Όλες οι ελληνικές παραλίες (και οι κολπίσκοι) σε ένα app

Όλες οι ελληνικές παραλίες (και οι κολπίσκοι) σε ένα app Facebook Twitter
3

Καθώς άλλο ένα ελληνικό καλοκαίρι οδεύει σιγά σιγά προς το τέλος του, με τον μάλλον τελευταίο μίνι καύσωνα για το 2017 να έχει μόλις ολοκληρωθεί και τη ρύπανση στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, την προσοχή μας τράβηξε μια ελληνική εφαρμογή που έκανε την εμφάνισή της στα ηλεκτρονικά καταστήματα πριν από λίγο καιρό. Το keeanō με το εύηχο όνομα, που φέρνει αυτόματα στο μυαλό όμορφες εικόνες χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς, επιχειρεί να συγκεντρώσει και να ταξινομήσει όλες τις ελληνικές (και όχι μόνο) παραλίες ώστε να δίνει στον χρήστη εξατομικευμένες προτάσεις και μας καλεί να το δοκιμάσουμε για τα τελευταία μπάνια της σεζόν, αλλά και να συμβάλουμε στην εξέλιξή του, ανεβάζοντας φωτογραφίες από τις εξορμήσεις μας στις παραλίες, ώστε να «χτιστεί» μια ισχυρή και χρηστική βάση δεδομένων που θα μας λύσει τα χέρια από τα μόνιμα άγχη του καλοκαιριού: Είναι καθαρή η ακτή για την οποία θα διανύσουμε χιλιόμετρα την επόμενη Κυριακή; Έχει κύμα; Μπορούμε να κάνουμε γυμνισμό; Έχει το νησί που επιλέξαμε για τις διακοπές μας αυτό που εμείς ορίζουμε ως «ιδανικές» παραλίες, σύμφωνα με τα γούστα μας; Θα βρούμε να φάμε κάτι εκεί κοντά ή θα πρέπει να εφοδιαστούμε με προμήθειες; Ο Ηλίας Μπογόρδος, ένας από τους συνιδρυτές της εφαρμογής, που είναι δωρεάν διαθέσιμη στο App Store και στο Google Play, μας λέει περισσότερα.

Όλες οι ελληνικές παραλίες (και οι κολπίσκοι) σε ένα app Facebook Twitter
Δημιουργούμε ένα κοινωνικό δίκτυο που οι χρήστες θα μπορούν να εμπλουτίζουν χαρακτηριστικά μιας παραλίας και να προσθέτουν νέες.



— Google, Foursquare, Trip Advisor, υπάρχουν τόσες εφαρμογές για να βρούμε μια παραλία. Γιατί, λοιπόν, ένα app μόνο γι' αυτές;

Υπάρχουν όντως τόσες εφαρμογές όπου μπορείς να βρεις πολλά σημεία ενδιαφέροντος (όχι μόνο παραλίες) με reviews χρηστών και τεράστιο community. Σίγουρα όλοι έχουμε καταναλώσει αρκετές ώρες προσπαθώντας να διαλέξουμε την παραλία που καλύπτει τις προσωπικές μας ανάγκες, μέσα από χιλιάδες σχόλια σε αυτές τις εφαρμογές. Σκέψου τώρα το keeanō: Δημιουργία ενός (ή περισσότερων) προφίλ χρήστη και σε λίγα δευτερόλεπτα, εκείνος έχει, στο σημείο που βρίσκεται ή θέλει να επισκεφτεί, τις καταλληλότερες γι' αυτόν παραλίες. Tailor made αποτελέσματα με σκορ καταλληλότητας, σύμφωνα με τα προσωπικά γούστα του καθενός.

Η Ελλάδα είναι γεμάτη από πανέμορφους κόλπους οι οποίοι βρίσκονται ανάμεσα σε όλες αυτές τις παραλίες που γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Αν λοιπόν μια μέρα κάποιος αποφασίσει να μην πάει κάπου που ξέρει ήδη, τότε λογικά θα ανακαλύψει κάποια «κρυφή» ακτή που άξιζε να μάθει.

— Ποια ήταν η πορεία του keeanō από τη σύλληψη μέχρι την υλοποίηση;

Αφορμή για το keeanō ήταν η προσωπική ανάγκη, ένα καλοκαίρι πριν από δύο χρόνια, όταν ένας ακόμη χάρτης έπεσε στα χέρια μου. Ξεκίνησε μια ακόμη περιπέτεια για να δω αν η «σημαιούλα» στον χάρτη έχει άμμο, αν έχει πρόσβαση καλή με το αυτοκίνητο, αν είναι ήρεμη από κόσμο, αν έχει κάτι να φάμε και αν είναι κατάλληλη για ελεύθερη κατάδυση. Το αποτέλεσμα ποτέ δεν ήταν ικανοποιητικό. Μετά από αναζήτηση, άρχισα να φτιάχνω τα πρώτα μου tasks, γεμίζοντας σελίδες, σχεδιάζοντας mockups και, αναλύοντας τι θα ήθελα να δω εγώ. Τέσσερις φίλοι και συνεργάτες, ενώσαμε τις τεχνικές μας δυνάμεις για την ανάπτυξή του το καλοκαίρι του 2016. Μετά από έναν χρόνο, το keeanō απέκτησε νομική μορφή και κατέληξε στα stores το καλοκαίρι του 2017.

