Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι

Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
1

Ο Philippe Halsman γεννήθηκε τον Μάϊο του 1906 στη Ρίγα της Λετονίας. Η πρώτη του επαφή με τη φωτογραφία θα γίνει στα 13 του όταν ανακαλύπτει την παλιά φωτογραφική του πατέρα του, εμφανίζει τις γυάλινες πλάκες στο νεροχύτη και εντυπωσιάζεται. Μεγαλώνοντας μετακομίζει στη Δρέσδη και σπουδάζει Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.


Το 1928 του συμβαίνει κάτι πολύ περίεργο. Σε πεζοπορία με τον πατέρα του στις Αυστριακές Άλπεις ο δεύτερος πέφτει από ύψωμα και σκοτώνεται. Χωρίς μάρτυρες να τον υποστηρίξουν, ο Halsman καταδικάζεται για φόνο. Μετά απο έντονες προσπάθειες της αδερφής του να αποδείξει την αθωότητα του και την στήριξη Ευρωπαίων διανοούμενων όπως ο Φρόυντ, ο Αϊνστάιν και ο Τόμας Μάνν τελικά του δίνεται χάρη με την προϋπόθεση να εγκαταλείψει την Αυστρία.


Επιλέγει να φύγει για το Παρίσι. Είναι η εποχή του μεσοπολέμου και το Παρίσι είναι ο τόπος συνάντησης διανοουμένων, καλλιτεχνών και κοσμικών. Το 1934 ανοίγει στο Μονπαρνάς το στούντιο του και έτσι ξεκίνα η φωτογραφική του καριέρα. Δουλεύει κυρίως πορτρέτα χρησιμοποιώντας μια διοπτική ρεφλέξ μηχανή κατασκευασμένη από τον ίδιο. Φωτογραφίζει μεταξύ άλλων και πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες και συγγραφείς όπως ο Αντρέ Ζιντ, ο Μαρκ Σαγκάλ, ο Λε Κορμπιζιέ, ο Αντρέ Μαλρώ και χαρακτηρίζεται ως ένας από τους καλύτερους φωτογράφους πορτρέτων στη Γαλλία. Συνεργάζεται επίσης με τα περιοδικά Vogue και Vu αλλά και με άλλα περιοδικά μόδας. Σημαντικές επίσης και οι συνεργασίες του σε εκθέσεις μαζί με τους Μαν Ρέι, Αντρέ Κερτέζ, Μπρασάι.


Με την εισβολή του Χίτλερ το 1940 εγκαταλείπει τη Γαλλία για την Αμερική. Στην έκδοση της βίζας τον βοηθάει ο οικογενειακός του φίλος Άλμπερτ Αϊνστάιν. Φτάνει στη Νέα Υόρκη με μόνη αποσκευή την φωτογραφική του μηχανή. Πιάνει αμέσως δουλειά, αναλαμβάνει διαφημιστικές καμπάνιες και τον επόμενο χρόνο ξεκινά η τριαντάχρονη συνεργασία του με το περιοδικό LIFE και το ρεκόρ των 101 εξωφύλλων. Η καριέρα του απογειώνεται. Συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα περιοδικά και φωτογραφίζει της διασημότητες της εποχής, Μέριλιν Μονρόε, Ρίτα Χέιγουορθ, Ντιούκ Έλινγκτον, ο Δούκας και η Δούκισσα του Windsor, Ρίτσαρντ Νίξον, Άλμπερτ Αϊνστάιν, Άλφρεντ Χίτσκοκ,Τζούντι Γκάρλαντ, Ουίνστον Τσώρτσιλ, Τζόν Κένεντι, Πάμπλο Πικάσο μερικά από τα πορτρέτα του. Την περίοδο αυτή ξεκινά ακόμα μία μακρόχρονη συνεργασία, αυτή με τον Σαλβαντόρ Νταλί, αποτέλεσμα αυτής οι εμβληματικές εικόνες του Νταλί με το μουστάκι, το πορτρέτο με τα γυμνά σώματα κ.α.


Το 1951, σε ανάθεση του NBC, του έρχεται η ιδέα για τα jumps. Αναπτύσσει μια φιλοσοφία περί αυτού, το jumpology, όπου παρατηρεί ότι κάθε άνθρωπος φοράει μια μάσκα κάτω από την οποία κρύβεται ο πραγματικός του εαυτός. Όταν ζητάς από κάποιον να πηδήξει, η προσοχή του επικεντρώνεται στο άλμα και όχι στην φωτογραφία. Η μάσκα πέφτει και εμφανίζεται το πραγματικό του πρόσωπο.


Τα επόμενα χρόνια θα εκδώσει το βιβλίο του "Halsman on the Creation of Photographic Ideas" όπου δίνει έξι κανόνες και συμβουλές προς φωτογράφους και στα 65 του θα διδάξει για πέντε χρόνια φωτογραφία σε σεμινάριο με τίτλο "Psychological Portraiture". Τον Ιούνιο του 1979 πεθαίνει στην Νέα Υόρκη σε ηλικία 73 ετών.


Η αυτοβιογραφία του εδώ

Η μεγάλη αναδρομική έκθεση "Astonish Me!" στο Jeu De Paume στο Παρίσι για τον Philippe Halsman, θα διαρκέσει από τις 20 Οκτωβρίου μέχρι τις 24 Ιανουαρίου 2016 και θα περιλαμβάνει 300 πρωτότυπα τυπώματα, κοντάκτ, πρωτότυπα φωτομοντάζ και μακέτες.

 

Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Self-portrait, 1950Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos

Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Génica Athanasiou, 1934Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Experimental portrait of a woman,1931-1940Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
André Malraux, 1934Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
The Frenchman, 1948Archives Philippe Halsman © 2015 Philippe HalsmanArchive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Louis Armstrong, 1966Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Muhammad Ali (πραγματικό όνομα Cassius Clay), 1963Archives Philippe Halsman © 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Andy Warhol, 1968Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Marilyn Monroe, 1952Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
The Versatile Jean Cocteau, 1949Archives Philippe Halsman © 2015 Philippe Halsman Archive /Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
The Duke and Duchess ofWindsor, 1956Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Πορτρέτο του Alfred Hitchcock για την προώθηση της ταινίας The Birds, 1962Musée de l’Elysée © 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Dean Martin και Jerry Lewis, 1951Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Marilyn Monroe και PhilippeHalsman, 1959Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Aquacade, 1953Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Marilyn Monroe, 1959Musée de l'Élysée © 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum Photos
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Dalí Atomicus, 1948© 2015 Philippe Halsman Archive / Magnum PhotosExclusive rights for images of Salvador Dalí : Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres, 2015
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Salvador Dalí στο The Morning Show του CBS-TV, 1956Archives Philippe Halsman© 2015 Philippe Halsman Archive. Magnum PhotosExclusive rights for images of Salvador Dalí :Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres, 2015
Μια γεύση από την έκθεση Philippe Halsman στο Παρίσι Facebook Twitter
Dalí’s Mustache,1953-1954Archives Philippe Halsman © 2015 Philippe Halsman Archive/ Magnum PhotosExclusive rights for images of Salvador Dalí : Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres, 2015
Αρχείο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια