Πεθαίνεις στα δεκαεπτά, κηδεύεσαι στα εβδομήντα

Πεθαίνεις στα δεκαεπτά, κηδεύεσαι στα εβδομήντα Facebook Twitter
16

 

Πεθαίνεις στα δεκαεπτά, κηδεύεσαι στα εβδομήντα Facebook Twitter

Έβλεπα μερικά αποσπάσματα από την φετινή συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων. Κάποια στιγμή ένας μαθητής με γυαλιά και καρό πουκάμισο ανέβηκε στα έδρανα και ξεκίνησε να λέει για τις αλλαγές που γίνονται κάθε τόσο στο εξεταστικό σύστημα. Αυτό που μου κατέβασε το σαγόνι δεν ήταν η αυθάδικη και επαναστατική γλώσσα της εφηβείας (που θα έπρεπε να είναι αυτό, έστω κι αν παπαγάλιζε τα κλισέ που είχε ακούσει) αλλά η φρικτή γλώσσα του σώματος. Το παιδί είχε αντιγράψει όλες τις κινήσεις των πολιτικών που ανεβαίνουν στα έδρανα της βουλής. Στηριζόταν με τα χέρια μπροστά, ανέβαζε τα γυαλιά του, έκανε την κατάλληλη παύση και κοιτούσε καρφί το κοινό στα μάτια για να δώσει την αίσθηση ότι θα πει κάτι σημαντικό, ύψωνε τον τόνο της φωνής, κουνούσε τα χέρια δεξιά και αριστερά σαν να διεύθυνε μια αόρατη ορχήστρα. Έτοιμος! Μια μικρογραφία πολιτικού. Η καρικατούρα της καρικατούρας.

Το παιδί είχε αντιγράψει όλες τις κινήσεις των πολιτικών που ανεβαίνουν στα έδρανα της βουλής. Στηριζόταν με τα χέρια μπροστά, ανέβαζε τα γυαλιά του, έκανε την κατάλληλη παύση και κοιτούσε καρφί το κοινό στα μάτια για να δώσει την αίσθηση ότι θα πει κάτι σημαντικό, ύψωνε τον τόνο της φωνής, κουνούσε τα χέρια δεξιά και αριστερά σαν να διεύθυνε μια αόρατη ορχήστρα. Έτοιμος! Μια μικρογραφία πολιτικού. Η καρικατούρα της καρικατούρας.

Αργότερα ένας άλλος μαθητής ανέβηκε. Με σακάκι και γραβάτα. Για να πει τι; Εάν οι φοιτητές των παιδαγωγικών σχολών πρέπει να περνάνε από ψυχολογικά τεστ, όμοια με αυτά των στρατιωτικών, για να δούμε εάν στο μέλλον γίνουν κατάλληλοι εκπαιδευτικοί! Άφωνος. Αυτά απασχολούν τους 18χρονους του 2015;

Δεν φταίνε τα παιδιά. Παρασύρονται από το πόσο σημαντικοί θα αισθανθούν στα μάτια των συμμαθητών τους και των γονιών τους όταν ανέβουν στο βήμα της Βουλής. Κάτι σπουδαίο νομίζουν ότι συμβαίνει. Βγάζεις γλώσσα και σε ακούνε οι μεγάλοι. Όμως αναρωτιέμαι για αυτή την γενιά που μεγαλώνει χωρίς μνήμη από την ζωή πριν το ίντερνετ , που ζει μέσα σε μια έκρυθμη και αβέβαιη κατάσταση , που βλέπει καθημερινά τα σύμβολα του παλιού κόσμου να καίγονται μέσα σε μια νύχτα, που δεν ξέρει τι θα της ξημερώσει, που την ίδια στιγμή μπορεί να εκφραστεί όπως και όπου θέλει γιατί είναι χωμένη μέσα στην πληροφορία, «ψαρώνει» ακόμα όπως «ψάρωναν» οι έφηβοι του 1995 στα τότε έδρανα της Βουλής; Αυτή είναι η νέα της γλώσσα όμοια ακριβώς με την εφηβική γλώσσα του παρελθόντος; Η μαγκιά τους είναι μια σέλφι με την ΠτΒ;

