Στην Ελλάδα εκπαιδεύεσαι μόνο και μόνο για να περνάς τις εξετάσεις, όχι για να μάθεις

Στην Ελλάδα εκπαιδεύεσαι μόνο και μόνο για να περνάς τις εξετάσεις, όχι για να μάθεις Facebook Twitter
Οι εξεταζόμενοι μαθητές θα μπουν στο πανεπιστήμιο και πρακτικά δεν θα έχουν εξεταστεί ούτε στο νόμο του Ωμ! Μιλάμε για γελοιότητες.
18

Είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει με τα εξεταστικά συστήματα στην Ελλάδα. Όλων των ειδών. Είτε εξετάζεσαι για να πάρεις δίπλωμα οδήγησης, είτε για να πάρεις το Lower, είτε για να μπεις στο Πανεπιστήμιο κ.λπ.

Όλα έχουν μια βασική αρχή. Όχι το πώς να μάθεις, αλλά να μάθεις μόνον εκείνα τα «μισά» που θα σου χρειαστούν για να περάσεις τις εξετάσεις. Η μάθηση δεν είναι το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι ο προσανατολισμός προς μια κατεύθυνση. Να εξασκηθείς στα τερτίπια των συστημάτων, ώστε να τη βγάλεις καθαρή. Ειδικά με τη δοκιμασία των «πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων», που βασανίζει τους μαθητές της Τρίτης Λυκείου και τις οικογένειές τους, το πράγμα έχει ξεφύγει εντελώς, τείνοντας ν’ αποκτήσει χαρακτηριστικά αληθινής ανοησίας… Τουλάχιστον…

Πάνε πολλά χρόνια από τότε που έδωσα εξετάσεις για να πάρω δίπλωμα οδήγησης. Τα θυμάμαι τώρα και γελάω με τα… άγχη του καιρού εκείνου. Η φωνή του δασκάλου ηχεί ακόμη στ’ αυτιά μου… Πρόσεξε στο παρακάρισμα να μην «καβαλήσει» η ρόδα το πεζοδρόμιο, γιατί «κόπηκες»!

Κι εδώ διδάσκεσαι... συστήματα πλοήγησης, για να ανταπεξέλθεις στις εξετάσεις μιας ξένης γλώσσας. Όλα είναι «κουτάκια». Και φυσικά ξένη γλώσσα δεν μαθαίνεις. Το φαινόμενο είχε (και έχει) και αστείες πλευρές.

Στις συγκεκριμένες εξετάσεις μπορεί να παίρνεις δίπλωμα… ζογκλέρ ας πούμε, αλλά στην πράξη δεν ξέρεις να οδηγείς. Εξετάζεσαι για να… μη σου σβήσει η μηχανή πάνω από μια φορά, να μην καβαλήσεις πεζοδρόμιο, να μην απέχεις από το κράσπεδο περισσότερο από 35 εκατοστά (βγάζεις πασέτο και μετράς…), να μπεις και να βγεις από το χώρο στάθμευσης με τέσσερις το πολύ κινήσεις (γιατί αν βγεις με πέντε κάτι τρέχει στα γύφτικα), και άλλα τέτοια ουτιδανά, τα οποία έχουν από ελάχιστη έως ανύπαρκτη σχέση με αυτό που λέμε «οδήγηση». Φυσικά, το δίπλωμα το παίρνεις, αλλά μαθαίνεις να οδηγάς μετά απ’ αυτό… πολλές φορές και με εγκληματικά επακόλουθα.

 

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τις εξετάσεις για τα Lower, Proficiency και τ’ ανάλογα. Κι εδώ διδάσκεσαι… συστήματα πλοήγησης, για να ανταπεξέλθεις στις εξετάσεις μιας ξένης γλώσσας. Όλα είναι «κουτάκια». Και φυσικά ξένη γλώσσα δεν μαθαίνεις. Το φαινόμενο είχε (και έχει) και αστείες πλευρές.

Αν και ξέραμε, λοιπόν, εκείνα τ’ αγγλικά που έπρεπε να ξέρουμε, εκείνα που διδαχτήκαμε τέλος πάντων, τα τού Κέμπριτζ ή του Μίσιγκαν, μας ρίχνανε στ’ αυτιά οι φίλοι μας το καλοκαίρι στο νησί, που μάθαιναν τα… σωστά αγγλικά στις παραλίες και τις ντίσκο. Καθότι το ζήτημα δεν ήταν να μιλάς σαν… ακαδημαϊκός ψευτολόρδος, αλλά απλώς να μιλάς…

Έχουμε μετά τις Πανελλήνιες – τις εξετάσεις των… πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ Τάξης του Λυκείου, όπως τις λέμε σήμερα, που διεξάγονται αυτές τις μέρες. Το Υπουργείο… Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει μέσω ΦΕΚ την ύλη των εξετάσεων. Εδώ πέφτει πολύ γέλιο. Ή και κλάμα – αναλόγως πώς θα το δει κανείς…

Ανατρέχω στο ΦΕΚ της 19ης Ιουνίου 2015, που αφορά στη σχολική χρονιά 2015-2016 (την τρέχουσα δηλαδή) και ρίχνω μια ματιά στην ύλη της Φυσικής και των Μαθηματικών τής Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών. Την ύλη των αυριανών φυσικών και μαθηματικών μας ας πούμε. Εδώ θα μπούμε σε λίγο πιο ειδικά θέματα…

 

Η ύλη της Φυσικής αφορά στις ταλαντώσεις, στα κύματα, στη δυναμική των ρευστών, στη μηχανική του στερεού σώματος και στην κρούση. Αυτά τα ολίγα. Από την εξεταστέα ύλη της Φυσικής της Γ Λυκείου απουσιάζουν: ο ηλεκτρισμός, η θερμότητα και η θερμοδυναμική, η οπτική, η ατομική / πυρηνική φυσική και άλλα πολλά! Και αν η θερμοδυναμική είναι από τα «δύσκολα» κεφάλαια, από τα οποία πρέπει να… προφυλαχτούν οι μαθητές μας, τότε τι να πει κανείς για τον ηλεκτρισμό, που είναι ένα διαχρονικά ακρογωνιαίο κεφάλαιο για την κατανόηση των πιο εφαρμοστικών φυσικών νόμων;

Οι εξεταζόμενοι μαθητές θα μπουν στο πανεπιστήμιο και πρακτικά δεν θα έχουν εξεταστεί ούτε στο νόμο του Ωμ! Μιλάμε για γελοιότητες.

