Λούμπεν Τρομοκράτες

Λούμπεν Τρομοκράτες Facebook Twitter
Η ατομική τρομοκρατία, η βίαια δράση εναντίον επιλεγμένων ανθρώπινων και υλικών στόχων, έχει βαθιές ρίζες και κρίσιμη επίδραση στην Ιστορία. / Eικονογράφιση: Aτελιέ LIFO
13

 

Κάποιοι ανέλαβαν τον εμπρησμό των γραφείων της Athens Voice. Κάποιοι άλλοι, κουκουλοφόροι, γνωστοί-άγνωστοι στον δικηγόρο Γιάννη Ραχιώτη τού επιτέθηκαν και τον ξυλοκόπησαν ενώ έτρωγε σε ταβέρνα στα Εξάρχεια. Τα παραπάνω περιστατικά θα έπρεπε να αφορούν αποκλειστικά την αστυνομία και τους ψυχιάτρους.

Όταν προπηλακίζεις έναν συμπολίτη σου επειδή τον θεωρείς υποκριτή σε τι διαφέρεις από μία σαλεμένη κουτσομπόλα της γειτονιάς, που ωρύεται στον φωταγωγό και βγάζει τα άπλυτα του ενός και του αλλουνού στα φόρα, «για να τα μάθει η κοινωνία και να φρίξει, για να τα ακούσει κι ο Θεός!» ; Διαφέρεις μόνο κατά το αξιόποινο των πράξεων σου.

Όταν βαφτίζεις την «επαναστατική» σου οργάνωση «Μαύρες Κυριακές – Κόκκινες Νύχτες» (αν ήταν τίτλος ερωτικής νουάρ ταινίας πιθανόν και να προκαλούσε το ενδιαφέρον του κοινού), σε τι διαφέρεις από εκείνον που φοράει τη μάσκα και την μπέρτα του Ζορό και ξαμολιέται στους δρόμους για να απονείμει με το σπαθί –αληθινό ή ψεύτικο- τη δική του δικαιοσύνη;

Όταν προπηλακίζεις έναν συμπολίτη σου επειδή τον θεωρείς υποκριτή – «ο Ραχιώτης παριστάνει τον αριστερό αλλά ζει σαν μπον βιβέρ του Κολωνακίου»- σε τι διαφέρεις από μία σαλεμένη κουτσομπόλα της γειτονιάς, που ωρύεται στον φωταγωγό και βγάζει τα άπλυτα του ενός και του αλλουνού στα φόρα, «για να τα μάθει η κοινωνία και να φρίξει, για να τα ακούσει κι ο Θεός!» ; Διαφέρεις μόνο κατά το αξιόποινο των πράξεων σου.


Η ατομική τρομοκρατία, η βίαια δράση εναντίον επιλεγμένων ανθρώπινων και υλικών στόχων, έχει βαθιές ρίζες και κρίσιμη επίδραση στην Ιστορία. Ως πράξη ατομικής τρομοκρατίας θα μπορούσε να εκληφθεί η πρώτη τυραννοκτονία το 514 π.Χ., όταν ο Αρμόδιος και ο Αριστογείτων σκότωσαν τον Ίππαρχο, γεγονός που οδήγησε στην εγκαθίδρυση της αθηναϊκής δημοκρατίας. Ως πράξη ατομικής τρομοκρατίας ερμήνευσαν οι Οθωμανοί την πυρπόληση της ναυαρχίδας τους από τον Κωνσταντή Κανάρη. Η δολοφονία του πρίγκιπα Φραγκίσκου Φερδινάνδου στάθηκε η σπίθα για την έκρηξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Και η παράνομη –κατά τους νόμους των κρατούντων- υποστολή και κλοπή της ναζιστικής σημαίας από την Ακρόπολη υπήρξε η πρώτη αντιστασιακή ενέργεια στην Ευρώπη του 1941.


Για να συζητηθεί μια ενέργεια στα σοβαρά, να ενταχθεί στη σφαίρα της ατομικής τρομοκρατίας και να δικαιωθεί ιστορικά, πρέπει να καλύπτει δύο προϋποθέσεις: Αφ'ενός να εκφράζει με πιστότητα το παλλαϊκό αίσθημα. Αφ'ετέρου να επιτυγχάνει ένα άξιο λόγου πολιτικό αποτέλεσμα.


Ο Κανάρης είχε μαζί του όλους τους σκλαβωμένους Έλληνες. Ο Σάντας και ο Γλέζος επίσης. Στον Αρμόδιο και στον Αριστογείτονα έστησαν οι Αθηναίοι λαμπρά αγάλματα, τι και αν ισχυρίζονταν οι κακές γλώσσες ότι τα κίνητρα της πράξης τους ήταν πρωτίστως ερωτικά; Ο Χάρβεϋ Λη Όσβαλντ αντιθέτως μπορεί να δολοφόνησε τον Αμερικάνο Πρόεδρο, το έγκλημά του ωστόσο ούτε για μια στιγμή δεν θεωρήθηκε πολιτικό – η τρικυμία εν κρανίω του τού στέρησε ένα τέτοιο φωτοστέφανο.


Στο βιβλίο του, ο Δημήτρης Κουφοντίνας αφιερώνει κάμποσες σελίδες για να αποδείξει ότι η «17 Νοέμβρη» διέθετε μεγάλη αποδοχή – φτάνει να ισχυριστεί πως αν κατέβαινε στις εκλογές, θα σάρωνε. Σίγουρα υπερβάλλει και διαστρεβλώνει την πραγματικότητα. Οι παλαιότεροι ωστόσο όντως θυμόμαστε πως κάθε «χτύπημα» της «17 Νοέμβρη» μέχρι τη δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη, επευφημούνταν από ένα υπολογίσιμο τμήμα των συμπολιτών μας. Η φράση «ε ρε "17 Νοέμβρη" που τους χρειάζεται!» έβγαινε τακτικά απ'τα χείλη φιλήσυχων, νομοταγών ανθρώπων.
Με την εξάρθρωση το 2002 των ιστορικών τρομοκρατικών ομάδων της Μεταπολίτευσης, ο κύκλος φάνηκε προσωρινά να κλείνει. Η ευφορία των Ολυμπιακών Αγώνων είχε καταλάβει σχεδόν τους πάντες στην Ελλάδα και δεν επέτρεπε βίαιες, «επαναστατικές», ανορθογραφίες. Ο κύκλος ξανάνοιξε τον Δεκέμβριο του 2008 με την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και διευρύνθηκε με ό,τι ακολούθησε: Χρεοκοπία, μνημόνια, κατακέφαλα χτυπήματα στη μεσαία τάξη, αποσάθρωση του κοινωνικού ιστού...


Οι τρομοκράτες νέας εσοδείας δεν αποτελούν, κατά την άποψή μου, καν τρομοκράτες. Δεν διαθέτουν ούτε υπόβαθρο ιδεολογικό ούτε στόχευση πολιτική ούτε τη στοιχειώδη εκείνη σοβαρότητα, η οποία χαρακτηρίζει τους «αντάρτες πόλεων». Η δράση τους είναι σπασμωδική, τα κίνητρα τους –όσο φανφαρόνικα και αν εκφράζονται στις προκηρύξεις τους- είναι απλώς εκδικητικά. Το χέρι τους δεν οπλίζεται από το επαναστικό πρόταγμα του Μπακούνιν ή του Λένιν, για την όποια κοινωνική ανάλυσή τους δεν χρησιμοποιούν τα εργαλεία του Μαρξ ή του Μπαλζάκ, τα προηγούμενα των «Ερυθρών Ταξιαρχιών» και των «Μπάαντερ-Μάινχοφ» προφανώς τα αγνοούν.


Καθοδηγητής των τρομοκρατών νέας εσοδείας στην Ελλάδα είναι η πιο κίτρινη δημοσιογραφία. Οι ελεεινοί τύποι που βγαίνουν νυχθημερόν σε τηλεοράσεις, σε ραδιόφωνα και social media και κανοναρχούν εναντίον της διαφθοράς και της διαπλοκής, από την οποίαν εν κρυπτώ λαδώνονται, τα αλισβερίσια της οποίας πιστά υπηρετούν. Αυτοί που έχουν την κρυφή κάμερα πολύτιμο εργαλείο τους και που επιχαίρουν στο σύνθημα «Να καεί το μπουρδέλο η Βουλή!». Αυτοί που καθημερινά επινοούν, καταγγέλλουν και προγράφουν «προδότες του λαού» και «πουλημένους κουίσλινγκ». Οι διασπορείς του εμφυλίου πνεύματος.


Η μόνη ίσως πρωτότυπη και εύστοχη έκφραση της «17 Νοέμβρη» ήταν η ΛΜΑΤ, η «λούμπεν μεγαλοαστική τάξη». Πράγματι, στην μεταπολεμική Ελλάδα, οι έχοντες και οι κατέχοντες υπήρξαν σε μεγάλο βαθμό λούμπεν. Λογικό ίσως είναι να έχουμε ακόμα πιο λούμπεν «τρομοκράτες».-

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

7 σχόλια
"..σε τι διαφέρεις από εκείνον που φοράει τη μάσκα και την μπέρτα του Ζορό και ξαμολιέται στους δρόμους για να απονείμει με το σπαθί –αληθινό ή ψεύτικο- τη δική του δικαιοσύνη;"Διαβάζοντας αυτό το σημείο,μου πέρασε από το μυαλό ο πρώην δήμαρχος Θεσ/νίκης ο Ψωμιάδης.. :pΚαλό το άρθρο.
Εξαιρετική αρθρογραφία μας χαρίζει για άλλη μια φορά ο Χωμενίδης. Ελπίζω όλα αυτά τα διαμάντια να συγκεντρωθούν και να εκδοθούν, ή τέλος πάντων να βρεθεί τρόπος να γίνουν όσο πιο γνωστά γίνεται.
Νομίζω ότι η σύγκριση του εμπρησμού της Athens Voice με τη πράξη του Κανάρη είναι εντελώς άστοχη, εκεί είχαμε έναν Εθνικό απελευθερωτικό πόλεμο εδώ έχουμε θρασύδειλα τρωκτικά φασίζουσας συμπεριφοράς. Την προηγούμενη με την δολοφονία του Ιππαρχου την αφήνω ασχολίαστη, απλά με ξεπερνάει. Όσο για το αξίωμα περί "ιστορικής δικαίωσης της τρομοκρατίας αν εκφράζει παλλαϊκό αίσθημα ή έχει απτά πολιτικά αποτελέσματα" είναι πραγματικά σαθρό και για γέλια...δηλαδή η τρομοκρατία του φασισμού στην Γερμανία που είχε και τα δύο παραπάνω, δικαιώθηκε ιστορικά???? Το καλύτερο όμως είναι εκεί που εκφράζει αποδοκιμασία για της "νέας εσοδείας τρομοκράτες που το χέρι τους δεν το οπλίζουν τα προστάγματα του Μπακούνιν ή του Λένιν" ... Ξέθαψες παπύρους αρθρογράφε τώρα κατάλαβα τι δεν μου κόλαγε με αυτούς τους γιαλαντζί τρομοκράτες...απλά δεν είναι σαν τους παλιούς... τους αυθεντικούς λαϊκούς αγωνιστές δολοφόνους. Τώρα ξέρω...
"Κάποιοι ανέλαβαν τον εμπρησμό των γραφείων της Athens Voice. Κάποιοι άλλοι, κουκουλοφόροι, γνωστοί-άγνωστοι στον δικηγόρο Γιάννη Ραχιώτη τού επιτέθηκαν και τον ξυλοκόπησαν ενώ έτρωγε σε ταβέρνα στα Εξάρχεια. Τα παραπάνω περιστατικά θα έπρεπε να αφορούν αποκλειστικά την αστυνομία και τους ψυχιάτρους."Κάτι μου λέει ότι θα έπρεπε να αφορούν και τους πολιτικούς αναλυτές. Ενδεχομένως ως μια προειδοποίηση του "χώρου" προς τον Σύριζα τώρα που επιχειρεί μια πιο "μετριοπαθή", κυβερνητική στροφή. Επίσης αφορά όλους εμάς στον βαθμό που δεν αναγνωρίζουμε ότι ο ναζισμός δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς που χτυπάνε τατουάζ με σβάστικα στο μπράτσο. Σε θέματα τυφλού τραμπουκισμού αυτοί δεν ήταν καν οι πρώτοι διδάξαντες.Φτάνει να αναλογιστούμε πόσο θα είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν αν η επίθεση σε βάρος μιας εφημερίδας ή ενός δικηγόρου είχε την υπογραφή της Χρυσής Αυγής...
Ευγε στον αρθρογραφο..Μονο ενα μειον του προσαπτω..Θελω να ξερω εαν εχει αναλογιστει τον αντικτυπο του αρθρου του, και κατα ποσο θα συμβαλει στην αυξηση καταθλιψης σε μια μεγαλη μεριδα συμπολιτων μας...
λουμπεν μεγαλοαστικη ταξη;;; δε περιμενα να το πω, ουτε το γνωριζα, αλλα οντως ευστοχο και περιγραφικο! κατ εικονα και ομοιωση της, βεβαια, η αστεια μιμηση της απο την νεοτευκτη μεσαια ταξη, μια χωρα λουμπεν!