— Σε ποιες κατηγορίες θα μπορούσαμε να διακρίνουμε τις ελληνικές παραλίες, με βάση τα χαρακτηριστικά τους και τις προτιμήσεις του κοινού;

Οι παραλίες έχουν αρκετό βάθος ανάλυσης και συνδυαστικό χαρακτήρα. Η ποικιλομορφία των ελληνικών ακτογραμμών καθώς και οι υποδομές τους διαμορφώνουν κατηγορίες κατάλληλες για οικογένειες, κατόχους σκαφών, millennials, ΑμεΑ, surfers, ανθρώπους που απολαμβάνουν τη μοναξιά τους, φυσιολάτρες, κόσμο που διασκεδάζει με την παρέα του αλλά και με το αγαπημένο του κατοικίδιο.

Όλες οι ελληνικές παραλίες (και οι κολπίσκοι) σε ένα app Facebook Twitter
Ηλίας Μπογόρδος: Αφορμή για το keeanō ήταν η προσωπική ανάγκη, ένα καλοκαίρι πριν από δύο χρόνια, όταν ένας ακόμη χάρτης έπεσε στα χέρια μου.

— Εκτός από το πρακτικό κομμάτι (να ανακαλύψει τις παραλίες που του ταιριάζουν), γιατί κάποιος να συμμετέχει στην εφαρμογή σας, ανεβάζοντας φωτογραφίες; Θα κερδίσει κάτι;

Προσπαθούμε να δώσουμε έναν χαρακτήρα επιβράβευσης για κάθε ενέργεια που κάνει ένας χρήστης στην εφαρμογή. Οπότε, δημιουργεί το δικό του ψηφιακό «πορτοφόλι» με πόντους, που θα μπορεί να εξαργυρώνει σε διάφορες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, λαμβάνοντας εκπτώσεις και συμμετέχοντας σε διάφορους διαγωνισμούς.

— Σε ποιους απευθύνεται περισσότερο το keeanō, σε Έλληνες ή τουρίστες; Έχετε καταχωρίσεις και για παραλίες του εξωτερικού;

Το keeanō απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν να απολαύσουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους σε έναν άγνωστο προορισμό. Υπάρχουν καταχωρημένες περισσότερες από 5.000 παραλίες σε Ελλάδα και Κύπρο. Έχουμε καταχωρήσεις από Μπαλί και σύντομα από Αυστραλία εξαλείφοντας με αυτό τον τρόπο την εποχικότητα της εφαρμογής.

— Εκτός από τη μόνιμη μορφή του, έχει το app και κάποιο επίκαιρο χαρακτήρα; Υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα να συμπεριληφθούν events, πάρτι κ.λπ. που γίνονται σε παραλίες;

Αυτή είναι η ιδέα. Δημιουργούμε ένα κοινωνικό δίκτυο που οι χρήστες θα μπορούν να εμπλουτίζουν χαρακτηριστικά μιας παραλίας και να προσθέτουν νέες. Θα έχουν επίσης την δυνατότητα να κοινοποιούν πιο άμεσα και επίκαιρα δεδομένα όπως βαθμό κύματος, βαθμό καθαριότητας (λύματα-πετρέλαιο), επικινδυνότητας από άλλους παράγοντες, όπως τσούχτρες, και πολλά ακόμη. Στη συνέχεια, θα δημοσιοποιούνται αθλητικά events και πάρτι που τρέχουν γύρω ή πάνω σε μια παραλία.

— Αναφέρετε ότι το app απευθύνεται επίσης και σε επιχειρήσεις. Πώς μπορούν να το εκμεταλλευτούν;

Οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με θαλάσσιο τουρισμό αλλά και γενικότερα με τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να εμφανίζονται ως κοντινά μέρη γύρω από μία παραλία. Μέσα από το keeanō, μπορούν επίσης να ανακοινώνουν προσφορές που τις απολαμβάνουν όσοι βρίσκονται ή θέλουν να επισκεφτούν τη συγκεκριμένη παραλία. Ετοιμάζουμε επίσης συνεργασίες με άλλες εταιρίες πληροφορικής που έχουν σχετικά προϊόντα και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις υπηρεσίες τους μέσα από το keeanō. Δημιουργούμε ένα κανάλι για πολλές συνέργειες γύρω από τον θαλάσσιο τουρισμό.

— Πόσο εύκολο είναι σήμερα για μια startup να σκεφτεί ένα πρωτότυπο κόνσεπτ, να το υλοποιήσει (χρηματικά) και να προκύψει επιτυχία στα app stores;

Δεν χρειάζεται να σκεφτείς απαραίτητα κάτι πρωτότυπο. Χρειάζεται όμως να το πιστέψεις, να αφοσιωθείς σε αυτό και να μπεις στην αγορά με το μικρότερο κόστος ψυχικά και οικονομικά. Δεν είναι εύκολο, αλλά σου δίνει μια τρομερή δύναμη όταν το αγκαλιάζει ο κόσμος και το προτείνει σε φίλους και γνωστούς. Όταν κάνεις κάτι με αξιοπρέπεια, θα έρθει η επιτυχία.