Τα ίδια φαιδρά παρατηρούνται και στην ύλη των Μαθηματικών. Πασαλείβεται η ακρογωνιαία σημασία του «ορίου», ενώ απουσιάζουν παντελώς οι σημαντικότατες «ακολουθίες»! Να μη μιλήσω για μιγαδικούς αριθμούς, θεωρία αριθμών, αλγεβρικές δομές και τα ρέστα (που κάποτε, όλα αυτά, υπήρχαν στις σχετικές εξετάσεις). Η θεωρία των Μαθηματικών, που είναι το άλφα και το ωμέγα της μαθηματικής επιστήμης (για να καταλάβεις λίγο πώς λειτουργεί το πράγμα δηλαδή) είναι εξοβελισμένη από την ύλη του Λυκείου, προς χάριν των… τυφλοσούρτηδων. Τα παιδιά μαθαίνουν να παπαγαλίζουν ακόμη και στα Μαθηματικά! Συζητούμε, πια, για την απόλυτη κατάντια.

Είσαι 17-18 χρονών, πετάς ένα κάρο ώρες από τη ζωή σου σε σχολεία και φροντιστήρια, η οικογένειά σου τροφοδοτεί με ζεστό χρήμα την παραπαιδεία σε τόσο δύσκολες εποχές προκειμένου να μπεις σε μια «καλή» σχολή, ένα ολόκληρο σύστημα αυταπάτης, που ξέρει μόνο να σε χαϊδεύει, να σε αλλοιώνει και να σε τιμωρεί την πιο κρίσιμη στιγμή, έχει στηθεί πάνω στην πλάτη σου από τότε που πρωτοπάτησες στο σχολείο, κι εσύ, αυτή την ώρα που παίζονται, υποτίθεται, τα πάντα για τη μελλοντική ζωή σου, τους κάνεις το χατίρι… αρρωσταίνεις, παθαίνεις κρίσεις άγχους, παίρνεις χάπια και άλλα τινά βοηθήματα για να μπορέσεις να ανταποκριθείς σ’ ένα σχέδιο (από το οποίο «τρώνε» πολλοί), που εξ αρχής είναι φτιαγμένο για να σε υποτιμά και να σε φτύνει.

Μπορείς να κάνεις κάτι για να το αλλάξεις; Αν μπορείς κάνε το…

«(…)Υπάρχουν πολλά σχολεία που πιστεύουν ότι οι εξετάσεις είναι ένα μέσο για να υπολογίζονται οι γνώσεις σας και το επίπεδό σας. Αυτό είναι λάθος! Ποτέ ένας διαγωνισμός δεν μπορεί να καθορίσει τι ξέρετε.

 

Στους διαγωνισμούς παρουσιάζετε μια πλαστή εικόνα του τι είσαστε σε θέση να κάνετε. Κι αυτό γιατί δεν εργαζόσαστε μέσα στις ίδιες συνθήκες, που εργαζόσαστε κανονικά. Οι εξετάσεις δείχνουν μόνο και μόνο αυτά που έχετε μάθει απ’ έξω κι αυτά που σας έχουν βάλει στο κεφάλι σας. Σπάνια, όμως, δείχνουν αν μπορείτε να σκεφτείτε και να βρείτε μόνοι σας τη λύση ενός προβλήματος.(…)

 

Στα σχολεία όπου υπάρχουν αδιάκοπα διαγωνισμοί η ποιότητα της εκπαίδευσης και της μάθησης μειώνεται σημαντικά. Οι καθηγητές στην ουσία δεν διδάσκουν μια ύλη, αλλά το πώς να περνάει κανείς στους διαγωνισμούς.(…)

 

Οι εξετάσεις θα μπορούσε να γίνονται με διαφορετικό τρόπο. Θα μπορούσε οι μαθητές να φέρνουν μαζί τους βιβλία και σημειώσεις. Το διαγώνισμα θα μπορούσε κάλλιστα να γίνεται σε μια βιβλιοθήκη, όπου θα μπορείτε να συμβουλευτείτε όποιο βιβλίο σας χρειάζεται. Στις προφορικές εξετάσεις θα μπορούσε ο καθηγητής να σας δώσει όλο το χρόνο για να ετοιμάσετε την απάντησή σας.(…)

 

Αν πιστεύετε ότι το σύστημα των διαγωνισμών είναι κακό, πρέπει να αγωνιστείτε για την κατάργησή του. Αν τα διαβήματα που θα κάνετε δε φέρουν κανένα αποτέλεσμα, μπορείτε να καταφύγετε στην απεργία των διαγωνισμών ή στις λευκές κόλλες. Προσέξτε όμως! Αυτό δε μπορεί να γίνει μόνο από μερικούς μαθητές. Πρέπει να είναι αποφασισμένοι οι μαθητές μιας τάξης ή ενός σχολείου ή ακόμα κι οι μαθητές των σχολείων μιας ολόκληρης πόλης».

Από το θρυλικό «Κόκκινο Βιβλιαράκι των Μαθητών» [Βέργος, Αθήνα 1/1975] των Bo Dan Andersen, Søren Hansen και JesperJensen

18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Γι' αυτό καιρό τώρα προτείνω κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων Μαΐου-Ιουνίου. Ο βαθμός β' τετραμήνου δεν δείχνει την αξία του μαθητή εκείνη τη στιγμή; Μαθήματα μέχρι τέλος Μαΐου και τέλος. Μετά βαθμολογίες και άλλα γραφειοκρατικά. Επίσης, προαγωγή ανεξαρτήτως βαθμού, ο οποίος όμως θα αποτυπώνει από 1-20 την πραγματική αξία του μαθητή, όχι για να περάσει την τάξη αλλά για να του δείξει (και στον κηδεμόνα) το επίπεδο που έχει εκείνη τη στιγμή. Ο μαθητής θα μάθει επειδή θα το θέλει και όχι επειδή θα τον εξετάσουμε για να περάσει. Απόρριψη μόνο από απουσίες με αρκετά μειωμένο όριο από το σημερινό. Και άλλα εύκολα, αλλά ένα πλαίσιο σχολίου δε φτάνει...Εκπ/κός Β'θμιας
Το αποτέλεσμα επίσης αυτού του αποτυχημένου εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα,είναι και η νοοτροπία που έχει περαστεί στους γονείς και συνεπώς και στους μαθητές, ότι ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να δώσουν πανελλαδικές και να περάσουν σε όποιο να' ναι πανεπιστήμιο! Δεν είναι όλοι οι μαθητές για σπουδές και πανεπιστήμια και δεν είναι και ντροπή! Αλίμονο.
Το θέμα της παπαγαλίας, των άσκοπων και πολυδάπανων φροντιστηρίων που σπαταλάει ο μαθητής την ζωή του και οι γονείς μια περιουσία είναι γνωστά.Η κατάταξη σε διαφορετικές κατευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι αντιπαραγωγική σε μια χώρα που χρειάζεται να εξελιχθεί όσο πιο γρήγορα μπορεί. Η ειδίκευση πρέπει να γίνεται αργότερα στο πανεπιστήμιο όταν ο σπουδαστής θα είναι πιο ώριμος και θα γνωρίζει καλύτερα να διαλέξει τι πραγματικά θέλει να κάνει στην ζωή του. Χρειάζεται ένας βασικός κύκλος σπουδών με ορισμένα προαιρετικά μαθήματα που θα διαλέξει ο μαθητής με την βοήθεια του σχολικού συμβούλου. Εξετάσεις με ανοικτά βιβλία γιατί τα σκονάκια και οι κουτοπονηριές τότε είναι άχρηστα. Οι Έλληνες και οι Κινέζοι φοιτητές στο εξωτερικό είναι πρώτοι για τα λυσάρια, τα σκονάκια, την αντιγραφή. Έτσι έμαθαν.Δεν υπάρχει μεταπτυχιακό πανεπιστημιακό βιβλίο του Δυτικού κόσμου που δεν έχει Κινέζικο λυσάρι για όλες τις ασκήσεις του. Στις ΗΠΑ οι εξετάσεις για την επαγγελματική άδεια όλων των μηχανολόγων είναι οι ίδιες. Δύο μέρες οκτάωρων εξοντωτικών εξετάσεων που ο απόφοιτος εξετάζεται σε όλα τα βασικά θέματα που πρέπει να γνωρίζει και να καταλαβαίνει ένας αδειούχος από την πολιτεία μηχανολόγος. Με ανοικτά βιβλία και υπολογιστές όπως θα είχε κάποιος στον τόπο εργασίας του. Από Θερμοδυναμική και Ηλεκτρονικά κυκλώματα μέχρι Οικονομία. Είναι τόσες πολλές και διαφορετικές οι ασκήσεις που αν δεν έχει ο μηχανολόγος οργάνωση, μελέτη, εμπειρία, επιμονή και αντοχή δεν προλαβαίνει να κοιτάξει εξισώσεις και λυσάρια. Είναι επιστήμονας μηχανολόγος, δουλεύοντας με ταχύτητα, ακρίβεια σε διαφορετικές ειδικότητες κάτω από τα όρια του χρόνου και όχι της αντιγραφής.Ανοικτά πανεπιστήμια, ΤΕΙ και εξετάσεις με ανοικτά βιβλία λοιπόν. Τα άλλα είναι κατάλοιπα μιας αποτυχημένης εκπαίδευσης βασισμένης στην παπαγαλία και το οικονομικό συμφέρον των φροντιστηρίων.Επίσης η ξένη γλώσσα δεν μαθαίνεται από τα βιβλία και μόνο. Πρέπει να ομιλείται σε διάλογο και να γράφεται.
Συμπληρωματικα, 18 πληροφοριες για την ελληνικη εκπαιδευση τα τελευταια 13 χρονια με πηγη και ημερομηνια δημοσιευσης η καθεμια.1 ) Βαρομετρο στην επιλογη σπουδων των μα8ητων η κοινωνικη και οικονομικη κατασταση της οικογενειας.4 στους 10 νεους προσανατολιζονται τελικα σε αλλο επαγγελμα απ αυτο που ονειρευονται να ακολουθησουν. Σε ερευνα που πραγματοποιηθηκε σε 1163 μαθητες της Β' και Γ' Ενιαιου Λυκειου - δηλαδη μα8ητες που βρισκονται στην κρισιμη ηλικια για την επιλογη των κα8οριστικων για το μελλον τους σπουδων - το 37,6% απαντησε οτι το επαγγελμα που θα ηθελαν να κανουν δεν εχει σχεση με το αντικειμενο που θα σπουδασουν.Πηγη : Καθημερινη - 14 Αυγουστου 2003.2 ) Προτελευταιοι στη μαθηση, 30% χωρις Γυμνασιο.Τρεις στους δεκα Ελληνες παραγωγικης ηλικιας ( 20-64 ετων ) και περιπου το 12% των νεων ηλικιας 20-24  δεν εχουν τελειωσει το γυμνασιο, ενω λιγοτεροι απο τους μισους ( 44%) εχουν απολυτηριο Λυκειου 'η ΤΕΕ. Τα αποκαρδιωτικα αυτα στοιχεια του Οργανισμου Οικονομικης Συνεργασιας και αναπτυξης κατατασσουν τη χωρα μας σε μια απο τις τελευταιες 8εσεις μεταξυ των κρατων-μελων, για την ακριβεια 23η σε συνολο 28. Ειναι δε ενδεικτικο οτι στο συνολο του ΟΟΣΑ, ο μεσος ορος των ατομων 25-64 ετων που εχουν ολοκληρωσει το Λυκειο αγγιζει το 61%. Για την καταπολεμηση του αναλφαβητισμου, ο υπουργος Παιδειας κ. Π. Ευθυμιου ανακοινωσε χθες τη δημιουργια δεκα Κεντρων Εκπαιδευσης Ενηλικων και τη λειτουργια 15 νεων Σχολειων Δευτερης Ευκαιριας.Πηγη : Καθημερινη - 10 Σεπτεμβριου 2003.3 ) Δωρεαν εκπαιδευση μονον κατ' ονομα. Φροντιστηρια, ιδιαιτερα, ιδιωτικα εχουν αντικαταστησει τα σχολεια και οι Ελληνες γονεις πληρωνουν 1,5 δις ευρο το χρονο !  Το 2003 για φροντιστηρια, ιδιαιτερα μαθηματα, Αγγλικα, Γαλλικα, χορο, α8ληση, μουσικη, οι Ελληνες γονεις ξοδεψαν συνολικα περι τα 1.185,47 εκατ ευρω, το υψηλοτερο ποσο στην Ευρωπη. Αν σ' αυτο προσθεσουμε τις δαπανες για ιδιωτικα σχολεια, τοτε το κονδυλι ανεβαινει στα 1.498,71 εκατ. ευρω. Αυτα εδειξε αδημοσιευτη μελετη της ICAP που βασισθηκε στους Οικογενειακους Προυπολογισμους της Εθνικης Στατιστικης.Πηγη : Καθημερινη - 18 Ιανουαριου 2004.4 ) Ερευνα ΓΣΕΕ σε δειγμα 1258 γονιων με παιδια που φοιτουν σε 20 ολοημερα σχολεια σε Θεσσαλονικη και Αθηνα : Στην παραπαιδεια το 20% του εισοδηματος μιας οικογενειας. 79,7% των γονεων δαπανα εως και το 20% του οικογενειακου εισοδηματος.Το 91,4% των γονεων εχουν θετικη εως πολη θετικη γνωμη για το ολοημερο Δημοτικο Σχολειο.Σε μια δευτερη ερευνα μεταξυ 436 βα8μολογητων της Γ' Λυκειου ( 5,17% του συνολου των βα8μολογητων ), διαπιστωνεται οτι :α ) Το ισχυον εκπαιδευτικο συστημα διευρυνει τις κοινωνικες ανισοτητες.β ) Το 59,1% ισχυριζεται οτι το " ισχυον συστημα δεν μειωνει καθολου την οικονομικη επιβαρυνση των οικογενειων των υποψηφιων" ( φοιτητων ).γ) Το 61% πιστευει οτι το ισχυον συστημα " δεν περιοριζει καθολου την οικονομικη επιβαρυνση των οικογενειων των υποψηφιων".δ ) Στην πλειοψηφια τους ( οι ερωτηθεντες βαθμολογητες) διατυπωνουν τη γνωμη οτι το ισχυον συστημα αποδυναμωνει τον παιδαγωγικο ρολο του Λυκειου.Την ιδια στιγμη που η ερευνα δειχνει καθολικο ενδιαφερον των γονεων για το ολοημερο σχολειο, το Υπουργειο Παιδειας ανακοινωσε, τελικα, τη λειτουργια μολις 500 νεων φετος, εναντι στοχου 1000, με το προσχημα οτι δεν υπηρχε αντιστοιχη ζητηση ( Δες πληροφορια 19 πιο πανω ).Πηγη : Ελευθεροτυπια - 6 Οκτωβριου 2004.5 ) Το 18 με 20% Ελληνων μαθητων πασχει απο καταθλιψη. Πρωτοι στην Ευρωπη. ( Το αρ8ρο δε δινει το ονομα της ερευνας , απλως αναφερει οτι ανακοινωθηκαν με αφορμη την Παγκοσμια Ημερα Ψυχικης Υγειας που πεφτει στις 10 Οκτ. ).Πηγη : Μακεδονικο Πρακτορειο Ειδησεων - 8 Οκτωβριου 2004.6 ) Με καναπεδες και ανθη οι ταξεις του μελλοντος.Ερευνητες των Τμηματων Επιστημων Προσχολικης Αγωγης και Εκπαιδευσης ( ΤΕΠΑΕ ) του Αριστοτελειου Πανεπιστημιου Θεσσαλονικης και του Πανεπιστημιου Θεσσαλιας χαρακτηριζουν το εκπαιδευτικο μοντελο που εφαρμοζεται πανω απο ενα αιωνα στις σχολικες ταξεις ως "ξεπερασμενο". Αλλαγες που εφαρμοστηκαν πιλοτικα σε 60 σχολεια στην Ελλαδα και Κυπρο, στο πλαισιο οργανωμενων ερευνητικων προγραμματων, εδειξαν οτι " σε ολες τις ταξεις εμφανιστηκε βελτιωση της επιδοσης των παιδιων, που συνδυαστηκε με μειωση των ατομικων διαφορων". Με ζωντανα χρωματα στους τοιχους, οθονες υπολογιστων στη θεση του μαυροπινακα, ομορφα καδρα στους τοιχους και βιβλιο8ηκες αντι για παλια ραφια, καναπεδες και στρογγυλα τραπεζια με λουλουδια αντι για θρανια ειναι η σχολικη ταξη του μελλοντος.