου. Ναι οκ, τα ΜΜΕ δειχνουν τα σπασμενα γραφεια της ΧΑ, μπου-χου. Τις τοσες καταληψεις και στεκια στα οποια εχουν επιτεθει αυτοι; Τις επιθεσεις σε αριστερους και αναρχικους με taser και πτυσσομενα; Τις μαζικες συνεχεις επιθεσεις σε μεταναστες (οκ, απ' αυτες εχουν αρχισει να δειχνουν κατι ψιλα - ελαχιστα σε σχεση με το τι συμβαινει γενικως). Δυστυχως ειναι ενας πολεμος που διεξαγεται και σε επιπεδο δρομου. Μακαρι να ζουσαμε καπου που τα πραγματα να λυνονταν με την κουβεντα. Αλλα δεν ζουμε εκει. Οχι πως αυτα που λες, η αποδομηση και η προπαγανδα ειναι λιγοτερο σημαντικα, αλλα δεν φτανουν.
Επειδή σιχαίνομαι τους άσχετους με αποψάρα, είτε γράφουν άρθρα, είτε τα σχολιάζουν:ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΞΙΣΜΟΥ:Ενας καλος τυπακος καποτε, ονοματι Καρλ Μαρξ - κομπλε παλληκαρι, εκανε κατι κουτσουκελες εκει στην πρωτη διεθνη αλλα δεν βαριεσαι ρε αδερφε - ειδε εκει οτι υπαρχει κατι ιδιαιτερο οσον αφορα τον κοσμο που ζουμε στην σχεση του εργατη με το προϊον της εργασιας του και εβγαλε μια θεωρια. Εκτος απ' την θεωρια ομως (μιας και η ιδια η θεωρια προϋεπεθετε την πρακτικη - δεν παιδευομαι να το εξηγησω, να διαβασετε Μαρξ) ηταν και ενας απ'τους δημιουργους της λεγομενης Πρωτης Διεθνους, μιας οργανωσης που σκοπο ειχε να προωθησει τα συμφεροντα των Εργατων. Οπως μπορει να σας πει μεχρι και η Wikipedia αν παιδευτειτε φυσικα να τη διαβασετε αυτη την αποκρυφη γνωση, στην Πρωτη Διεθνη συμμετειχαν αριστεροι σοσιαλιστες, κομμουνιστες και αναρχικοι.Η λεξη "κομμουνιστες" εδω, εχει ενα προβλημα: Στον Μαρξ, σε ενα πολυ διασημο τσιτατο απ' το βιβλιο του "Η Γερμανικη Ιδεολογια", ο κομμουνισμος ειναι - συνοπτικα - οχι ενα οικονομικο-πολιτικο καθεστως, αλλα το συνολο των ιστορικων διεργασιων που οδηγουν σ' αυτο που ονομαζει "αταξικη κοινωνια". Ειναι μια πολυπλοκη φιλοσοφικη εννοια, που δεν χρειαζεται να επεκταθω περισσοτερο.Ωστοσο, στα γραπτα του Μαρξ παρουσιαζεται ενα προβλημα: οταν μιλαει στα νεανικα του κειμενα για "κομμουνιστικο κομμα", η λεξη "κομμα" δεν αναφερεται σ' αυτο που εχουμε στα μυαλο μας σημερα, δηλαδη μια συγκροτημενη οργανωση με ιεραρχια, αλλα στο συνολο των ανθρωπων που προωθουν την υποθεση του κομμουνισμου. Μεταγενεστερα, επανακαθοριζει - αυθαιρετα και με βαση δικες του πολιτικες βλεψεις - την εννοια του κομματος σε αυτο που ξερουμε σημερα. Οσον αφορα τον ρολο του κομματος στον κομμουνισμο, υποτιθεται πως την καταλληλη στιγμη ειναι το "οχημα" που καταλαμβανει την εξουσια και εγκαθιδρυει τον σοσιαλισμο ο οποιος ιστορικα θα εξελιχθει στην αταξικη κοινωνια. Αυτοι που αποκαλουμε λοιπον "κομμουνιστες" της εποχης - στην περιπτωση της πρωτης διεθνους - ειναι οσοι δεχοντουσαν την κομματικη οργανωση και το αναγκαιο περασμα απ'το σοσιαλιστικο σταδιο.Τους αναρχικους της εποχης (π.χ. τον Μπακουνιν) μπορουμε με μια αλλη εννοια ηδη να τους ονομασουμε κομμουνιστες. Αποδεχονται την αναλυση του Μαρξ και στοχευουν και οι ιδιοι στην αταξικη κοινωνια, αλλα διαφωνουν στο ζητημα του ιεραρχημενου κομματος και του "αναγκαιου" περασματος απ'τον σοσιαλισμο. Και ειμαστε στα μεσα του 19ου αιωνα.