Η τραγωδία του Κονέκτικατ και ο Θεός

Facebook Twitter
21

Θεραπεύοντας την βίαιη συμπεριφορά. Από το φιλμ «Κουρδιστό πορτοκάλι»

Συνήθως, τραγωδίες όπως αυτή στο Κονέκτικατ είναι μια ευκαιρία για αυτούς που υιοθετούν την θεωρία «όλα στην ζωή γίνονται για κάποιο σκοπό, τίποτα δεν είναι τυχαίο» να την ξαναφέρουν στην επιφάνεια. Αυτή η θεωρία μπλέκοντας μέσα και την θεϊκή παρέμβαση σε αυτό που συνέβη θα πυροδοτήσει σχόλια της μορφής «αγγελούδια που τα πήρε ο Θεός κοντά του επειδή τα αγάπησε κ.τ.λ». Οι άνθρωποι δεν μπορούμε να σηκώσουμε το βάρος ότι δεν υπάρχει κάποιο «θεϊκό σχέδιο» για όλες αυτές τις τραγωδίες που συμβαίνουν. Η σκέψη ότι αυτό συνέβη για κάποιο λόγο μας παρηγορεί.

Άραγε να υπάρχει κάποιος λόγος που σκοτώθηκαν τόσα παιδιά; Φοβάμαι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος. Αρνούμαι να δεχτώ ότι έγινε για κάποιο λόγο από κάποιον που κινεί τα πιόνια στην σκακιέρα του σύμπαντος. Η ζωή μας μετά από τέτοιες τραγωδίες μου δίνει περισσότερο την εντύπωση ότι παίζει σε μια ρώσικη ρουλέτα. Μοιάζει σαν να παίζουμε κάθε μέρα το παιχνίδι χωρίς να ξέρουμε πότε θα μας κάτσει η σφαίρα.

Η τραγωδία στο Κονέκτικατ μας επηρεάζει περισσότερο από την τραγωδία του πολέμου στην Λωρίδα της Γάζας. Και εκεί παιδιά σκοτώθηκαν. Και εκεί έπεσαν σφαίρες. Και εκεί χτυπήθηκε νηπιαγωγείο. Μας φαίνεται ότι είναι λογικό στον πόλεμο να σκοτώνονται παιδιά.

Όμως όταν το κακό χτυπήσει «μια μικρή ειρηνική πόλη κατοίκων με υψηλά εισοδήματα» όλος αυτός ο μηχανισμός για τον λόγο που έγινε το συμβάν ξαναμπαίνει σε λειτουργία. Και ο Θεός είναι μια παρηγοριά.

Εκτός όμως από τις αμπελοφιλοσοφίες η ύπαρξη του Θεού είναι και μια καλή ευκαιρία για να χειραγωγηθούν οι μάζες. Έτσι παρατηρούμε τις τελευταίες ώρες την ετοιμότητα με την οποία λειτούργησε η συντηρητική Αμερική, μιλώντας για «περισσότερο Θεό στα σχολεία». Η σφαγή δεν ταυτίζεται με το σοβαρό θέμα της οπλοκατοχής αλλά με το «Θεό». Δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την ανάγκη που έχουν μερικοί τον «Δημιουργό των Πάντων» όχι μόνο για να τους παρηγορεί, όχι μόνο για να τους δίνει ένα νόημα για τον λόγο που γίνονται οι τραγωδίες αλλά και για να τον χρησιμοποιούν για να κατευθύνουν τα πολιτικά τους συμφέροντα. Αυτή η εκμετάλλευση της θρησκευτικής πίστης πριν καλά-καλά στεγνώσει το αίμα των θυμάτων είναι το χειρότερο της τραγωδίας στο Κονέκτικατ μετά τα θύματα.

21

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Η ύπαρξη του θεού μπορεί να βοηθήσει στο να δει κάποιος κάτι παραπέρα από την ανθρώπινη λογική του καλό-κακό.Ότι γίνονται πράγματα που δε καταλαβαίνουμε ή δε μπορούμε να εξηγήσουμε ανθρώπινα είναι δεδομένο.Το πως θα τα τοποθετήσει ο καθένας είναι δικό του θέμα.Είναι τόσο κακό να αναγνωρίζεις ότι υπάρχουν δυνάμεις και πράγματα πέρα από τη δική σου υπόσταση, δεν ελέγχεις τα πάντα κ.λ;
Μετά από πολύ καιρό διάβασα κάτι σωστό στη LIFO και γενικά στο ίντερνετ. Δυστυχώς φίλοι μου, αυτό έχει ανάλογο και στην ελληνική κοινωνία πχ με το θάνατο του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Όταν η αστική τάξη αντιλαμβάνεται πως παρά τους χιλιάδες νόμους, τις κατασταλτικές δυνάμεις και τα ασφαλή της φρούρεια, κάτι δεν πάει καλά και δεν είναι ούτε αυτή ασφαλής, σοκάρεται και τραντάζεται όλο το σύστημα. Γιατί είναι άλλο να βλέπεις να σκοτώνεται το "λαθρομεταναστάκι" ή το γυφτάκι που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και άλλο ένα παιδί από αστική οικογένεια με όλο το μέλλον μπροστά του και τις άπειρες δυνατότητες που το δίνονται απλόχερα. Δυστυχώς έτσι σκεφτονται οι περισσότεροι, αν όχι όλοι. Δεν το λέω εγώ αυτό, το λένε οι αντιδράσεις του συνόλου.
ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΑ ΒΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΘΑΝΑΤΟ.. ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΟΤΙ ΦΤΙΑΧΤΗΚΑΜΕ ΘΝΗΤΟΙ;ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΥΓΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ. Κ ΜΗΝ ΤΑ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΜΕ. ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ Ο ΘΕΟς ΤΟ ΚΑΚΟ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ. Κ ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟΣ.Κ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΚΑΝ ΑΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΙς ΨΥΧΕς ΤΟΥς ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΧΩΡΙς ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΝ ΠΟΝΟ.ΣΙΓΟΥΡΑ Ο ΠΟΝΟς ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΡΗΤΟΣ ΑΛΛΑ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΠΙΣΤΗ ΘΑ ΠΑΡΗΓΟΡΗΘΟΥΝ Κ ΘΑ ΑΠΟΒΛΕΠΟΥΝ ΟΠΩς ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ. ΣΗΚΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΟ ΘΕΟ; ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΑΛΛΑ..ΦΥΤΡΩΣΕ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Και εσυ που πιστευεις στην υπαρξη του Θεου τι σε κανει να πιστευεις οτι μπορεις να γνωριζεις τις προθεσεις του,για ποιο λογο το επιτρεπει ας πουμε,συμφωνα με την θρησκεια (που φανταζομαι) πιστευεις αυτο ειναι πολυ κοντα στην βλασφημια. Ασε που αν ξερεις πως "σκεφτεται" ο Θεος εισαι πολυ κοντα να γινεις ενα με Αυτον.
προφανως δεν διαβασες το σχολιο η εχεις θεμα αντιληψης (πιο πιθανο) σου αρκουσε που βρηκες καποιον που πιστευει για να επιτεθεις. που διαβασες ρε οτι εγω ξερω τι "σκεφτεται";; αυτο καταλαβες;; εντελως το αντθετο ειπα. ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟΣ ΞΕΡΕΙ.HELLLOOO!! "TO ΞΕΡΕΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟΣ" ενα πραγμα δεν μπορω να καταλαβω με τους αθεους..γιατι τοσο μαινος με οσους πιστευουν. μαλλον επειδη οπως ανακαλυψαν οι βιολογοι τους λειπει ενα σημαντικο στοιχειο απο το DNA τους. δεν το λεω εγω. βιολογοι.εν ολιγοις ενας που δεν πιστευει απολυτως σε τιποτα ειναι λειψος.
