Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Μια νέα μελέτη, η οποία διεξήχθη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του York, αποδεικνύει ότι όσα έχουν ειπωθεί από τους εχθρούς των βίαιων παιχνιδιών είναι αβάσιμα.
3

Στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, ο διάλογος για τη βία, αν και μεγάλος, δεν έχει οδηγήσει ποτέ σε κανένα συμπέρασμα. Και σαν δύο ομάδες σε κάποιο άλλο ρεαλιστικό παιχνίδι οι δύο αντίπαλοι παλεύουν: από την μια μεριά υπάρχει η φράξια που υποστηρίζει ότι τα βίαια παιχνίδια ωθούν σε πραγματικά ακραίες συμπεριφορές ενώ από την απέναντι πλευρά, εκείνοι που προασπίζονται, όχι απαραίτητα τα βίαια παιχνίδια, αλλά γενικότερα την εξόντωση "κακών" χαρακτήρων και την επίλυση προβλημάτων με μια δεξιότητα που μόνο τα παιχνίδια επιτρέπουν. Συχνά, έχουν συγκροτηθεί ομάδες υπεράσπισης των σκληρών παιχνιδιών, αλλά κάθε συζήτηση έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο, και συχνά το θέμα στροβιλίζεται στο κενό χωρίς κανένα σοβαρό αποτέλεσμα να τεκμηριώνει την όποια άποψη.

Μια νέα μελέτη, όμως, από τη Βρετανία η οποία διεξήχθη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του York, αποδεικνύει ότι όσα έχουν ειπωθεί από τους εχθρούς των βίαιων παιχνιδιών είναι αβάσιμα και τελικά, ακόμη και τα πιο splatter, τα πιο απόκοσμα και τα πιο σκληρά παιχνίδια, δεν επηρεάζουν καθόλου τη συμπεριφορά στην καθημερινή ζωή κάποιου που παίζει μαζί τους.

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Ο χρόνος αντίδρασης, ο ρεαλισμός, τα παιχνίδια μάχης και άλλοι παράγοντες λήφθηκαν υπόψη για να διευρυνθεί η εμβέλεια και η ακρίβεια της μελέτης του Πανεπιστημίου του York.

Οι επιστήμονες τελικά δεν έχουν καταφέρει να βρουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τη θεωρία ότι τα βιντεοπαιχνίδια κάνουν τους παίκτες πιο βίαιους. Σε μια σειρά πειραμάτων, με περισσότερους από 3.000 συμμετέχοντες, οι ερευνητές απέδειξαν ότι οι ιδέες, οι ιστορίες, οι δράσεις και τα concept, ακόμη και των πιο σκληρών βίντεο παιχνιδιών δεν «ωθούν» τους παίκτες σε βίαιες συμπεριφορές και ότι η αύξηση του ρεαλισμού των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών δεν αυξάνει κατ 'ανάγκη την επιθετικότητα στους παίκτες παιχνιδιών.

Η πρώτη αντίπαλη ομάδα που τάσσεται εναντίον των παιχνιδιών, υποστηρίζει ότι κυρίαρχο μοντέλο μάθησης στα παιχνίδια βασίζεται στην ιδέα ότι η έκθεση των παικτών σε έννοιες, όπως η βία ως πρωταρχικό συστατικό ενός παιχνιδιού, πιθανότατα καθιστά ευκολότερη τη χρήση αυτής της έννοιας και στην «πραγματική ζωή». Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του York στη Βρετανία διεύρυναν τον αριθμό συμμετεχόντων στο πείραμά τους, σε σύγκριση με προηγούμενες μελέτες. Διεξήγαγαν μια σειρά από αληθινές ασκήσεις με βίντεο παιχνίδια και ψυχολογικά τεστ σε περισσότερους από 3.000 εθελοντές. Όμως, μελετώντας τα αποτελέσματα, οι ερευνητές κατέληξαν ότι δεν υπάρχει κάποια αύξηση στις βίαιες αντιδράσεις των παικτών όταν παίζουν ακραία ρεαλιστικά παιχνίδια όπου χρειάζεται να εξολοθρεύουν χιλιάδες εχθρούς. Παράλληλα, παρατηρήθηκε μείωση σε σύγκριση με τους gamers που παίζουν όχι και τόσο ρεαλιστικά παιχνίδια.

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Το τελικό πόρισμα της μελέτης καθιστά σαφές ότι τα βίαια βίντεο παιχνίδια δεν έχουν καμία σοβαρή επίδραση στους gamers σε ό,τι αφορά την πυροδότηση σκληρής και βίαιης συμπεριφοράς.

Σε ένα κομμάτι της έρευνας, οι παίκτες που συμμετείχαν έπαιζαν ένα ειδικά σχεδιασμένο παιχνίδι, πρώτου προσώπου, με στόχο να σκοτώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς. Σε αυτό το πρώτο κομμάτι οι ερευνητές εξέτασαν εάν οι παίκτες εμφάνισαν αυξημένη βιαιότητα όταν κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αληθινές καταστάσεις καθώς και την επίδραση των ρεαλιστικών ή μη-ρεαλιστικών γραφικών στη συμπεριφορά τους.

