ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Τι συνέβη στον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας - Πώς έγινε, πώς «χάλασε» και πότε θα επανέλθει

Τι συνέβη στον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας - Πώς έγινε, πώς «χάλασε» και πότε θα επανέλθει Facebook Twitter
(ΕUROKINISSI)
19

Ο ενθουσιασμός για τον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας δεν κράτησε πολύ καθώς το έργο υπέστη ζημιές. Όποιος περάσει σήμερα το πρωί από το σημείο δεν θα αναγνωρίσει τις χθεσινές εικόνες...

Η τοποθέτηση της αντανακλαστικής επίστρωσης ασφάλτου Coolseal έγινε την Κυριακή, στην οδό Βορέου με στόχο να συμβάλλει στη μείωση των υψηλών θερμοκρασιών και τη βελτίωση των κλιματολογικών συνθηκών.

Η τοποθέτηση έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας εξαιτίας των ιδιαίτερων προδιαγραφών του υλικού, ώστε να διασφαλιστεί η άρτια σταθεροποιήσή του.

Τι συνέβη στον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας - Πώς έγινε, πώς «χάλασε» και πότε θα επανέλθει Facebook Twitter
Χθες, η πρώτο φωτογραφία μετά την ολοκλήρωση της καινοτομίας (ΕUROKINISSI)

Ωστόσο για να μπορέσει να σταθεροποιηθεί το υλικό απαιτούνταν μια 24ωρη στεγανοποίηση. Ο καιρός όμως δεν βοήθησε, αν και η αλήθεια είναι πως από την Παρασκευή ήταν γνωστό πως έρχονται βροχές και καταιγίδες, οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί αιφνιδιασμός.

Το LIFO.gr επικοινώνησε με την υπεύθυνη αντιδήμαρχο Δήμου, Ελένη Μυριβήλη, για το ζήτημα.

Όπως λέει η αντιδήμαρχος, την Κυριακή ο Δήμος ήταν σε συνεχή επικοινωνία με την ΕΜΥ που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην βρέξει για 12 ώρες.

Ερωτηθείσα για το εάν 12 ώρες θα ήταν αρκετές, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές του υλικού απαιτούσαν 24 ώρες στεγνού οδοστρώματος και μηδενικής κυκλοφορίας μετά την εφαρμογή του, η κα Μυριβήλη μας απάντησε ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας Guard Top τους διαβεβαίωσαν πως «και 12 ώρες θα ήταν αρκετές», ακόμα και αν μετά έπιανε ψιλόβροχο.

«Αν είχαμε μία ήπια βροχή μετά, όπως ήταν πιθανό, δεν θα είχαμε πρόβλημα», μας είπε η αντιδήμαρχος, αλλά τελικά οι χειρότερες προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν, η βροχή έπεσε πολύ πριν τις απαραίτητες 12 ώρες από την εφαρμογή του Cool Seal, αυτοκίνητα πέρασαν από τον δρόμο και το υλικό παρασύρθηκε από το νερό.

Και σήμερα ιδού τα αποτελέσματα:

«Η αστάθεια του καιρού, αυτή η βροχή, μας έχει δημιουργήσει πρόβλημα. Το ξέραμε ότι ήταν ρίσκο. Αλλά με τους ανθρώπους της Guard Top που είναι στην Αθήνα αποφασίσαμε να το τολμίσουμε. Κανονικά πρέπει να μείνει 24 ώρες στεγνό. Θα το φτιάξουμε, με νέα εφαρμογή, μόλις σταθεροποιηθεί ο καιρός! Έχουμε υλικό, τεχνογνωσία και καθοδήγηση», έγραψε στο facebook η κα Μυριβήλη.

Ήταν απολύτως απαραίτητο να γίνει την Κυριακή;

 

Όπως τελικά παραδέχτηκε η αντιδήμαρχος Πρασίνου, υπήρχε πίεση χρόνου από την εταιρεία Guard Top, καθώς οι απεσταλμένοι της είχαν έρθει για περιορισμένο χρονικό διάστημα ώστε να κάνουν επίδειξη της εφαρμογής του Cool Seal.