Στις αρχες του 20ου αιωνα, σκαει ενας τυπας ονοματι Λενιν, ενας αλλος τυπας ονοματι Καουτσκι και μια τυπα ονοματι Ροζα Λουξεμπουργκ και - εντος της "κομματικης" τασης του κομμουνισμου αρχιζουν να τσακωνονται μεταξυ τους. Ο Λενιν ειναι με το συνθημα "ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΟ ΜΠΛΕΝΤΕΡ", ο Καουτσκι ειναι ενας ιστορικος ΠΑΣΟΚος που τα θελει ολα ηρεμα και λαου-λαου (μη σου πω και "οπως ηδη ειναι, γιατι να τα πειραξουμε ρε παιδια") και η Ροζα αρχιζει να τους ριχνει κρα και θεωρει τον ρολο του κομματος τελειως διεκπεραιωτικο ως προς το κινημα. Σε αλλη μια στιγμη ιστορικης ηλιθιοτητας, η Ροζα φιμωνεται και αυτοι που επι δεκαετιας βαφτιστηκαν κομμουνιστες, εμελλε να μην ειναι οι Μαρξιστες, αλλα οι Λενινιστες. Χθες συγκεκριμενα, μιλουσα με εναν χρονιο οργανωμενο αριστερο που ανακαλυψα οτι δεν εχει διαβασει καν το Κομμουνιστικο Μανιφεστο. Και δεν ειναι ο μοναδικος. Αυτο που ονομαζουμε λενινισμος ειναι αυτο το οποιο κυριαρχει στην συγχρονη αριστερα και εκει αποδιδουμε την ΕΣΣΔ, την Κουβα, την Κινα κλπ. (με πολλες διακυμανσεις).Κανουμε ενα fast forward στην Ιταλια του '70, οπου - μετα την εμπειρια του Γαλλικου Μαη του '68 που αμφισβητει τον ρολο της κομματικης αριστερας - εμφανιζεται το κινημα της Εργατικης Αυτονομιας. Εκει, μεσα απο την εμπειρια των αυτονομων αγωνων της εποχης (δηλαδη εργατικων αγωνων που δεν εγιναν βασει της κεντρικης πολιτικης ατζεντας ενος κομματος αλλο απο αυτονομες συσπειρωσεις των εργαζομενων) εμφανιζεται μια πιο "αναρχικη" αναγνωση του Μαρξ - ιδιαιτερα ριζοσπαστικη σε σχεση με τον ακαμπτο λενινισμο - που ιστορικα μετεξελισσεται και φτανει σ' αυτο που σημερα ονομαζουμε "Αυτονομο Μαρξισμο".Οταν ερχεται ο 21ος αιωνας, εμφανιζονται μια σειρα κινηματα με αντικρατικα χαρακτηριστικα τα οποια πηγαζουν απ' την ευρεια συμμετοχη αναρχικων. Ωστοσο, μεσα σ' αυτα τα κινηματα, αρχιζει και εντεινεται το ενδιαφερον για τον αυτονομο μαρξισμο και επιχειρειται και στις μερες μας μια νεα αναγνωση και μια παραδοχη οτι τα κινηματα αυτα ανηκουν - υπο ορους, κι αυτο ειναι βαρυ θεμα debate - στο "κομμουνιστικο κινημα". Και απο εκει λοιπον πηγαζει η συνθηματολογια της αναρχιας και του κομμουνισμου μαζι, που δεν ειναι ουτε προβοκατσια, ουτε ανακριβεια, ειναι δυο πραγματα που απ' τον 19ο αιωνα, πηγαινουν χερι-χερι.Να διαβαζετε και τιποτα, δεν κανει κακο.
Αν τον γνωρίσουμε μπορεί να μας απαντήσει. Ωστόσο, ακόμα κι έτσι να είναι, είναι ένα σύνθημα: έχει κάποιες ρίζες και μέσα απο κάποιες διαδικασίες αναπαράγεται και επανοηματοδοτείται. Και όλα αυτά που γράφω στο παραπάνω κόμμεντ είναι μία γνώση η οποία κυκλοφορεί γενικώς, από στόμα σε στόμα, απο κείμενα στο ιντερνετ και έντυπα, από μπροσούρες, από βιβλία. Μπορεί κάποιος να μην την αντιλαμβάνεται ως προς την πλήρη ιστορία της αλλά οκ, μπορεί απλά να λέει "είμαι με 5-10 νοματαίους, παλεύουμε μαζί για κάτι και υπήρξαν εντάξει, μου τα εξήγησαν μια φορά και καλά μου ακούστηκαν". Έτσι κι αλλιώς, δεν είναι κάποια πάγια γνώση οι πολιτικές ιδεολογίες, είναι αρκετά δυναμικά πράγματα που διαφέρουν συνεχώς σε κάθε εμφάνιση.
