ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
28.8.2015 | 10:12

ρε παιδια..

να ρωτησω κατι? διαβαζω και διαβαζω τις εξομολογησεις και πλεον καταλαβαινεις ποιος ειναι κατω των 25 απο τα.... ορθογραφικα.. σιριουσλι δηλ.. οκ γραφετε greeklish οι περισσοτεροι στα κινητα σας αλλα, στο σχολειο ορθογραφια δε σας μαθαινουν πλεον????? δηλ 12 χρονια σχολειου πως σκατα τα περνουσατε οταν γραφετε: καλοκεροι ή λογικι ή και γω δεν ξερω τι αλλες κουλαμαρες.. οκ αυτο που κοβετε τις λεξεις τν πατερα αντι για τον πατερα, κτλ αλλα οι μισες λεξεις σε καθε κειμενο να ειναι λαθος?????? πως σας βαζανε βαθμους για να περνατε??
32
 
 
 
 
σχόλια
Εσύ μάθε να βάζεις τόνους, σωστά σημεία στίξης και κεφαλαία γράμματα και όταν ο δικός σου γραπτός λόγος είναι ορθογραφικά άρτιος, μπορείς να εκπλήσεσαι από την έλειψη ορθογραφίας άλλων.
Πολυ αυστηρη/ος.Οι τονοι και τα σημεια στιξης, τουλαχιστον, ειναι κατι το οποιο ειναι γνωστο τοις πασι οτι ΒΑΡΙΟΜΑΣΤΕ να βαλουμε οι περισσοτεροι.Αλλα οσον αφορα την ορθογραφια και μιλωντας αποκλειστικα και μονο για τη χρηση της ελληνικης γλωσσας στο πληκτρολογιο, η κινηση να πατησεις "ι" με την κινηση να πατησεις "η" ειναι εξισου κουραστικη.Αρα εδω, αν αποκλεισουμε τις μαθησιακες δυσκολιες που μπορει να αντιμετωπιζει καποια/ος, τοτε εγκειται ουσιαστικα θεμα ελλιπους εκπαιδευσης.Οποτε δεν εχει αδικο η/ο εξομολογουμενη/ος.Θες να σε εκπληξω και αλλο;Στη σχολη μου(Παιδαγωγικο Δημοτικης, το τονιζω ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ Εκπαιδευσης) τουλαχιστον οι μισοι αγνοουν τη σωστη ορθογραφια.Και κατα τα αλλα θελουν και να τη διδαξουν τρομαρα τους!Η ξεφτιλα σε ολο της το μεγαλειο.Με βαση προσωπικες εμπειριες μπορω να σου πω προχειρα οτι 6 με 7/10 κατω των 30 ετων κανουν τραγικα ορθογραφικα λαθη.Και μια φιλικη συμβουλη.Αφου βρε πουλακι μου κανεις και εσυ ορθογραφικα μη διορθωνεις με τοση αυστηροτητα τους αλλους.Ειναι αστειο! Εκπλησσεσαι και ελλειψη
Είναι αυτό που μας έλεγε η δασκάλα στην τρίτη δημοτικού και δεν το καταλαβαίναμε. (έρωτας με την κυρία Ηλιάνα by-the-way)Αν δεν μπορείς να συντάξεις επιτυχημένα (και η ορθογραφία μαζί με την σύνταξη) μία πρόταση, μην περιμένεις να μπορέσεις έχεις σε τάξη την ζωή σου.Κάτι αντίστοιχο με αυτό που λένε οι μαθηματικοί για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων δηλαδή.Πως γίνεται να είναι κάποιος πολύ καλός βιολόγος (PowerS) και να μην μπορεί να γράψει μια σωστή πρόταση; Δεν το δέχομαι. Δεν λέω να είναι και φιλόλογος ταυτόγχρονα, αλλά τουλάχιστον τα βασικά!!
ναι αυτή η αντίληψη, ήταν η μόνιμη διαμάχη με τον δικό μου ερωτα, πίσω στα μαθητικά τα χρονια. - αλλα για να το καλαμπουρίσω και λίγο, θα σου πω ότι αφού είμαι καλός στα μαθηματικά, δε χρειάζεται να ανησυχώ για την τάξη στη ζωή μου..Τώρα αναφορικά με τον βιολόγο, το αν το δέχεσαι η όχι, αποτελεί μάλλον πρόβλημα δικό σου και όχι δικό του. Άλλαξε το 'βιολόγος' σε 'γιατρός'.. και θα του πεις ότι "όχι κύριε, δεν είσαι ικανοποιητικά καλός να με εξετάσεις γιατί δεν είσαι σε θέση να γραφεις ορθογραφημένα?" ποιος από τους 2 θα βγει χαμένος? (εκτος αν λες ότι αν δεν γραφεις ορθογραφημένα, δε ξέρεις χημεία, η είσαι χαζός, η... ξέρω'γω.. άρα εξ'ορισμού δεν παίζει να είσαι καλός γιατρός, οποτε και πάω πάσο.)
Γ45: θα συμφωνήσω μαζί σου...Raxil: θέλω να πιστεύω ότι το σκεπτικό είναι ότι αφού μπορείς να συντάξεις σωστά μια πρόταση, συνεπάγεται την ύπαρξη μιας συγκροτημένης σκέψης, και άρα...τάξη στη ζωή. αν αυτό είναι το σκεπτικό, τότε γιατί συμφωνείς με τη φιλόλογο αλλα όχι με τον μαθηματικό? - αν και δε νομίζω ότι εμπλέκεται η ορθογραφία σε αυτή την έννοια του 'συντάσσω')αν δεν είναι αυτό το σκεπτικό, τότε τη συσχέτιση της πρότασης με την τάξη στη ζωή μας, το λιγοστό μυαλό που διαθέτω, αδυνατεί να τη κατανόηση. (αν μπορείς να με βοηθήσεις...?)και 'πεθαίνω' να σε ρωτήσω πως ορίζεται ο ορος 'τάξη' αλλα δε θα το κάνω γιατί είναι φιλοσοφικό το ζήτημα... αλλα για ποιούμε την τάξη, πρέπει να μπορούμε και να την ορίζουμε..
Πολύ σωστά το είπες στο τέλος! Δεν είναι ότι δεν παραδέχομαι την μόρφωση και την ικανότητα κάποιου στον τομέα του. Ίσα ίσα που αν την συναντήσω την χειροκροτώ κιόλας!Απλά μου είναι λίγο δυσνόητο. Δηλαδή πως κατάφερε ένας άνθρωπος να φτάσει σε επίπεδο να μπορεί να με σώσει από την αρρώστια μου και να μην μπορεί να μιλήσει σχετικά σωστά; Και η αλήθεια είναι πως δεν έχω γνωρίσει επιστήμονες να μην ξέρουν να μιλάνε. Αν και δεν είναι τέτοιοι οι κύκλοι μου.Φαντασία ναι "πάλι", αλλά για να βγει η φαντασία μπρος τα έξω και να γίνει πράξη, πρέπει να μπορεί να την "μεταφράσει" κιόλας αυτός που την κατέχει!"Raxil" αρχίζω να σκέφτομαι πως πρέπει να αρχίσω να βάζω και τα λάθη στον λόγο μου, γιατί αν τελικά ισχύει αυτό με την τακτοποίηση, κάπου αλλού χάνεται η μπάλλα*!!*να και η αρχή!
Όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό οι μεταξύ 40-55. Και τα ορθοργραφικά και λοιπά γλωσσικά λάθη συμβαίνουν μέχρι περίπου τα 55-60. Οι άνω των 60 έχουν ΑΠΑΙΧΤΕΣ γλωσσικές γνώσεις. Πασχίζουν βέβαια ακούραστα τα ειδησιογραφικά δελτία και οι εκπομπές ψυχαγωγίας να τους κάνουν να ξεχάσουν τα σωστά που ξέρουν.....Το ρίχνω ως τροφή για σκέψη.
Στο σχολείο η ορθρογραφία μετράει μόνο στα φιλολογικά μαθήματα και έτσι οι μαθήτες μόνο τοτε καταβάλλουν μια προσπάθεια να περιορίσουν τα ορθογραφικά τους λάθη, γιατί βαθμολογουνται, ενώ στα υπόλοιπα μαθήματα όταν πας να διορθώσεις ενα γραπτό τραβάς τα μαλλιά σου... Και οι ίδιοι οι δασκαλοι λένε ότι δεν μετράει η ορθογραφία γι'αυτο μετά δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το είναι...
δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, κατά την άποψη σας, θα έπρεπε η βαθμολογία να επηρεάζεται από την ορθογραφία σε όλα τα μαθήματα? και συνεπώς θα πρέπει το μέλλον ενός δυνητικά πολύ καλού βιολόγου, να βρίσκετε σε άμεση συνάρτηση με το ποσο ορθογραφημένα μπορεί να διατυπώσει νομους και γενικώς να γράψει?
Όχι, δεν λέει αυτό, νομίζω. Το εκπαιδευτικό σύστημα όμως είναι έτσι δομημένο που ακόμα και τα μη γλωσσικά μαθήματα δομούνται πάνω σε γλωσσικές δεξιότητες. Λχ.στα μαθηματικά/χημεία/βιολογία δεν ενθαρρύνονται οι μαθητές να γράφουν "πλήρη" απάντηση? "Το μοριακό βάρος είναι..." 'Έμειναν Χ ρέστα στον πελάτη του κρεοπωλείου" κλπ.Επόμενο είναι τα ορθογραφικά να μπαίνουν μέσα στην σφαίρα της εικόνας του γραπτού (δεν σου λέω της βαθμολογίας αλλά ασφαλώς ένα γραπτό που είναι ολόσωστο και ορθογραφημένο υπερέχει οπτικά ενός γραπτού που είναι ολόσωστο και ανορθογράφητο).Σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα τα μη γλωσσικά μαθήματα έχουν μορφή multiple choice, αντιστοίχισης, σωστού-λάθους με αποτέλεσμα η ορθογραφία εκεί να μην εντάσσεται στην εικόνα του γραπτού αξιοποιώντας έτσι τις δυνατότητες των μη γλωσσικά προικισμένων παιδιών.Πάντως αν θες την προσωπική μου άποψη όσο καταπληκτικός επιστήμονας και να είσαι στον τομέα σου αν λες "το γραφείο μου βρίσκεται στην οδός Πειραιώς", ε, κάτι χάνεις από την εικόνα σου ως φτασμένου. Η γλώσσα δυστυχώς ή ευτυχώς είναι ένα πολυδύναμο εργαλείο.
ναι ρε παιδια γιατι να μην διορθωνονται και στον βιολογο???? δηλ αυτος σε καποια φαση δε θα παρουσιασει κατι σε κοινο?? δεν θα κανει εργασια στο πανεπιστημιο? δεν θα κανει καποια δημοσιευση σε επιστημονικο περιοδικο??? ολα θα τους τα διορθωνουν αλλοι επειδη δεν ασχολουνται να μαθουν το πως τελειωνουν τα ρηματα και πως τα ουσιαστικα??? ειναι σαν να μου λες οτι δεν πειραζει να μην ξερουν να μιλανε σωστα, να λενε: εγω βιολογος εργαστηριο ελα αυριο εξεταση. ειναι νορμαλ αυτο????
Ιδανικά θα έπρεπε να υπάρχει μια επικοινωνία μεταξύ των καθηγητών έτσι ώστε αν ένας καθηγητής φυσικής, για παράδειγμα, εβλεπε έντονο πρόβλημα σε κάποιο μαθητή, να επικοινωνήσει με τον καθηγητή έκθεσης για να το λυσουν. Αυτό βέβαια δεν πρόκειται να γίνει ποτε! Άλλωστε, οι βάσεις ενός παιδιού στην ορθρογραφια μπαίνουν στο δημοτικό όπου το παιδί έχει ένα δάσκαλο και ελέγχεται καλύτερα! Το θέμα ειναι πως όλα αυτά έχουν οδηγήσει σε μια ανεκδιήγητη απλοποίηση της γλώσσας! Αβγό αντί για αυγο, τρένο αντί για τραίνο! Λες και θα πάθει κάτι το παιδί αν μάθει διφθόγγους!
Μα στο δημοτικό γίνεται η ζημιά! Κι αυτο γιατί και ο εκπαιδευτικός απαξιώνεται (εδώ διάβαζα εξομολόγηση όπου θεωρούνταν οι νηπιαγωγοι και οι δασκάλες ως πολίτες Β κατηγορίας που επιλέγουν το επάγγελμα για τις διακοπές και τον καλό γαμπρό!!)Μια επισήμανση μόνο, αν και κατανοώ ότι αλλιώς το λες (και συμφωνώ με το σκεπτικό σου). Το τραίνο ειδικά μιας και δεν αποτελεί ελληνική λέξη απλοποιήθηκε χαριν ευκολίας. Η γραφή με το "αι" απλώς αποτύπωνε την γαλλική μορφή "le train".