Γράφει ο Στράτος Καρακασίδης στο ρεπορτάζ του στην Καθημερινή για την είσοδο της Ζωής Κωνσταντοπούλου στην Βουλή των Εφήβων: «Αφού ολοκλήρωσε τις χειραψίες, ανέβηκε στο βήμα προκειμένου να εγκαινιάσει τις εργασίες της Κ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων: «Πέρασα την ωραιότερη μέρα μου. Είναι μεγάλη η χαρά μου να βλέπω κατάμεστη την αίθουσα από νέους ανθρώπους», αναφέρει συμπληρώνοντας: «Έχετε τη ζωή... και τη Ζωή μπροστά σας». Σε αυτό το σημείο, το κοινό και η ίδια ξεσπούν σε γέλια, από την παρήχηση που δημιούργησε η φράση, διακόπτοντας για λίγα λεπτά τη ροή της ομιλίας. Επιπλέον: «Έχετε κοινοβουλευτικό καθήκον να μου στείλετε τις selfies όλοι σας στο προσωπικό μου μέιλ».

 

Φτωχά παιδιά. Θέλουν να τα εξοντώσουν από την εφηβεία τους. Να μην «πεθαίνεις στα 30 και κηδεύεσαι στα 70» όπως έγραφε ο Douglas Coupland αλλά να είσαι ήδη πεθαμένος από τα 17. Να περιμένεις απλά την κηδεία σου. Θα τα καταφέρουν;

Πεθαίνεις στα δεκαεπτά, κηδεύεσαι στα εβδομήντα Facebook Twitter
16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