Εν τω μεταξύ, είναι τόσο μη πρωτότυπη η όντως εύστοχη έκφραση ΛΜΑΤ, που υπάρχει ακόμα και άρθρο γι αυτήν στην αγγλική wikipedia:http://en.wikipedia.org/wiki/LumpenbourgeoisieΛυπάμαι, αλλά ο κύριος Χωμενίδης κάνει λάθος σ' αυτό, ο όρος δεν είναι της 17Ν, αλλά φαίνεται πως υπάρχει στα γραπτά ενός Αμερικανού Μαρξιστή κοινωνιολόγου (καθηγητή του Στάνφορντ), του Paul A. Baran ήδη από το 1957. Το δε λήμμα ισχυρίζεται πως "The term Lumpenbourgeoisie was already used in Austria by about 1926". Όντως ψαγμένο άτομο ο Γιωτόπουλος, αλλά και λογοκλόπος.
Γκούγκλινγκ, αγαπητέ O'Reilly. Για την ακρίβεια ίσως και "Νέτσκεϊπινγκ" ή κάτι αντίστοιχο (Yahoo!, AltaVista--δηλαδή πολλά χρόνια πριν :-) ). Βασικά ποτέ δεν πίστεψα ότι οι της 17Ν είχαν πρωτότυπες ιδέες (όχι δηλαδή πως θα άλλαζε η γνώμη μου γι αυτούς αν είχαν "πρωτότυπες ιδέες"—από την στιγμή που δολοφονούν). Η πλάκα εν τω μεταξύ, είναι πως αυτό για το οποίο κατηγορούν την “ΛΜΑΤ”, ότι “Έχει ειδικευτεί σε διαδικασίες απλής συναρμολόγησης του τελικού προϊόντος με ασήμαντο ποσοστό προστιθέμενης αξίας” ισχύει και για τους ίδιους τους συγγραφείς των προκυρήξεων: πήραν την μαρξιστική ανάλυση για τις μπανανίες της Λατινικής Αμερικής (όπου βρήκαν και τον όρο Lumpenbourgeoisie) και συναρμολόγησαν κουτσά στραβά τις “αναλύσεις” τους για την χώρα μας. Η ακροαριστερή+δολοφονική βερσιόν του κλασσικού παπάρα αεριτζή κωλοέλληνα, δηλαδή. Και μετά βγήκαν να σκοτώσουν και να ληστέψουν τραπέζες, με σκοπό να ικανοποιήσουν τον ναρκισσισμό τους και το πορτοφόλι τους.
Φτηνά την γλιτώσαμε δηλαδή, sogl--λίγο έλειψε και θα ήμασταν κι εμείς στόχοι της "Οργάνωσης Φάντασμα", αν ο κύριος Γιωτόπουλος δεν είχε εξειδικεύσει τον νεολογισμό :-) Σοβαρά τώρα: Η ουσία είναι πως και άλλοι μαρξιστές είχαν σκεφτεί πριν από την 17Ν τον όρο “λούμπεν αστοί” κατ’αντιστοιχία προς τους “λούμπεν προλεταρίους”. Ο νεολογισμός "λούμπεν αστική τάξη" απ' ό,τι φαίνεται εμφανίζεται στην Μαρξιστική βιβλιογραφία πολλές δεκαετίες πριν την 17Ν, και είναι χρήσιμο αναλυτικό εργαλείο--περιγράφει τα μέλη της μεσαίας και ανώτερης αστικής τάξης (τα μέλη της "ελίτ", δηλαδή) που λειτουργούν παρασιτικά, και ενάντια στα συμφέροντα της τάξης και τελικά της χώρας τους. Σε αντιστοιχία δηλαδή με τους "λούμπεν προλεταρίους" (που είναι όρος που εισήγαγε ο ίδιος ο Μαρξ) οι "λούμπεν αστοί" δεν έχουν "ταξική συνείδηση", όπως την ορίζει ο Μαρξισμός. Από εκεί και πέρα, το εάν ο τιτανοτεράστιος διανοητής Γιωτόπουλος συνέλαβε αυτήν την έννοια ανεξάρτητα (όπως ο Leibnitz τον απειροστικό λογισμό, ή ο Alfred Russel Wallace την θεωρία της εξέλιξης :-) ), ή απλώς εξειδίκευσε τον ήδη υπάρχοντα όρο Lumpenbourgeoisie προκειμένου π.χ. να μην χρειαστεί η 17Ν να προβεί σε δολοφονίες ιδιοκτητών αντιπροσωπειών BMW, ή εισαγωγέων παπουτσιών Timberland (μια και μιλάμε για το 1986 :-) ), αλλά να επικεντρώσει το εκδικητικό της μένος στους “μεγαλοαστούς”--αυτό είναι κάτι που δεν γνωρίζω.