Γ45: δε προσπαθώ να πω ότι δεν υπάρχει διαφορα, η ότι ένα όμορφο κείμενο, σωστά δομημένο, με ευανάγνωστα γράμματα δεν υπερτερεί σε κάθε περίπτωση έναντι κάποιου αλλου που δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. εννοούσα καθαρά στο θέμα βαθμολογίας.όχι ότι έχει σημασία, απλά αφού το έθεσες, πληροφοριακά εντελώς, αυτό που λες για τα αλλα συστήματα, ισχύει, αλλα όχι στο 100%. καθ'οτι δεν μπορείς να εξηγήσεις οικονομική θεωρία παρα μονο με...σελίδες κειμένου. δεν μπορείς να εξηγήσεις φαινόμενα στη θεωρητική φυσική χωρίς να γράψεις.. (εκτος αν ο εξεταστής είναι ο leibniz και εσύ φέρνεις κάτι σε einstein)κατά κάποιο τρόπο συμφωνώ μαζί σου. κάτι χάνω... αλλα όχι σαν φτασμένος (χωρίς, εννοείτε, να λέω ότι είμαι φτασμένος στα 32 μου... ) απλά θέλω να πω ότι κάτι χάνεις από την γενική/συνολική εικόνα. σίγουρα. όχι σαν επαγγελματίας.
PowerS,ειλικρινά βλέποντας το κείμενό σου θεωρώ ότι δεν χάνεις κάτι το φοβερό γιατί γράφεις και κατανοητά και με καλή ορθογραφία. Οπότε ίσως αυτό να αφορά περισσότερο σε αυτούς που έχουν όντως μιας μεγαλύτερου βαθμού "δυσκολία". Πάντως θα προτιμούσα έναν ανορθλογραφο γιατρό πχ. από κάποιον που είναι εκμεταλλευτής κι ανήθικος (στην επαγγελματική του ιδιότητα).
γράφω κατανοητά, σε αυτό δεν είχα θέμα... (βασικά είχα πολύ πιο μικρός, μετά.. διορθώθηκε)το πως γίνετε και δηλώνω ανορθόγραφος και τα κείμενα δεν είναι τόσο προβληματικά? γιατί... η τεχνολογία δίνει την λύση σε αυτό το πρόβλημα :) και αν παρατηρήσεις καλύτερα τα κείμενα μου, κάποιες λέξεις είναι λάθος τονισμένες κτλ κτλ (λόγο ταχύτητας)αν υποθετικά ανταλλάσσαμε e-mail... θα σου έκανα εξάσκηση στα greeklish η θα προτιμούσαμε την λύση της κούπασ καφέ/μπύρας και προφορικό λόγο :)
Ξέρεις, σε αυτό τον κόσμο, υπάρχουν και άνθρωποι που είναι ανορθόγραφοι.. προσωπικά, λόγο σχολειου (επειδή απορείς πως περάσαμε από σχολεια, πτυχία, μεταπτυχιακά..), πήγα σε έναν ειδικό ο οποιος πιστοποιεί το θέμα σου,σε κάποιες περιπτώσεις δίνει και μια εξήγηση στο γιατί συμβαίνει, και τελειώνει εκεί το θέμα..μην κανεις το λάθος να πιστέψεις ότι οποιος δεν ξέρει ορθογραφία, είναι αμόρφωτος, κατά τα πρότυπα του ότι οποιος δε ξέρει μαθηματικά η φυσική δεν σημαίνει απαραίτητος ότι είναι χαζός.στη θέση σου, θα έδινα πιο πολύ σημασία στο τι λέει ο άλλος, και όχι στο πως. άλλωστε,έχουν γραφτεί πολλά 'σκουπίδια'...ορθογραφημένα.
Γ45:το ότι όλα στην εποχή μας τείνουν να εμπορευματοποιούνται, και ότι τα πάντα είναι εν δυνάμει αφετηρία μιας προσπάθειας κάποιον να εκμεταλλευτούν πράγματα και κατάστασης, είναι αδιαμφισβήτητο. αυτό όμως από μονο του, δε σημαίνει ότι δεν υφίσταται ένα πρόβλημα, όπως άλλωστε λέτε και εσείς.δεν έχω το επιστημονικό υπόβαθρο να μιλήσω για αντιμετώπιση, τα πρέπει και τα δεν. Όμως, καταλαβαίνετε ότι δεν είναι όλες οι περίπτωσις οι είδες, και συνεπώς η περίπτωση του κοντινού σας ανθρώπου, δεν δύναται να παραλληλίζεται με τις υπόλοιπες περιπτώσεις στο σύνολο τους, ούτε σαν αιτια, ούτε σαν αντιμετώπιση, ούτε σαν χαρακτηριστικά, ούτε σαν δυνατότητες τον πασχόντων. παρα μονο με ένα κάποιο ποσοστό αυτόν. (μικρό μεγάλο, δε μπορώ να γνωρίζω). Συνεπώς, και αυτή ήταν η αρχική μου ένσταση στην ουσία με την ανάρτηση, καλο θα ήταν να μην αφορίζουμε τα πάντα, επειδή εμείς δε ξέρουμε η δε μπορούμε να καταλάβουμε κάποιες αιτίες που πιθανός κρύβονται πίσω από ένα φαινόμενο, ακριβώς επειδή εμείς δε τις έχουμε.Αναφορικά με την τελευταία παρατήρηση σας, θα ήθελα να σχολιάσω ότι επί του προκειμενου πραγματευόμαστε αποκλειστικά το θέμα τις ορθογραφίας. δεν μίλησε κανεις για σύνταξη η γραμματική. Συνεπώς, πιστεύω ότι είναι θέμα καθαρά θέλησης στο αν κάποιος θα επιλέξει να καταλάβει η όχι ένα κείμενο, είτε ορθογραφημένο, είτε ανορθόγραφο.
