Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς; Facebook Twitter
Η «ζυγαριά» γέρνει μονόπαντα, τα μέτρα και τα σταθμά γίνονται δύο, στην περίπτωση της άκρας δεξιάς ολόκληρος ελέφαντας σε ένα δωμάτιο μπορεί να περνά «απαρατήρητος» όταν στην περίπτωση της ακροαριστεράς ακόμα κι ένα ελλιπές δείγμα DNA μπορεί να στείλει τον/την κάτοχό του στα σίδερα επ' αόριστον, στιγματίζοντάς τον εφ΄όρου ζωής. Εικονογράφηση: design9/LIFO
24

Η δικαιοσύνη σε μια δημοκρατική Πολιτεία οφείλει να είναι υποτίθεται τυφλή, «θεόστραβη». Οι δικαστές οφείλουν δηλαδή να εφαρμόζουν το Σύνταγμα και τους νόμους απολύτως αντικειμενικά και να κρίνουν ισότιμα κάθε πολίτη, ανεξάρτητα από τις πολιτικές, φιλοσοφικές, θρησκευτικές κ.λπ. πεποιθήσεις τόσο των ίδιων, όσο και των δικαζόμενων.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, η δικαστική εξουσία συλλαμβάνεται όχι σπάνια να «κρυφοκοιτάζει», αμβλύνοντας ή στενεύοντας να το κριτήριό της ανάλογα με την κοινωνική θέση, το φύλο, τη φυλή, την εθνικότητα κ.λπ. του κατηγορούμενου, ακόμα και την ιδεολογία του. Είναι, π.χ., κοινή η αίσθηση ότι όσο αφορά την τρομοκρατία (ή την ένοπλη πάλη, όπως το προτιμά κανείς), τα αντανακλαστικά της ελληνικής δικαιοσύνης όπως άλλωστε και της ΕΛΑΣ έχουν επανειλημμένα αποδειχθεί εξαιρετικά αργά όταν αυτή προέρχεται από την άκρα δεξιά, χώρο όπου κατά κανόνα ο νόμος εξαντλεί την επιείκεια και την ανοχή του, σε πλήρη αντίθεση από ό,τι είθισται να συμβαίνει όταν προέρχεται από την άκρα αριστερά ή τους Α/Α όπου όχι μόνο υπερθεματίζει σε αυστηρότητα αλλά υπερβαίνει, ενίοτε, τα ίδια τα όριά του όπως έχει συχνά καταγγελθεί.

«Μπορεί η δημοκρατία να χρειάζεται πράγματι κάποιους νόμους για να αμύνεται ενάντια σε όσους θεωρεί ότι την επιβουλεύονται – μολονότι η συζήτηση για τον αντιτρομοκρατικό είναι βέβαια μεγάλη -, όταν όμως κάνει τις σταθμίσεις της οφείλει να τις κάνει ισότιμα παντού, όχι με ρηγματώσεις στο κράτος δικαίου και επιλεκτική εφαρμογή».

Η «ζυγαριά» γέρνει μονόπαντα, τα μέτρα και τα σταθμά γίνονται δύο, στην πρώτη περίπτωση ολόκληρος ελέφαντας σε ένα δωμάτιο μπορεί να περνά «απαρατήρητος» όταν στη δεύτερη ακόμα κι ένα λειψό δείγμα DNA μπορεί να στείλει τον/την κάτοχό του στα σίδερα επ' αόριστον, στιγματίζοντάς τον εφ΄όρου ζωής. Μια απλή σύγκριση στην αντιμετώπιση των συλληφθέντων παλαιότερα μελών της ΧΑ αλλά και πιο πρόσφατα της Combat 18 με αντίστοιχες συλλήψεις μελών (ή κατηγορούμενων για συμμετοχή) της 17Ν, των Πυρήνων κ.λπ. αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Και το ζήτημα εδώ δεν είναι συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με την κουλτούρα της βίας είτε με πολιτικά είτε με καθαρά εγκληματικά κίνητρα, αλλά το πόσο η κοινοβουλευτική δημοκρατία και η δικαιοσύνη της δικαιολογούν την ανωτερότητα και το «ηθικό πλεονέκτημα» που επαίρονται πως – και που οφείλουν να – έχουν.

Στα πλαίσια αυτά ζήτησα από δύο ευαισθητοποιημένους στα κοινά δικηγόρους, τον Δημήτρη Φίλη (παρ' Αρείω Πάγω σήμερα), τον Κώστα Παπαδάκη, μέλος της Πολιτικής Αγωγής στη δίκη της ΧΑ καθώς κι έναν γνωστό δικαιωματικό, τον πρώην γγ Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Κωστή Παπαϊωάννου να καταθέσουν τη δική τους άποψη.

 

Δημήτρης Φίλης

«Δεν νομίζω ότι η ολιγωρία της δικαιοσύνης σε περιπτώσεις ακροδεξιάς τρομοκρατίας και όχι μόνο οφείλεται αποκλειστικά στους δικαστές. Το ότι η δίκη της ΧΑ κοντεύει τα τρία χρόνια μπορεί να συντηρεί αυτή την εντύπωση, είναι ωστόσο το ίδιο το δικαστικό μας σύστημα εξαιρετικά βραδύ και δυσκίνητο όχι μόνο σε τέτοιες αλλά και σε άλλες σοβαρές υποθέσεις όπως το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και το σκάνδαλο της Siemens.

Ναι, πιθανόν να υπάρχει ιδεολογική προκατάληψη πίσω από κάποιες αποφάσεις - την Ηριάννα π.χ. έπρεπε να την είχαν αφήσει ελεύθερη μέχρι να δικαστεί κατ' έφεση, υπήρχε θέμα με το δείγμα DNA, δεν ήταν ικανό αποδεικτικό στοιχείο από μόνο του. Υπήρξε πάντως διακριτικότητα όσο αφορά στην αποκάλυψη του πλήρους ονοματεπώνυμου τόσο του δικού της όσο και του συγκατηγορούμενού της Περικλή Μ.

Κοιτάξτε να δείτε, έτσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, οτιδήποτε εκφεύγει της νομιμότητας θα χτυπιέται σκληρά, ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Όχι, δεν εξισώνω τα "άκρα", θεωρώ λανθασμένη αυτή η λογική, αμφότερα όμως ενέχουν σκληρή βία, άλλο αν τα ιδεολογικά τους κίνητρα διαφέρουν.

Οι δικαστές, πάλι, προσπαθούν να εφαρμόσουν τον νόμο και δεν αμφισβητώ εξαρχής την εντιμότητα των περισσότερων εξ αυτών, η στάση τους όμως πολλές φορές επηρεάζεται από τις ιδέες και τις βιοκοινωνικές τους απόψεις. Πάντως εκτός από την εν εξελίξει δίκη της ΧΑ, άλλη που να αφορά σε ακροδεξιούς εξτρεμιστές δεν έχει γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και είναι λίγο περίεργο που τόσο καιρό δεν έχουν συλληφθεί άλλοι παρότι περισσεύουν οι αφορμές.

Το πώς τώρα θα αντιμετωπιστούν δικαστικά οι συλληφθέντες της Combat 18 δεν μπορεί να το προβλέψει κανείς, θα φανεί στη δίκη, εύχομαι πάντως να αποδοθεί δικαιοσύνη!».

Κωστής Παπαϊωάννου

«Υπάρχει μια προϊστορία στην αντιμετώπιση του βίαιου εξτρεμισμού, μια παραδοσιακή πρόσληψη της έννοιας της τρομοκρατίας ως εκπορευόμενης από την αριστερά – βλέπε και σχετική περσινή δήλωση Μητσοτάκη, που λίγο πολύ έλεγε ότι εντάξει, δεν είναι όλοι οι αριστεροί τρομοκράτες αλλά όλοι οι τρομοκράτες είναι αριστεροί! Πρόκειται βέβαια για τις απόψεις του βαθέως κράτους. Παρατηρείται στην Ελλάδα, βλέπετε, μια έλλειψη ιστορικής συνέχειας. "Ξεχνάμε" ότι η χώρα γνώρισε στο ξεκίνημα της μεταπολίτευσης μια σαφέστατη ένταση της ακροδεξιάς τρομοκρατίας με νεοφασιστικούς μηχανισμούς όπου εμπλεκόταν μεταξύ άλλων ο Μιχαλολιάκος (βόμβα στον κινηματογράφο Έλλη κλ.π.), φαινόμενο που επιδιώκουν κάποιοι να αναζωπυρώσουν σε ένα ακροδεξιό κακέκτυπο της ιταλικής "στρατηγικής της έντασης".

Η αντιτρομοκρατική νομοθεσία διαθέτει μια εκτενή λίστα εγκληματικών πράξεων που θεωρούνται τρομοκρατικές αν αποσκοπούν στον εκφοβισμό σοβαρού κομματιού του πληθυσμού ή στην κατάλυση των συνταγματικών αρχών. Και ο πλέον αδαής περί τα νομικά αντιλαμβάνεται ότι είναι δύσκολο οργανώσεις σαν την Combat 18 να μην χωράνε σε αυτό τον ορισμό εφόσον και εκφοβίζουν και βλάπτουν τους δημοκρατικούς θεσμούς, όπως άλλωστε έκανε και η ΧΑ.

Εκεί βέβαια υπάρχει ζήτημα, είναι συχνά μονοσήμαντη και επιλεκτική η δημοσιοποίηση στοιχείων και ιδίως φωτογραφιών υπόπτων για ενέργειες που θεωρούνται τρομοκρατικές. Το αν τώρα η "ανοχή" αυτή είναι ακούσια ή εκούσια, είναι ένα σύνθετο φαινόμενο. Έχουμε επικρίνει ιδιαίτερα τις αστυνομικές αρχές για υπόγειες συμπάθειες ή "διαδρομές" και προκλητική ανοχή στο ναζί περιθώριο, δεν έχουμε όμως πράξει το ίδιο στο βαθμό που θα έπρεπε και για τις αντίστοιχες εισαγγελικές και δικαστικές αρχές που επέδειξαν έντονη και μακροχρόνια αμεριμνησία και αδράνεια: όταν υπάρχουν ενέργειες ακραίας βίας από τέτοια πρόσωπα και οργανώσεις αντιμετωπίζονται μεμονωμένα, δεν εντάσσονται σ' ένα ενιαίο πλαίσιο με τρόπο λειτουργίας που σαφέστατα αρμόζει σε τρομοκρατικές οργανώσεις. Είχα μάλιστα και ο ίδιος ως γγ Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στείλει αναφορές στις αρχές για τη δράση της Combat 18.

