Έμαθα για το Expat, από ένα status της Βίβιαν Ευθυμιοπούλου που έγραψε:
*Κλεμμένες καμπάνιες;*
Αν και μου ζητήθηκε από αρκετούς, απέφυγα επιμελώς να σχολιάσω τις καμπάνιες των κομμάτων γιατί έχω εμπλακεί στις εκλογές και αισθάνομαι ότι δεν θα είμαι αντικειμενική και μπορεί ενίοτε να πουλάω τρέλα αλλά για θέματα της δουλειά μου δεν σκάω ούτε στραβό χαμογελάκι. Παρεμβαίνω, ωστόσο, με αφορμή τη συζήτηση που δημιουργήθηκε για τις λεγόμενες "κλεμμένες" ιδέες στις καμπάνιες των κομμάτων.
Θεωρώ ότι είναι λάθος η ευκολία με την οποία κατηγορούμε τους δημιουργικούς των προεκλογικών ομάδων για clopies. Η δημιουργική διαδικασία είναι πολύ σύνθετη, ιδιαίτερα όταν αφορά την απεικόνιση του πολιτικού μηνύματος και συχνά, σέρνει πίσω της πληθος αναφορών που στους περισσότερους δεν είναι καν ορατές. Από την πείρα μου, σας διαβεβαιώνω ότι "η κλοπή" βρίσκεται συνήθως εκεί που βρίσκεται και το δημιουργικό genius: στις λεπτομέρειες. Η γραμματοσειρά, τα χρώματα, ίσως μια αίσθηση κίνησης, στοιχεία που κάνουν τη διαφορά και διαδίδουν αποτελεσματικότερα το πολιτικό μήνυμα και είναι προϊόντα μεγάλης πείρας, αυτά συνήθως "κλέβουν" οι δημιουργικοί.
Στην πολιτική, τα πράγματα είναι πολύ συγκεκριμένα καταρχάς στα χρώματα, κατά δεύτερον στα σημεία και πανω απ'όλα στη γλώσσα. Και σ'ενα πανευρωπαϊκό περιβάλλον όπου τα ελληνικά πολιτικά κόμματα έχουν ενταχθεί σε ευρωπαϊκές κομματικές οικογένειες τα πράγματα είναι ακόμα πιο περιοριστικά και ξεκάθαρα.
Επιπροσθέτως, σ'ενα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, κάθε καμπάνια οφείλει να κάνει πλήθος αναφορών στην ποπ κουλτούρα ειδικά όταν απευθύνεται σε νεανικά κοινά. Οταν μάλιστα μια προεκλογική εκστρατεία διαρκεί μόλις τρεις εβδομάδες όλα πρέπει να είναι γνώριμαι και εύπεπτα.
Μην βιάζεστε να κρίνετε και εντελώς φιλικά επισημαίνω ότι υπάρχουν πράγματα που ο μη επαγγελματίας απλώς δεν μπορεί να διακρίνει και συνήθως είναι αυτά που καρφώνουν το μηνυματάκι στο υποσυνείδητο του ψηφοφόρου.
Μόνο επειδή συζητήθηκε και χωρίς, φυσικά, διάθεση καταγγελίας και μόνο για διαφήμιση των υπέροχων φίλων μου, διορθώνω: το Expat στο οποίο κάποιοι είδαν ομοιότητα με την καμπάνια του Σύριζα δεν το έχουν φτιάξει Ολλανδοί αλλά οι φοβεροί G Design ο Dimitris Stefanidis και ο Alexandros Gavrilakis με τον Μιχάλη Γεωργίου με τους οποίους έχω συνεργαστεί τα τελευταία χρόνια στις πιο ωραίες δουλείες που έχω κάνει. Δεν ειναι φοβεροί; grin emoticon #campaigns15 #ekloges15
***
Τα λέει ωραία η Βίβιαν, και όντως σε μια ξαφνική, και εξαιρετικά μικρή προεκλογική περίοδο είναι λογικό να μην είναι τίποτα 100% πρωτότυπο.
Συχνά βέβαια βλέπουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά, ανάλογα με το κόμμα που κανείς υποστηρίζει: Οι Συριζαίοι εντοπίζουν την παραμικρή ομοιότητα κάθε λογοτύπου (πχ. της ΝΕΡΙΤ) ή διαφήμισης της ΝΔ με κάτι άλλο και γεμίζουν το τουίτερ με αποδείξεις της "κλεψιάς" παρουσιάζοντάς το ως το πιο ανήθικο πράγμα, κάνοντας βέβαια την πάπια αν η "κλεψιά" είναι δική τους, - και το αντίστροφο...
Τι είναι όμως αυτό το I AM EXPAT;
Η σελίδα IamExpat.nl είναι μια ονλάιν πλατφόρμα που "φτιάχνεται" καθημερινά απ' τους χρήστες της και καλύπτει τις ανάγκες κάθε ξένου που ζει στην (ή πρόκειται να πάει, ή απλώς ενδιαφέρεται για την) Ολλανδία.
Δικτυώνει όλους τους μετανάστες και τους δίνει πληροφορίες για ό,τι πρακτικό μπορεί να χρειάζονται. Για δουλειές, για ευκαιρίες εκπαίδευσης, για οικογενειακά ζητήματα, για την ολλανδική γραφειοκρατία, για την διασκέδαση.
Εκεί άλλοι 'ξένοι' θα απαντήσουν στις απορίες σου, θα μάθεις τα νέα και τις εκδηλώσεις, αλλά θα έχεις και 'εσωτερική' πληροφόρηση για διάφορα πράγματα που μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα σε μια ξένη χώρα.
Και ποιοι είναι οι G Design Studio που έφτιαξαν το λογότυπο;
Γράψαμε στην έντυπη LIFO πριν δύο χρόνια - στο τεύχος μας The Influentials:
Λένε πως μια και μόνη γνωριμία με το καλό κρασί, αρκεί για να μην ξαναγυρίσεις σε κάτι κατώτερο. Ισχύει και για το design. Μία συνεργασία με καλούς επαγγελματίες της οπτικής επικοινωνίας αρκεί για ν'αλλάξει οριστικά τη σχέση σου με το αντικείμενο. Αυτή είναι η περίπτωση τoυ πολυβραβευμένου και με διεθνείς διακρίσεις "G Design Studio" δηλαδή του Μιχάλη Γεωργίου, του Αλέξανδρου Γαβριλάκη και του Δημήτρη Στεφανίδη.
Οι G καταφέρνουν κάτι που σήμερα γίνεται σπάνια: υπηρετούν αποκλειστικά την οπτική επικοινωνία και εργάζονται με γνώμονα την επιτυχημένη μετάδοση του μηνύματος σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο. Σε μια εποχή που οι περισσότερες δημιουργικές ομάδες κάνουν διακόσμηση και όχι οπτική επικοινωνία, οι G συστρατεύονται με την καμπάνια χωρίς η δουλειά τους ν'αυτονομείται εγωπαθώς από το μήνυμα. Η επιλογή τους δεν είναι αυτονόητη. Λειτουργεί υπέρ τους, ωστόσο. Κάθε φορά που θα πεις:"Εξαιρετικά πετυχημένο! Ποιος το έχει κάνει αυτό;", είναι πολύ πιθανό η απάντηση να είναι "Tο G Design Studio, βέβαια".
Να και μερικές απ' τις δουλειές τους, όπως τις επέλεξα σήμερα απ' τη σελίδα τους:
σχόλια