ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

Οι μάχες για ταξί που θα μας λείψουν

Οι μάχες για ταξί που θα μας λείψουν Facebook Twitter
Φωτ.: Nick Paleologos / SOOC
7

Aπό τον Δημήτρη Λιτσικάκη

Οι μάχες για ταξί που θα μας λείψουν Facebook Twitter
Πόσο μακρινό φαίνεται το σκηνικό αυτό μετά το Taxibeat;

Με αφορμή το 7ο Startup Grind Athens που θα γίνει την Τρίτη 21 Απριλίου 2015 στο INNOVATHENS στις 6μμ.

 

Οι καμένες Κυριακές είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το λιώσιμο μπροστά στο χαζοκούτι. Τόσο χαζό, που παίζει ακόμα το Ρετιρέ. Και ακόμα πιο χαζός, εγώ που κάθομαι και λιώνω μπροστά του βλέποντας μια αλλοτινή εποχή να ξεδιπλώνεται μπροστά μου. Ο ορισμός του “σκοτώνω” την ώρα μου, βλέποντας την Χαρούλα να τα χώνει στον Φοίβο τον καφετζή με το πιο 80’s μαλλί που υπάρχει. Πιάνω τον εαυτό μου να βουλιάζει στις αγωνίες των προ 25ετίας Αθηναίων και σιγά-σιγά αλλάζω mood και γίνομαι κάτι σαν ιστορικός που αναλύει εθνογραφικά στοιχεία. Το Ρετιρέ αλλάζει και από ντεκαντάνς τηλεσάτιρα μετατρέπεται σε ντοκιμαντέρ που ρίχνει διεισδυτικές ματιές στο παρελθόν ρίχνοντας άπλετο φως στα ήθη και έθιμα της χώρας της Δραχμής.

Η δύναμη της τεχνολογίας είναι η ικανότητα που έχει να φέρνει δραστική αλλαγή και να λύνει πραγματικά καθημερινά προβλήματα. Ο Νίκος Δρανδάκης, Founder και CEO του Taxibeat, εμπνεύστηκε την εφαρμογή μια βροχερή μέρα που δεν μπορούσε να βρει ταξί.

Ξαφνικά αλλάζει το πλάνο και η Κατερίνα Γιουλάκη (aka Κατερίνα Σοφιανού) βγαίνει από τα γραφεία της διαφημιστικής-τηλεοπτικής εταιρείας “COSMOS Ε.Π.Ε.” και θέλει να πάρει ταξί για να πάει επιτέλους σπίτι της. Όμως για κακή της τύχη, παρατεταγμένοι είναι ήδη άλλοι 4 συμπολίτες για τον ίδιο ακριβώς σκοπό. Ένας γραφικός 60άρης με γυαλιά ηλίου, μια υστερικιά νοικοκυρά με το παιδί της και μια ακόμα πιο υστερική εργαζόμενη που προφανώς είχε μια δύσκολη μέρα. Όλοι σηκώνουν μανιωδώς το χέρι κάνοντας νόημα στα ταξί LADA που περνάνε σφαίρα από μπροστά τους, αγνοώντας τους επιδεικτικά. Παρά το «φτύσιμο» που τρώνε, οι επίδοξοι επιβάτες δεν φαίνεται να τα παρατάνε εύκολα. Ταυτόχρονα, ουρλιάζουν τις περιοχές Γλυφάδα, Πειραιάς και Ζωγράφου, οι οποίες ακούγονται σαν πολεμικές ιαχές, απειλητικές και επιθετικές ως μέσο επιβολής.

Διαφαίνεται ένα Χαϊλαντερικό There could be only One, ή αν προτιμάτε ένα εντελώς creepy τύπου Lord Of The Rings Μy preeeecioooous (taxi). Τελικά σταματάει ένας ταρίφας, και μπουκάρουν και οι 5 (!) μέσα στο μικροσκοπικό ταξί, ενώ η κωμικοτραγική σκηνή καταλήγει με την Κατερίνα να είναι πιο υπεράνω από τις καρακατινάρες, να αποβιβάζεται θριαμβευτικά και να αναφωνεί «καλύτερα με τα πόδια» για χάρη της αξιοπρέπειας – κάνοντας τη μόνη σημασιολογική σύνδεση με την σημερινή εποχή και το δρόμο αξιοπρέπειας που έχει επιλέξει η Ελληνική κυβέρνηση.

Reality check. Πόσο μακρινό φαίνεται το σκηνικό αυτό μετά το Taxibeat; Πόσο έχουν αλλάξει οι συνήθειες του καταναλωτή που πλέον γίνεται πιο απαιτητικός έχοντας στα χέρια του την δύναμη της αξιολόγησης; Αυτά τα 5 αστέρια που μοιράζει κατά βούληση μετά το τέλος κάθε κούρσας έχουν σοβαρέψει πολύ τους δρόμους της Αθήνας και έχουν μετασχηματίσει άρδην τους επαγγελματίες οδηγούς σε πραγματικούς gentlemen. Έχει ο καιρός γυρίσματα που λέει και το άσμα. Ελέω τεχνολογίας, οι επιβάτες είναι πλέον αυτοί που επιλέγουν τους οδηγούς και όχι το αντίστροφο. Ένα απλό, αλλά θαυματουργό όπως φάνηκε, mobile app ήταν αρκετό για να τα αλλάξει όλα.

Αυτή είναι η δύναμη της τεχνολογίας. Η ικανότητα να φέρνει δραστική αλλαγή και να λύνει πραγματικά καθημερινά προβλήματα. Ο Νίκος Δρανδάκης, Founder και CEO του Taxibeat, εμπνεύστηκε την εφαρμογή έχοντας ακριβώς την ίδια εμπειρία, μια βροχερή μέρα που δεν μπορούσε να βρει ταξί. Μια απλά διαπίστωση τριγύρω μας είναι ικανή να δημιουργήσει μια mini επανάσταση. Να στήσει μια νέα επιχείρηση που έχει ένα υγιές μοντέλο ανάπτυξης, και εξάγει το “προϊόν” σε 4 χώρες, μεταξύ αυτών και η σημαντικότατη αγορά της Βραζιλίας. Ο Νίκος Δρανδάκης παραμένει απλός και προσιτός, ενώ θα έχετε την ευκαιρία να τον γνωρίσετε και από κοντά στο 7ο Startup Grind Athens που θα γίνει την Τρίτη 21 Απριλίου 2015 στο INNOVATHENS στις 6μμ. Θα μοιραστεί μαζί μας το δικό του προσωπικό ταξίδι για το πως κατάφερε να κάνει μακρινή ανάμνηση τους τσακωμούς για ένα ταξί.

Οι startups όπως το Taxibeat μας έδειξαν πως μια απλή ιδέα είναι αρκετή για να σηκώσει €8 εκατ. αρκεί να λύνει ένα πραγματικό, καθημερινό πρόβλημα των συνανθρώπων μας. Άλλωστε αν δεν ήταν στο “Ρετιρέ”, δεν θα ήταν καθημερινό. 

 

Ελλάδα
7

ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελία για αστυνομικό της Βουλής: Το σχολείο προσπαθούσε να βοηθήσει αλλά αστυνομικό τμήμα ζήτησε να σταματήσουν

Ελλάδα / Καταγγελία για αστυνομικό της Βουλής: Το σχολείο προσπαθούσε να βοηθήσει αλλά αστυνομικό τμήμα ζήτησε να σταματήσουν

Οι προσπάθειες γειτόνων και εκπαιδευτικών να κινήσουν τις διαδικασίες ώστε να σταματήσει ο εφιάλτης που φέρεται να ζούσαν τα πέντε παιδιά του ζευγαριού, έπεφταν στο κενό
LIFO NEWSROOM
Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: Η μητέρα είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρείο τον περασμένο Φεβρουάριο

Ελλάδα / Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: Η μητέρα είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρείο τον περασμένο Φεβρουάριο

Η μητέρα έχει καταγγείλει πως εξαναγκαζόταν σε ασελγείς πράξεις εις βάρος των παιδιών της από τον πατέρα τους - «Μιλάμε για εκτεταμένη κακοποίηση αυτών των παιδιών», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ.
LIFO NEWSROOM
Ο μύθος των «τεμπέληδων» του νότου: Οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο και απουσιάζουν λιγότερο

Ελλάδα / Ο μύθος των «τεμπέληδων» του νότου: Οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο και απουσιάζουν λιγότερο

Ο μύθος των «τεμπέληδων» του ευρωπαϊκού νότου καταρρίπτεται από τα στοιχεία ΟΟΣΑ και Eurostat - Οι Έλληνες εργάζονται 39,9 ώρες την εβδομάδα και λείπουν με ασθένεια μόνο 4 ημέρες τον χρόνο
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Βεβαια, για καποιον που ξερει την περιοχη, φαινεται τελειως αλλοκοτη η σκηνη αυτη. Στην πραγματικοτητα, τα γραφεια της COSMOS Ε.Π.Ε., το σπιτι της Κατερινας, το σημειο οπου ψαχνει ταξι η Κατερινα, το φαρμακειο του φαρμακοτριφτη και το αλσος οπου ο Ιασων συναντα την Ελενη απεχουν λιγοτερο απο 100 μετρα μεταξυ τους.
Ο λόγος που πλέον δεν γίνονται πλέον αυτά τα σκηνικά είναι γιατί οι πολίτες δεν παίρνουν πια ταξί. ΠΡώτον για δεν έχουν λεφτά να πάρουν, δεύτερον γιατί έχουν ακριβύνει πάρα πολύ σε σχέση με αυτές τις δεκαετίες και τρίτον γιατί με την ανεργία που υπάρχει δεν υπάρχει το κοινό που που να το χρειάζεται.
η κωμικοτραγική σκηνή καταλήγει με την Κατερίνα να είναι πιο υπεράνω από τις καρακατινάρες, να αποβιβάζεται θριαμβευτικά και να αναφωνεί «καλύτερα με τα πόδια» για χάρη της αξιοπρέπειας Πηγή: www.lifo.grΧωρις να θυμαμαι τη συγκεκριμενη σκηνη ειμαι σιγουρος οτι ειπε "Καλυτερα με τα ποδια! (παυση) Καλυτερα με τα ποδια!" γιατι για καποιο λογο για να τελειωσει η σκηνη σε αυτη τη σειρα επρεπε να επαναλαβει ο ηθοποιος την ατακα 2 φορες
Για την ακρίβεια, προσπαθεί να σταματήσει ένα άλλο ταξί φωνάζοντας Ζωγράφου και με το που την προσπερνάει ξαναλέει την ατάκα «καλύτερα με τα πόδια» !(αν θυμάμαι καλά φυσικά)