Όλες οι ελληνικές παραλίες (και οι κολπίσκοι) σε ένα app Facebook Twitter
Δεν χρειάζεται να σκεφτείς απαραίτητα κάτι πρωτότυπο. Χρειάζεται όμως να το πιστέψεις, να αφοσιωθείς σε αυτό και να μπεις στην αγορά με το μικρότερο κόστος ψυχικά και οικονομικά.

— Εμπορική εκμετάλλευση των παραλιών, αντίτιμο εισόδου, beach bars, ομπρέλες-ξαπλώστρες, ελεύθερο camping: πού σας βρίσκουν αυτά τα αμφιλεγόμενα ζητήματα;

Δεν είμαστε κατά της εκμετάλλευσης μιας παραλίας. Είναι απαραίτητο όμως να σεβόμαστε όσους δεν θέλουν να απολαύσουν τις υπηρεσίες που προσφέρονται αλλά και το ίδιο το περιβάλλον. Δεν είμαστε υπέρ της εκμετάλλευσης που εξαφανίζει ένα ακόμη φυσικό μνημείο. Οι ακτογραμμές μας θα πρέπει να διατηρήσουν την ποικιλομορφία τους. Όσοι αγαπούν τη φύση έχουν δικαίωμα να την απολαμβάνουν με τον τρόπο τους. Το ελεύθερο κάμπινγκ είναι ένας ακόμη τρόπος και πρέπει να γίνεται επίσης με σεβασμό.

— Ποιο είναι το πιο ενοχλητικό πράγμα που μπορεί να σου συμβεί σε μια παραλία;

Να τελειώσει η μπίρα και το φαγητό!

— Γιατί λυσσάμε κάθε χρόνο να βρεθούμε στις τέλειες παραλίες και να βγάλουμε τις τέλειες φωτογραφίες σε αυτές;

Δεν νομίζω να πάψει ποτέ μια ωραία παραλία να σχηματίζει το πιο όμορφο κάδρο που μπορούμε να βρούμε. Είναι αυτή η ηρεμία που προσδίδει στο μάτι το μπλε και οι αποχρώσεις του (όπως το κυανό που επιλέξαμε και για όνομα μας) που μας κάνουν να θέλουμε και άλλο.

— Αγαπημένη παραλία από τα παιδικά σου χρόνια και κάποια «κρυφή» παραλία που γνωρίζεις και αξίζει να τη μάθει το ευρύ κοινό (και να μην είναι πια «κρυφή»);

Τα καλοκαίρια μου, από μικρό παιδί, τα πέρναγα στο Λουτράκι. Οι αναμνήσεις είναι πολλές και έντονες, αλλά ο μικρός μου παράδεισος (για εκείνα τα δεδομένα) ήταν η Λίμνη Ηραίου. Ήταν η δική μου γαλάζια λίμνη, όπου έτρωγα, κοιμόμουν και πέρναγα όμορφες στιγμές με την οικογένεια μου.

Η Ελλάδα είναι γεμάτη από πανέμορφους κόλπους οι οποίοι βρίσκονται ανάμεσα σε όλες αυτές τις παραλίες που γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Αν λοιπόν μια μέρα κάποιος αποφασίσει να μην πάει κάπου που ξέρει ήδη, τότε λογικά θα ανακαλύψει κάποια «κρυφή» ακτή που άξιζε να μάθει. Η Στέρνα (επίσης κοντά στο Λουτράκι) είναι μία από αυτές.

— Είναι τελικά οι ελληνικές παραλίες οι καλύτερες στον κόσμο;

Είναι! Αρκεί όμως να συνεχίσουμε να τις σεβόμαστε...

Όλες οι ελληνικές παραλίες (και οι κολπίσκοι) σε ένα app Facebook Twitter

keeano.com

Τech & Science
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πότε θα καθαρίσει ο Σαρωνικός; Μια χημικός ωκεανογράφος απαντά.

Αρχείο / Πότε θα καθαρίσει ο Σαρωνικός; Μια χημικός ωκεανογράφος απαντά.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Θάλασσας του Πανεπιστημίου Αιγαίου Εύα Κρασσακοπούλου απαντά στα ερωτήματα της LiFO γύρω από το θέμα της περιβαλλοντικής καταστροφής που σημειώθηκε στον Σαρωνικό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ομπρέλες του πανούργου σε ελληνική παραλία

Στήλες / Οι ομπρέλες του πανούργου σε ελληνική παραλία

Το σαβουάρ βιβρ της παραλίας γνώρισε και φέτος νέες μορφές καταστρατήγησης, καθώς η «όλα λουξ» διάθεση των λουόμενων του παρελθόντος έδωσε τη θέση της σε μια πιο τσιτωμένη εκδοχή. «Είπαμε να χαλαρώσουμε, αλλά να μην μας περνάνε και για μαλάκες».
ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΣΣΥ ΚΑΡΑΒΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM