Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι

Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
1

Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Tondo Raczynski, 1477. Staatliche Museen zu Berlin, Gemäldegalerie / Jörg P. Anders

H Αφροδίτη, το περίφημο έργο του Σάντρο Μποτιτσέλι, είναι αναμφισβήτητα ένα κομμάτι της οπτικής συλλογικής μνήμης. Είναι ένα από τα έργα του που έχουν αναπαραχθεί μέσα στους αιώνες χιλιάδες φορές και έχουν ερμηνευθεί άλλες τόσες.

Ο Φλωρεντινός ζωγράφος θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους της Ιταλικής Αναγέννησης.  Τα μοτίβα του έχουν δανειστεί ευρέως, έχουν βγει στον κόσμο και έχουν εμπνεύσει εκατοντάδες παραλλαγές τους. Το όνομά του είναι σαν μόδα και μπορεί κάποιος να τον ξέρει χωρίς καν να γνωρίζει τα έργα του, χωρίς να έχει αναφορά στην μεγάλη του τέχνη. Η αξιοσημείωτη σήμερα φήμη του δεν ήταν σε καμία περίπτωση δεδομένη. Ο Μποτιτσέλι ξεχάστηκε γρήγορα μετά τον θάνατό του και ανακαλύφθηκε ξανά τον 19ο αιώνα. Οι Άγγλοι Προραφαηλίτες θαύμαζαν το έργο του και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αναγέννησή του. Άλλωστε τα έργα του Μποτιτσέλι όχι μόνο αιχμαλωτίζουν τη φαντασία, αλλά μαγεύουν το κοινό.

Μέχρι σήμερα εξαιτίας των έργων του αναρωτιόμαστε για πολλά πράγματα γύρω από την τέχνη. Πώς αποκτά ένας ζωγράφος διεθνή φήμη; Γιατί τα έργα του θεωρούνται διαχρονικά; Γιατί η ποπ κουλτούρα αναφέρεται σε αυτά; Τι είναι αυτό που κάνει την Αφροδίτη τόσο Ευρωπαία ώστε να εικονίζεται στο κέρμα των 10 λεπτών του ευρώ; Η απάντηση για τον Μποτιτσέλι είναι ότι πρόκειται για έναν μεγάλο δάσκαλο που ενέπνευσε και εξακολουθεί να εμπνέει καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης.

Η έκθεση ανιχνεύει την συναρπαστική ιστορία του έργου του Μποτιτσέλι μέχρι σήμερα, με μια επιλογή από πενήντα πρωτότυπα έργα του και ένα ευρύ φάσμα έργων που εκτείνονται από τη ζωγραφική, το σχέδιο, τη γλυπτική, τη φωτογραφία, το βίντεο, τη μόδα και το design. Μεταξύ των 150 έργων που εκτίθενται υπάρχουν πολλά αριστουργήματα από καλλιτέχνες όπως ο Εντγκάρ Ντεγκά, Έντουαρντ Μπερν-Τζόουνς, Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι, Ρενέ Μαγκρίτ, Άντι Γουόρχολ, Σίντι Σέρμαν και Μπιλ Βαϊόλα, που προέρχονται από κορυφαίες συλλογές παγκοσμίως.

Η έκθεση στη Gemäldegalerie του Βερολίνου θα διαρκέσει μέχρι τις 24.01.2016 

 

Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Edward Burne-Jones: Die Mühle, 1870-1882 © Victoria and Albert Museum, London
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Venus, 1490Staatliche Museen zu Berlin / Jörg P. Anders
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Bardi-Altar, 1484/85Staatliche Museen zu Berlin, Gemäldegalerie / Jörg P. Anders
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Giuliano de' Medici, 1478Staatliche Museen zu Berlin, Gemäldegalerie / Jörg P. Anders
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Portrait einer Dame (Smeralda Bandinelli), 1470-75Victoria and Albert Museum, London
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Mystische Geburt, 1500. © The National Gallery, London
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Porträt eines jungen Mannes, um 1480–1485. Andrew W. Mellon Collection, National Gallery of Art, Washington D.C. ©Courtesy National Gallery of Art, Washington
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Dante Gabriel Rossetti: Der Tagtraum, 1880. Victoria and Albert Museum, London
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Antonio Donghi: Donna al caffè (Frau im Café), 1931. © 2015 Archivio Fotografico - Fondazione. Musei Civici di Venezia"
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Tomoko Nagao: Botticelli - The Birth of Venus with Baci, Esselunga, Barilla, PSP and EasyJet, 2012 Tomoko Nagao
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
David LaChapelle: Rebirth of Venus, 2009. Courtesy David LaChapelle Studio
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
William Bouguereau: Geburt der Venus, 1879. Öl auf Leinwand. Musée d'Orsay, Paris. Foto: © RMN-Grand Palais (Musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Elsa Schiaparelli: Abendkleid, 1938. © Philadelphia Museum of Art
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
OZ RACING S.P.A: Botticelli III (Felge), 2010. © Staatliche Museen zu Berlin / Achim Kleuker
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Bill Viola: The Path, 2002
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Sandro Botticelli: Der Hl. Sebastian, 1474. © Staatliche Museen zu Berlin, Gemäldegalerie / JörgP. Anders
Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Edgar Degas: Venus (nach Botticelli), 1858/59Peter Schälchli, Zürich


Ανακαλύπτοντας ξανά τη μαγεία του Μποτιτσέλλι Facebook Twitter
Andy Warhol (American, 1928-1987): Details ofRenaissance Paintings (Sandro Botticelli, Birth of Venus, 1482), 1984. The Andy Warhol Museum, Pittsburgh; Founding Collection,Contribution The Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, Inc. © 2015 The Andy WarholFoundation for the Visual Arts, Inc. / Artists Rights Society (ARS), New York 1998.

Αρχείο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια