ΚΙΝΗΣΗ

Το ΚΚΕ από τη μια μεριά – η υπόλοιπη Αριστερά από την άλλη

Το ΚΚΕ από τη μια μεριά – η υπόλοιπη Αριστερά από την άλλη Facebook Twitter
20

 

Το ΚΚΕ από τη μια μεριά – η υπόλοιπη Αριστερά από την άλλη Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Το ΚΚΕ απολαμβάνει μία ιδιότυπη ασυλία κατά τη διάρκεια και αυτού του προεκλογικού αγώνα, η οποία λόγω των συγκυριών (της πιθανής ανάδειξης του ΣΥΡΙΖΑ, εννοώ, σε πρώτο κόμμα) αποκτά μιαν επιπρόσθετη σημασία.

Έχω παρακολουθήσει τις συνεντεύξεις του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ κ. Κουτσούμπα στην τηλεόραση, όπως και άλλων στελεχών του ιστορικού κόμματος κι εκείνο που φθάνει στ’ αυτιά μου συνεχώς, ομολογημένο με κίβδηλη ευλάβεια από τους δημοσιογράφους των ιδιωτικών καναλιών, είναι πως… «κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει το ΚΚΕ για μη σταθερές θέσεις, τις οποίες υπερασπίζεται με σθένος μέσα στα χρόνια»… και τα λοιπά, και τα λοιπά, και τα λοιπά… Τι ακριβώς σημαίνουν όλα αυτά;

Ότι όποιος έχει «σταθερές θέσεις» δεν πρέπει να δέχεται κριτική; Ή μήπως οι «σταθερές θέσεις», από μόνες τους, επιβάλλουν την «τιμή» και το «σεβασμό»; Και δεν αναφέρομαι στο σεβασμό της «άλλης» άποψης, της κάθε άποψης (αυτό εξυπακούεται), αλλά σ’ εκείνη την υποκριτική συγκατάβαση που εκκινεί από μιαν αναντίρρητη αδιαφορία. «Ας τους να λένε…».

Στην πράξη κανείς από τους γνωστούς τηλεδημοσιογράφους δεν συμφωνεί με τα θέσφατα του ΚΚΕ, αλλά και κανείς δεν αναλαμβάνει να συγκρουστεί μαζί του(ς). Να προβάλλει ερωτήσεις που να αντιτίθενται σε προβεβλημένες «εφαρμοστικές» θέσεις του κόμματος. Π.χ. στη θέση πως «το ΚΚΕ δεν θα δώσει ψήφο ανοχής σε κανέναν» – μιαν άλλη εκδοχή εκείνου του αλήστου μνήμης «πέντε κόμματα, δύο πολιτικές».

Γιατί συμβαίνει αυτό; Τι φοβούνται; Μήπως χαρακτηριστούν «αντικομμουνιστές»; Η κριτική, όμως, δεν είναι αντικομμουνισμός. Ούτε είναι προνόμιο μόνο των οργανωμένων στελεχών, στις κεκλεισμένων των θυρών κομματικές συνελεύσεις. Η κριτική απέναντι στο κόμμα (σε κάθε κόμμα) μπορεί και πρέπει να είναι (και) δημόσια, πάνω σε δεδομένες θέσεις που διατυπώνονται σε συγκεκριμένες συγκυρίες.

«Το ΚΚΕ έχει τρεις επιλογές. Τέταρτη δεν υπάρχει. Ή πρέπει να κάνει επανάσταση, ή πρέπει να αυτοδιαλυθεί, ή πρέπει να συνεργαστεί».