9 σχόλια
Δυστυχώς δεν καταφέρνω να παρακολουθήσω τέτοιου είδους ομιλίες , γιατί με καταλαμβάνει ρίγος , όχι βέβαια από τη συγκίνηση , αλλά από την αποστροφή και την αηδία . Η Βουλή των εφήβων , με τον τρόπο που λειτουργεί , είναι η αποθέωση της ημιμάθειας , της αμετροέπειας , της έπαρσης , του θράσους και της αγένειας . Και όλα αυτά τα... τόσο αγωνιστικά και επαναστατικά χαρακτηριστικά της εφηβείας δεν είναι καν αυθεντικά αλλά νόθα , αφού προέρχονται ευθέως από πιστή αντιγραφή της συμπεριφοράς αστέρων του πολιτικού ήθους όπως όλως ενδεικτικά της Κωνσταντοπούλου , της Αυλωνίτου, του Γεωργιάδη , του Ντινόπουλου και πάει λέγοντας . Η Βουλή των Εφήβων , απ'ότι καταλαβαίνω , έχει καταρχήν ως στόχο να εξοικειώσει τους εφήβους μελλοντικούς πολίτες με την κοινοβουλευτική και κατ' έπέκταση τη δημοκρατική λειτουργία. Με το δεδομένο αυτό , εάν υπήρχε ένας λόγος που θα δικαιολογούσε την ύπαρξη και τη συνέχιση αυτού του θεσμού , αυτός θα ήταν να αναδειχθεί από αυτόν ένα άλλο παράδειγμα, σε σχέση με το τρέχον , κοινοβουλευτικής και δημοκρατικής λειτουργίας από νέους και - υποτίθεται - αμόλυντους από τη διαδικασία της πολιτικής "βουλευτές". Ένα συμβολικό παράδειγμα ήθους , πολιτικού πολιτισμού και κατά το δυνατόν μελέτης και εργασίας . Αντ'αυτού λοιπόν έχουμε αναπαραγωγή προτύπων Γεωργιάδη και Κωνσταντοπούλου , χωρίς καμία μάλιστα δικαιολογία , αφού οι γνήσιοι πολιτικάντηδες τουλάχιστο πουλάνε το δικό τους ταμπεραμέντο έναντι αγοράς ψήφων , ενώ οι νέοι ψευτοπολιτικοί στερούνται οποιουδήποτε κινήτρου για την επίδειξη κοινοβουλευτικού τσαμπουκά.
To ασχημο απο ολα ειναι το γεγονος οτι κρινεις χωρις να γνωριζεις τι πραγματικα συμβαινει σε τετοιου ειδους προγραμματα.Ημουν φετινη εφηβος βουλευτης και θα ηθελα να σου κανω τη χαρη λεγοντας η αποψη σου ευτυχως ή δυστυχως δεν μετραει.Η χωρα παει κατα διαολου και εμεις ασχολουμαστε με μικροπραγματα.Ναι σαφως και ως εφηβοι δεν μιλαμε ετσι αλλα μεσα στη βουλη μπροστα στην προεδρο και στην τηλεοραση επρεπε να ειμαστε σοβαροι.Και το 'παιδι με το καρο πουκαμισο' ειναι ατομο που γουσταρε και μιλησε και εκανε αυτες τις κινησεις.GET A LIFE DOING MEANINGFULL THINGS.
Ωραια και εγω πες προσπαθω να αλλαξω τα πραγματα.Ομως μονη μου ή μονος σου σε μια χωρα με εκατομμυρια αλλους,σε εναν κοσμο με δισεκατομμυρια αλλους δεν μπορεις να αλλαξεις τιποτα.
Σε πολλά πράγματα οι έφηβοι είναι πιο συντηρητικοί από τους μεγαλύτερους τους (βλ. φοιτητές), έχουν την ψυχολογία του ντε και καλά να ανήκω σε κάποια ομάδα, να κάνω φιγούρα κλπ περισσότερο νομίζω. Δεν είναι τπτ, εφηβεία είναι θα περάσει.
Κύριε Μακρή ,σέβομαι απόλυτα το δικαίωμά σας να διατυπώνεται μια άποψη, αλλά θα σας παρακαλούσα να μην είστε τόσο επικριτικός, όταν προφανώς δεν έχετε καμία επαφή με το θέμα. Συμμετείχα στις φετινές εργασίες της βουλής των εφήβων και γνωρίστηκα μ' αυτά τα παιδιά. Τα σχολιάζετε και εκφέρετε άποψη για την προσωπικότητα και την νοτροπία τους μετά απο τι ; 3 τηλεοπτικά λεπτά ; Ξέρετε την υπερπροσπάθεια που κατέβαλαν για αυτά τα 3 λεπτά; Μάλλον, όχι...Μήπως τα γνωρίζετε προσωπικά και αντιληφθήκατε ότι αυτές οι κινήσεις του "μαθητή με τα γυαλιά και το καρό πουκάμισο" , που ούτε το όνομά του δεν αξιωθήκατε να αναφέρετε, είναι υποκριτικές και μεθοδευμένες με σκοπό την "υστεροφημία" ; Ή μήπως γνωρίζατε τον "μαθητή με την γραβάτα και το πουκάμισο" του οποίου η ερώτηση αφορούσε τα ψυχομετρικά τεστ στις παιδαγωγικές σχολές; Είμαι βέβαιη πως όχι... Να σας ενημερώσω,λοιπόν, οτι η ερώτησή του ήταν απροσδόκητα καίρια, καθώς ουκ ολίγα σχολεία έχουν καθηγητές που κατέχουν άριστα το αντικείμενό τους, αλλά δεν έχουν καμία επαφή με τον ψυχισμό των εφήβων και το πώς πρέπει να τον αντιμετωπίζουν ή παρουσιάζουν οι ίδιοι ψυχολογικά προβλήματα και δεν θα έπρεπε να τοποθετούνται σε σχολεία...