Σε ένα άλλο μέρος της μελέτης, έπαιζαν ένα παιχνίδι όπου επέλεγαν να είναι είτε ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να αποφύγει συγκρούσεις με φορτηγά είτε ένα ποντίκι που έπρεπε να αποφύγει να πιαστεί από μια γάτα. Μετά το τέλος των παιχνιδιών, οι παίκτες έβλεπαν μια σειρά από εικόνες, όπως ένα λεωφορείο ή έναν σκύλο, τις οποίες έπρεπε να χαρακτηρίσουν με μια λέξη ή να λύσουν παζλ με συσχετισμούς λέξεων.

Νέα έρευνα δεν βρίσκει κανένα σύνδεσμο μεταξύ βιντεοπαιχνιδιών και βίαιης συμπεριφοράς Facebook Twitter
Ακόμη και τα πιο splatter, τα πιο απόκοσμα και τα πιο σκληρά παιχνίδια, δεν επηρεάζουν καθόλου τη συμπεριφορά στην καθημερινή ζωή κάποιου που παίζει μαζί τους.

Ο χρόνος αντίδρασης, ο ρεαλισμός, τα παιχνίδια μάχης και άλλοι παράγοντες λήφθηκαν υπόψη για να διευρυνθεί η εμβέλεια και η ακρίβεια της μελέτης. Οι ερευνητές κατέστησαν σαφές ότι τα αποτελέσματα σχετικά με τα παιδιά μπορεί να διαφέρουν από τα πιθανά ευρήματα με αυτά των ενηλίκων. Περαιτέρω έρευνα και πειράματα που ενθαρρύνονται να αντιμετωπίσουν τις θεωρίες βιντεοπαιχνιδιών σχετικά με τους ενήλικες είναι απαραίτητες για να καθοριστεί «εάν ένα διαφορετικό αποτέλεσμα είναι ίσως εμφανές σε πιο μικρούς και αθώους παίκτες». Όμως το τελικό πόρισμα καθιστά σαφές ότι τα βίαια βίντεο παιχνίδια δεν έχουν καμία σοβαρή επίδραση στους gamers σε ό,τι αφορά την πυροδότηση σκληρής και βίαιης συμπεριφοράς.

Τech & Science
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πάνω από 140 συντονιστές του Facebook μηνύουν τη Meta - Διαγνώστηκαν με σοβαρή μετατραυματική διαταραχή

Διεθνή / Πάνω από 140 συντονιστές του Facebook διαγνώστηκαν με σοβαρή μετατραυματική διαταραχή

Οι υπάλληλοι στην Κένυα εργάζονταν 8-10 ώρες ημερησίως και διαγνώστηκαν με μετατραυματικό στρες (PTSD), γενικευμένη αγχώδη διαταραχή (GAD) και μείζονα καταθλιπτική διαταραχή (MDD) - Μηνύουν τη Meta
LIFO NEWSROOM
Δύο αστέρια ενδέχεται να περιστρέφονται το ένα γύρω από το άλλο κοντά σε μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στον γαλαξία μας

Τech & Science / Δύο αστέρια ενδέχεται να περιστρέφονται το ένα γύρω από το άλλο κοντά σε μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στον γαλαξία μας

Οι επιστήμονες γνωρίζουν ότι αστέρια μπορούν να σχηματιστούν και να περιφέρονται κοντά σε αυτές τις μαύρες τρύπες, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται ζεύγος άστρων να επιβιώνει τόσο κοντά σε μια τέτοια «κοσμική δίνη»
LIFO NEWSROOM
Η 53χρονη Τοάνα αναρρώνει μια χαρά μετά την πειραματική μεταμόσχευση νεφρού χοίρου

Τech & Science / Αμερικανίδα περίμενε χρόνια στη λίστα και υπεβλήθη σε μεταμόσχευση νεφρού από χοίρο

Η 53χρονη Τοάνα Λούνεϊ είναι ο μοναδικός άνθρωπος που ζει με νεφρό χοίρου - Μέσα σε 10 χρόνια η μεταμόσχευση οργάνων από δότες ζώα θα είναι καθημερινή πραγματικότητα, προβλέπουν χειουργοί
LIFO NEWSROOM
Οι πριγκίπισσες της Disney αντιμετωπίζουν κρυφούς κινδύνους για την υγεία τους, προειδοποιούν οι ειδικοί

Τech & Science / Οι πριγκίπισσες της Disney αντιμετωπίζουν κρυφούς κινδύνους για την υγεία τους, προειδοποιούν οι ειδικοί

Από τι κινδυνεύουν Σταχτοπούτα, Ωραία Κοιμωμένη, Ποκαχόντας, Μουλάν, Ραπουνζέλ και Χιονάτη - «Η Disney πρέπει να εξετάσει στρατηγικές για να βελτιώσει την ευημερία των πριγκιπισσών της»
LIFO NEWSROOM
Αγγλία: Ανακάλυψαν «εξαιρετικά βίαιη» προϊστορική σφαγή και κανιβαλισμό ολόκληρης κοινότητας

Τech & Science / Αγγλία: Ανακάλυψαν «εξαιρετικά βίαιη» προϊστορική σφαγή και κανιβαλισμό ολόκληρης κοινότητας

Οι εμπειρογνώμονες θεωρούν ότι οι επιτιθέμενοι συνειδητά κατανάλωσαν τα θύματα τους και όχι απλά επειδή πεινούσαν, καθώς ανάμεσα στα ευρήματα βρέθηκαν και οστά ζώων, γεγονός που δείχνει ότι υπήρχε αρκετή τροφή
LIFO NEWSROOM