Πηγη : Ελευθεροτυπια - 17 Απριλιου 2008.7 ) " Να ανοιχτει το σχολειο στην κοινωνια μ' εναν τροπο που να γινεται πολος συσπειρωσης ειτε με βιβλιοθηκες ειτε με δραστηριοτητες ειτε με εκδρομες ειτε με σεμιναρια. " Με τα λογια αυτα που αποδιδονται σε εναν ανωνυμο Διευθυντη Γυμνασιου, κλεινει η τετρασελιδη απεικονιση ερευνητικου προγραμματος του παιδαγωγικου Ινστιτουτου του υπουργειου Παιδειας, που πραγματοποιηθηκε την ανοιξη του 2007 σε 100 σχολεια της Ελληνικης επικρατειας και παρουσιαζεται, σημερα και αυριο, σε ειδικη εκδηλωση στη Θεσσαλονικη. Ιδου μερικα ενδιαφεροντα συμπερασματα :α ) 7 στους 10 μαθητες νιωθουν κουραση στο σχολειο. 58% νιωθουν πιεση. 27% απαισιοδοξια. Μονο 27% δηλωνουν ευχαριστηση και 22% χαρα.β ) Για τον τροπο διδασκαλιας στο Λυκειο, 3% τον βρισκουν ελκυστικο, 24% αρκετα, 48% λιγο, 24% κα8ολου. Τα αντιστοιχα νουμερα για το Γυμνασιο ειναι 10%, 48%, 31%, 10%. Δημοτικο : 51%, 40%, 7%, 1%.Πηγη : Ελευθεροτυπια - 17 Απριλιου 2008.8 ) Ενας στους δεκα Ελληνες δεν εχει τελειωσει το Δημοτικο.Πηγη : Ελευθεροτυπια Σεπτεμβριου 2008.9 ) Οι οικογενειακοι προυπολογισμοι των γονεων επιβαρυνονται με 501-1000 ευρω το μηνα για φροντιστηρια, ενω σε σημαντικα ποσοστα τα ποσα φτανουν στα 1300 ευρω το μηνα. Τα στοιχεια ακουστηκαν κατα τις τριημερες εργασιες του 10ου συνεδριου της Ομοσπονδιας Γυναικων Ελλαδος ( ΟΓΕ ). Την ερευνα πραγματοποιησε ο Συλλογος Γυναικων Καρδιτσας.Πηγη : Ελευθεροτυπια - 17 Νοεμβριου 2008.10) Η ελλιπης χρηματοδοτηση αποτελει βαθια πληγη για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χωρας και την κυριωτερη αιτια απαξιωσης τους. Κραυγαλεο παραδειγα η καθυστερηση διορισμου για ανω απο ενα χρονο 40 περιπου καθηγητων, μελων ΔΕΠ που ειχαν εκλεγει σε ΑΕΙ ολης της χωρας και οφειλοταν στη στενωπο του προυπολογισμου. Η απουσια τους απο τις αιθουσες προκαλει αλυσιδωτες παρενεργειες στη λειτουργια : στα κεντρικα ΑΕΙ τα προγραμματα σπουδων μειωνουν ταχυτητες, ενω σχολες της περιφερειας τελουν υπο ομηρια καθως η διδασκαλια καποιων μαθηματων γινεται σχεδον αδυνατη. 45 εκατ. ευρω ο τακτικος προυπολογισμος του Αριστοτελειου. Το ενα τριτο απ αυτα καλυπτει αναγκες φυλαξης και καθαριοτητας. " Χρειαζομαστε τουλαχιστον τα διπλασια" σημειωνει ο αντιπρυτανης οικονομικων του Πανεπιστημιου, Ανδρεας Γιαννακουδακης. 2 εκατ. ευρω ο τακτικος προυπολογισμος Πανεπιστημιου Δυτικης Μακεδονιας. Κοζανη , Φλωρινα κρατα ο χειμωνας 7-8 μηνες με αποτελεσμα το κοστος θερμανσης να υπερβαινει 400 χιλ. ευρω αλλα τα καταφερνουνε." Χρειαζομαστε 15 καθηγητες μας δινουν τρεις, ζηταμε 100 φοιτητες μας δινουν 150, γινονται 300 με τις μετεγγραφες " λεει ο πρυτανης του ΕΜΠ, Κωστας Μουντζουρης. Πανεπιστημιο Θεσσαλιας, ζητησε 130 εκατ. το 2004. Πηρε 30 εκατ.Πανεπιστημιο Αιγαιου πηρε το 25% του κονδυλιου που ζητουσε.ΕΜΠ ζητησε 100 εκατ. ευρω. Πηρε 50 εκατ.Πανεπιστημιο Ιωαννινων, ζητησε 60 εκατ. ευρω. Πηρε 38 εκατ.Πανεπιστημιο Κρητης, ζητησε 35 εκατ. ευρω. Πηρε 21 εκατ.Χρματοδοτηση ΤΕΙ περιοριζεται στο 1/5 αυτης των ΑΕΙ.Πηγη : Ελευθεροτυπια - 2 Ιανουαριου 2009.11 ) Τετραετια 2005-2008 - Ερευνα ΓΣΕΕ για την προσβαση στην ανωτατη εκπαιδευση ανα περιοχη.Απο τις 58 διευθυνσεις δευτεροβαθμιας στις τελευταιες θεσεις δεικτη προσβασης εχουμε Ξανθη, Ροδοπη, Κερκυρα, Σαμο, Ευρυτανια, Χαλκιδικη, Κυκλαδες, Δυτικη Αττικη, Φλωρινα.Στις πρωτες εχουμε, Β' διευθυνση Αθηνας, Χιο, Καρδιτσα, Α' διευθυνση Θεσσαλονικης, Λαρισα, Αρκαδια, Σερρες, Αν.Αττικη, Τρικαλα, Ιωαννινα κ.α.Ενας στους τρεις εξω απο την τριτοβαθμια. Ανισοτητα, ταξικος χαρακτηρας κανονας στην εκπαιδευση μας.