ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα σώσει αθώες ψυχές, όχι τα τρισάγια

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα σώσει αθώες ψυχές, όχι τα τρισάγια Facebook Twitter
15

Σε μία χώρα με ανύπαρκτη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο σχολείο, εν μέρει λόγω του απαράδεκτου ελέγχου που διαχρονικά ασκείται στο υπουργείο Παιδείας αλλά και στη "διδακτέα ύλη" από την Εκκλησία, εδώ και μέρες ξεχύνεται ένα ατέρμονο κύμα μίσους προς μια νεαρή κοπέλα που διέπραξε ένα φρικτό λάθος το οποίο θα πληρώνει σε όλη της τη ζωή.

Αφ' ενός την έχουν στήσει στον τοίχο όσοι ευαγγελίζονται τις αρχές της οικογένειας και της χριστιανοσύνης, από την άλλη την λοιδορούν και την κρίνουν αφ' υψηλού όσοι λογίζονται για προοδευτικοί.

Μάλιστα, τα εναντίον της επιχειρήματα συσσωρεύονται από κάθε πλευρά και κυμαίνονται από το ότι «δεν ήταν αρκετά ηθική ώστε να κρατήσει τα πόδια της κλειστά και την τιμή της άθικτη» μέχρι το "ήταν χαζή και δεν χρησιμοποίησε προφυλακτικό" ή από τις συμβουλές του τύπου "θα μπορούσε, αν ήθελε να κάνει σεξ χωρίς προφύλαξη, να πάει σε έναν γιατρό και να πάρει αντισυλληπτικά" μέχρι τις προτεινόμενες λύσεις "εφόσον έγινε η στραβή και έμεινε έγκυος" όπως "α) γιατί δεν διέκοψε την εγκυμοσύνη, β) γιατί δεν ζήτησε βοήθεια από τον πατέρα του παιδιού ή γ) γιατί δεν ζήτησε βοήθεια από την μητέρα της και φυσικά γιατί δεν έδωσε το παιδί για υιοθεσία αντί να το ξεφορτωθεί με τον άσπλαχνο αυτόν τρόπο".

Αν λοιπόν εγώ, που δεν ένιωθα βαρύ τον πέλεκυ της θρησκείας ή της οικογένειας πάνω από το κεφάλι μου, ζορίστηκα στην ηλικία των 18 να φροντίσω κατάλληλα και νόμιμα τον εαυτό μου, δεν θέλω να φανταστώ τον εφιάλτη που έζησε μια κοπέλα η οποία στα 22 δεν τολμούσε καν να αποκαλύψει στην μητέρα της πως συνέλαβε παιδί

Τις τοποθετήσεις περί ηθικής δεν θα τις συζητήσω καν. Τα φαινομενικά "λογικά" επιχειρήματα, όμως, είναι εκείνα που θεωρώ ακόμα πιο άδικα δεδομένων των συνθηκών αλλά και όσων (δεν) γνωρίζουμε για την υπόθεση.

Όσοι καταφέρονται με τέτοιο μένος εναντίον της απαριθμώντας τις επιλογές που πιθανόν είχε, ξεκινούν από την υπόθεση πως ήταν σε θέση να κάνει μία συνειδητή επιλογή.


Όμως, για να ισχύει αυτό θα έπρεπε η συγκεκριμένη κοπέλα να έχει ανατραφεί σε μια κοινωνία όπου το σύστημα εκπαίδευσης και δημόσιας υγείας θα μεριμνά ώστε όλα τα μέλη της να ενημερώνονται και να διαπαιδαγωγούνται υπεύθυνα, με επιστημονική τεκμηρίωση και από νωρίς πάνω στα ζητήματα σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας.

Ιδίως οι έφηβες και νεαρές ενήλικες γυναίκες να γνωρίζουν τις νόμιμες επιλογές τους σε περιπτώσεις ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης.

Αν θέλουμε μια γυναίκα που βρίσκεται σε κατάσταση υψηλής συναισθηματικής φόρτισης λόγω των ορμονών και του προσωπικού αδιεξόδου (και χωρίς καμία βοήθεια από την μητέρα της, έναν άνθρωπο που θα έπρεπε να είναι το αμετακίνητο στήριγμά της) να είναι σε θέση να πάρει μια συντεταγμένη και νηφάλια απόφαση, οφείλουμε να της παρέχουμε κάθε αναγκαία πληροφορία και στήριξη, είτε επιθυμεί να κρατήσει το παιδί που κυοφορεί, είτε να διακόψει την κύηση.

Όμως, στην Ελλάδα κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν είναι εφικτό αλλά συχνά δυσχεραίνουμε τον αγώνα όσων κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στη ζωή τους τέτοια εμπόδια.

Προσωπικά είχα την τύχη να γεννηθώ σε μία οικογένεια όπου κανείς από τους γονείς μου δεν θεωρούσε πως το σώμα και οι όποιες επιλογές μου θα έπρεπε να είναι υπό τον έλεγχο τους ή ότι επηρεάζουν την "τιμή" και την "υπόληψή" τους.

Όταν ήμουν μικρή, η μητέρα μου με συνόδευσε σε μια γυναικολόγο, έναν υπέροχο άνθρωπο και εξαιρετική επιστήμονα.

Όταν μπήκα στην εφηβεία η γιατρός μου έσπευσε να απαντήσει σε ότι ερωτήσεις είχα, με κατατόπισε σχετικά με τη σωστή χρήση των προφυλακτικών και όταν ήρθε η ώρα συνταγογράφησε τα κατάλληλα αντισυλληπτικά για μένα.

Έτσι είχα το κεφάλι μου ήσυχο –φαντάζομαι και οι γονείς μου– και το σώμα μου προστατευμένο. Μέχρι που πήγα να σπουδάσω στην επαρχία.

Και εκεί, για πρώτη φορά στη ζωή μου αντιμετώπισα κάτι αδιανόητο: ηθικά κηρύγματα από γυναικολόγους που θεωρούσαν πως ήταν μεμπτό για ένα νεαρό κορίτσι να παίρνει αντισυλληπτικά.

Χωρίς να έχει αλλάξει οτιδήποτε στην υγεία μου που να δικαιολογεί τη διακοπή τους, ο ένας μετά τον άλλον αρνούνταν κατηγορηματικά να τα συνταγογραφήσουν.

Ξεκινούσαν με ήπιο και μειλίχειο τρόπο, λέγοντας μου ότι δεν είναι σωστό να έχω επαφές "ελεύθερα", χωρίς φυσικά να γνωρίζουν οτιδήποτε για την προσωπική μου ζωή.

Όταν έβλεπαν ότι δεν κάμπτομαι από τις νουθεσίες τους, ξεκινούσαν ένα μπαράζ αβάσιμων επιστημονικών ισχυρισμών που κυμαίνονταν από το "αν πάρεις αντισυλληπτικά τώρα δεν θα μπορείς μετά να κάνεις παιδί" ως το "σε δυο τρία χρόνια θα πεθάνεις από καρκίνο." Να τονίσω εδώ ότι δεν μιλάω για έναν γιατρό αλλά για αρκετούς στα χρόνια της παραμονής μου εκεί.

Αυτό είχε βέβαια ως αποτέλεσμα να επισκέπτομαι την γυναικολόγο που εμπιστευόμουν κάθε φορά που επέστρεφα στην Αθήνα και να υπολογίζω τις ημέρες ώστε να μην ξεμείνω από χάπια.

Όπως μαθαίνω από φίλες μου που έχουν πλέον κόρες στην προεφηβεία ή την εφηβεία, η κατάσταση δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα. 

Αν λοιπόν εγώ, που δεν ένιωθα βαρύ τον πέλεκυ της θρησκείας ή της οικογένειας πάνω από το κεφάλι μου, ζορίστηκα στην ηλικία των 18 να φροντίσω κατάλληλα και νόμιμα τον εαυτό μου, δεν θέλω να φανταστώ τον εφιάλτη που έζησε μια κοπέλα η οποία στα 22 δεν τολμούσε καν να αποκαλύψει στην μητέρα της πως συνέλαβε παιδί.

Σε μια μητέρα που επί 9 ολόκληρους μήνες δεν κατάλαβε πως το παιδί της ήταν έγκυος! Μια κοπέλα που γέννησε στα μουλωχτά μέσα σε μια μπανιέρα και προφανώς έπραξε όπως έπραξε γιατί δεν μπορούσε να διανοηθεί καμία άλλη διέξοδο.