Nαι, δεν διαφωνούμε στην πραγματικότητα. Εφερα απλά ένα παράδειγμα κοντινό γιατί πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας "επαναπαύονται " σε μια "διάγνωση" και δεν διερευνούν το πώς θα μπορούσαν να συνυπάρξουν με την υπόλοιπη κοινωνία χωρίς να απεμπολίσουν την διαφορετικότητά τους αλλά και χωρίς η διαφορετικότητά τους να τους δημιουργεί πρόβλημα. (Μπορώ να σου πω για λάθος διαγνώσεις και να τραβας τα μαλλιά σου....μιλάμε για εξαιρετικά σοβαρά πράγματα...τες πα, είναι άλλης μέρα συζήτηση)Η αρχική ανάρτηση βέβαια διαπραγματεύονται και θέματα που δεν εμπίπτουν στην δυσλεξία όπως το φάγωμα λέξεων, άρθρων, κτητικών αντωνυμιών που αποτελεί φυσικά μια "παρενέργεια" της χρήσης κινητών και SMS που πραγματικά δυσκολεύει την κατανόηση ενός κειμένου από τον αναγνώστη! πχ. Μ είπε ο πατερας τν γ@μησες. (την γάμησες, δηλαδή τώρα να δεις τι θα πάθεις?, την γάμησες δηλαδή την κουτούπωσες? Τον γάμησες και άρα αλλάζει τελείως η ιστορία? Τι??)Επεκτάθηκα για την σύνταξη, την γραμματική και την στίξη (και το πονεμένο θέμα των παραγράφων! πού το πάμε αυτό!) γιατί συχνότατα συμπορεύονται. >>Πχ.Θα φάμε παιδάκια ή παϊδάκια σήμερα; Συζητήσαμε πως θα κάνουμε ντολμάδες (Με ποιό τρόπο θα τους κάνουμε ή θα τους κάνουμε, πάει και τελείωσε?)Θυμάσαι κάποτε στο σχολείο που μας έλεγαν "γράφε καλά γράμματα γιατί δυσκολεύεις τον καθηγητή και δεν θα βγάλει τα μάτια του να διαβάσει τι λες"? Ε, το ίδιο ισχύει και για τις κακογραμμένες εξομολογήσεις! Όσο πιο κακογραμμένη, τόσο λιγότερο βρίσκουν τον στόχο τους, εν προκειμένω τους αναγνώστες που αναζητούν.
καλά είμαι σίγουρος ότι θα λέγονται διαφορα, και θα γίνονται λάθη, που θα δημιουργούν σε κάποιον γνώστη του αντικειμενου την θέληση να τραβήξει τα μαλλιά του (ίσως και να μην περιοριστεί σε αυτά).. σε όλα τα επαγγέλματα ισχύει αυτό :)Έχεις δίκιο στα περί κομμένων λέξεων και τα λοιπά. απλά δεν ασχολήθηκα με αυτό γιατί ουσιαστικά 'η ανάρτηση' έδειξε κατανόηση σε αυτό :) ισχύει ότι έχω διαβάσει κείμενο τόσο συμπυκνωμένο και κομμένο που άνετα θα έλεγα ότι είναι γραμμένο σε Γραμμική B'.
οχι οχι, δεν εννοουσα αυτο σιγουρα.. εννοω οτι τα σημερινα παιδια βαριουνται απλα να σκεφτουν πως γραφεται μια λεξη ή να ξεχωρισουν τα φωνηεντα ή απλα να δωσουν σημασια σε αυτα που διαβαζουν που ειναι σωστα γραμμενα!
Scroll to top icon