Η Εκκλησία και το ΚΚΕ μοιάζει να έχουν κάτι κοινό – πέραν του τρόπου που μπορεί να λειτουργούν τα πληρώματα εν σχέσει με τις πάσης φύσεως ορθοδοξίες. Όποιος ασχοληθεί σοβαρά μαζί τους κινδυνεύει να ηττηθεί, αν δεν υποστεί πανωλεθρία… Οπότε, αφού είναι γνωστό το αποτέλεσμα, για ποιο λόγο να διεξαχθεί ένας τέτοιος μάταιος αγών; Κάνουμε όλοι, ή σχεδόν όλοι, τα στραβά μάτια και πάμε παρακάτω…

Δεν έχω καμιά διάθεση να υποτιμήσω τους αγώνες του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης (ας μείνουμε σ’ αυτήν την περίοδο και ας μην πάμε πιο πίσω). Οφείλονται και σ’ αυτό (στο ΚΚΕ εννοώ) διάφορες θεσμικές κατ’ αρχάς εργατικές κατακτήσεις (που ήρθησαν, κοινώς «ξεδοντιάστηκαν» τα τελευταία χρόνια), παρ’ όλα τα στραβά κι ανάποδα που εξέθρεψε ο εξαρτημένος συνδικαλισμός. Και είναι αλήθεια πως η εργατική τάξη, ποτέ δεν απέλαβε περισσότερα, απ’ όσα απέλαβε τα τελευταία, αυτά, 40 χρόνια. Κι εδώ ο ρόλος του ΚΚΕ υπήρξε αποφασιστικός. Πολλάκις μεγαλύτερος της τυπικής εκλογικής δύναμής του.

Υπάρχει όμως ένα θέμα με το κόμμα της… άνεργης και υποαπασχολούμενης πλέον τάξης. Ενώ βρίσκεται μέσα στο αστικό παιγνίδι, θέλει να εμφανίζεται ταυτοχρόνως και έξω απ’ αυτό. Τούτο μπορεί να είναι μια βολική στάση, που εξευμενίζει πλείστους όσους «συντρόφους» που άγονται από τον προαιώνιο λόγο της ύπαρξής του (την ταξική πάλη, τη σοσιαλιστική επανάσταση και από ’κει και πέρα τη δικτατορία του προλεταριάτου), από την άλλη όμως δημιουργεί ποικίλα ζητήματα, ιδεολογικής και άλλης τριβής.

Αν δεχθούμε, από τη μια μεριά, πως η νομιμοποίηση του κόμματος το 1974 ακύρωσε, κατά βάση, την επαναστατική προοπτική του, θα πρέπει να αποδεχθούμε από την άλλη και το γεγονός πως το ΚΚΕ, έκτοτε, οφείλει να κινείται (και κινείται) με άξονα τους κανόνες της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, υπηρετώντας πρακτικά και αυτό, από τη μεριά του, το «σύστημα». Μέσα στο πλαίσιο αυτής ταύτης της αστικής νομιμοφροσύνης το ΚΚΕ ποτέ δεν λησμόνησε το ρόλου του, λειτουργώντας σε κρίσιμες/ακραίες φάσεις ακόμη και ως κυματοθραύστης της λαϊκής αγανάκτησης και οργής, διαβάλλοντας συνήθως ό,τι αδυνατούσε να ελέγξει – απεργίες ή ό,τι άλλο (δες το κίνημα των «Αγανακτισμένων», την απεργία διαρκείας των καθηγητών, ή την απεργία των διοικητικών υπαλλήλων των πανεπιστημίων).

Δεν ήταν, όμως, πάντα έτσι. Και δεν πρέπει να μας παραξενεύει το γεγονός πως δύο φορές στην μεταπολιτευτική ιστορία του το ΚΚΕ συνυπήρξε με άλλα ή άλλο κόμμα της Αριστεράς, αναγνωρίζοντας τις εκάστοτε ειδικές συνθήκες και βάζοντας στην άκρη τις παραδοσιακές ιδεολογικές αρχές του. Πότε ήταν αυτές οι δύο φορές;

Το 1974, όταν κάτω από το σχήμα της Ενωμένης Αριστεράς το ΚΚΕ συνεργάστηκε με την ΕΔΑ και μέσω αυτής με τον ισχυρότερο ιδεολογικό αντίπαλό του το ΚΚΕ Εσωτερικού (ήταν οι εκλογές της 17/11/1974), αλλά και πιο μετά, όταν ο Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου (το ΚΚΕ υπό τον Χαρίλαο Φλωράκη και η ΕΑΡ υπό τον Λεωνίδα Κύρκο) επιχείρησε ατυχώς στις απανωτές εκλογές του ’89 (18/6 και 5/11) να… διαμερίσει τα ιμάτια του ΠΑΣΟΚ και επί τον ιματισμόν του να βάλει κλήρο. Εκείνη, μάλιστα, την περίοδο τα δύο κόμματα της Αριστεράς συμμετείχαν, ως γνωστόν, στις κυβερνήσεις Τζαννετάκη και Ζολώτα. ΚΚΕ και ΕΑΡ ήταν μαζί και στις εκλογές της 8/4/1990, πριν το ΚΚΕ εγκαταλείψει την ενωτική πολιτική το 1991…

Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι έλεγε το ΚΚΕ, το 1974, για το σχήμα της Ενωμένης Αριστεράς. Ανοίγω την «Κομμουνιστική Επιθεώρηση» (ΚΟΜΕΠ), το πρώτο τεύχος της Νέας Περιόδου, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβρη εκείνης της χρονιάς και μεταφέρω ένα μικρό απόσπασμα. Ένα απόσπασμα σοβαρό και κυρίως διαχρονικό, που θα μπορούσε να ήταν γραμμένο και σήμερα… Θα μπορούσε… Πρόκειται για την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, με ημερομηνία… Αθήνα 21.10.74.

«(…)Σε μια κρίσιμη στιγμή των λαϊκών αγώνων για την δημοκρατία και την κοινωνική πρόοδο, οι αριστερές δυνάμεις κατεβαίνουν στην εκλογική μάχη συνασπισμένες, γύρω από την παράταξη της ‘Ενωμένης Αριστεράς’ και το εκλογικό της πρόγραμμα, γεμάτες εμπιστοσύνη και αισιοδοξία ότι μπορούν και στις συνθήκες αυτές να δώσουν με επιτυχία την εκλογική μάχη.

Η δημιουργία και η δράση της ‘Ενωμένης Αριστεράς’ είναι μια σημαντική κατάκτηση στο δρόμο των λαϊκών προοδευτικών αγώνων. Η ΚΕ του ΚΚΕ, πέρα από τις παλιότερες προσπάθειες, είχε υπογραμμίσει στην απόφασή της τής 29.9.1974 την ανάγκη πραγματοποίησης της ενότητας δράσης της Αριστεράς. Το ΚΚΕ που πάλεψε με συνέπεια για την πραγματοποίηση της ενότητας της Αριστεράς, υπερνικώντας τα εμπόδια και τις δυσκολίες που είχαν παρεμβληθεί, χαιρετίζει τη δημιουργία της ‘Ενωμένης Αριστεράς’, μέσα στην οποία το Κόμμα μας συμμετέχει σαν ένας βασικός παράγοντας της παράταξης(…)».

Μπορεί το 1974 να φαντάζει πολύ μακρινό, διδάσκει όμως κάτι. Πως μέσα στις τότε κρίσιμες περιστάσεις (με τα «σταγονίδια» να σχηματίζουν δυνητικώς «βροχή» ανά πάσα ώρα και στιγμή) η Αριστερά της εποχής είχε βρει την (πρόσκαιρη) δύναμη να αφήσει πίσω ό,τι την χώριζε, δίνοντας ώθηση σε ό,τι την έφερνε μαζί, στοχεύοντας στην… «απόκρουση των κινδύνων φασιστικής υποτροπής, στην πλήρη αποκατάσταση και κατοχύρωση της εθνικής ανεξαρτησίας, στον εκδημοκρατισμό της χώρας, στην προάσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, όπως και στη διεύρυνση της δημοκρατίας με βάση τη λαϊκή κυριαρχία» (όπως σημείωνε ο Δημήτρης Σάρλης, σημαίνον στέλεχος τού τότε ΚΚΕ, στο πρώτο μεταπολιτευτικό τεύχος της ΚΟΜΕΠ).

Σήμερα, κάτω από μία εξ ίσου δύσκολη συγκυρία, που έχει σχέση και με την ουσία του πολιτεύματος –με την ουσία, εννοώ, της δημοκρατίας υπό συνθήκες οικονομικής κατοχής– κάτι τέτοιο μοιάζει αδύνατον.

Το ΚΚΕ τορπιλίζει κάθε προσπάθεια διαλόγου, κλείνει κάθε δίοδο επαφής και επικοινωνίας με την υπόλοιπη Αριστερά.

 

Την προηγούμενη Παρασκευή το βράδυ βρέθηκα με δύο φίλους, όχι ψηφοφόρους του ΚΚΕ, στην προεκλογική ομιλία της Αλέκας Παπαρήγα στο δημαρχείο της Καισαριανής. Ήταν μια μεστή ομιλία, που θα μπορούσε να ελκύσει σε ορισμένα σημεία της (και πάντως όχι στην τακτική των ίσων αποστάσεων ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ) και κάποιους μη κομματικούς, από μία πολύ ανθρώπινη και πολύ άνετη τέως γενική γραμματέα. Στο τέλος, ο ένας απ’ τους δύο φίλους, κάπως εκνευρισμένος απ’ όσα άκουσε, γυρίζει και μας λέει σε τόνο οξύ (λες και φταίγαμε εμείς!):

«Το ΚΚΕ έχει τρεις επιλογές. Τέταρτη δεν υπάρχει. Ή πρέπει να κάνει επανάσταση, ή πρέπει να αυτοδιαλυθεί, ή πρέπει να συνεργαστεί».

Αφού τον καλμάραμε, συμφωνήσαμε πως αν το πρώτο… πάει για τις καλένδες και το δεύτερο δεν ταιριάζει μ’ ένα κόμμα που σε τρία χρόνια θα γιορτάσει την 100ετία του, το τρίτο είναι το μόνο που, μάλλον, χρειάζεται και απαιτούν οι καιροί.

Κι ενώ παίρναμε την κατηφόρα προς την πλατεία της Καισαριανής, για να πιούμε καμιά ρετσίνα… φτύσαμε τον κόρφο μας καθώς πέρασε απ’ το μυαλό μας μια ενδεχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με υπουργούς Άμυνας και… Δημοσίας Τάξεως από τους ΑΝΕΛ του Πάνου Καμμένου…

20

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

8 σχόλια
Ίσως το μόνο σοβαρό κόμμα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με ξεκάθαρες θέσεις για τα πάντα. Ακόμα και γι αυτή τη στάση του όμως, θα βρεθεί κάποιος δημοσιογράφος να το κατηγορήσει. Φαίνεται η κωλοτούμπα, είναι κάτι σαν εθνικό σπορ, που όλοι αγαπάμε λίγο-πολύ. Να κάνει τι με τον ΣΥΡΙΖΑ; το ΚΚΕ έχει σαφείς θέσεις κ μια συγκεκριμένη στάση για τα πράγματα. Πρέπει να γίνει δηλ ρεντίκολο-μαριονέτα της χ,y ψευτοαριστερής- "σοσιαλιστικής" κυβέρνησης; Επίσης το ΚΚΕ που το χλευάζετε έχει από τις καλύτερες οικονομικές αναλύσεις που υπάρχουν διαθέσιμες προς έρευνα και ενημέρωση. Μάλιστα οικονομικά κ στατιστικά του ΚΚΕ για την οικονομία-απασχόληση, παραγωγικότητα, χρησιμοποιούνται από αρκετούς καθηγητές πανεπιστημίου για έρευνες που κάνουν, αλλά και από μεγάλες εταιρίες.
Το πιο λυπηρο που εχω ακουσει ειναι ανθρωπος να ψηφιζουν συριζα με την βεβαιοτητα οτι θα γινει η 'κωλοτούμπα' Αυτό ειναι ενδεικτικο της3 συλλογικης μας καταντιας
λειτουργώντας σε κρίσιμες/ακραίες φάσεις ακόμη και ως κυματοθραύστης της λαϊκής αγανάκτησης και οργής, διαβάλλοντας συνήθως ό,τι αδυνατούσε να ελέγξει – απεργίες ή ό,τι άλλο (δες το κίνημα των «Αγανακτισμένων», την απεργία διαρκείας των καθηγητών, ή την απεργία των διοικητικών υπαλλήλων των πανεπιστημίων) Πηγή: www.lifo.grΟι ''Αγανακτισμένοι'' είδαμε που κατέληξαν, να αποτελούν τον προπομπό της ΧΑ. Οι απεργίες διαρκείας των εκπαιδευτικών στηρίχτηκαν κριτικά και εξίσου των Διοικητικών, τουλάχιστον στο ΑΠΘ.Οι σταθερές απόψεις του ΚΚΕ, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα από ΜΜΕ και πολιτικούς αντιπάλους, πάντα κατά το δοκούν, εν προκειμένω όταν θέλουν να επιτεθούν στον Σύριζα ή όταν δεν επιθυμούν να ασχοληθούν με έναν εκπρόσωπο/καλεσμένο του ΚΚΕ και τον ξεπετάνε στα γρήγορα. Η σταθερότητα του όμως δεν εκτιμάται καθόλου από αυτούς που αποκαλείτε ''υμνητές'', σε περιπτώσεις όπως οι απεργίες των ναυτεργατών, Χαλυβουργών κτλ κτλ.
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με το άρθρο. Για κάποιο λόγο οι εξωπραγματικές εμμονές, που το ΚΚΕ διαφημίζει ως "θέσεις", αντιμετωπίζονται με έναν απίστευτο σεβασμό από όλους, και όλοι απέχουν από οποιαδήποτε κριτική ή προσπάθεια αποδόμησης. Τώρα όσον αφορά τον προβληματισμό περί επανάστασης, αυτοδιάλυσης ή συνεργασίας, νομίζω ότι η πιο σώφρων επιλογή θα ήταν η αυτοδιάλυση, έστω με την μορφή της μετεξέλιξης σε κάτι άλλο. Εδώ το ιταλικό ΚΚ, το πιο ισχυρό ΚΚ της δύσης, εγκατέλειψε την κομμουνιστική ορθοδοξία ήδη από το 1980 (ευρωκομμουνισμός) και αυτοδιαλύθηκε το 1990, μετονομαζόμενο σε Δημοκρατικό Κόμμα αν δεν κάνω λάθος. Ο ελληνικός συντηρητισμός όμως στην αριστερή εκδοχή του επιτρέπει σε ένα σταλινικό κόμμα να επιβιώνει ως υπολογίσιμη πολιτική δύναμη 25 χρόνια μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.
Η Ιταλία φίλε μου, έπειτα από τη διάλυση του ΚΚΙ, τη συνεργασία αριστερών και σοσιαλδημοκρατών κτλ κτλ, έχει φτάσει σε σημείο να μην έχει ένα πραγματικά αριστερό και ριζοσπαστικό κόμμα, πόσο μάλλον κομμουνιστικό. Πολύ θα ήθελα την Κυριακή το ΚΚΕ να πάρει 60 % και να αναδειχθεί κυβέρνηση. Τότε, όλοι όσοι κατηγορούν το ΚΚΕ και το κάθε αντίστοιχο ΚΚΕ ότι δεν επιδιώκει να κυβερνήσει, θα καλούνταν να υποστηρίξουν έμπρακτα την επιλογή τους, όταν η κυβέρνηση ΚΚΕ θα ξεκινούσε την εφαρμογή του προγράμματος της. Τέλος, απορία δική μου, ποιο ακριβώς είναι το δικό σου πρόβλημα με την ύπαρξη και σημαντική δράση του ΚΚΕ είτε στη βουλή, είτε στα σωματεία, μέχρι σήμερα, ώστε να δίνεις ''λύσεις'' προκειμένου την εξαφάνιση του αλήθεια?
Φίλε μου δεν έχω πρόβλημα με τη δράση των σωματείων. Αυτό που θεωρώ ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης σήμερα είναι ένα κόμμα που έχει τις εξής βασικές θέσεις: Κατάργηση του ιδιωτικού τομέα. Κεντρικός σχεδιασμός της οικονομίας. Μονοκομματικό πολιτικό σύστημα Ολοκληρωτικό πολιτικό και κοινωνικό καθεστώς.
υπάρχει τότε διαφωνία επί της αρχής, εκτός από το ''Ολοκληρωτικό πολιτικό και κοινωνικό καθεστώς'', με το οποίο βέβαια φαντάζομαι, εννοείς το ανατολικό μπλοκ στον 20ο αιώνα, ενώ εγώ το εντοπίζω περισσότερο σε σημερινά κράτη. Πάντως κανένα κοινωνικό οικονομικό σύστημα δεν είναι αθάνατο, και πάντα το νέο θα έρχεται να το αντικαταστήσει
Οκ τότε συμφωνούμε ότι διαφωνούμε σε όλα. Εκτός από το ότι πράγματι κανένα σύστημα δε διαρκεί για πάντα. Απλά δεν μπορεί να προβλεφθεί ούτε τι θα το αντικαταστήσει, ούτε ο τρόπος που θα έρθει η αλλαγή.
Όταν το ΚΚΕ συνεργάζεται με αστικές κυβερνήσεις,το χαντακώνετε.Όταν πάλι(πλέον και έχοντας την πείρα και έχοντας ασκήσει την αυτοκριτική των προηγούμενων επιλογών του)αποφασίζει να έχει συγκρουσιακό χαρακτήρα εσωκοινοβουλευτικά με τα υπόλοιπα κόμματα,μην δίνοντας πάτημα σε κανέναν και αρνούμενο να γίνει δεκανίκι για πολιτικές λιτότητας,πάλι σας βρωμάει.Αν γουστάρετε ένα ΚΚΕ στον-κατ'αντιστοιχία-ρόλο της ΔΗΜΑΡ,απλά και μόνο για να έχετε να λέτε ότι "κυβέρνησαν και οι κομμουνιστές",συγγνώμη αλλά δεν νομίζω να σας κάνουν την χάρη.Ο ρόλος τους μέχρι να ανατραπούν οι συσχετισμοί είναι ανασταλτικός και αντιπολιτευτικός ως προς τις αστικές πολιτικές.Αν ποτέ η ελληνική κοινωνία φτάσει σε τέτοιο συνειδησιακό επίπεδο ώστε να επιζητήσει την ανοιχτή και ξεκάθαρη σύγκρουση με το κεφάλαιο,πέρα από διλήμματα που θέτει η αστική δημοκρατία,τότε μπορείτε να τους χαρακτηρίσετε ως ρεφορμιστές,αν δεν δεχθούν να ηγηθούν.Στο μεταξύ,διάπλαση επαναστατικών συνειδήσεων(μπας και ανατραπεί αυτός ο συσχετισμός).Δεν αντέχω να ακούω και άλλες αναλύσεις επιπέδου Λαζόπουλου.
Το 1989-1990 το ΚΚΕ του Φλωράκη μια χαρά συνεργάστηκε με τη Ν.Δ. του Μητσοτάκη. Το "χαντάκωσαν" κάποιοι ή απλώς χαντακώθηκε μόνο του;Σ' όλη του την ιστορία το συγκεκριμένο Κομμουνιστικό Κόμμα κάνει το ίδιο λάθος: προσήλωση στον σταλινισμό, που παλιότερα τους είχε απολύτως φτυσμένους και τώρα απλώς δεν υπάρχει.
Το ΚΚΕ έχει κάνει την αποτίμηση του γι αυτήν την περίοδο.Βέβαια,όλοι επαναλαμβάνετε την κασέτα,αλλά πουθενά κανείς δεν αναφέρει το ότι το ΚΚΕ δεν πήρε αυτήν την απόφαση μόνο του,αλλά εντός του πλαισίου του Συνασπισμού(συνεργασίες εντός αστικού πλαισίου ε;),καθώς επίσης δεν δέχτηκε να παραλάβει χαρτοφυλάκιο και αποχώρησε άμεσα.Όπως επίσης και την σφοδρή αντίθεση της ΚΝΕ,όλοι την ξεχνάνε όλως περιέργως.Λοιπόν...ποιος χαντάκωσε τι;Το ΚΚΕ ή αυτό που αργότερα μετεξελίχθηκε σε ΣΥΡΙΖΑ;
Τι λες και συ ρε φίλε ; Εδώ μέσα σε λίγο θα διαβάσουμε πως ο Μαρξ ήταν αλκοολικός με εξωπραγματικές εμμονές όπως το να ανήκουν τα μέσα παραγωγής στο λαό. Aλλά δεν τους φαίνεται καθόλου εμμονικό το ότι το 1% του πληθυσμού θα κατέχει μέσα στο 2016 περισσότερο από το 50% του πλούτου που παράγεται παγκοσμίως. Θα τους έκανε ντα ο σύριζα να μου πεις ,αλλά δεν θα μπορεί επειδή δεν θα του δώσει ανοχή το ΚΚΕ.
Μα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει τον αέρα του νέου και ωραίου.Θα ανατρέψει τον καπιταλισμό επειδή θα βγει κυβέρνηση.Τι,όχι;...Με 27% στις εκλογές του '12 και έχουν αποδεκατίσει το εργατικό κίνημα,επειδή "περίμενε και θα της ξηγήσουμε της Μέρκελ,μόλις πάρουμε το Μαξίμου".Κατά τα άλλα ορισμένοι κατηγορούν το ΚΚΕ,επειδή δεν στρογγύλεψε τις θέσεις του,όπως τα υπόλοιπα (ευρω και μη)κομμουνιστικά κόμματα,μόλις ξεκίνησαν να παίρνουν τον κατήφορο της σοσιαλδημοκρατίας.Ή επειδή η αποτίμηση που έβγαλε στο 18ο συνέδριο δεν κατονόμαζε τον Στάλιν ως τον σφαγέα που θέλουν να τον παρουσιάζουν,στην προσπάθεια επανεγγραφής της ιστορικής μνήμης.
Πολύ ωραίο κείμενο, με εξαιρετικό κλείσιμο.Ασχέτως συνεργασιών, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα υπάρχει μια άτυπη ένωση (της Αριστεράς) και η απομόνωση του ΚΚΕ (από επιλογή) εκφράζεται στους δρόμους. Πολλές φορές θα δει κανείς ανένταχτους, Συριζαίους και Ανταρσύες μαζί σε κάποια πορεία, αντιφασιστική ή άλλη, οτιδήποτε τέλος πάντων θα έπρεπε να ενώνει τις όποιες διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους αυτούς. Και το ΚΚΕ κύριε...; Δεν είναι...; Γιατί; Γιατί κύριε..;
Αυτές οι ''επιθέσεις φιλίας'' στο ΚΚΕ και δευτερευόντως στο ΑΝΤΑΡΣΥΑ από τον ΣΥΡΙΖΑ ,θα πληθύνουν αυτές τις μέρες.Το ''κόλπο'' έπιασε τον Ιούνιο του 2012.Το ΚΚΕ από 8,48% τον Μάιο πήγε το 4,50% και το ΑΝΤΑΡΣΥΑ από το 1,19 στο 0,33.Οι ''σύντροφοι'' του ΣΥΡΙΖΑ δεν επιθυμούν ,στην πραγματικότητα, καμία συνεργασία με το ΚΚΕ.Δογματικούς τους ανεβάζουν ,σταλινικούς τους κατεβάζουν.Εξάλλου, η πάγια, εδώ και δεκαετίες θέση του ΚΚΕ, για αποδέσμευση από την Ευρώπη,διαφέρει παρασάγγας από τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ (διαπραγμάτευση κλπ).Το ΚΚΕ στην μακρόχρονη πορεία του έχει κάνει πολλά λάθη,παγιδευμένο στην ιδεολογία του.Άλλα τα διόρθωσε αργότερα, άλλα τα παραδέχτηκε,άλλα όχι.Αυτό τώρα όμως (η μη συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ σε αυτές τις εκλογές) δεν νομίζω ότι είναι ένα από αυτά.Άποψή μου.
ποιο κρισιμο απο ολα ειναι οτι το ΚΚΕ δεν εχει πολιτικη να προτείνει αλλά κανει αναλύσεις που έχουν νόημα. Ο Σύριζα ακολουθωντας την μοιρα της σοσιαλδημοκρατιας δεν εχει αναλυτικα εργαλεία να προσδιορίσει που βρίσκεται και που θελει να παει. Στην καλύτερη θα ειναι ενα σοσιολδημοκρατικο κομμα στην χειροτερη ενα συνοθύλευμα οπορτουνισμών.