Πηγη : Ελευθεροτυπια - 7 Απριλιου 2009.12 ) Βιβλιο για την Ελληνικη εκπαιδευση " Εκπαιδευση η Αχιλλειος Πτερνα της Ελλαδος ". Εκδοθηκε Δεκεμβριο 2006. Μανολης Γ. Δρεττακης, πρωην αντιπροεδρος Βουλης, καθηγητης ΑΣΟΕΕ : Απογραφη 2001 - 11,7% του πληθυσμου ηλικιας 20-24 ετων, το 13,2% των ηλικιας 25-29 ετων και το 17% των ηλικιας 29-34 ετων, δεν εχει τελειωσει το Γυμνασιο.13) Κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο σε λίστα με τα 200 πιο εξωστρεφή ιδρύματα του κόσμουhttp://www.tanea.gr/news/world/article/5327397/kanena-ellhniko-panepisthmio-sth-lista-me-ta-200-pio-ekswstrefh-idrymata-toy-kosmoy/14 ) Τέταρτοι πιο δυστυχισμένοι μαθητές οι Ελληνεςhttp://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63951750Παραπέμπεται για κακούργημα (για κονδύλια του Πανεπιστημίου Κρήτης) ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης!15 ) ΑΠΑΤΗ από φοιτητικό φροντιστήριοhttp://www.press-gr.com/2016/01/blog-post_83.html16 ) Στο εδώλιο καθηγητής του ΑΠΘ για οικονομική απάτη με το ErasmusΠροσκόμισε πλαστά έγγραφα, εισπράττοντας χρήματα για έξοδα μετακίνησής του στο εξωτερικό27.4.2016 | 20:06http://www.lifo.gr/now/greece/9881117 ) «Γίγαντας με πήλινα πόδια» το Πανεπιστήμιο Αθηνών - Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015http://www.tanea.gr/news/greece/article/5303749/gigantas-me-phlina-podia-to-panepisthmio-athhnwn/18 ) Τριακόσιοι καθηγητές πανεπιστημίου πιάστηκαν στα δίχτυα του ΣΔΟΕ με αδήλωτα εισοδήματα 1,8 δισ. ευρώ, όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Mega. Πρόκειται για εισοδήματα τα οποία προήλθαν από συμμετοχές σε ερευνητικά προγράμματα τη διετία 2009-2010 και δεν δηλώθηκαν στην Εφορία.ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 16 Αυγούστου 2011 - ΤΑ ΝΕΑ
To oτι το ελληνικο εκπαιδευτικο συστημα χωλαινει, ειναι κατι αδιαπραγματευτο. Αλλα εχοντας εμπειρια απο 2 πανεπιστημια του εξωτερικου, εχω να πω πως στο ελληνικο πανεπιστημιο εμαθα πολυ περισσοτερα πραγματα απο τα ιδρυματα του εξωτερικου. Αναρωτιεμαι αν ο αρθογραφος εχει προσωπικη εμπειρια απο ξενα πανεπιστημια......
Αδιαμφισβητητα ο κ. Τρουσας εχει δικιο στα κλασσικα σημεια που ξερουμε και βλεπουμε ολοι. Αλλα και αδικο...Στα μεν αγγλικα ,που για να μαθεις πρεπει να διδαχτεις σωστα αγγλικα.Δεν ειναι ο σκοπος σου να μιλας την αργκώ που μιλουν οι νεοι (αυτο συνεχεια αλλαζει) αλλα να μιλας σωστα δομημενα αγγλικα και απο εκει και περα προσαρμοζεσαι στις αναγκες του ιντερνετ και της καθημερινοτητας.Δεν ειναι ο σκοπος σου να φλερταρεις καποια αγγλοφωνη κοπελα το καλοκαιρακι (γιατι οχι κιολας) αλλα να μπορεις να διαβασεις ενα βιβλιο,να εισαι σε θεση να παρακολουθησεις μια ταινια χωρις υποτιτλους.Οσον αφορα τη φυσικη και τα μαθηματικα. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να μπουν ολα αυτα στην υλη (νομος του Ομ υπαρχει σε προηγουμενες ταξεις)...Δεν γινεται να ζητας σε εναν μεσο μαθητη να κατανοησει θεωρια αριθμων,ΣΩΣΤΗ μιγαδικη αναλυση,ΣΩΣΤΑ ορια και να μπουν και ακολουθιες... Αυτα ειναι πεδια που μαθαινει κανεις στο πανεπιστημιο,οντας πιο ωριμος και πιο συνειδητοποιημενος στο τι θελει στη ζωη του.Ζητατε πολλα, σε ενα συστημα ΛΑΘΟΣ για παιδια που ηδη πιεζονται...!
Αυτό είναι ένα θέμα που καίει... Και καίει πολύ!! Οι αυριανοί μαθηματικοί και φυσικοί μπορεί να μην έχουν στην εξεταστέα ύλη τους τον νόμο του Ωμ ή την θεωρία των αριθμών. Το πιο λυπηρό, όμως, είναι ότι οι ίδιοι αυτοί επιστήμονες (σύμφωνα με τη φιλοσοφία του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος/σχολείου) δεν μπορούν να αρθρώσουν πρόταση χωρίς 5 συντακτικά λάθη.Για ποιο σύστημα, λοιπόν, μιλάμε; Για το σύστημα που κοιμίζει τους μαθητές προτρέποντάς τους να παπαγαλίζουν ολόκληρα βιβλία, μαθηματικούς τύπους, χημικούς τύπους, ιστορικά γεγονότα, για να περάσουν στις πανελλήνιες; (ω! τί στόχος), Ενώ στην πραγματικότητα δεν μπορούν να να μοιράσουν δυο γαϊδουριών άχυρα, όπως έλεγε και η γιαγιά μου!