Και φταίμε όλοι γιατί συλλογικά δεν φροντίσαμε να γνωρίζει ότι υπάρχουν επιλογές που να σέβονται την ίδια, την προσωπικότητά της και φυσικά τη ζωή του άτυχου παιδιού της.


Σίγουρα, λοιπόν, δεν μπορώ να την κρίνω ελαφρά τη καρδία. Απορώ πως το κάνετε όλοι εσείς.

Στήλες
15

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

11 σχόλια
Σχετικα με μια πληροφορια του αρθρου, συγγνωμη κιολας, αλλα απο ποτε τα αντισυλληπτικα μπορεις να τα προμηθευτεις μονο με συνταγη γιατρου και ηταν τοοοοσο δυσκολο για την αρθρογραφο να τα προμηθευτει στην "οπισθοδρομικη" επαρχια?Διοτι προσωπικα, εδω και σχεδον 20 χρονια, απο οταν ημουν 15-16 χρονων δηλαδη, τα προμηθευομαι χωρις καμια συνταγη και χωρις να με λοξοκοιταξει κανενας "επαρχιωτης" γιατρος.
Nαι μεν δεν υπάρχει σεξουαλικη διαπαιδαγώγηση στα σχολεία αλλά οι γονείς των σημερινών 20χρονων μεγαλωσαν με ιατρεία οικογενειακου προγραμματισμου, αντισύλληψη, νόμιμη άμβλωση και προγαμμιαιες σχέσεις ελεύθερες.μην χάσουμε και επαφή με την πραγματικότητα
Ευτυχώς, μεγάλο μέρος της γενιάς μου είναι ακριβώς έτσι και είναι ένα από τα ελάχιστα πράγματα που μπορούμε να υπερηφανευόμαστε σαν γενιά. Δεν είναι όμως όλοι έτσι. Αν στην Αθήνα το ποσοστό των σκοταδιστών, οπισθοδρομικών, κλπ δεν πρέπει να ξεπερνάει το (όχι αμελητέο) 10%, στην ύπαιθρο πρέπει να ξεπερνάει το 50%.Οπότε δεν πρέπει να γενικεύουμε (όπως ποτέ εξάλλου)
Τα βιβλία σεξουαλικής αγωγής υπαρχουν ήδη τυπωμένα εδώ και 15 χρόνια, και παραμένουν αχρησιμοποίητα επειδή το απαγορεύει η εκκλησία στα χαμερπή ανθρωπάρια που έχουμε για πολιτικούς και κυβερνώντες. Σαφώς αυτοί είναι οι κύριοι υπαίτιοι, και μετά οι εκκλησιαστικοί άρχοντες που θελουν να διατηρήσουν την εξουσία και το χρήμα τους, επιβάλλοντας υποκριτικά ένα απαρχαιωμένο σύστημα "αξιών". Να τους χαίρεστε όλους...
δεν αντεχω! θα το πω: οταν παραταει ο ανδρας την εγκυο γυναικα,ειναι ο ανευθυνος,ενω τωρα που οι γυναικες τα σκοτωνετε,εχετε επιλοχειο καταθλιψη,ορμονες και "πιεση"; ειναι υπευθυνη σταση αυτη; για να καταλαβω! οι ανδρες δεν πιεζομαστε,δεν θλιβομαστε; αυτος ειναι σεξισμος! αναμενω δυναμικη παρεμβαση των φεμινιστριων για αποκατασταση αυτης της πατριαρχικης διακρισης!
Αγαπητε Βασιλη, κατανοω το κοινωνικο παραπονο σου και το απο που εδραζετε αλλα η συγκεκριμενη περιπτωση παρα είναι εξατομικευμενη για να βγαλουμε μεν και δε τα παραπονα μας (δικαια και αδικα) πανω της. Στο λεω φιλικα και με την γνωση ότι γενικα είμαι "φλυαρος" στα δυο μετρα και σταθμα που κρατανε πολλοι "ισοτιμηστες". Το συγκεκριμενο περιστατικο δεν είναι "πεδιο λαμπρον" για τετοιες συζητησεις γιατί δημιουργει σε όλους συναισθηματικες αντιδρασεις και όχι νηφαλιες. Τα ίδια συμβουλευω και για τους "ααα να η πατριαρχια".Παντα φιλικα προς όλους.