Αν τώρα μαζί με αυτήν ήταν υπόδικη μια ομάδα τύπου Επαναστατικός Αγώνας, η δεύτερη πολύ πιο άνετα θα κατηγορούνταν από τη δικαιοσύνη για τρομοκρατική και όχι απλώς εγκληματική οργάνωση. Μπορεί η δημοκρατία να χρειάζεται πράγματι κάποιους νόμους για να αμύνεται ενάντια σε όσους θεωρεί ότι την επιβουλεύονται – μολονότι η συζήτηση για τον αντιτρομοκρατικό είναι βέβαια μεγάλη -, όταν όμως κάνει τις σταθμίσεις της οφείλει να τις κάνει ισότιμα παντού, όχι με ρηγματώσεις στο κράτος δικαίου και επιλεκτική εφαρμογή.

Βέβαια, για να μην μεμψιμοιρούμε μόνο, το ότι έστω αργά κινήθηκαν οι δικαστικές αρχές καθώς επίσης ο όγκος κ το περιεχόμενο των αποδεικτικών στοιχείων (βαρύς οπλισμός, εκρηκτικά κ.ά.) δείχνει ότι η Πολιτεία ξεκινά τουλάχιστον να αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο.

Κώστας Παπαδάκης

«Το άρθρο 187Α του ΠΚ που αφορά κατηγορούμενους για τρομοκρατικές πράξεις έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα μόνο σε αντιεξουσιαστές, αριστερούς ακτιβιστές, Τούρκους και Κούρδους πολιτικούς πρόσφυγες. Ακόμα και τώρα οι δικαστές εξακολουθούν να έχουν μια μονόπλευρη τοποθέτηση προκειμένου να ορίσουν το στίγμα του τρομοκράτη.

Τόσο η ΧΑ όσο και η Combat 18 διώκονται με βάση το άρθρο 187 που αφορά στη συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, όχι σε τρομοκρατική (άρθρο 187Α), παρότι πληρούν με το παραπάνω τις προϋποθέσεις, απόδειξη ότι το δύο μέτρα και δύο σταθμά είναι ο κανόνας.

Η δεύτερη περίπτωση, βέβαια, θεωρείται σοβαρότερο αδίκημα και οι προβλεπόμενες ποινές είναι βαρύτερες, πέρα από τον κοινωνικό στιγματισμό κάποιου σαν τρομοκράτη. Οι Χρυσαυγίτες παραπονιούνται ότι τάχα διώκονται για τις ιδέες τους ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν διώκονται παρά για συγκεκριμένες ποινικές πράξεις.

Επιπλέον, δεν ελέγχονται καν για ηθική αυτουργία - η επίθεση π.χ. στους Αιγύπτιους ψαράδες του Περάματος το '12 έχει αποδειχθεί ότι έγινε ύστερα από εντολή Λαγού, παρά ταύτα ο κύριος αυτός δεν παραπέμπεται ως ηθικός αυτουργός κι αυτή είναι μόνο μία από τις δεκάδες ακόμα αντίστοιχες περιπτώσεις! Είναι δηλαδή πολύ περισσότερες οι εγκληματικές τους πράξεις από τις κατηγορίες που τους έχουν αποδοθεί.

Στο χώρο της ριζοσπαστικής αριστεράς και της μαχητικής δικηγορίας αγωνιζόμαστε, βέβαια, χρόνια τώρα για την κατάργηση και των δύο αυτών αντιδημοκρατικών άρθρων, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα παραβλέψουμε τη μονομέρεια της εξουσίας. Όλοι οι νόμοι, καλοί ή κακοί, οφείλουν να έχουν καθολική ισχύ!».

 

Αρχείο
24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άννα Φραγκουδάκη: «Οι ακροδεξιοί λένε σε όλες τις χώρες το ίδιο παραμύθι»

Ελλάδα / Άννα Φραγκουδάκη: «Οι ακροδεξιοί λένε σε όλες τις χώρες το ίδιο παραμύθι»

Με αφορμή την εξάρθρωση της νεοναζιστικής Combat 18, η συγγραφέας και καθηγήτρια Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών επιχειρεί μια «χαρτογράφηση» του ακροδεξιού εξτρεμισμού στην Ελλάδα και την Ευρώπη σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ηριάννα Β.Λ., ο Τάσος Θεοφίλου και οι Πυρήνες της Φωτιάς: Μια ενίοτε μεροληπτική δικαιοσύνη

Casus Belli / Η Ηριάννα Β.Λ., ο Τάσος Θεοφίλου και οι Πυρήνες της Φωτιάς: Μια ενίοτε μεροληπτική δικαιοσύνη

