Έχετε αναρωτηθεί πόσα πράγματα μπορεί να μάθει για εσάς μία εταιρεία ή ένας ξένος γνωρίζοντας μόνο το μικρό σας όνομα και με τη βοήθεια ενός απλού like στο facebook;
Η βρετανική μη κερδοσκοπική εταιρεία Cifas που έχει ως αντικείμενο την αποτροπή απατών και οικονομικών εγκλημάτων προσπάθησε να αποδείξει πόσο εύκολη είναι η πρόσβαση τρίτων στα προσωπικά δεδομένα και τις πληροφορίες που ανεβάζουμε στο διαδίκτυο οργανώνοντας μία απλή φάρσα σε καφέ.
Μία πινακίδα στη βιτρίνα του καταστήματος ενημέρωνε τους πελάτες πως θα είχαν έναν δωρεάν καφέ αν έκαναν like στη σελίδα του καταστήματος στο facebook.
Στη συνέχεια η υπάλληλος ρωτούσε απλώς το μικρό τους όνομα και ενημέρωνε μέσω ενδοσυνεννόησης μια ομάδα ερευνητών που βρισκόταν σε βανάκι, στην απέναντι πλευρά του δρόμου.
Οι ερευνητές έχοντας ως μοναδικά στοιχεία το μικρό όνομα των πελατών και τη σελίδα τους στο facebook προσπαθούσαν μέσα σε διάστημα τριών λεπτών να βρουν όσες περισσότερες προσωπικές πληροφορίες μπορούσαν μέσω του google, των social media και των δημόσιων ιστοσελίδων.
Όπως δείχνει το βίντεο, το εύρος των πληροφοριών που κατάφεραν να συγκεντρώσουν ήταν πραγματικά εντυπωσιακό: Τηλέφωνα, τίτλοι σπουδών, αριθμοί λογαριασμών, καταγωγή, εθνικότητα ή θρήσκευμα.
Σκοπός της εταιρείας ήταν να ευαισθητοποιήσει τους χρήστες του διαδικτύου για το ρίσκο που ενέχει η δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, αλλά και να τους επιστήσει την προσοχή γύρω από τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας (privacy settings)