καλα τωρα, θα το ξερανε, απλα πανω στη φουρια τους το γραψανε λαθος. οσο για τη βια ειναι δυστυχως ο μονος τροπος να αντιμετωπισουμε τους φασιστες. το ιδανικο βεβαια θα ηταν να βγουν εκτος νομου.
Hamlet η αναλυση σου ειναι λαθος οσον αφορα τους ψηφοφορους και εν δυναμει ψηφοφορους της Χ.Α. Ενα ποσοστο μπορει να προερχεται απο τους εργοδοτες, ιδιοκτητες, υψηλομισθους κλπ. αλλα δυστυχως το μεγαλυτερο προερχεται α) απο μικρομεσαιους και μικροιδιοκτητες που εχουν χασει ομως τα εισοδηματα τους η το μαγαζι τους λογω της καταστασης και δεν ανηκουν πια στη μικρομεσαια η μεσαια ταξη, β) οι ανεργοι, χαμηλων κοινωνικων στρωματων και με ελλιπη μορφωση νεοι οι οποιοι δεν εχουν καμια ελπιδα και προοπτικη γ) και κυριως τα ατομα νεοι και μεγαλοι που εχουν φτασει στην εξαθλιωση, που αποτελουν μερος της παλαιποτε εργατικης ταξης.Επισης καποια σχολια σχετικα με ορισμενες εμμονες του χωρου σας: Ο μικρομαγαζατορας που βγαζει ενα πενιχρο εισοδημα και ειναι και νομοταγης οσον αφορα την εφορια, ειναι υποκοσμος; Και γιατι;Ο μικριοϊδιοκτητης που εχει ενα μικρο σπιτι για να μενει αυτος και η οικογενεια του, εισαι σιγουρος οτι δεν εχει "απτα" προβληματα; Οπως π.χ. να πληρωσει την εφορια, τους λογαριασμους, να μην του παρουν το σπιτι, να αντιμετωπισει την ανεργια γι αυτον και τα παιδια του κλπ. κλπ. κλπ.;Οπως λεμε για τους κομμουνιστες οτι πρεπει να εκσυγχρονιστουν και να μη βλεπουν τον κοσμο σα να ζουν στα 1917, νομιζω το ιδιο πρεπει να γινει και με ορισμενους αναρχικους. Πρεπει να παψουν να ζουν στις αρχες του 20ου αιωνα και να δουν τον κοσμο στις πραγματικες τους διαστασεις.
Τωρα γιατι εγω πιστευω πως απ οποιον ολοκληρωτικο χωρο κι αν προερχονται τα καλοπαιδα που τα σπασαν, το βαρυτερο που χουν διαβασει ειναι ο υμνος του ολυμπιακου και σιγουρα οχι τι λεει η wikipedia για την ιδεολογια τους ;
Πάντως άσχετα με το ποιος το έγραψε, ο κομμουνισμός και η αναρχία μπορεί να έχουν σημαντικές διαφορές αλλά μην λέμε ότι είναι και άσχετα... Κοινές βάσεις έχουν και θεωρητικά τουλάχιστον ο κομμουνισμός αποτελεί ένα προστάδιο για μια αναρχική κοινωνία.
"Ξέρω ελάχιστους που να είναι και τα δύο ταυτόχρονα - οι δύο ιδεολογίες είναι πολύ διαφορετικές!" . Νομίζω ένα απλό google search οδηγεί σε αυτό το άρθρο http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchist_communism . Τώρα όσο για την πράξη, φαντάζομαι ότι ο κύριος Δημοκίδης θα έχει την ίδια άποψη και για μια παρόμοια (ιδεολογικά τουλάχιστον) ενέργεια http://jungle-report.blogspot.co.uk/2012/09/20-1942.html.
Σαφώς και υπάρχουν ομοιότητες στις δύο ιδεολογίες (είναι άλλωστε και οι δύο αριστερές).Μπορεί βέβαια να πέσαμε στην περίπτωση και οι βάνδαλοι να ανήκαν όντως στην τάση που συνδυάζει κομουνισμο (με ένα μι) και αναρχία!Ακόμα κι έτσι, τέτοιες ενέργειες ενώ μπορεί να προσφέρουν χαρά ή μια αίσθηση δικαιοσύνης συνήθως έχουν τα αντίθετα απ' τα επιθυμητά αποτελέσματα >> περισσότερη πόρωση και χειρότερα αντίποινα απ' την άλλη πλευρά.
Ο αναρχισμός δεν είναι αριστερή ιδεολογία. Αριστερές ιδεολογίες είναι οι μαρξικής προέλευσης. Αν πεις "αριστερό" κάποιον αναρχικό, θα γελάσει. Απλώς κατατάσσονται όλα μαζί στο αριστερό σκέλος του φάσματος, χάριν κατηγοριοποίησης.Υπάρχει μια τεράστια διάσταση απόψεων μεταξύ των δύο. Στην αριστερά (και δη στον -sic- κομουνισμό) υπάρχει η έννοια της πανίσχυρης κεντρικής εξουσίας την οποία βδελλύττεται ο αναρχισμός.Μόνο στην παράδοση του Καστοριάδη, που ανέδειξε την έννοια της αυτοδιαχείρης, μπορεί κανείς να βρει κοινούς τόπους. Πόσοι όμως αναρχικοί θεωρούν ότι είναι σύντροφοι με αριστερούς και τανάπαλιν; Θα είναι θαύμα να βρεις μια χούφτα άτομα.Για αυτό θα συμφωνήσω μαζί σου (εξάλλου και εγώ ακριβώς το ίδιο σκέφτηκα όταν το είδα). Μόνο στον ιδεολογικό και γενικότερο αναλφαβητισμό της ακροδεξιάς, που αναπαράγει συνθήματα από την εποχή του Μακάρθι και της Χούντας, μπορούν αναρχισμός και κομουνισμός να ταυτίζονται. Αυτό το πράγμα δεν το έχει γράψει ούτε κομμουνιστής ούτε αναρχικός.
Αυτό το λήμμα της εγκυκλοπαίδειας είναι τελείως θεωρητικό με τα σημερινά δεδομένα. Σχετικά επίσης με την αναφορά στην ΕΣΠΟ: Το ότι τη δεκαετία του 40 υπήρξε μια σύκλιση στόχων (όχι απαραίτητα και απόψεων) μεταξύ δυο τόσο διαφορετικών παρατάξεων, δε σημαίνει (και έμπρακτα δεν ισχύει) ότι και σήμερα μετά από 70 χρόνια, αυτές οι τόσο διαφορετικές ομάδες συνεργάζονται ακόμη σε τόσο διαφορετικές εθνικές και κοινωνικές συνθήκες. πχ σε μια περίπτωση εισβολής ξένου στρατού στη χώρα, θα πολεμούσα για να υπερασπιστώ τα σύνορα. Και αν ένας άλλος στρατιώτης ήταν ακροδεξιός, εκείνη τη στιγμή δε θα είχε τόση σημασία. Αυτό δε με ταυτίζει ιδεολογικά μαζί του όμως, ειδικά 2 γενιές μετά. Ας μείνουμε στο παρόν και στην πραγματικότητα παρακαλώ, διότι το πιο κραυγαλέο χαρακτηριστικό της πλάνης των χρυσαυγιτών και κάθε λογής ακροδεξιών, είναι ακριβώς μια φοβία προς τους κομμουνιστές που ανταποκρίνεται σε δεδομένα που έχουν εκκλείψει παγκοσμίως δεκαετίες πριν. Φοβούνται έναν εχθρό που δεν υπάρχει με άλλα λόγια και αυτό είναι στα όρια του γραφικού με το ανησυχητικό.
Πολύ πολύ πολύ εύστοχη παρατήρηση! Όντως, από τότε που φιγουράρουν στα media οι χρυσαυγίτες (και οι undercover, του στυλ "δεν ψηφίζω ΧΑ αλλά..."), πρωτοεμφανίστηκε και αυτή η ταύτιση δυο τόσο διαφορετικών πολιτικών τοποθετήσεων και παρατάξεων. Οι οποίοι μάλιστα στις πορείες πλακώνονται και μεταξύ τους με μίσος. Το σύνθημα δεν το είχα δει, είναι πολύ ύποπτο πραγματικά. Θα μου πεις, είναι δυνατόν να έφτασαν οι φασίστες σ'αυτό το σημείο; Για να πω την αλήθεια τους έχω ικανούς, αφενός λόγω βλακείας και αφετέρου επειδή είμαι σίγουρος ότι τουλάχιστον τα μεγάλα κεφάλια είναι βαλτοί. Μην ξεχνάμε ότι ο Μιχαλολιάκος έπαιρνε κανονικά μισθό απο την ΚΥΠ μέχρι τα 80's. Ποιος μου λέει ότι διέκοψε τη συνεργασία;