Ναι, σαφώς απασχολεί εμένα και τον κάθε έφηβο το ποιόν θα έχουμε απέναντι στις 35 ώρες που είμαστε στο σχολείο ! Μας κατηγορείτε εμμέσως πλην σαφώς ότι ψωνιζόμαστε και ότι θεωρούμε μαγκιά μια φωτογραφία με την ΠτΒ, αλλά είναι εμφανές ότι συγχέεται γεγονότα. Από επιλογή μας και με μια μικρή εύνοια της τύχης βρεθήκαμε εκεί σε μια προσομοίωση του κοινοβουλίου, γνωρίζουμε το τι αυτό συνεπάγεται, δεν τρέφουμε αυταπάτες και ούτε θεωρούμε τους ευατούς μας "επαναστάτες" ή πολιτικό μέλλον της χώρας ! Πήγαμε με σκοπό να γνωρίσουμε παιδιά από όλη την Ελλάδα και να πάρουμε μια ιδέα από την λειτουργία του Κοινοβουλίου ! Ήταν μια μοναδική, υπέροχη εμπειρία κυρίως λόγω των ανθρώπων που δούλεψαν πάνω σ' αυτό ! Τίποτα λιγότερο, τίποτα παραπάνω...Οπότε θα σας παρκαλέσω την επόμενη φορά που θα αρθρογραφήσετε να έχετε στο πίσω μέρος του μυαλόυ σας ότι δεν είναι όλα όπως λένε ή φαίνονται και καλό θα ήταν να μην κρίνετε τόσο εύκολα από την στιγμή που ο ίδιος παραδέχεστε ότι παρακολουθήσατε μόλις λίγα αποσπάσματα από την βουλή των εφήβων !
Βρισκω το αρθρο λιγο υπερβολικο! Δεν παρακολουθησα τις συγκεκριμενες ομιλιες, αλλα δεν καταλαβαινω γιατι ειναι τοσο ανουσιο να θιχτει το θεμα των ψυχολογικων τεστ για εκπαιδευτικους..αντιλαμβανομαι οτι το τελευταιο διαστημα ολο το βαρος εχει πεσει στην οικονομια (εφοσον ειναι και η βαση αναπτυξης για οποιοδηποτε αλλο τομεα), αλλα μονο ελπιδοφορο βρισκω το γεγονος πως οι μαθητες δειχνουν ενδιαφερον για τετοια ζητηματα. Μηπως δεν ειναι σημαντικος ο ρολος του εκπαιδευτικου και δεν επηρεαζει τους μαθητες του? Φυσικα και τους επηρεαζει. Οσο για την Κωνσταντοπουλου και της φωτογραφιες θεωρω πως ηταν απλα ενα αστειο για να κανει τα παιδια να αισθανθουν πιο ανετα.Δεν βρισκω κατι μεμπτο.
Εμείς είχαμε καθηγήτρια στο λύκειο που έμπαινε κι έβγαινε στη ψυχιατρική κλινική. Ανάμεσα στο ένα "έβγαινε" και στο επόμενο "έμπαινε" ερχόταν κανονικά στο σχολείο να μας διδάξει!!! Μάλλον ο γράφων ήταν τυχερός στα μαθητικά του χρόνια...
Είστε άδικος με τα παιδιά. Όντως το θέαμα ξενίζει και απογοητεύει γιατί ως μεγαλύτεροι περιμένουμε απ΄τους νεότερους να μάς ξελασπώσουν, κατά κάποιον τρόπο. Όμως, είναι φυσιολογικό, να πιθηκίζεις σ΄αυτήν την ηλικία. Αυτά βλέπεις, αυτά κάνεις.
Προχθές το βράδυ παρακολουθούσα τις ομιλίες. Απογοητεύτηκα. Παιδιά υπερβολικά στημένα, pollitically correct, με τον συνηθισμένο πλέον για την Βουλή ξύλινο λόγο που τους έκανε να αισθάνονται σπουδαίοι καξ σοφοί. Καληνύχτα Κεμάλ!
Ποιος σπουδαιος και ποιος σοφος???Νομιζεις εγω που ημουν φετινη εφηβη βουλευτης εγινα σπουδαια?Ή τα υπολοιπα παιδια??ΟΧΙ!!!Αποκτησαμε εμπειριες και χαρηκαμε την 4ημερη εκρδομης μας γιατι δυστυχως η Ελλαδα για την Παιδεια δεν νοιαζεται , στην κωλοεποχη που ζουμε?Καταλαβαινεις?
Έγραψε ότι παίζετε τους σπουδαίους , όχι ότι είστε σπουδαίοι. Κατά τ'άλλα , να σημειώσω μόνον , ότι κάποιοι από τις προηγούμενες γενιές σε τρισχειρότερες αλλοτινές κωλοεποχές, ενδεχομένως πρόγονοί σου, χωρίς καμία σύγχρονη τεχνολογική, φροντιστηριακή ,ή άλλου είδους ευκολία παρά με πολλές στερήσεις και γενικά χωρίς φράγκο, κατόρθωσαν να γίνουν επιστήμονες . Με αυτενέργεια και χωρίς κράτος τα καταφέρνεις . Χωρίς αυτενέργεια έστω και με κράτος δεν τα καταφέρνεις.