Το Βρετανικό Μουσείο ζητά από την Ελλάδα δανεικό έκθεμα

Το Βρετανικό Μουσείο ζητά από την Ελλάδα δανεικό έκθεμα Facebook Twitter
5

Καθυστερεί η Ελλάδα την απάντηση της σε αίτημα του Βρετανικού Μουσείου για δανεισμό γλυπτού, μια καθυστέρηση που αποδίδεται στην πρόσφατη διαμάχη για τον δανεισμό Γλυπτού του Παρθενώνα από τους Βρετανούς σε ρωσικό μουσείο.

Η «ArtNewspaper» -μία από τις πιο έγκριτες μηνιαίες εκδόσεις για θέματα τέχνης- φιλοξενεί στην ιστοσελίδα της άρθρο, με τίτλο «Φρένο βάζει η Ελλάδα σε δάνειο έκθεμα μετά τη διαμάχη για τα Γλυπτά του Παρθενώνα». Στο άρθρο αυτό υποστηρίζει ότι η Ελλάδα δεν έχει δώσει απάντηση για το δανεισμό γλυπτού από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για την επερχόμενη έκθεση με τίτλο «Ορίζοντας την ομορφιά: το σώμα στην αρχαία ελληνική τέχνη».

Η έκθεση πρόκειται να φιλοξενηθεί στη νέα πτέρυγα- καμάρι του Βρετανικού Μουσείου (κόστους 170 εκατ. ευρώ), για χάρη της οποίας αναμενόταν να γίνει η πρώτη μετακίνηση Γλυπτών του Παρθενώνα- του Ιλισού, της Ίριδος και του Διονύσου, από τα αετώματα του ναού.

Όπως γράφουν «Τα Νέα», το γεγονός επιβεβαιώνει εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, τη στιγμή που τα χρονικά περιθώρια στενεύουν υπερβολικά καθώς τα εγκαίνια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί για τις 6 Μαρτίου. Στο άρθρο μάλιστα προτάσσεται το γεγονός ότι την ίδια στιγμή το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει δανειστεί 24 αντικείμενα για τις τρέχουσες εκθέσεις του από τις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου, επισημαίνοντας τις φιλικές σχέσεις ανάμεσα στα δύο ιδρύματα.

Στο δημοσίευμα αναφέρεται και η δήλωση τουΑντώνη Σαμαρά, ο οποίος αποκάλεσε την κίνηση των Βρετανών πρόκληση για τον ελληνικό λαό.

«Πότε τους έχουμε ξαναστείλει αρχαιότητες για να περιμένουν τώρα μια θετική απάντηση;» ήταν η αντίδραση της γενικής διευθύντριας Πολιτισμού, Έλενας Κόρκα, η οποία έχει απασχοληθεί επί μακρόν με το ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα. «Παρά το γεγονός ότι έχω αναλάβει πρόσφατα, δεν γνωρίζω κάποια περίσταση που να έχουμε δανείσει κάποιο αντικείμενο στο συγκεκριμένο Μουσείο, αν κι έχουμε δεχτεί ως δάνεια αρχαιότητες από τις συλλογές του. Πάγια πολιτική της Ελλάδας είναι να σταθμίζουμε πού δανείζουμε αρχαιότητες και σε ποιο πλαίσιο. Όταν πρόκειται ειδικά για περιοδικές εκθέσεις, ζητούμε πληροφορίες για τα υπόλοιπα αντικείμενα που συνεκτίθενται κι αν πρόκειται για προϊόντα αρχαιοκαπηλίας, παράνομης διακίνησης ή για έργα τέχνης που είναι υπό διεκδίκηση, αρνούμαστε να προχωρήσουμε στον δανεισμό. Πώς θα δανείζαμε λοιπόν έστω κι ένα αντικείμενο όταν ξέρουμε ότι θα εκτεθεί δίπλα στα Γλυπτά του Παρθενώνα, τα οποία διεκδικεί το ελληνικό κράτος από τη σύστασή του;», τονίζει.

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

5 σχόλια
Το να μην δίνεις απάντηση (από την άλλη), δείχνει αγένεια.. Πες όμορφα & ωραία "όχι" - δεν είμαστε παιδάκια του νηπιαγωγείου να κρατάμε μούτρα. Εκτός αν η καθυστέρηση δεν οφείλεται σε κάποια τακτική αλλά στην κλασσική Ελληνική γραφειοκρατική κωλυσυεργία..