Διαβάζοντας το Post σου, Συνέλληνα, καταλαβαίνει κανείς γιατί γυρεύουμε δανεικά από υπουργούς ανοικτά gay και παντρεμένους με άντρες (πχ Υπ. Εξωτερικών Γερμανίας, Οικονομικών Ολλανδίας, Πρωθυπουργός Βελγίου και άλλοι).
Πολλά "θα έπρεπε".Δε θα αποφασίσει κανείς τι θα απασχολεί και ποιον.Αν υπάρχει Θεός, προίκισε τον άνθρωπο με τον Λόγο. Αν το ζητούμενο ήταν να κλειδώσουμε τον εγκέφαλο μας, να μην αμφισβητούμε, να μην απορούμε, να μην αναρωτιόμαστε, δεν θα το είχε κάνει.Τι θα κάνουν οι γονείς αν γεννήθηκαν λειψοί, όπως λες παρακάτω, και δεν μπορούν να παρηγορηθούν όπως "θα έπρεπε"; Φέρουν ή δε φέρουν ευθύνη για το πώς γεννήθηκαν; Τη μία λες ναι και την άλλη όχι. Ενας Θεός ξέρει πώς πιστεύεις κατά βάθος ότι πρέπει να...αντιμετωπίζονται οι (κάθε είδους) "λειψοί". Αλλά είναι τόσο προφανές που δεν το ξέρει μόνο ένας Θεός.
Σκέφτομαι πως αν είναι να μπλέξω τον Θεό σε αυτό το γεγονός, θα σκεφτόμουν το εξής: απ'τη στιγμή που πιστεύω πως υπάρχει ο Θεός, λογικά πιστεύω πως υπάρχει και το αντίθετο, το κακό, ο διάβολος ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Οπότε, αυτό που συνέβη δε θα έλεγα πως ήταν θέλημα Θεού, για θέλημα διαβόλου μου κάνει.
Ειναι πραγματικα εξοργιστικο να προσπαθουν να αποδωσουν στον Θεο τις ευθυνες για το συγκεκριμενο συμβαν.Αν θελετε να δωσετε θρησκευτικη εξηγηση στο γεγονος πειτε οτι ο Θεος εχει δωσει ελευθερια βουλησης οποτε ο καθενας ειναι υπευθυνος για τις πραξεις του και εχει τις αναλογες συνεπειες. Ως κοινωνια ευθυνη μας ειναι προφυλασσουμε τους πολλους απο τις αρνητικες ενεργειες των λιγων. Αρα σαφως και πρεπει να περιοριστει η οπλοκαταχη στην Αμερικη, η κατοχη ενος οργανου που μπορει τοσο ευκολα να αφαιρεσει ζωες δε πρεπει να μπορει να ειναι τοσο ευκολα προσβασιμο απο τον οποιοδηποτε. Επιτελους πρεπει να παψουμε να βαζουμε το χρημα πιο πανω απο ολα και να πρυτανευσει η λογικη.
Διαφωνώ εντελώς με τον αρθογράφο. Ο Θεός υπάρχει και το θέλημα του είναι είτε κατ'ευδοκίαν είτε κατά παραχώρησιν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το κατά παραχώρησιν θέλημα του Θεού, δηλαδή ο Θεός επέτρεψε να συμβεί αυτό το γεγονός για λόγους που εμείς οι άνθρωποι δε γνωρίζουμε ακριβώς. Το ότι είναι για τον καθένα καλό ή κακό δεν το γνωρίζουμε εμείς αλλά ο Θεός που βλέπει και τα παρόντα και τα μέλλοντα.
"επέτρεψε να συμβεί αυτό το γεγονός για λόγους που εμείς οι άνθρωποι δε γνωρίζουμε ακριβώς" Σωστή παρατήρηση σε αυτή την αοριστία έχουν στηρίξει την υπαρξη τους όλες οι θρησκείες. Ξέρετε (απο που άραγε;)ότι υπάρχει ο Θεός αλλά δεν ξέρετε γιατί το έκανε. "Το ότι είναι για τον καθένα καλό ή κακό" λέτε. Μα το γεγονός είναι κακό. Τι το καλό βρίσκεται στο θάνατο μικρών παιδιών και ανθρώπων που το πρωι ξύπνησαν να πάνε στην δουλειά τους και μετά απο λίγες ώρες βρέθηκαν νεκροί απο τα χέρια ενος μανιακού;Μην μου πείτε ότι ο Παράδεισος είχε έλλειψη απο αγγελάκια (και δεν το λεω ειρωνικά αρκετοί θρησκευόμενοι το αναφέρουν σε τέτοιες περιπτώσεις)
χχχμμμμ...Όταν γίνεται η στραβή οι πιστοί συνήθως απολογούνται κι αρχίζουν τα "άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου", "εμείς οι θνητοί είμαστε πολύ λίγοι και δε μπορούμε να κατανοήσουμε το ...μέγα σχέδιο", κλπ. ΟΚ, I' ll bite.Όταν όμως γίνεται κάτι καλό (ακόμα και ασήμαντο)σε έναν πιστό, αυτός αμέσως σταυροκοπιέται και ευχαριστεί το ..θεό που απάντησε στις προσευχές του! Δηλαδή, εκεί, -στα καλά- μια χαρά κατανοεί και διακαιολογεί τη ..."θεία βούληση" και τη ...θεϊκή παρέμβαση! Υ.Γ. Η υποκρισία και τα double standards είναι άραγε αμαρτία πάτερ μου;