και να πω και κατι αλλο:σε περιπτωση βιασμου,θα αναρωτιωμασταν ποτε για το υποβαθρο του θυτη;θα ενδιαφερομασταν για τους γονεις του; αν του εμαθε η μαμα του να σεβεται τις γυναικες; αν τον εδερνε ο μπαμπας του; αν ηταν φτωχος; επαρχιωτης ή πρωτευουσιανος;ειχε ιστορικο ψυχοπαθειας; κανα ενζυμο στον οργανισμο που τον κανει να μη δεχεται το "οχι",ως απαντηση;οχι,βεβαια! και καλα θα καναμε! εδω τωρα γιατι; μηπως,επειδη κατα βαθος εχουμε βρεθει στην θεση της και αθωωνοντας αυτην,αθωωνουμε εμας;...
Όσοι καταφέρονται με τέτοιο μένος εναντίον της απαριθμώντας τις επιλογές που πιθανόν είχε, ξεκινούν από την υπόθεση πως ήταν σε θέση να κάνει μία συνειδητή επιλογή. Πηγή: www.lifo.gr τι,δε ηταν σε θεση; εγω το δεχομαι,κρινοντας και απο μενα,πως οι ανθρωποι στα 22 μας ειμαστε ακομη παιδια,αλλα,σοβαρα τωρα; δηλαδη,για να κανει (απροφυλακτο)σεξ με δυο αγορια στα 22 της εχει συνειδηση για την συγκεκριμενη επιλογη και ειναι ενηλικας,για να αντιμετωπισει,ομως,(μια απο)τις συνεπειες του σεξ,δεν εχει συνειδηση; ειναι παιδακι; πολυ ευκαμπτη η εννοια της ωριμοτητας και της συνειδησης,τελικα...σαν το ελληνα καγκουρα που ζηταει μηχανακι απο το μπαμπα,με το σκεπτικο πως ειναι "μεγαλος πλεον",αλλα οταν τρακαρει,λεει "ε,ειμαι παιδι ακομα,γιατι να πληρωσω εγω τη ζημια,ρε μπαμπα,πληρωσε την εσυ!"να υποθεσω πως αν καποιος της ελεγε πριν το συμβαν(το σεξ εννοω,οχι την συλληψη και το ριξιμο του βρεφους):"τι κανεις,εισαι παιδακι ακομα,θα καταστρεψεις την ζωη σου",θα ηταν ο μισογυνης,απ' αυτους που εννοει το αρθρο,που τρομαζουν μπροστα στην "απελευθερωμενη" γυναικα;να,λοιπον,ομως,κυρια ειρηνη αθηναια,που η 22χρονη δικαιωσε τους συμπλεγματικους γυναικολογους,οι οποιοι σας ελεγαν να μην εχετε επαφες ελευθερα...οριστε,λοιπον,η 22χρονη ειχε ελευθερες επαφες:ελευθερες απο την φθονερη κοινωνια που επικρινει τα αγορια πριν το γαμο,ελευθερες απο προστασια,ελευθερες απο ενημερωση για το σεξ και τους κινδυνους του,ελευθερες απο την καταπιεστικη μανα,ελευθερες απο τη γνωση του τί σημαινει να εχω μητρα,ελευθερες απο την ευθυνη της μητροτητας,γενικα ελευθερες,ρε παιδι μου!ειναι ωραια η ελευθερια και η προοδος,τωρα;ειρωνευομαι,πανω στο τί σημαινει πραγματικα ελευθερια και πώς την διαστρεβλωνετε πολλες γυναικες για να δικαιολογησετε τις επιλογες σας...και αφου την αγαπατε τοσο πολυ λοιπον,ολες και ολοι και καλα κανετε,θα πατε να τη συμπαρασταθειτε απο κοντα;θα δρασετε ακτιβιστικα,ωστε να υποχρεωνονται ολες οι εγκυες να υποβαλλονται σε ψυχολογικο τεστ,ωστε να βλεπουν αν ειναι επιρρεπεις σ' αυτην την περιφημη επιλοχειο καταθλιψη,που απ' ο,τι φαινεται θα την αθωωσει;ο κυνικος μεσα μου λεει οχι,μακαρι να κανω λαθος!