«Απλώς πειραματιστήκαμε. Το υλικό μας είχε δοθεί δωρεάν. Μας έχει περισσέψει αρκετό και εξάλλου είναι πρόθυμοι να μας στείλουν επιπλέον», μας είπε η κα Μυριβήλη.

Η αντιδήμαρχος διαβεβαιώνει πως το αντανακλαστικό υλικό θα επιστρωθεί εκ νέου μόλις ο καιρός σταθεροποιηθεί και, αν τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα, θα δοκιμαστεί σε δύο ακόμα γειτονιές της Αθήνας με διαφορετικές συνθήκες - μία με μικρή κυκλοφορία και μία μεγαλύτερης κίνησης, στην τέταρτη κοινότητα της Αθήνας.

Αν και για την ώρα δεν έχει αποφασιστεί ποιοι δρόμοι θα επιστρωθούν, η κα Μυριβήλη μας αποκαλύπτει πως στη μία περίπτωση, ο δρόμος που θα στρωθεί θα είναι ανάμεσα στην Ακαδημία Πλάτωνος και την πλατεία Αγίου Γεωργίου και ο άλλος έξω από τον σταθμό του μετρό στα Σεπόλια.

Τι συνέβη στον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας - Πώς έγινε, πώς «χάλασε» και πότε θα επανέλθει Facebook Twitter
(ΕUROKINISSI)

Το κόστος ανά χιλιόμετρο δεν είναι ακόμα γνωστό καθώς για την ώρα το πρόγραμμα βρίσκεται σε επίπεδο αρχικών δοκιμών στην πρωτεύουσα και δεν έχει γίνει κάποια συγκεκριμένη προσφορά από την εταιρεία.

Στο Λος Άντζελες πάντως το υλικό έχει δοκιμαστεί επιτυχώς σε 15 διαφορετικές περιοχές με τη θερμοκρασία σε επίπεδο οδοστρώματος να μειώνεται θεαματικά κατά 8 ή και 10 βαθμούς Κελσίου.

Στην Αθήνα, οι μετρήσεις τόσο σε επίπεδο εδάφους όσο και ύψος 1,5-2 μέτρων θα διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια, λέει η αντιδήμαρχος, ούτως ώστε η όποια απόφαση να ληφθεί σε βάθος χρόνου και με βάσει όλα δεδομένα αναφορικά με την συμπεριφορά και την αντοχή του υλικού κάτω από τις διαφορετικές συνθήκες σε δρόμους της Αθήνας.

Όπως εξηγεί η κα Μυριβήλη, ανεξαρτήτως της επιτυχίας των δοκιμών του Cool Seal, ο Δήμος σχεδιάζει μία σειρά «φυσικών δράσεων» για την βελτίωση του μικροκλίματος στις γειτονιές της Αθήνας, με παράλληλη φύτευση δέντρων και αναρριχητικών φυτών.

Ελλάδα
19

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ελλάδα / Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ποιοι και πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες - «Η σύσταση μας είναι ισχυρή, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών» τονίζει ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Α παιδιά όλα κι'όλα... Μη μου κατηγορείτε το Δήμο, η βελτίωση του μικροκλίματος έχει ήδη αρχίσει στο Παγκράτι, πίσω από το Χίλτον! Όλα τα δενδρα που έχουμε έχουν φουντώσει και από κάτω, δεν τα καθαρίζει κανείς, ζούγκλα έχουμε γίνει τι να λέμε τώρα!
Ηθελε πολυ εξυπναδα να βαψεις ασπρο ενα δρομο την στιγμη που η ΕΜΥ εδινε μεσα σε 12 ωρες επιδείνωση καιρου...Και παρ ολα αυτα τι εχει να πει ο Δημος Αθηναιων οταν δηλωνει κοπη δεντρων...δεν ερχονται ποτε και τα δεντρα σπανε απο το βαρος τον αερα και την ταλαιπωρια της βροχής?
Αν η γκρίνια μας σε αυτήν την πόλη είναι ό,τι δεν κόβουν και δεν κλαδεύουν τα δέντρα εντατικά...το μόνο που μπορώ να πω είναι πως κανονικά δεν θα έπρεπε να έχει καθόλου δέντρα το κέντρο, και γενικά η πόλη. Τι προσφέρουν; Σπάνε με τη βροχή, γεμίζουν φύλλα το οδόστρωμα, αποτελούν πιθανές κατοικίες πουλιών και πιάνουν ζωτικό χώρο για περίπτερα, θέσεις πάρκινγκ και τραπεζοκαθίσματα... Περαστικά μας.
Μια από τις πιο ακριβές παρεμβάσεις (δείτε και την τιμή/χλμ. από προηγούμενο σχόλιο), η οποία μηρυκάζει την εφαρμογή άλλων χωρών, με περιορισμένο χρόνο ζωής (στοίχημα ότι σε ένα χρόνο θα ναι γκρι από την κυκλοφορία και τους ρύπους) και η οποία έγινε σε περίοδο εμφανέστατα ακατάλληλη - αν και αυτό δε θα μπορούσε να είναι γνωστό μέχρι και κάποιες ημέρες πριν. Καινοτομία α λα γκρέκα. Ας αρχίσουμε με ήπιες παρεμβάσεις, δεντροφυτεύσεις και επιτέλους αυτό το ρημάδι το Κτηματολόγιο ώστε να μην καίγονται τα πάντα κάθε καλοκαίρι και μετά τη βλέπουμε Δανία, με λευκούς δρόμους και ποδηλατόδρομους που γεννάνε ρεύμα.
Η δενδροφύτευση είναι πολύ πολύ μπαναλ για τους νεοευρωπαίους Βαλκάνιους σταρτάπερς. Δεν είδατε οι Ατενίστας τι ωραίες παρεμβάσεις κάνουν στην πόλη; https://m.lifo.gr/now/greece/183120/ena-egkataleleimmeno-oikopedo-ston-kolono-metamorfothike-se-parko-tsepisΑντθκατάσταση χώματος με με γκρί χαλίκι και γεωμετρικές δομές για να ομορφύνει η πόλη...Η ασχετοσύνη πάει σύννεφο.
Το βασικό ερώτημα είναι το εξής :ποιά είναι η διαφορετικά τιμής ανά τετραγωνικό μέτρο απλής ασφαλτόστρωσης και λευκού ασφαλτοτάπητα; Αν δεν είναι πολύ μεγάλη, η νέα μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί κάθε φορά που αντικαθιστούμε φθαρμένο ασφαλτοτάπητα και έτσι κι αλλιώς θα μπαίναμε στα έξοδα.Οχι φυσικά, να ξηλώσουμε τους λιγοστούς πρόσφατα ασφαλτοστρωμένους δρόμους...Αρα, το ζήτημα είναι η διαφορά στο κόστος και στη διάρκεια ζωής.
Μάλλον δεν έχεις παρακολουθήσει την διαδικασία κατασκευής:Η λευκή αυτή ουσία διαστρώνεται ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΤΟΙΜΟ ασφαλτοτάπητα. Κοντολογίς, δεν αποτελεί εναλλακτική της συμβατικής ασφαλτόστρωσης, αλλά ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ/ΕΡΓΑΣΙΑ.
