Παρά το γεγονός ότι πάντα οι εντυπώσεις μετά το debate των πολιτικών αρχηγών είναι οι ίδιες, καθώς οι μεν υποστηρικτές των κομμάτων θεωρούν ότι βγήκε κερδισμένος ο δικός τους αρχηγός ενώ οι πιο αποστασιοποιημένοι τηλεθεατές εκτιμούν ότι ήταν βαρετό, ωστόσο, πάντα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον σχεδόν όλης της χώρας σαν ένα σπάνιο τηλεοπτικό σόου.
Φέτος, το ενδιαφέρον ήταν ιδιαίτερα μεγάλο δεδομένου ότι το τελευταίο debate έγινε το 2009.
Με το hashtag #ERTdebate2015 , αρκετά μεγάλο για τα δεδομένα των social media, το οποίο μάλιστα περιελάμβανε και το όνομα του καναλιού αλλά και την χρονολογία - ίσως λόγω των πολλών εκλογικών αναμετρήσεων τα τελευταία χρόνια - οι χρήστες των social media (και κυρίως του twitter) πέρασαν την βραδιά της 9/9 σχολιάζοντας, λοιδορώντας, επισημαίνοντας, καυγαδίζοντας, επικροτώντας κτλ. τους πολιτικούς, μετατρέποντας για ακόμη μία φορά το twitter σε 'πολιτικό καφενείο'.
Από την ώρα, που άρχισε να εμφανίζεται το hashtag #ERTdebate2015 (στις 9/9) έως το μεσημέρι της επομένης, το Monitor κατέγραψε πάνω από 96.000 αναφορές χωρίς να συνυπολογίζουμε τις λέξεις 'ντιμπέιτ' ή 'debate'. Πιο αναλυτικά, η διακύμανση των αναφορών ανά ώρα είχε ως εξής, με την κορύφωση να καταγράφει πάνω από 27.000 αναφορές μέσα σε μία μόλις ώρα.
Σημαντικά μεγάλος, όμως, και ο αριθμός των δημοσιεύσεων, με τις λέξεις 'ντιμπέιτ' ή 'debate' (χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το hashtag), καθώς άγγιξαν τις 45.500. Συγκριτικά, οι δύο όροι, όπως αναφέρθηκαν ανά ώρα.
Μπροστά Τσίπρας και Καμμένος
Εμείς δεν μπορούμε να μιλήσουμε για 'νικητές' και 'χαμένους', όπως οι πολιτικοί αναλυτές, όμως, μετρήσαμε τις φορές, που αναφέρθηκε το όνομα του κάθε πολιτικού αρχηγοί από την έναρξη της τηλεμαχίας και μέχρι το μεσημέρι της επομένης. Στο παρακάτω γράφημα, φαίνεται το μερίδιο αναφορών, με τον Τσίπρα και τον Καμμένο να προηγούνται.
Πιο αναλυτικά, έτσι κυμάνθηκαν οι αναφορές μεταξύ των ονομάτων των πολιτικών αρχηγών ανά ώρα. Συνολικά, από την έναρξη του debate μέχρι το μεσημέρι της 10/9, τα ονόματά τους καταγράφηκαν πάνω από 117.000 φορές. Ρεκόρ στις περισσότερες αναφορές ανά ώρα σημείωσε ο Καμμένος και ακολούθησε ο Τσίπρας, μία ώρα νωρίτερα.
Μεγάλος νικητής το twitter
Πέρα από την δημοφιλία του κάθε πολιτικού αρχηγού, νικητής γι' ακόμη μία φορά αναδείχθηκε το twitter καθώς, όπως φαίνεται από το παρακάτω γράφημα, το 80% των αναφορών στους πολιτικού αρχηγούς, έγινε στο twiiter με τα υπόλοιπα μέσα να μένουν πολύ πίσω.
Όλα τα στοιχεία έχουν καταγραφεί και αναλυθεί με το Monitor και αφορούν το χρονικό διάστημα 9-10/9/2015.
σχόλια