Το «πανηγύρι των τρελών» στο οποίο αναφέρεται η κρατούμενη στις φυλακές Ελαιώνα ακούγεται σαν τίτλος παραμυθιού, αλλά παραπέμπει στον διασυρμό, την ταλαιπωρία και τις δικαστικές περιπέτειες αληθινών ανθρώπων, των οποίων η ενοχή δεν είναι ακριβώς ακλόνητη
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Πίσω απο τους νεκρούς της Μαρφίν υπάρχουν δολοφόνοι που κυκλοφορούν ελεύθεροι και είναι τραγικό για την κοινωνία μας. Το αν ήταν αριστεροί ή δεξιοί είναι δευτερεύον ζήτημα τι στιγμοί που ήταν ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ.
@Γράφων 15.03 19:01Επειδή, στα πλαίσια του σεβασμού στον άλλο, φαίνεται να χαρακτηρίζεις τρολ κάποιον με τον οποίο δε συμφωνείς για πες μου κάτι ... κάποιος που, ενδεικτικά και μόνο, στις 16/3/2018 από τις 06:49 ως τις 22:04 γράφει 13 σχόλια, στις 15/3/2018 απο τις 07:11 ως τις 19:01 γράφει 12 σχόλια , στις 12/03/2018 από τις 07:04 ως τις 21:45 γράφει 20 σχόλια πως ακριβώς ονομάζεται;
Κι επειδή πέραν της πλάκας δικαιουσαι μιας απάντησης, let me be clear:Θύμα μιας πρωτίστως κοινωνικής κρίσης η οποία πηγάζει σε τεράστιο ποσοστό από λογικές τις οποίες προσπαθεί να αντικρούσει λογικά εδώ.Λογικές οι οποίες είναι ευθέως εμφυλιοπολεμικές, υπέρ της βίας μονοπλεύρως, ανιστορικες και ανιστόρητες, λογικές οι οποίες φτάνουν στο σημείο να θεωρούν ήρωα έναν σοβιετικό στρατιώτη και παράλληλα αρνούνται τον ηρωισμό σε έναν Έλληνα στρατιώτη, φορτώνοντάς του "ρατσισμο, φασισμό" και άλλους -ισμούς.Κατά τα λοιπά ισχύει:Πάμε μια βόλτα από Κυψέλη Σύνταγμα να σου δείξω τις πληγές της πόλης από αυτούς τους οποίους μια μερίδα της αριστεράς ιδρώνει να δικαιολογήσει.
@Γράφων 18.3 09:56To μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι σχολιασμός όπως τον κατέγραψα παραπάνω μοιάζει να είναι μεροκάματο.Και επειδή γενικά το όποιο μεροκάματο στις μέρες μας είναι πολύ δύσκολο εκφράζω την κατανόησή μου.Κατά τα λοιπά δε χρειάζεται καμία βόλτα πουθενά. Ζω μέσα στην πόλη και έχω αρκετή γνώση για την Κυψέλη , το Σύνταγμα , το Μεταξουργείο , την Ομόνοια και την 3η Σεπτεμβρίου ....κλπ κλπ.Ο λόγος σου στο σχόλιο αυτό είναι παραληρηματικός ... ψυχραιμία, πάνω απ' όλα!
Μεροκάματο και παραλήρημα δεν πάνε μαζί.Αλλά είναι πολύ πιο εύκολο να προσπαθείς να ακυρώσεις εμένα παρά τα επιχειρήματα. Σωστά; Δυστυχώς είμαι αληθινός.Όχι, την ψυχραιμία μου θα τη διατηρήσω όσο και τον στόχο μου. Επειδή το μεγαλύτερο κομμάτι της σημερινής αριστεράς πάσχει από ιδεολογική ένδεια δικαιολογεί τις πράξεις βίας προκειμένου να υπάρχει πόλωση και κάτω από αυτή την πόλωση να κρύβει την ανεπάρκεια της.Για τον ίδιο λόγο και εσύ έχεις avatar ενός ελεύθερου σκοπευτή του Β ΠΠ. Η βία είναι καταφύγιο ιδεολογικό.Η συζήτηση με επιχειρήματα δεν αρέσει. Στόχος είναι το προσωπικό μαλλιοτραβηγμα. Σταμάτα όμως να πετάς την μπάλα στην εξέδρα. Η σύγχρονη ακροαριστερά έχει καταστρέψει την Αθήνα σχεδόν όσο οι Ερούλοι. Αν δεν το αντιμετωπίσεις αυτό σαν απτή αλήθεια μόνο αυταπάτες θα συνεχίσεις να καλλιεργείς. Σαν τον τσιπραλέξη ένα πράγμα.
Αυτό ακριβώς λέω.Με τους ναζί τα πατε καλά κατά βάθος.Αλλά πες το. Αυτό που στη δίνει στην πραγματικότητα είναι ότι δεν μένει αναπάντητη η αριστεριστικη αερολογία όπως είναι το σύνηθες.Η υπόθεση των cds μπήκε στο αρχείο, η επιθετική διαπραγμάτευση ηταν ψεμα και το ότι οι νεκροί της marfin ήταν προβοκάτσια είναι θεωρία συνωμοσίας.Αυτό είναι που μένει. Μαζί με κατεστραμμένα κτήρια και μερικούς νεκρούς στο όνομα της καθυστερημένης πολιτικής εφηβείας πολλών εξ ημών.
