Κώστας Γεωργουσόπουλος: Σεφερλής εναντίον Επιδαύρου 1-0

Κώστας Γεωργουσόπουλος: Σεφερλής εναντίον Επιδαύρου 1-0 Facebook Twitter
19

Από Τα Νέα

Έγραψα και πέρυσι πως μόνο ηλίθιοι των θεατρικών μας πραγμάτων δεν θα μελετήσουν έστω με κριτήρια της κοινωνιολογίας του θεάματος τη λαϊκή και μικροαστική συρροή κοινού στις παραστάσεις του Δελφιναρίου. Σε εποχή κρίσης οικονομικής η εβδομαδιαία προσέλευση κοινού στο θέατρο αυτό που έχει χωρητικότητα Ηρωδείου φτάνει τους 25.000 θεατές. Και είναι γεμάτο κάθε βράδυ.


Και είναι προφανές ότι εκτός από ένα επαγγελματικά άψογο μπαλέτο ταλαντούχων χορευτριών (χορογραφίες Αλεξάνδρου Κουζίτσκιν) μονοπωλείται από τον Μάρκο Σεφερλή, που γράφει (σε συνεργασία με τον Στέλιο Παπαδόπουλο) νούμερα, στίχους, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στα δέκα μεγάλα νούμερα της παράστασης. Διάρκεια τρεισήμισι ωρών (τελειώνει γύρω στις 2 τα ξημερώματα) χωρίς διαρροές. Αντίθετα, μετά την πασαρέλα του φινάλε ο χαρισματικός αυτός ηθοποιός, κομπέρ και μίμος, με το ανεπανάληπτο γκελ με το κοινό (μόνο ο Οικονομίδης, ο Χάρρυ Κλυνν και η Πανοπούλου τα διέθεταν στο παρελθόν), δέχεται παραγγελίες από το κοινό και αυτοσχεδιάζει ή επαναλαμβάνει στιγμές ή ατάκες ή μιμήσεις παλαιών του επιτυχιών, βάθους ακόμη και δέκα ετών! Γιατί διαθέτει ένα φανατικό κοινό από το οποίο αντλεί υλικό και του προσφέρει ως αντιδάνειο το χιούμορ του (της ταβέρνας, της παρέας, της συντεχνίας, της πυράς, του λεωφορείου, του στρατού κ.τ.λ.) μέσα στα στερεότυπα της συντεχνίας των μίμων, Ελλήνων και ξένων.


Ε, λοιπόν, για να γίνω άλλη μια φορά ερεθιστικός στον εσμό των μεταμοντέρνων της σάχλας, δεν βρίσκω να είναι ο Σεφερλής ως κειμενογράφος κατώτερος από τον Λάκη Μιχαηλίδη, τον πρόσφατα νεκρό Λαζαρίδη, τον Ναπολέοντα Ελευθερίου, τον Βασιλειάδη κ.ά. ούτε ως ειδικός ηθοποιός από τον Μαυρέα, τον Εξαρχάκο, τον Μηλιάδη, τον Παράβα σε ανάλογες επιλογές της επιθεωρησιακής κωδικής τυποποίησης.


Δεν υπάρχει τίποτε από τη συνταγή της μεγάλης παράδοσης του είδους που να μην το ακολουθεί χωρίς να το μιμείται (μεταμορφώσεις, παρένδυση, τραγούδι, χορός, μίμηση ειδώλων κ.τ.λ.).


Στην επιθεώρηση που είδα στο Δελφινάριο υποδύεται με έξοχη σατιρική ευστοχία τη Μέρκελ, τη Βίκυ Σταμάτη, τον Μπάτμαν, το άγαλμα του Κολοκοτρώνη, ηρωίδες των δακρύβρεχτων τουρκικών σίριαλ, σατιρίζει τα ριάλιτι σόου της τηλεόρασης με τις «οικογενειακές ιστορίες» και στις παρλάτες του είναι μια αέναη πηγή αυτοσχεδιαστικού οίστρου αφού επικοινωνεί με το κοινό και απαντά ακαριαία στις ατάκες του. Αν υπάρχει κάτι προηγούμενο στον τόπο μας, είναι η χρυσή περίοδος του Χάρρυ Κλυνν που έφερνε στην Ελλάδα το αμερικανικό καμπαρέ του Λένι του Βρωμόστομου!


Τα κείμενα έχουν ευφορία και έναν καταιγισμό με λαϊκού χιούμορ ατάκες, απροσδόκητα, ανατροπές και υπονοούμενα σεξουαλικά, από αυτά που ο καθένας μέσος Ελληνας ακούει και λέει στα γλέντια, στα γήπεδα και σε διαδηλώσεις «Αγανακτισμένων».
Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω.


Δίπλα στον αεικίνητο αυτόν κληρονόμο του αλεξανδρινού παντόμιμου οργιάζουν σε ποικίλες μεταμορφώσεις ο Καπετάνιος, ο Τασίου, η Ζαχαριάδου, ο Κρητικός, η Μεταξά, η Αλεξούλη και ο νεαρός Σωτήρης Σεφερλής. Τα σκηνικά της Βολίδη βολικά, ευέλικτα και μέσα στην εικαστική παράδοση του θεάματος με σπονδύλους. Τα κοστούμια της Σύλιας Δεμίρη μια πανδαισία φουτουριστικής ενδυματολογίας.


Μην ξανακούσω πως η Επίδαυρος κατάντησε Δελφινάριο. Δεν είδα τα φετινά Επιδαύρια και δεν γνωρίζω τι έγινε. Μακάρι οι αριστοφανικές μπαλαφάρες που είδα κατά καιρούς και στην Επίδαυρο και αλλού τα τελευταία χρόνια να είχαν τόσο σεβασμό στον Αριστοφάνη με τη συνέπεια και τη σοβαρότητα που σέβεται τα κείμενα και την παράδοση ο Σεφερλής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η πρώτη εγκωμιαστική κριτική του Κώστα Γεωργουσόπουλου για τον Μάρκο Σεφερλή (;!)

Αρχείο
19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

16 σχόλια
O Κ. Γεωργουσόπουλος είναι μέγας θεατρικός κριτικός..Εδώ όμως κάνει λάθος.. δεν ξέρω τι τον ώθησε στο να εκτεθεί έτσι. Ίσως η αγάπη του για την επιθεώρηση και την ανάγκη να αναδείξει το γνήσιο λαϊκό θέατρο.. Αλλά οι συγκρίσεις τελειώνουν εκεί.. Οι μούτες του Σεφερλη δεν μπορούν να συγκριθούν με το ερμηνευτικό ταλέντο κορυφαίων του Ελληνικού Λαϊκού Θεάτρου. Πόσο μάλλον τα κείμενα τα οποία είναι θλιβερά..
Απίστευτο!...............Ο ίδιος Κώστας Γεωργουσόπουλος που είχε θάψει το "Μεγάλο μας Τσίρκο" το 1973 και το μόνο που δεν είχε γράψει για τον Ιάκωβο Καμπανέλλη ήταν "έλα , αγοράκι μου, να σου κάνω κανά σεμινάριο"!!!!!!!! Αλλά όλα κι όλα!!!!!!!! Ο Σεφερλής είναι Τέχνη!!!!! Μωραίνει ο Θεός!
Ο Σεφερλής είναι ο μέσος καλαμπουρτζής Έλληνας, που, αν μη τι άλλο είναι συνεπέστατος σε αυτό που κάνει, και όσο κι αν τσούζει τους κουλτουριάρηδες ηθοποιούς, γεμίζει θέατρα για πλάκα εδώ και χρόνια.Δεδομένου ότι το "σύστημα" ξερνάει τη σαβούρα αργά ή γρήγορα, αν ήταν τόοοοσο χάλια, δεν θα υπήρχε τόσα χρόνια, θα τον είχε καταπιεί το τέρας που κατάπιε την Τζούλια, την Μπεζαντάκου και τοσους άλλους.
Η Maggie θα έχει τις πληροφορίες της! Μάλλον μας προετοιμάζει για στίχους του Γεωργουσόπουλου σε νέα άσματα της Μπεζαντάκου και για το δοκίμιο που θα ανακηρύσσει την Τζούλια εθνική σταρ, προτείνοντάς την ως Λυσιστράτη στην Επίδαυρο (σε δική του μετάφραση, εννοείται). Θα βγάλουν τα μάτια τους Τζούλια και Στέλλα για το ποια θα γεννήσει πρώτη στον ποιητή το νέο απόσταγμα της "μύρειας" δημιουργίας, κάτι σαν το περίφημο "ραβανί" από τη μετάφρασή του για τους αριστοφανικούς "Αχαρνείς" (έγκυρη πηγή στο http://yannisharis.blogspot.gr/2010/07/blog-post_28.html):"Η αγορά είναι κοινή κι έχει μ**νί σαν ραβανί κι όποιος πειράξει του λαού το ραβανί τον περιμένουν μαύρα χρόνια στη στενή"!ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Η ΑΓΟΡΑ (forum) ΕΓΙΝΕ ΚΟΙΝΗ! Κι έτσι μαθαίνουν όλοι πια ότι ο κύριος αυτός πείραζε κατά συρροήν "του λαού το... ραβανί" και τσάκιζε ΜΕ ΜΟΝΟΛΟΓΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΛΟΓΟ (από "ΤΑ ΝΕΑ", "ΤΟ ΒΗΜΑ", την ΕΡΤ...) τους άξιους που έβγαζε ο τόπος από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα και όσους είχαν το θάρρος να αγνοήσουν τις ανεκδιήγητες μεταφράσεις του (με ή χωρίς «ραβανί») από τις οποίες έχει κυριολεκτικά θησαυρίσει κυρίως με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Διότι, πρέπει να σημειωθεί, είναι σκανδαλώδης ο αριθμός των μεταφράσεων που του ανέθεταν ή... επέλεγαν τα κρατικά και τα δημοτικά θέατρα της Ελλάδας τα 40 τελευταία χρόνια, με την ελπίδα μιας καλής κριτικής στα ΝΕΑ, σε εποχές που ο "ποιητής" είχε την εξουσία να κάνει πλούσιο τον παραγωγό ή να του κατεβάσει την παράσταση στο άψε σβήσε! Σε οποιαδήποτε πολιτισμένη χώρα το "όποιος πειράξει του λαού το ραβανί τον περιμένουν μαύρα χρόνια στη στενή" θα ήταν πραγματικότητα για τον δράστη... Στην Ελλάδα είναι απλώς... στίχοι του δράστη!
Δε μ'αρέσει καθόλου ο Σεφερλής αλλά για να λέμε την αλήθεια δεν έχω μπει κ ποτέ σε διαδικασία να τον παρακολουθήσω στην ΤΒ ούτε μια φορά, κ στο θέατρο δε νομίζω να πήγαινα ακόμα κι αν μου χάριζαν τα εισητήρια. Ομως δεν είμαι καθόλου σίγουρη ότι είναι χειρότερος από τις είτε ευρείας κατανάλωσης παραστάσεις της Επιδαύρου (όπου πχ 5-6 τηλεοπτικά γνωστοί ηθοποιοί τσαλαβουτάνε σε μία γούρνα) ή κάποιες από τις βαθυστόχαστες παραστάσεις ψαγμένων σκηνοθετών που τους γλείφουμε από υποχρέωση ακόμα κι αν έχει παρέλθει εδώ και χρόνια ο καλός τους εαυτός. Η Επίδαυρος και περισσότερο ο βιασμένος από την εκμοντέρνιση και επικαιροποίηση Αριστοφάνης μας έχουν αφήσει χρόνους πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Εντάξει ο Γεωργουσόπουλος είναι πολύ υπερβολικός..Ο Σεφερλής δεν είναι του γούστου μου αλλά πρέπει να ομολογήσω πως είχε και έχει και τις καλές του στιγμές στις παραστάσεις αλλά και στη μικρή οθόνη. (απ'όσα έχω δει στο youtube)Το θέμα βέβαια είναι οτι για κάθε καλή ατάκα-σκετσάκι,αντιστοιχούν και εγώ δεν ξέρω πόσες άλλες χαζομάρες.. π.χ. στο παρακάτω βιντεάκι δεν μπορώ να πω οτι δεν γέλασα με το παίξιμό του, σάτιρα στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο,καπετάν "Πισωγλέντης",Συκάγο (φυσικά αρκετά "χοντροκομμένος" και στις καλές του στιγμές..) http://www.youtube.com/watch?v=atnZQhyIiT8&list=PL3E114F1AFE10131B&index=70&feature=plpp_video
1η σκεψη "Ποσα λεφτα παιζει να εσκασε ο Σεφερλης για να τα γραψουν αυτα"2η σκεψη "Κοιτα αμα εχεις λεγειν και τροπο ποσο ευκολα μπορεις να προμοταρεις το χειροτερο σκουπιδι ως ανεκτιμητης αξιας πολυτιμο λιθο"
Ίσως να ακουστεί λίγο ρατσιστικό αυτό που θα πω, αλλά νομίζω ότι απο κάποια ηλικία και μετά οι άνθρωποι που με κάποιο τρόπο έχουν προσφέρει έργο στην κοινωνία,το οποίο κατά κοινή ομολογία είναι αξιόλογο, πρέπει να αποσύρονται απο τα κοινά.Όσο σπουδαίο κ αν είναι το έργο που έχουν προσφέρει, όσο σπουδαίοι άνθρωποι και αν είναι αυτοί. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να προσβάλλουν το άξιο παρελθόν τους. Οφείλουν και οι ίδιοι αλλά και οι οικείοι τους να προστατέψουν το έργο τους και την προσωπικότητά τους. Το έχουμε δει και με άλλους, Μίκυς Θεοδωράκης, Μανώλης Γλέζος. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα. Είναι κρίμα
Ποιος θα το έλεγε; Το έκανε ΚΑΙ αυτό ο επιφανέστερος εκφραστής της «αριστεροδεξιάς» κακοδαιμονίας και συντήρησης, ένας ιδιοτελής μύωψ, που επί μισόν αιώνα εξύψωνε την καλλιτεχνική μετριότητα και κατακεραύνωνε ό,τι νέο και αξιόλογο...Αντί να σιγήσει με ταπεινοφροσύνη που δεν είδε τον «Αμφιτρύωνα» του Λευτέρη Βογιατζή, βροντοφωνάζει τον γεροντοέρωτά του για τον σκηνοθέτη-ηθοποιό... Σεφερλή! Προφανώς ασθμαίνοντας υπό το βάρος των πεπραγμένων του, διαλαλεί και την πλήρη αναρμοδιότητά του: “Δεν είδα τα φετινά Επιδαύρια”... Ίσα που πετάχτηκε μέχρι το "Δελφινάριο" για ν’ αρπαχτεί από ό,τι πιο πρόχειρο βρήκε μπροστά του, όπως ο ναυαγός τη σανίδα σωτηρίας... Με το τέλος της μεταπολίτευσης ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ πεθαίνει και η ιερά εξέταση της επίσημης κουλτούρας της, ΑΡΧΙΔΙΚΑΣΤΗΣ της οποίας υπήρξε ο ανελέητος αυτός καθηγητής λυκείου, ένας τυπικός ξερόλας της νεοελληνικής ημιμάθειας που έστελνε καθημερινά στην πυρά τη ζωντανή τέχνη του θεάτρου μας ΑΠΟ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΑ ΕΝΤΥΠΑ και από την κρατική τηλεόραση! Ανάμεσα στους νέους τότε δημιουργούς που επέζησαν με πολλά τραύματα από τα χαιρέκακα σκάγια του: ο Βογιατζής, ο Χουβαρδάς, η Πατεράκη, ο Μαρμαρινός, ο Μοσχόπουλος, ο Λιγνάδης... Αρχικά είχε παίξει σε θίασο του Ροντήρη, αλλά απέτυχε να γίνει Μινωτής. Μετά πήγαινε για σκηνοθέτης κι είδε ότι Κουν δεν θα γινόταν. Μετά για ποιητής... Μα Ελύτης δεν έγινε... Είναι ο ίδιος που έφτυσε με λύσσα ένα τιτάνιο Έργο Πολιτισμού σαν αυτό που μας πρόσφερε τα τελευταία χρόνια ο Γιώργος Λούκος με το Φεστιβάλ...Είναι ο ίδιος που επί δεκαετίες ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΖΕ τα καλοκαίρια με τις μετριότατες ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ του αρχαίων δραμάτων για παραστάσεις για τις οποίες... Ο ΙΔΙΟΣ ΕΓΡΑΦΕ ΠΑΝΤΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ! (Πώς να μην τον προτιμήσουν πλήθος παραγωγών και σκηνοθετών; Καταλαβαίνει κανείς το μέγεθος της ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΒΙΑΣ και ΝΟΘΕΙΑΣ που έζησε το ελληνικό θέατρο στα 50 χρόνια της παντοκρατορίας του, ευτυχώς νεκρής πια!)Είναι ο ίδιος κακός ποιητής που μεγαλουργούσε ως στιχουργός επί χούντας. Οι δήθεν αντιστασιακοί στίχοι του σίγουρα δεν προέβλεπαν το σημερινό χάλι (του/μας) κι ας έλεγαν πριν από σαράντα χρόνια:Θα 'ρθει καιρός αγιάτρευτοςμε τσόκαρα στα πόδιακαι θα λαφιάση τα μωράτα δέντρα και τα βόδια...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Και το Κολοσσαίο της αρχαίας Ρώμης γέμιζε με χιλιάδες κόσμο που παρακολουθούσε με φανατισμό τον ευτελισμό της ανθρώπινης υπόστασης. Αυτό δεν σημαίνει ότι το θέαμα είχε αξία. Σας ευχαριστούμε κε Γεωργουσόπουλε που κλείνετε την κατάπτυστη καριέρα σας ως κριτικός, αποκαλύπτοντας ποιος πραγματικά είστε, συντασσόμενος δηλαδή με τη φτήνια, πιο φανατικά από ποτέ. Η ιστορία ήδη σας κρίνει για όσα στημένα και κακοήθη έχετε γράψει καταδυναστεύοντας για δεκαετίες έναν τους πιο δυναμικούς τομείς της Ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ντροπή για 'Tα Νέα' που υπήρξαν κάποτε μια σημαντική και σοβαρή εφημερίδα.
Ο Σεφερλής είναι σίγουρα ταλαντούχος και έχει καλή επαφή με το κοινό, όμως επί της ουσίας η αισθητική του με προσβάλλει, το 80% των αστείων του είναι αντιγραφές ή γνωστά ανέκδοτα και το επίπεδο του χιούμορ του θυμίζει πλάκες του δημοτικού.Πραγματικά παράδοξη η κριτική του Γεωργουσόπουλου που γράφει καλά λόγια ακόμα και για τον απίθανο Καπετάνιο!