Οι δενδροφυτεύσεις, το χώμα και οι κισσοί που έχουν καλύτερο περιβαλλοντικό και αισθητικό αποτέλεσμα φαίνεται δεν αφήνουν πολύ κέρδος στην κατασκευή τους.Αντ'αυτού αμέσως να μαϊμουδισουμε λύσεις μίας άλλης χώρας με ΑΛΛΟ ΚΛΙΜΑ και άλλες ανάγκες... Πέραν τούτου το χειμώνα με λίγο χαμηλές θερμοκρασίες τέτοιο δρόμοι θα πιάνουν εύκολα πάγο... Ό,τι να 'ναι...
Συγνώμη αν δεν έστειλα το βιογραφικό μου για αναθεώρηση πριν εκφέρω γνώμη.Σημείωση.Την Αθήνα του τσιμέντου και της ασχήμιας την δημιούργησαν επιστήμονες πολιτικοί μηχανικοί. Τις Κυκλάδες και τα ζαχοροχώρια τεχνίτες της εμπειρίας και της λογικής που δεν είχαν πάει για erasmus.
Συγγνώμη λukum (το), αλλά θίχτηκα τα μάλα από το σχόλιο σου. Όντως και οι πολ. μηχ. σε αυτήν την χώρα είμαστε Έλληνες, με... ότι αυτό συνεπάγεται. Αλλά τις τσιμεντουπόλεις δεν τις έφτιαξαν ΕΠΟΥΔΕΝΙ "επιστήμονες πολιτικοί μηχανικοί" ήταν τόσο λίγοι τότε, που με το ζόρι προλάβαιναν να ασχοληθούν με τα διαδικαστικά των αδειών και μόνο. Λαδέμποροι και τσιφλικάδες εργολάβοι παρέα με τις κακόμοιρες υπαλλήλους σχεδιάστριες τους τις έφτιαξαν έτσι, παρέα με κάποιους πολιτικούς που έχοντας όραμα την γρήγορη αστικοποίηση της χώρας, έθεσαν γελοίους πολεοδομικούς κανονισμούς σε ανεπαρκέστατο πολεοδομικό/ρυμοτομικό σχέδιο, οικοπεδάκια των 300τ.μ. και εγκληματικές καλύψεις και συντελεστές δόμησης. Στα λίγα σημεία που αφήσαν τους μηχανικούς να κάνουν την δουλειά τους, οι πόλεις μας έχουν αξιοπρεπή μορφή (παρά την πυκνότατη δόμηση).
Γιατί να μην συνδυαστούν όλες οι λύσεις σε μια Αθήνα που καίγεται;Εξάλλου, στην Κυψέλη για παράδειγμα δεν θα βρεις και πολλά τετραγωνικά μέτρα χώμα, ενώ οι δρόμοι προσφέρουν μερικές χιλιάδες στρεμμάτων.Φυσικά, σε άλλες περιοχές, λογικό είναι να πριμοδοτηθούν απλούστερες, φυσικότερες τεχνικές χαμηλού κόστους...
Δεν είδα να συνδυαστούν οι λύσεις... είδα ακόμα μία ιδέα για χοντρή μπίζνα από τις κατασκευαστικές... Tο L.A. είναι χώρα με μεγάλους δρόμους και έχει ηλιοφάνεια όλον τον χρόνο. Η πιο εύκολη λύση και η πιο όμορφη για την Αθήνα είναι η δενδροφύτευση, απλά οι κατασκευαστές είναι πιο κοντά στην εξουσία και φυσικά οι πολίτες δεν έχουν ιδέα...«Για να το κάνουν στο L.A. καλό θα είναι σου λέει...» Σαν τους χωριάτες που χτίζουν πολυκατοικίες για να μοιάσουν στην πρωτεύουσα...
Οι άνθρωποι είναι άχρηστοι και ταυτόχρονα άσσοι στην κατασπατάληση δημοσίου χρήματος. Εφόσον σου λέει η ΕΜΥ πως οι πιθανότητες βροχής είναι αρκετές και ταυτόχρονα γνωρίζεις πως οι βροχές θα σου καταστρέψουν τον δρόμο, τότε τι ακριβώς κάνεις? Σπαταλάς το λιγοστό δημόσιο χρήμα σε σαχλαμάρες!Δε ξέρω αν ταιριάζει καλύτερα το "απατεώνας" η το "γκαφατζής". Ας διαλέξουν οι υπεύθυνοι το τους ταιριάζει καλύτερα....
Το ό,τι αναπλάθουν - τσιμεντώνουν κάθε 3 και λίγο πλατείες και πεζοδρόμια (και τα κάνουν χειρότερα) δεν μας λέει κάτι τόσο καιρό...;Και προσέξτε... πολλά απο αυτά, αν όχι όλα, γίνονται με χρήματα της Ε.Ε. Δανεικά φυσικά...
Ενώ γενικά έχεις δίκιο, στην συγκεκριμένη παίζει το ενδεχόμενο να είχαν "σφιχτο" χρονικό παράθυρο, καθότι η κατασκευή πρέπει να έγινε από ξένους που θα ήταν για λίγες μέρες Ελλάδα. Έπαιξε δηλ το "ή τώρα, ή ποτέ".