Βασιλάκης Γεώργιος, Νεκτάριος Σάββας, Γεώργιος Φουντούλης, Μάνος Καπελώνης, Αγγελική Παπαθανασοπούλου, Παρασκευή Ζούλια, Επαμεινώνδας Τσάκαλης.Όλοι δολοφονημένοι από ακροαριστερούς εκ των οποίων ουδείς είναι πίσω από τα κάγκελα. Αυτό δείχνει ακροαριστερή συμπάθεια της δικαιοσύνης; Είναι φοβερό να συνδέουμε τα ασύνδετα και να παραβιάζουμε τη λογική για να επιβεβαιώσουμε τις ήδη υπάρχουσες θέσεις και ιδέες μας...Για όλες τις δολοφονικές επιθέσεις της ΧΑ έχει σχηματιστεί δικογραφία χωρίς ορφανά (αν και το λέω με περιθώριο σφάλματος). Το αντίθετο δεν ισχύει...Μόνο ο Δημήτρης Φίλης ομιλεί λογικά προτάσσοντας τη δουλειά του δικηγόρου έναντι της ιδεολογίας του (και πώς θα μπορούσε να μην είναι έτσι αφού πχ ο Παπαδάκης είναι πολιτευτής του ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ο δε Παπαϊωάννου είναι αξιόλογος άνθρωπος μεν αλλά δεξί χέρι του Παρασκευόπουλου στο νόμο έκτρωμα που έβγαλε έξω όλους τους δολοφόνους και βιαστές...)Ισχύει απόλυτα αυτό που λέει ο κος Φίλης:"Δεν νομίζω ότι η ολιγωρία της δικαιοσύνης σε περιπτώσεις ακροδεξιάς τρομοκρατίας και όχι μόνο οφείλεται αποκλειστικά στους δικαστές. Το ότι η δίκη της ΧΑ κοντεύει τα τρία χρόνια μπορεί να συντηρεί αυτή την εντύπωση, είναι ωστόσο το ίδιο το δικαστικό μας σύστημα εξαιρετικά βραδύ και δυσκίνητο όχι μόνο σε τέτοιες αλλά και σε άλλες σοβαρές υποθέσεις όπως το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και το σκάνδαλο της Siemens."Κύριε Αντωνόπουλε, παίρνετε συνέντευξη από τον αδερφό του υπουργού κου Φίλη, τον σύμβουλο του Παρασκευόπουλου στον φωτογραφικό για τον Ξηρό νόμο-έκτρωμα και έναν πολιτευτή του ΑΝΤΑΡΣΥΑ (αποκρύβοντας όλων τις ιδιότητες) και σκοπεύετε σε ένα υποτυπωδώς αντικειμενικό άρθρο;Τον Τζουανόπουλο ξεχάσατε...
Οι δολοφόνοι των ανθρώπων που δούλευαν στο υποκατάστημα της marfin, δεν τεκμαίρεται από πουθενά ότι ήταν αριστεροί. Η θεωρία των αριστερών δολοφόνων είναι θεωρία λάσπης. Μιας λάσπης που η ακροδεξιά παράγει πολλά χρόνια τώρα . Η ικανότατη ΕΛΑΣ, που έχει ξετρυπώσει πλήθος τρομοκρατών, μέχρι στιγμής δεν έχει εντοπίσει ούτε τρίχα των δολοφόνων. Αν αναλογιστεί κανείς τι έγινε μετά τη δολοφονία των υπαλλήλων της marfin (επιβολή διαδοχικών μνημονίων και μέτρων επι μέτρων κλπ κλπ) τότε είναι σαφές ποιοι "βολεύτηκαν" και "πάτησαν" στους δολοφονημένους!
Ξεχνάς τους αυτόπτες μάρτυρες. Αυτά που λένε ότι άκουσαν.Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία σε βάρος του Σίψα δεν σημαίνει ότι δεν τους κάψανε ακροαριστεροί.Για όλες τις άλλες περιπτώσεις που αναφέρω που βγήκαν και προκηρύξεις αβαβά;Η τελεολογία, ξέρεις, δεν είναι ο ασφαλέστερος τροπος να κρίνεις κάτι. Διότι τότε θα πούμε ότι τον Β ΠΠ τον ξεκίνησαν οι Αμερικανοί διότι αυτοί κέρδισαν από αυτόν.Το ευτύχημα είναι πώς έχουν κάψει μονο τόσους λίγους.
