Γιατί η Ryanair ίσως είναι αντιμέτωπη με ένα ακόμη χάος στις πτήσεις

Γιατί η Ryanair ίσως είναι αντιμέτωπη με ένα ακόμη χάος στις πτήσεις Facebook Twitter
1

Οι πελάτες της Ryanair κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα νέο χάος μετά τις σχεδόν 2.000 πτήσεις που ακυρώθηκαν την περασμένη εβδομάδα καθώς η εταιρεία πλέον αδυνατεί να λύσει το πρόβλημα που έχει προκύψει με τους πιλότους, αναφέρει ο Guardian σήμερα.

Η Ryanair προσέφερε μισθολογικές αυξήσεις στους πιλότους αλλά ίσως αναγκάσει κάποιους να αλλάξουν το σχεδιασμό τους σε ό,τι αφορά την ετήσια άδειά τους, σε μια προσπάθεια να αποφύγει την ακύρωση επιπλέον πτήσεων, αν και ο διευθύνων σύμβουλος Μάικλ Ο'Λίρι αρνήθηκε ότι οι πιλότοι απείλησαν με κινητοποιήσεις.


Η ιρλανδική εταιρία, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη βάσει του αριθμού των επιβατών, βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα κύμα εξοργισμένων πελατών μετά την ξαφνική ανακοίνωσή της την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδιάζει την ακύρωση 40-50 πτήσεων ημερησίως για τις εβδομάδες έως τις 31 Οκτωβρίου.


Η εταιρία απέδωσε τις ακυρώσεις σε μια αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της ετήσιας αδείας των πιλότων. Υπάρχει επαρκής αριθμός πιλότων για τις πτήσεις αλλά όχι για να βρίσκονται σε επιφυλακή προκειμένου να αντιμετωπιστούν απρόβλεπτες καταστάσεις και να αποφευχθούν καθυστερήσεις στις πτήσεις, δήλωσε ο Ο'Λίρι στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων.

Η εταιρία προσέφερε αυτή την εβδομάδα μπόνους ύψους έως 12.000 ευρώ στους πιλότους για να εργαστούν 10 επιπλέον ημέρες και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Ο Ο'Λίρι αρνήθηκε ότι ένας μεγάλος αριθμός πιλότων είχε απορρίψει την προσφορά, ζητώντας νέα συμβόλαια.

Διέψευσε επίσης κάποια δημοσιεύματα του Τύπου, σύμφωνα με τα οποία κάποιοι πιλότοι είχαν απειλήσει με κινητοποιήσεις και φάνηκε να απορρίπτει τους ισχυρισμούς ότι μπορεί να υπάρξει ένταση στις σχέσεις με τους εργαζομένους. «Θα υπάρξουν λογομαχίες με τους πιλότους; Ίσως. Αυτά συμβαίνουν εδώ και περίπου 30 χρόνια», δήλωσε.


Ο Ο'Λίρι δήλωσε στη γενική συνέλευση των μετόχων στο Δουβλίνο ότι η εταιρία δεν έχει επαρκή αριθμό επιπλέον πιλότων για τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της και εξέταζε το ενδεχόμενο να αναγκάσει κάποιους πιλότους να αλλάξουν τα σχέδιά τους αναφορικά με την ετήσια τους άδεια.


Περίπου 500 από τους 4.200 πιλότους της Ryanair αναμένεται να πάρουν άδεια τεσσάρων εβδομάδων τον Οκτώβριο, δήλωσε, άρα ίσως τους ζητηθεί να κρατήσουν τη μία εβδομάδα για μετά την 1η Ιανουαρίου.


«Δεν θα υπάρξουν άλλες ακυρώσεις λόγω προβλημάτων προγραμματισμού», είπε ο Ο'Λίρι στους μετόχους. Εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο διευθύνων σύμβουλος είπε πως δεν μπορεί να εγγυηθεί, ωστόσο, ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα λόγω των καιρικών συνθηκών ή ενδεχόμενων απεργιών από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.


Ο Ο'Λίρι δήλωσε επίσης ότι αναλαμβάνει προσωπικά την ευθύνη για τα όποια λάθη στη λειτουργία της εταιρίας που οδήγησαν στις ακυρώσεις καθώς και για τον ανεπαρκή χειρισμό της υπόθεσης σε επικοινωνιακό επίπεδο.

Ωστόσο δημοσίευμα του Guardian παρουσιάζει μια διαφορετική εκδοχή και αναφέρει σήμερα πως η διοίκηση της Ryanair αναζητεί εναγωνίως λύση για τη μειωμένη διαθεσιμότητα της σε πιλότους για τα ταξίδια των επόμενων μηνών. 

Το ρεπορτάζ αναφέρει πως το πρόβλημα εντείνεται επειδή οι πιλότοι αρνούνται να δεχτούν το μπόνους που τους δίνει η εταιρεία για να συνεχίσουν να εργάζονται κανονικά. 

Η εφημερίδα Guardian δημοσίευσε επιστολή διαμαρτυρίας των πιλότων της εταιρείας, στην οποία δηλώνουν ότι απορρίπτουν το μπόνους και προειδοποιούν ότι θα εργάζονται μόνο βάσει των κανόνων και μόνο βάσει των όσων προβλέπουν οι συμβάσεις τους.

Συγκεκριμένα, η διοίκηση της εταιρείας πρότεινε να λάβουν αφορολόγητο το μπόνους όσοι έχουν συμπληρώσει 800 ώρες πτήσης σε ένα έτος. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι πιλότοι στην επιστολή τους, οι εργαζόμενοι κοίταξαν τα αρχεία τους και διαπίστωσαν ότι ποτέ δεν έχουν φτάσει τις 800 ώρες σε διάστημα 12 συνεχόμενων μηνών.

Σε κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι ζητούν να εργάζονται με βάση τους κανόνες και τα όσα προβλέπουν οι συμβάσεις τους.

Με πληροφορίες από Guardian/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Reuters/ AFP

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο με αντάλλαγμα την ένταξη στο ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία με αντάλλαγμα ένταξη στο ΝΑΤΟ

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει προτείνει να επιτευχθεί συμφωνία κατάπαυσης του πυρός εάν η ουκρανική επικράτεια που ελέγχει μπορούσε να ληφθεί «υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ»
LIFO NEWSROOM
Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Διεθνή / Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Τα παρελκόμενα των χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών. Στις εταιρείες αυτές η πιθανότητα τέτοιων απροόπτων είναι μεγαλύτερη. Το φθηνό εισιτήριο συνοδεύεται από φθήνια σε όλους τους τομείς. Μείωση των εξόδων στο ελάχιστο. Αυτό συνεπάγεται με χαμηλούς μισθούς για το προσωπικό, εξοντωτικά ωράρια εργασίας, υπερχρήση των αεροσκαφών με συνέπεια να παρουσιάζονται συνεχώς βλάβες και καθυστερήσεις. Υπερκοστολογήσεις επιπλέον παροχών. Ναι φθηνό εισιτήριο. Όμως υψηλό το ενδεχόμενο ταλαιπωρίας σε χρόνο. Και όπως λέει και ο λαός :Ο χρόνος είναι χρήμα.