Σαν έχει λαϊκή, οι Έλληνες κατουρούν στο δρόμο

Σαν έχει λαϊκή, οι Έλληνες κατουρούν στο δρόμο Facebook Twitter
4

Του Θωμά Ξωμερίτη από το blog του

Τις προάλλες, περπατώντας βράδυ για το σπίτι μου, έκοψα απ' τον πεζόδρομο δίπλα στο γυμνάσιο της γειτονιάς μου. Με προσπερνάει ένας άντρας με νοτιο-ασιατικά χαρακτηριστικά, φωνάζει κάτι στην παρέα του που προχωρούσε πιο πίσω, σταματά, βγάζει το πουλί του κι αρχίζει να κατουράει μέσα από τα κάγκελα πάνω στο πεζούλι στο προαύλιο του σχολείου, στο οποίο την επόμενη το πρωί θα καθόντουσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες. «Καλά ρε, στο σχολειό κατουράς;» του βγάζω φωνή. Συνέχισε το κατούρημα, αφελώς αμέριμνος και μ' απορία στα μάτια. Με κοιτούσε λέγοντάς μου - με ερωτηματικό - σχολείο; σχολείο; προσπαθώντας να θυμηθεί τι σημαίνει η λέξη. «Ντροπή σου ρε, ντροπή σου!» λέω και σήκωσα ψηλά τα χέρια συγχυσμένος κι έστριψα για το σπίτι μου. Όπως ήμουν κουρδισμένος, μόλις μπήκα μέσα, με παίρνει τηλέφωνο μια φίλη κι αμέσως της διηγούμαι τι συνέβη. Και με ηρεμία, με νηφαλιότητα και με αντικειμενικότητα, η φίλη μου κάνει την ερώτηση που στέλνει τη βελόνα πέρα απ' το κόκκινο μου:

«Έλληνας ήταν;»

Όσες κι όσοι με διαβάζετε και με καταλαβαίνετε, θα φαντάζεστε το τι άκουσε η φίλη μου. Για παρελκυστική τακτική προσέγγισης στο δίκαιο θυμό μου, για εξοργιστική εθελοτυφλία, στο όριο εκούσιας ανοησίας, μόνο και μόνο για να μη χαρακτηριστούμε ρατσιστές, για ηθελημένη, στα όρια εγκλήματος, ταύτισης του ζητήματος του ρατσισμού με το μεταναστευτικό από μερίδα νοημόνων Ελλήνων (που από αυτούς περιμένω διαφορετικά) και τους οποίους θεωρώ συνυπεύθυνους στο γεγονός ότι σπρώχνουν μια άλλη μερίδα μη-νοημόνων Ελλήνων στην αγκαλιά της Χρυσής Αυγής (έχουν δικαίωμα οι μη-νοήμονες να υπάρχουν έτσι δεν είναι; ας κατανοήσουν λοιπόν την απλοϊκότητα της σκέψης και της αντίδρασής τους οι πιο «σύνθετοι» νοήμονες Έλληνες κι ας προτείνουν κάτι το αποτελεσματικό γι' αυτό).

Δεν προχώρησα στο πιο προσωπικό, στο ότι είμαι χρεωμένος ένα διαμέρισμα που έχει χάσει την αξία του εγκλωβίζοντας με σε μια γειτονιά της Αθήνας κι όχι της Ντάκας (αν ήθελα ν' αγοράσω διαμέρισμα στην Ντάκα θα το έκανα). Γιατί, όχι, ποτέ δεν ήταν κοινωνικά αποδεκτό οι Έλληνες να κατουράνε και ν' αφοδεύουν στους δρόμους των πόλεών τους και ως δημότης ελληνικής πόλης το ελάχιστο που απαιτώ είναι να βγαίνω κάθε πρωί από το στενό του σπιτιού μου, δίχως να πασχίζω να φτάσω με κομμένη την ανάσα στον κεντρικό δρόμο για το σταθμό του μετρό.

Και ήρθε το σχόλιο της πικαρισμένης απ' το θυμό μου φίλης, που έσπασε το κοντέρ μου.

«Στη γειτονιά μου είναι οι Έλληνες που κατουράνε στο δρόμο όταν έχει λαϊκή».

Η φίλη μου μένει σε προάστιο, κάτι παραπάνω από 100 μέτρα απ' τους πρόποδες ενός από τα βουνά που στεφανώνουν το αθηναϊκό λεκανοπέδιο.

Η ανάρτηση με αφορμή το φρέσκο και ζεστό νέο, ότι στην Ινδία προσπαθούν να λάβουν μέτρα κατά της κοινής πρακτικής των αντρών εκεί να κατουρούν και να φτύνουν παντού και δημοσίως. Διαβάστε το όσο είναι φρέσκο προτού ταγγίσει, γιατί – σας το εγγυώμαι – αν ταγγίσει δεν παλεύεται.

Αρχείο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
''θα φαντάζεστε το τι άκουσε η φίλη μου.'' γιατι ρε μεγαλε ,επειδη ρωτησε αν ηταν ελληνας; ...δηλαδη ο συγγραφεας τη βρισκει με το να πουλαει ηθικη ανωτεροτητα στους φιλους του. μου θυμισε εκεινο το τραγικο αρθρο με το εξαχρονο και το αλβανακι...
Εδώ έχουμε άλλο ένα αντιρατσιστικό (υποτίθεται) άρθρο, που με τον παραπλανητικό-προβοκατόρικο τίτλο του ρίχνει νερό στο μύλο της Χ.Α. Ο αρθρογράφος (προφανώς) το πρωί όταν ξυπνάει αναρωτιέται: «Τί μέρα είναι σήμερα; Είναι Τρίτη... Ααα κοίτα να δείς, έχει λαϊκή - σήμερα κατουράμε στο δρόμο!» Δεν ξέρω για τους άλλους σχολιαστές, αλλά προσωπικά, όταν διαβάζω ότι: «Σαν έχει λαϊκή, οι Έλληνες (sic) κατουρούν στο δρόμο», αυτό καταλαβαίνω. Βέβαια, διαβάζοντας το κείμενο προκύπτει ότι δεν εννοεί κάτι τέτοιο, απλά κάνει ένα (βλακώδη) συμψηφισμό: Το 0,000000001% των Ελλήνων κατουρά στο δρόμο [δηλαδή, στις λαϊκές αγορές -που δεν έχουν τις προβλεπόμενες από το νόμο χημικές τουαλέτες- όσοι εκ των πωλητών είναι ανάγωγοι (ή έχουν θέμα φυσιολογίας)]. Επομένως, γιατί έχουν πρόβλημα όσοι διαμαρτύρονται ότι κάμποσοι μετανάστες (όχι προφανώς όλοι) ουρούν/αφοδεύεουν συστηματικά σε δημόσιο χώρο; Καταπληκτικό επιχείρημα; Επίσης, ο αρθρογράφος εκνευρίζεται διότι η πρώτη σκέψη της φίλης του είναι ότι αυτός που ούρησε στο σχολείο ήταν, προφανώς, μετανάστης. Σίγουρα, η φίλη είναι ρατσίστρια για να σκεφτεί κάτι τέτοιο!! Με απλά μαθηματικά όμως, άν το 0,000000001% των Ελλήνων ουρεί στο δρόμο, είναι άραγε αντίστοιχα μόνο το 0,000000001% των μεταναστών που έχει αυτή τη συνήθεια; Ένας κάτοικος του του Αγ. Παντελεήμονα/Πλ. Βάθης/Πάτρας, κτλ τί θα μας έλεγε σχετικά;Αυτοί που «σπρώχνουν μια μερίδα Ελλήνων στην αγκαλιά της Χρυσής Αυγής» δεν είναι όσοι κατακρίνουν μιαν ανάγωγη και επικίνδυνη για την δημόσια υγεία πρακτική. Αντιθέτως, την άκρα δεξιά θρέφει μία μόνιμη τάση παροχής ελαφρυντικών και εξωραϊσμού της κατάστασης. Όποιος υποδείξει το προφανές, χαρακτηρίζεται αυτομάτως ως ρατσιστής, φασίστας, κτλ (και γι’ αυτό προτιμά να σιωπά, αφήνοντας τον δημόσιο λόγο μόνο στους «προοδευτικούς» κουλτουριάρηδες). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, μόνοι υπερασπιστές της κοινής λογικής (δυστυχώς) εμφανίζονται συχνά να είναι οι τραμπούκοι της Χ.Α. Για πείτε μου πάλι, ποιός νομίζετε ότι ευθύνεται για την άνοδο του φασισμού;
Δεν παιζει ρολο καθολου αμα ειναι Ελληνας ή οχι..ποσοι Ελληνες ταξιτζιδες τον πετουν εξω και αρχιζουν και κατουρουν σε πεζοδρομια και δεντρακια??! με μεγαλη επικυνδυνοτητα να περασει καποιος και να τους δει...να τα λεμε και αυτα..απλα ειμαστε προκατηλειμενοι και νομιζουμε οτι οι "ξενοι" ειναι οι απολιτιστοι και οχι εμεις..
μου θυμιζει ενα φιλο μου,που οταν οδηγουσε κ καποιος αλλος οδηγος στο δρομο εκανε κατι λαθος γκαζωνε για να φτασει τον αλλο οδηγο προσπαθοντας να εξακριβωσει αν προκειται για αντρα η γυναικα.αν ο αλλος οδηγος ηταν αντρας,μουρμουραγε κατι μεσα απ τα δοντια του και κατοπιν αλλαζε θεμα.αν ηταν γυναικα επακολουθουσε 3ωρη αναλυση για το ποσο αχρηστες και ανισσοροπες ειναι οι γυναικες οδηγοι..μεχρι που μια μερα σε μια απ τις προσπαθειες εξακριβωσης φυλου σφηνωθηκε ο ιδιος σ εναν καδο απορριματων.