"Ενώ η πορεία των διαδηλωτών ανέβαινε την οδό Σταδίου κατευθυνόμενη προς τη πλατεία Συντάγματος, ομάδα κουκουλοφόρων επιτέθηκαν στο υποκατάστημα της τράπεζας Marfin που βρισκόταν στον αριθμό 23. Αυτόπτης μάρτυρας ανέφερε ότι άτομα με κουκούλες έσπασαν τα τζάμια και έριξαν εύφλεκτο υλικό και βόμβα μολότωφ. Κάποιοι προσπάθησαν να τους εμποδίσουν ενώ άλλοι τους ενθάρρυναν. Ακόμα και όταν το ισόγειο καιγόταν και κάποιοι υπάλληλοι για να σωθούν είχαν βγει στο μπαλκόνι του πρώτου ορόφου, κάποιοι φώναζαν «να καείτε ρε π...» ή κατ' άλλους «ΚΑΨΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ» [κεφαλαία εμού του Γράφοντος]".ΠΗΓΗ: wiki λήμμα Εμπρησμός της τράπεζας Marfin«Φάτε τους πλούσιους!..» ΠΗΓΗ: http://www.lifo.gr/articles/opinions/168591Το θέτω τρόπον τινά αλληγορικά:ποιος ο λόγος το πάγκρεας να προσπαθεί να μας πείσει ότι ο καρκίνος του παγκρέατος δεν είναι δικός του; Ότι είναι προβοκάτσια του συκωτιού;Δεν υπάρχει κανένας λόγος η αριστερά, με όλα τα καλά της και τα κακά της, να προσπαθεί να μας πείσει ότι δεν υπάρχουν ακραίοι ανάμεσά της διότι εκεί αμφισβητεί τη νοημοσύνη μας αλλά και την ίδια την πραγματικότητα.Όταν η mainstream αρθρογραφία έχει τίτλους όπως ο παραπάνω (Φάτε τους πλούσιους). Η λούμπεν αληταρία είναι λογικό να προσπαθήσει να τους φάει.Υπάρχει κάποιος λόγος να προσπαθούν να μας πείσουν κανονικοί αριστεροί (όπως πιστεύω ότι είσαι εσύ και μπράβο σου και τιμή σου και καμάρι σου και ας διαφωνούμε στα πάντα) ότι τους τρεις της marfin δεν τους δολοφόνησαν αριστεροί;Τους δύο αστυνομικούς που έβαλα πρώτους-πρώτους ποιοι τους σκότωσαν; Ή η ζωή των "μπάτσων" δεν μετράει; Τους δύο νεαρούς ΧΑίτες ποιος τους έφαγε αν όχι οι «Μαχόμενες Λαϊκές Επαναστατικές Δυνάμεις»; Προβοκάτορες; Απεχθάνομαι να κάνω συμψηφισμούς θυμάτων αλλά βλέπω μια τρομερή προκατάληψη και μονομέρεια στον τρόπο σκέψης των συμπατριωτών μου. Όλη η κοινωνία έχει πιο ακραίες θέσεις σε σχέση με παλιότερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το ανεχόμαστε. Σημαίνει ότι πρέπει να γίνουμε πιο μάχιμοι στη μη ανεκτικότητα έναντι των μη ανεκτικών.Ξέρετε, επειδή κυκλοφορώ τόσο στα Κάτω Πατήσια όσο και στα Εξάρχεια δεν έχω όρεξη να με διαμελίσει βόμβα ή φωτοβολίδα να μου κάψει το γόνατο και κάποιοι συνάνθρωποί μου να λένε "ναι μεν αλλά..."Δεν πρέπει να βοηθάμε στον εκτροχιασμό της κοινωνίας ανεχόμενοι τους ακραίους ή αυτούς που δικαιολογούν ακραίους.
@ Γράφων Δε μου χρειάζεται καμία wikipedia για να μάθω τι έγινε.Ήμουν ένας από αυτούς που διαδήλωναν σε μπλοκ συναδέλφων.Από νωρίς , όταν ήμασταν μεταξύ Πολυτεχνείου και Π. Αρεως κάποια καλόπαιδα έψαχναν για δημόσια κτήρια και τράπεζες και όταν βρήκαν κτήριο με κόσμο όλως περιέργως ρίξανε τις μολότοφ. Αργότερα όταν επαναφέραμε τα γεγονότα στη μνήμη μας ήμασταν σχεδόν σίγουροι ότι υπήρχε συγκεκριμένος στόχος από κάποιους. ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ λέγεται. Κάποιοι δυστυχείς βρέθηκαν εκεί και δολοφονήθηκαν - έτσι φτιάχνεται η "δυνατή λάσπη".Είναι πολλά τα λεφτά και η οσμή του θανάτου ο μόνος τρόπος να τρομάξεις το πλήθος. Κανείς αριστερός δεν είχε ως κίνητρο ούτε το ένα ούτε το άλλο."Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν επαρκή στοιχεία σε βάρος του Σίψα δεν σημαίνει ότι δεν τους κάψανε ακροαριστεροί." Μα που πήγαν τα στοιχεία. "Μου είπαν ότι τους είπαν πως άκουσαν πως κάποιοι άλλοι είδαν και διάβασαν και στο wikipedia κλπ κλπ " - Λέγε εσύ και όλο και κάτι θα μείνει.Όσο για τους ΧΑυγίτες του Ν. Ηρακλείου - 1. Επ' ουδενί δε μπορούν να συγκριθούν και να μπουν στο ίδιο τσουβάλι με τους δολοφονημένους της marfinΕδώ www.tovima.gr/society/article/?aid=598319 αποτυπώνεται πλήρως η ιστορία. Η τελευταία παράγραφος πολύ σημαντική. Κοινό ποινικό μητρώο με αριστερή προκάλυψη - ιδανικό για αναγνώσματα σαν και αυτά στα οποία δείχνεις να αρέσκεσαι!
(α) Ήμουν κι εγώ στο κότερο. Όταν κάηκε η marfin ήμουν λίγο πιο πάνω προς Σύνταγμα.(β) Το γεγονός ότι οι κατσαρόλες της φωτιάς χρησιμοποιούν ποινικούς γιατί που να λερώνονται με αίματα χαλανδραίοι ανθρωποι είναι γνωστό.(γ) Συνήθως, συνήθως λέω, τα πράγματα είναι αυτά που φαίνονται... Ας βάζουμε τις συνωμοσίες β πλάνο. Δεν λέω να τις αποκλείουμε. Αλλά να είναι δεύτερες στις εξηγήσεις μας.(δ) Ασχέτως της διαφωνίας μου σε σέβομαι σαν συνομιλητή.
http://m.lifo.gr/articles/greece_articles/169211#1952429Ξέρεις, έχω από πρώτο χέρι εμπειρία της βίας τόσο ακροδεξιών (πχ την κατάληψη του σχολείου μου οταν πηγαινα γυμνάσιο την σπάσαν ΧΑίτες με γκαζακια και μιλαω για σεζόν 92-93) όσο και ακροαριστερών.Αυτό που η αριστερά θέλει να δικαιολογεί την ακροαριστερά, να σχετικοποιεί όλα τα εγκληματά της, να βλέπει παντού προβοκάτσιες και να μην αναλαμβάνει ευθύνη για τίποτα με ξεπερναει...Για την Ευρώπη η ακροδεξιά είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα. Για την Ελλάδα το κύριο πρόβλημα είναι η ακροαριστερά, η οποία έχει καταδικάσει τους Αθηναίους να ζουν σε ένα περιβάλλον εμπόλεμης ζώνης εδώ και δεκαετίες (αν πω ότι έχει καταδικάσει μαζί με την αριστερά την Ελλάδα σε ένα περιβάλλον οικονομικού μαρασμού θα φανεί υπερβολικό αλλά let's stay focused).Όποιος το αγνοεί ας έρθει μια μέρα να κάνουμε έναν περίπατο από Κυψέλη στο Σύνταγμα και θα του δείχνω ένα ένα τα πλήγματα των ανθρώπων που δικαιολογεί.Παράνομες καταλήψεις, σπασμένα κτήρια, σπασμένα φανάρια, γκραφιτορρυπανση, αφισορρυπανση, καμένοι κάδοι. Αδιαφορία ή και μίσος για την κοινωνία.Από το "πρώτοι στα μαθήματα πρώτοι στους αγώνες" (παλιό σύνθημα της ΚΝΕ) έχουμε περάσει σε μια γενιά τοξικών κωλοπαιδων που ένα μεγάλο κομμάτι της αριστεράς τα νομιμοποιεί. Είτε με "ναι μεν αλλά" είτε με "προβοκάτσια".Σε ικετεύω βάλε τη λογική πάνω από το συναίσθημα και δες τι γίνεται γύρω σου.
Στην Ελλάδα η εφαρμογή του νόμου γίνεται κατά περίπτωση ανάλογα με το αν ο απέναντι ανήκει στις φίλιες ή στις εχθρικές δυνάμεις.Οι δίκες είναι χρονοβόρες διότι το εκάστοτε κυβερνών κόμμα δεν ενδιαφέρεται να απονείμει δικαιοσύνη, απλώς ενδιαφέρεται να πλήξει τον αντίπαλο (δίκη ΧΑ, σκάνδαλο φαρμακευτικών εταιρειών, σκάνδαλο Siemens, δωροδοκίες, εξεταστικές για το μνημόνιο, φάκελοι της διαφθοράς κτλ).
Να με συμπαθας το σύστημα σούρνεται για δύο λόγους:(α) μέχρι πρότινος η μισή και Βουλή απαρτιζόταν από δικηγόρους που νομοθετούσαν με γνώμονα το καλό (αθώωση) της πελατείας τους, και(β) οι συχνότατες αναθεωρήσεις του ΠΚ και του ΚΠΔ γίνονται από καθηγητάδες ή ακτιβιστές που δεν έχουν επαφη με την πραγματικότητα.