Για το σύστημα που δεν δίνει περιθώριο στο μυαλό του παιδιού να αφεθεί ελεύθερο να σκεφτεί, να συγκρίνει, να συνθέσει, να αφομοιώσει, να κατανοήσει, να φτάσει σε ένα συμπέρασμα τελικά; σε όλον αυτόν τον αγώνα του, το παιδί πρέπει να έχει αρωγούς τους Δασκάλους του, οι οποίοι από την Α δημοτικού μέχρι το τέλος του σχολείου πρέπει να είναι δίπλα του για να τα καταφέρουν μαζί και όχι στο απυρόβλητο μιας υπερυψωμένης έδρας από την οποία θα διατάζουν, θα βαθμολογούν, θα κατακρίνουν.... Πρόκειται, λοιπόν, για μια ολόκληρη φιλοσοφία πίσω απ την "παιδεία" η οποία, αν συνεχίσει έτσι, που θα συνεχίσει, δυστυχώς, τα πράγματα θα είναι δύσκολα σε όλα τα επίπεδα της ζωής. Τι κι αν ο άλλος είναι γιατρός, φυσικός, μαθηματικός ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, αν δεν έχει ανεπτυγμένη αυτή τη φιλοσοφία; Το πρόβλημα βρίσκεται στα θεμέλια του όλου συστήματος και έχουμε όλοι μερίδιο ευθύνης για τη συνέχισή του.
Η υλη που αναφερετε οτι λειπει απο τα Μαθηματικα και τη Φυσικη, ειτε διδασκεται στα γενικης ή στα προηγουμενα ετη στο Λυκειο, ειτε διδασκεται στο πρωτο ετος στις Πολυτερχνικες Σχολες. Παντως δεδομενα η υλη που διδασκαμοστε στην Ελλαδα Μαθηματικα/Φυσικη ειναι πολυ πιο προχωρημενη απο την αντιστοιχη για να μπεις στα υπερεκτιμημενα Πανεστημια της Αγγλιας πχ, οπου εισερχεσαι στο Πανεπιστημιο χωρις να γνωριζεις παραγωγους.
Δεν έχει σημασία τι ύλη διδάσκεται τσάτρα-πάτρα και πότε, αλλά αν διδάσκεται σοβαρά εκείνο το θεωρητικό υπόβαθρο με τη σειρά που πρέπει. Εκείνο που θα βοηθήσει να κατανοήσεις κάτι από το βάθος της Φυσικής ή των Μαθηματικών π.χ. Αυτό δεν διδάσκεται. Εξοβελίζεται. Τα πράγματα, στα συγκεκριμένα μαθήματα, έχουν εξελιχθεί σε μιαν απέραντη και όλο πιο εξειδικευμένη «ασκησιολογία», που είναι παντελώς αντιεκπαιδευτική καθότι δεν εδράζεται σε καμμία θεωρητική κάλυψη. Τούτο δεν μπορεί να το ονομάζουμε «προχωρημένο». Μαθαίνεις ασκήσεις… απ’ έξω, θέλω να πω, παπαγαλία(!), με την ύλη να διδάσκεται «κατά τόπους» και χωρίς καμμία εσωτερική σύνδεση και συνοχή. Τι να τις κάνεις τις «παραγώγους» π.χ. όταν δεν έχεις εντρυφήσει στο «όριο»; Εκείνο που υποστήριξα δεν είναι η «περισσότερη ύλη». Είναι η σωστά κατανεμημένη ύλη, η σημασία στη θεωρία, και η ταυτόχρονη ελάττωση της ασκησιολογίας, που έχει λάβει από χρόνια χαρακτηριστικά διαστροφής (για πολύ ευνόητους λόγους).
Το πρωτο χαρακτηριστικο παραδειγμα που μου ερχεται στο μυαλο με το μαθηματικο υποβαθρο παιδιων απο αλλες χωρες ειναι της Αργεντινης και της Βραζιλιας που δεν ξερουν καν ταυτοτητες οπως αναφερει ο/η mh mou aptou.Απ την αλλη μου ερχεται στο μυαλο το αντιπαραδειγμα των Κινεζων σπουδαστων ως απαντηση στην επιχειρηματολογια σου Φωντα Τρουσα.Πιστευεις οτι το γνωστικο τους υποβαθρο οφειλεται στην ελαττωση της ασκησιολογιας και την κατανομη της υλης? και μιλαμε για τα μαθηματικα γιατι το θεσατε οι προηγουμενοι ως παραδειγμα.Το παν ειναι ο τροπος σκεψης και το problem-solving σκεπτικο της καθε θεωριας.Που ελαχιστοι Ελληνες μαθητες μπαινουν στον κοπο να σκεφτουν για ποιο λογο ειναι χρησιμο να μαθουν καποια καινουρια θεωρια.Δεν εχουν χρονο απο τα φροντιστηριο και ουτε αγγλικα ουτε καν ελληνικα μαθαινουν με την ιδια λογικη και την ιδια επιφανειακη προσεγγιση στη γνωση.Τους σερνουμε καθημερινα απο το σχολειο στο φροντιστηριο και στα ιδιαιτερα αντι να τους προσφερουμε ουσιαστικες ωρες εκπαιδευσης.Οχι αυτες τις βαρετες ωρες που περιμενεις το κουδουνι αλλα αυτες που σε κανουν να επιζητας τη γνωση και το ’γιατι’
Εδώ διδάσκουν "θέματα" στην έκθεση με φωτοτυπίες με έτοιμες "ιδέες" κι "επιχειρήματα" (και έτσι και πέσει θέμα που δεν έχεις φωτοτυπία έρχεται η συντέλεια του κόσμου) μου πιάνετε τις ταυτότητες και τους μιγαδικούς. Μιλάμε για πράγματα βασικά, απτά, καθημερινά τύπου τεκμηριώνω ότι η πίτσα πχ. είναι πιο νόστιμο φαγητό από τον τραχανά. Το μέσο παιδί δεν μαθαίνει ούτε αυτό να τεκμηριώσει και δεν φταίει ούτε το άμοιρο παιδί, ούτε η πίτσα.
Τις εξετάσεις ξένων γλωσσών δεν τις διεξάγει το ελληνικό κράτος αλλά αγγλικά ή αμερικανικά πανεπιστήμια που κερδίζουν τρελά λεφτά πουλώντας πτυχία, που το ελληνικό κράτος τα θεωρεί δεξιότητες. Δυστυχώς το σύστημα είναι λάθος σχεδόν σε όλες τις βαθμίδες. Λέω σχεδόν γιατί στο νηπιαγωγείο υπάρχουν ακόμα κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως το δημόσιο !!!νηπιαγωγείο που πήγαινε η βαφτιστήρα μου. Επίσης αργά στο πανεπιστήμιο είχα μια καθηγήτρια που μας έλεγε : "τα μυαλά και τα αλεξίπτωτα είναι χρήσιμα μόνο όταν είναι ανοιχτά." Και αυτό δεν πρόκειται ποτέ να το καταλάβουν στο υπουργείο.
>>Τις εξετάσεις ξένων γλωσσών δεν τις διεξάγει το ελληνικό κράτος αλλά αγγλικά ή αμερικανικά πανεπιστήμια<< Γι’ αυτό κι έγραψα για… «εκείνα τ’ αγγλικά που έπρεπε να ξέρουμε, εκείνα που διδαχτήκαμε τέλος πάντων, τα τού Κέμπριτζ ή του Μίσιγκαν». Το υπουργείο αποδέχεται, απλώς, κάτι που το βολεύει.
Αυτά τα Αγγλικά δεν τα διδαχτήκαμε στο σχολείο. Όπως ίσως και τίποτα.Τώρα αυτά τα αγγλικά βολεύουν ίσως το υπουργείο, βολεύουν εμάς μια και έχουν απαλλαγή από τις εξετάσεις των αγγλικών στο πανεπιστήμιο όσοι έχουν Κέμπριτζ ή του Μίσιγκαν και είναι μόρια!!! Εγώ πιστεύω πως αυτό που βολεύει το κράτος είναι να έχει ανθρώπους που δεν ξέρουν να σκεφτούν ή έστω να γράψουν μια πρόταση με αρχή και τέλος.Επίσης αυτό που βολεύει το κράτος είναι τα παιδιά συγκεκριμένων παρατάξεων να έχουν ένα πάρα πολύ καλό βιογραφικό.Άλλωστε ποιος θα εξετάσει-σε αυτή τη χώρα- αν τα πτυχία και η ειδίκευση ταιριάζει με αυτά που ξέρεις.
Λάθος. Για τις εξετάσεις του πανεπιστημίου του Cambridge, αν και θεωρητικά τις διεξάγει το πανεπιστήμιο του Cambridge και τα γραπτά βαθμολογούνται από επιτροπές ανάλογες, παρατηρείται το εξής φαιδρό φαινόμενο: Eνώ όλη η Ευρώπη δίνει ενιαία θέματα σε τακτή ημερομηνία, η Ελλάδα δίνει ξεχωριστά, με δικά της θέματα, σε ξέχωρη ημερομηνία!Ο λόγος? Επειδή το συντριπτικό ποσοστό του περίπου 90% των υποψηφίων είναι από την Ελλάδα (το ποσοστό που παραθέτω παρουσιάστηκε σε ημερίδα καθηγητών αγγλικής πριν από καμμιά δεκαετία, ίσως σήμερα να είναι και παραπάνω). Δηλαδή η απαίτηση της ελληνικής "αγοράς" για Lower και Proficiency πάση θυσία (και μάλιστα ΠΡΙΝ τις Πανελλήνιες) διαμορφώνει και το ανάλογο εξεταστικό σύστημα... και τα συμπεράσματα δικά σας. Ευτυχώς του Michigan διεξάγεται για δικούς τους ενδοπανεπιστημιακούς (ερευνητικούς γλωσσολογικούς) λόγους οπότε η εκμετάλλευση δεν βαράει κόκκινο, αν και δεν το αποκλείω στο μέλλον. Το ελληνικό κράτος βεβαίως και έχει Κρατικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας, με χαμηλότατα εξέταστρα (περίπου το 1/5 αν θυμάμαι καλά) σε διάφορες γλώσσες αλλά δεν το προτιμάνε παρά μόνο οι...αλλοδαποί. Δεν έχει διαφημιστεί και καθόλου. Προφανώς η κυρία Μερόπη και ο κύρ-Σούλης στο χωριό εντυπωσιάζονται από τις περγαμηνές από Αλβιόνας και Αμέρικας πλευρά....ακόμα...Αντίστοιχες πασαλειματικές τεχνικές με σπάσιμο των πτυχίων σε διακόσιες εξετάσεις κάνουν και στα γαλλικά (Γαλλικό Ινστιτούτο) για να καρπώνονται εξέταστρα επί τέσσερα/πέντε κλπ.Τα πτυχία αυτά δεν έχουν ουδεμία κύρωση και κανένα πρακτικό όφελος (όποιος θέλει να πάει έξω δίνει ενδοσχολικά το διεθνές Baccalauréat), δεν πιστοποιούν τίποτα, δεδομένου ότι μετά το πέρας των εξετάσεων οι περισσότεροι υποψήφιοι είναι πλέον φοιτητές και μελετούν για άλλα πράγματα ξεχνώντας ότι έμαθαν (η γλώσσα είναι ζων οργανισμός) μέχρι να έρθει η ώρα να χρειαστούν τις γλώσσες για δουλειά ή για μετεκπαίδευση. Άσε που στον επαγγελματικό στίβο οι γνώσεις που απαιτούνται είναι πολύ πέραν (με κάθε πιθανή έννοια) των transformations του Proficiency και των multiple choice του Michigan...Άλλα πώς θα δουλέψει ένας τεράστιος τομέας στην Ελλάδα, κλέφτες θα γίνουν?
Ευχαριστώ για την πληροφορίες που δεν ήξερα.Και που να ξέρω μια και εγώ δεν έχω κανένα.Η αδερφή μου τα έχει όλα και τον Γαλλικών δουλεύει στις Βρυξέλλες-εδώ δεν είχε συστατική από το κόμμα- και εκεί βεβαίως δεν ζήτησαν το χαρτί αλλά της πήραν συνέντευξη δυο ώρες.Εδώ είχε γίνει ένα θέμα με κάτι πλαστά πτυχία και άτομα που διορίστηκαν με ΑΣΕΠ βάση αυτώνΑυτό είναι απάτη κατ' εξακολούθηση και η κατάντια της κοινωνίας μας.