Το ότι σκοτωσε παιδι, σκοτωσε. ΑΛΛΑ...η δολοφονία προυποθετει δολο.Βρεθηκε σε μια κατασταση που κανεις δεν θα ηθελε να βρεθει, αυτοσχεδίασε πανω στον συναισθηματικο πανικο, τιποτα καλο δεν θα εβγαινε απο αυτο.Συνηθως είμαι σκληρος οσον αφορα τις ευθυνες στην ζωη αλλα υπάρχουν και μερικες εξατομικευμενες περιστασεις που η αυστηρότητα είναι βαρβαρισμος.Δεν ξερω, δεν μπορει να απαλλαγει απο τις πραξεις της αλλα ουτε και να ισοπεδωθει λες και ειναι καποιο "τερας".
Συμφωνώ με το άρθρο. Θα ήθελα επίσης να πω ας είμαστε όλοι μας λίγο πιο επιεικείς στη κρίση μας. Έγινε κάτι τραγικό κάτω απο συνθήκες που δεν ξέρουμε, που δεν ζήσαμε ας την κρίνουν οι ψυχολόγοι και οι δικαστές και όχι όλοι εμείς ως όχλος.
Το άρθρο γράφτηκε πριν ή μετά τη δημοσίευση των μηνυμάτων της « άτυχης και σε απόγνωση» κοπέλας στη φίλη της;Εκεί που έλεγε « ξεφούσκωσα, δε νομίζεις;», λίγο πριν ( ή αφού μόλις ) πετάξει το παιδί της σα σκουπίδι από το παράθυρο.
Ας θυμηθούμε τα απλά ελληνικά λοιπόν: Ο πολίτης που έχει συμπληρώσει το σχετικό όριο ηλικίας σύμφωνα με τη νομοθεσία του οικείου κράτους θεωρείται ενήλικος. Σύμφωνα με τον ελληνικό αστικό κώδικα (άρθρο 127) ενήλικος είναι "Όποιος έχει συμπληρώσει το δέκατο έβδομο έτος της ηλικίας του (ενήλικος) είναι ικανός για κάθε δικαιοπραξία". Όλα αυτά σύμφωνα με την νομική επιστήμη. Μπορεί επομένως να συνάψει γάμο, να ψηφίσει, να πάρει δάνειο, να ιδρύσει εταιρεία κλπ κλπ. Είναι πλήρως υπεύθυνος για τα πεπραγμένα του. Είναι αδιανόητο, απαράδεκτο και επικίνδυνο να προσπαθούμε να μετακυλήσουμε τις ευθύνες της συγκεκριμένης ενήλικης γυναίκας, στην κοινωνία, την οικογένεια, την θρησκεία, την βασκανία ή στον ανάδρομο Ερμή. Αυτή η μετακύληση ευθυνών, αυτή η δικαιολόγηση των πάντων με την καραμέλα της κακούργας κοινωνίας, αυτή η ανεύθυνη εύρεση δικαιολογιών -από ψυχολογικά μέχρι τραυματική παιδική ηλικία- έχει ως συνέπεια να αφαιρούνται ζωές αβασάνιστα, επιπόλαια και προπαντώς χωρίς καμία τύψη. Έριξε το βρέφος στον ακάλυπτο και κοκορευόταν στην κολλητή ότι "ξεφούσκωσε"; Αλήθεια τώρα; Τι να δικαιολογήσει κανείς; Είχε τόσες μέρες να σκεφτεί τι θα έκανε με μια ζωή που μεγάλωνε μέσα της και κατέληξε να το πετάξει σαν κουτάβι στα σκουπίδια και μιλάμε για κοινωνίες και συστήματα; Ε όχι, εδώ μιλάμε για ένα άτομο επικίνδυνα ασυνείδητο. Τίποτα λιγότερο.