κάποια απόδειξη για αυτά που λέτε; να θυμίσουμε για όσους λίγους έχουν απομείνει με κοινή λογική ότι οι δολοφόνοι του Φουντούλη και του άλλου χρυσαυγίτη δεν έχουν βρεθεί ποτέ και για τη Μαρφίν έχουν καταδικαστεί τα στελέχη της για το θάνατο των υπαλλήλων - η δε ασφαλίτικη σκευωρία εναντίον του Σίψα με βάση ένα ανώνυμο σημείωμα (που προφανώς χαροποίησησε όσα φασιστάκια σκούζουν για τους "ανώνυμους" μάρτυρες της Νοβάρτις) κατέπεσε σαν πύργοας από τραπουλόχαρτα στο δικαστήριο. Απαιτώ λοιπόν να δημοσιευθεί το σχόλιό μου αν πιστεύετε στην ελεύθερη έκφραση μαζί με την άποψή μου ότι και τη δολοφονία Φουντούλη και τηον εμπρησμό Μαρφίν τα έχουν πραγματοπιήσει δεξιοί και ελπίζω να μην μού ζητήσετε αποδείξεις όπως δεν ζητήσατε αποδείξεις και από τον αποπάνω σχολιαστή
Οι άνθρωποι που κάηκαν ζωντανοί στην MARFIN ήταν θύματα των στελεχών της τράπεζας. Δεν έχω πρόβλημα να δημοσιεύεται οποιαδήποτε γνώμη, αλλά ειλικρινά κάποιες ύβρεις προς νεκρούς ανθρώπους και κοινή λογική ίσως θα έπρεπε να κόβονται. Ειδικά για τους ανθρώπους που χάθηκαν. ======
https://tinyurl.com/y72zayhxΑναφορικά με τη marfin, εγώ ποτέ δεν είπα ότι ήταν ο Σίψας, υπήρχαν μαρτυρίες αναφορικά με το τι λέγαν οι εμπρηστές δολοφόνοι.Απλά μου αρέσει να φαίνονται ποιοι υποστηρίζουν δολοφόνους με άλλοθι μια θολή ιδεολογική τοποθέτηση.Αγαπητέ ημιθεε, είτε σε λένε Γιώργο είτε Μαρία, να ξέρεις ότι εσύ προσωπικά έχεις ευθύνη διότι νομιμοποιείς κοινωνικά την ακροαριστερή βία.Στρογγυλευεις, κανεις τα στραβά μάτια, ψεύδεσαι, παραποιείς μόνο και μόνο για να νιώσεις καλά στην άνεση των ιδεών σου. Ο καιρός όμως της ανοχής τελείωσε. Είσαι τόσο φασίστας όσο αυτό που διατείνεσαι ότι μισείς. Είναι το alter ego σου.ΥΓ Εγώ βαρέθηκα την εικόνα μάχης στα Εξάρχεια. Εγώ βαρέθηκα να καίνε τρόλλεϋ παιδάκια που παιζουν αναρχικούς και αστυνόμους και να λέμε δεν πειράζει. Εγώ βαρέθηκα αναρχοχαρουμενους να καίνε το σύμπαν και μετά να λένε "δεν ήμουν εγώ". Εγώ βαρέθηκα να βλέπω κατεστραμμένα μάρμαρα για πολεμοφόδια σε όλα τα κτήρια του κέντρου. Εγώ βαρέθηκα να βλέπω παντού αφίσες αναρχοταλιμπαν να καλούν σε εξέγερση. Εγώ βαρέθηκα να βλέπω καμένα αυτοκίνητα κάθε Δευτέρα στα Εξάρχεια.Εσύ;ΥΓ2 Καλή ακρόαση: https://youtu.be/RdRohmrlx_g
κι εγώ, Γράφοντα, βαρέθηκα να βλέπω φασιστάκια να αλυχτούν τις ελάχιστες φορές που η συγκεκριμένη δικαιοσύνη δεν τούς κάνει 100%τα χατηράκια αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτε για αυτό εκτός από το να αντιπαραθέτω την άποψή μου. Και βέβαια οι σαθρές σου απόπειρες να μού χρεώσεις κάτι πέφτουν στο κενό. Προφανώ και καταδικάζω τη δολοφονία των ανθρώπν στην Μαρφίν την οποία όμως είμαι σίγουρος ότι την προκάλεσαν χρυσαυγίτες και νεοδημοκράτες. Το τι κατέθεσαν επωνύμως ή ανωνύμως κάποιοι μάρτυρες (τους οποίους δεν αποδέχομαι ή απορρίπτω προκαταβολικώς) δεν με αφορά από τη στιγμή που η δικαιοσύνη δεν αποφάνθηκε. Αν θέλεις να αποδείξεις κάτι να προσκομίσεις ατράνταχτα στοιχεία και να αφήσεις τη σεβαστή σου δικαιοσύνη να δικάσει αυτή. Επαφή με την πραγματικότητα έχεις χάσει προ πολλού εσύ και οι ομοϊδεάτες σου, άμα νομίζετε ότι αντιπροσωπεύετε την πλειοψηφία τραβάτε στην αστυνομική διεύθυνση και καλέστε μια ακόμη παρωδία Παριτηθείτε να δούμε και τη δύναμή σας... Αλλοιώς μόκο και ανέμενε ως δημοκράτης την προκήτρυξη εκλογών
α, και κάτι άλλο - επειδή είμαι αμόρφωτος, στειλε μου σε παρακαλώ μια ΔΕΥΤΕΡΗ προκήρυξη της ομάδα Μαχόμενοι ΛαΙκοί επανστάτες και μια δεύτερη φορά που χρησιμοποιήθηκε πιστόλι Ζάσταβα - έχει καιρό να γελάσει το χειλάκι μας...