Το ξέρουμε όλοι: από αρχαιοτάτων χρόνων οι Έλληνες δεν αρέσκονται στο να αναλαμβάνουν τις προσωπικές τους ευθύνες έσοντες αεί παίδες.Από την ανακάλυψη της ψυχολογίας, και το χάσιμο του φιλότιμου η κατάσταση έχει φτάσει σε άθλιο επίπεδο σε όλους τους τομείς του κοινωνικού γίγνεσθαι. Κορυφαία απόδειξη πως κανείς δεν φταίει για τη χρεοκοπία της χώρας, για τις πλημύρες στην Αττική για, για, για, ατελείωτη η λίστα.Απ’ τα πιο πρόσφατα, η περίπτωση της 22χρονης που σκότωσε το νεογέννητο παιδί της.Αν δεχτούμε την προφανή ενοχή της, θα πρέπει να δεχτούμε πως έπρεπε να αναλάβει τις ευθύνες τις, κι αυτό προφανώς ξεβολεύει πολλούς ψυχολογικά έστω κι υποσυνείδητα. Έτσι διάβασα πως φταίει η έλλειψη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης (δηλ. το εκπαιδευτικό σύστημα, δηλ. η ..Κυβέρνηση), οι ποικίλες απόψεις της Εκκλησίας για τις προγαμιαίες σχέσεις και την παρθενία, (δηλ. ο ..Θεός κι οι ..εκπρόσωποί του που παραδόξως απαγορεύουν και τον φόνο αλλά η ενημέρωση πολλών είναι περιορισμένη), οι ..ορμόνες της (οι οποίες όχι μόνο είχαν …τηλεπαθητικά καταμετρηθεί αλλά προφανώς δούλευαν και κατά την εγκυμοσύνη, απαγορεύοντας επί μήνες μια λογική απόφαση για το τι θα γινόταν μετά τον τοκετό), η χείριστη σαν γονιός ..μαμά της (που η ίδια η φοιτήτρια δήλωσε πως τη φοβόταν και κάποιοι την πίστεψαν ευκολότατα προφανώς διότι γνώριζαν άριστα την μαμά της).Φυσικά τίποτε από αυτά και πολλά άλλα που ακούστηκαν, διαβάστηκαν και μεταδόθηκαν δεν ισχύει και δεν εντάσσεται σε κανένα λογοκρατούμενο σύστημα τεκμηρίωσης:Η βρεφοκτονία είναι αδικαιολόγητη. Όλοι το ξέρουμε. Το πώς φτάνει μια συγκεκριμένη μάνα στο να σκοτώσει το νεογέννητό της, σίγουρα δεν είναι κάτι που μπορεί να το εντοπίσει όποιος αρθρογράφος εκ του μακρόθεν. Αλλά και το να κατηγορεί οποιονδήποτε άλλον, πάλι εκ του μακρόθεν, πραγματικά με ξεπερνά.
Η Νέα Σμύρνη δεν είναι επαρχία και η Φιλοθέη δεν είναι τραχανοπλαγιά επίσης, αλλά εσύ βλέπεις να έχουν αλλάξει πολλά και ριζικά από τον καιρό, που ο Παπαδιαμάντης έγραψε τη φόνισσα; Επί της ουσίας αναφέρομαι γιατί στη βιτρίνα σίγουρα έχουν αλλάξει πολλά. Λες η κοπέλα , να μην ήξερα τι είναι το χάπι ή το προφυλακτικό; Το ότι γέννησε μόνη της σε μια μπανιέρα, δε σου λέει τίποτα; Το ότι δεν το είπε ούτε στη μάνα της, δε σου λέει πάλι τίποτα; Το ότι η μάνα της δεν κατάλαβε ότι είναι 9 μηνών έγκυος, ενώ ζούσανε στο ίδιο σπίτι, πάλι δε σου λέει τίποτα; Το ότι είναι 22 ετών άρα, μόλις πέρασε την μετεφηβική ηλικία (μπες στο γκουγκλ να μάθεις τι είναι), πάλι δε σου λέει τίποτα; Το ότι το γκουγκλ δεν διαπαιδαγωγεί, παρά μόνο παρέχει πληροφορίες, πάλι δε σου λέει τίποτα; Το ότι άλλο πληροφορία, άλλο μόρφωση, άλλο παιδεία, πάλι δε σου λέει τίποτα;Ρίξε το ανάθεμα σου κι εσύ και οι άλλοι 61 που συμφωνούν μαζί σου και σας εύχομαι να καταλάβετε τι σημαίνει απελπισία εκτός και μπεις στο γκουγλ , για να το μάθεις