Ο Βanksy μόλις αποκάλυψε πώς έκανε το σαμποτάζ στον πίνακα που αυτοκαταστράφηκε στον Sotheby's

Ο Βanksy μόλις αποκάλυψε πώς έκανε το σαμποτάζ στον πίνακα που αυτοκαταστράφηκε στον Sotheby's Facebook Twitter
3

Η είδηση πως σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's, ένα διάσημο έργο του Banksy αυτοκαταστράφηκε μπροστά στα μάτια δεκάδων ανθρώπων, έκανε το γύρο του κόσμου σήμερα και μονοπώλησε όχι μόνο τον κόσμο της Τέχνης αλλά και τον διεθνή Τύπο.

Ο πίνακας «Το Κορίτσι με το μπαλόνι» είχε μόλις πουληθεί έναντι 1,4 εκατ, δολαρίων σε άγνωστο συλλέκτη που διεκδίκησε το έργο τηλεφωνικά και τη στιγμή που το σφυρί σήμανε το τέλος της δημοπρασίας, ένας μηχανισμός μέσα στην κορνίζα ενεργοποιήθηκε και άρχισε να σκίζει σε λωρίδες το έργο.

Το σοκ ήταν τεράστιο και όλοι έκαναν λόγο για την μεγαλύτερη φάρσα στην ιστορία της αγοραπωλησίας Τέχνης.

Στην αρχή η είδηση ενθουσίασε και χιλιάδες σχολίαζαν στα social media to τρολάρισμα του αντισυμβατικού καλλιτέχνη με την μυστική ταυτότητα.

Όμως οι πιο ψύχραιμοι άρχισαν λίγο αργότερα να παραθέτουν τα στοιχεία που τους είχαν κάνει καχύποπτους, τόσο με τον καλλιτέχνη, όσο και με τον οίκο ο οποίος έσπευσε να δηλώσει άγνοια για το τι είχε συμβεί.

Ο Βanksy μόλις αποκάλυψε πώς έκανε το σαμποτάζ στον πίνακα που αυτοκαταστράφηκε στον Sotheby's Facebook Twitter

Για την ώρα δεν είναι γνωστό τι θα απογίνει το έργο, αν δηλαδή ο αγοραστής θα το κρατήσει καθώς θεωρητικά καταστράφηκε.

Όμως όντως καταστράφηκε;

 

Κάποιοι αμφιβάλλουν και λένε πως πλέον ίσως να έχει τριπλασιάσει την αξία του.

Δημοσίευμα των New York Times εύστοχα σημειώνει πως ο μηχανισμός δεν ξέσκισε το έργο και πως απλά το χώρισε σε λωρίδες, και μάλιστα όχι ολόκληρο.

«Μόλις ολοκληρώθηκε η δημοπρασία ακούσαμε τον συναγερμό», λέει η Μόργκαν Λονγκ, επικεφαλής του τμήματος καλλιτεχνικών επενδύσεων στην συμβουλευτική εταιρεία Fine Art Group, που καθόταν στην πρώτη σειρά της αίθουσας

«Όλοι γύρισαν και ο πίνακας γλίστρησε από το κάδρο του».

Το έργο ήταν κρεμασμένο στον τοίχο, κοντά στους υπαλλήλους του οίκου Sotheby's και τεμαχίστηκε με το πάτημα ενός κουμπιού, που φέρεται να έδωσε εντολή στον τηλεχειριζόμενο μηχανισμό στο πίσω μέρος της κορνίζας.

Η Λονγκ λέει ότι αργότερα είδε έναν άνδρα να οδηγείται στην έξοδο του κτιρίου του Sotheby's από το προσωπικό ασφαλείας.

«Μας την έφερε ο Banksy» είπε ο επικεφαλής σύγχρονης τέχνης του οίκου στην Ευρώπη, Άλεξ Μπράνζικ, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που ακολούθησε.

«Θα είμαι ειλικρινής. Δεν έχουμε ξαναζήσει οτιδήποτε παρόμοιο στο παρελθόν, με πίνακες να σκίζονται την ώρα που σημειώνεται τιμή ρεκόρ για τον καλλιτέχνη».

Ο Βanksy μόλις αποκάλυψε πώς έκανε το σαμποτάζ στον πίνακα που αυτοκαταστράφηκε στον Sotheby's Facebook Twitter

Ο Μπρέζνικ ξεκαθάρισε ότι δεν ήταν ενήμερος για το «κόλπο» της καταστροφής.

Ο οίκος Sotheby's δεν αποκάλυψε το όνομα του πελάτη που κατέβαλε 1,4 εκατομμύρια δολάρια για τον πίνακα που καταστράφηκε αμέσως μετά - οι διεθνείς οίκοι δεν αποκαλύπτουν τις ταυτότητες των αγοραστών αν δεν το ζητήσουν οι ίδιοι.

«Ο πελάτης ήταν συλλέκτης ιδιώτης που έκανε την προσφορά του μέσω τηλεφώνου. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις για τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουμε».

Η Τζοάνα Μπρουκς, διευθύντρια του JBPR, που απαντά στα ΜΜΕ για λογαριασμό του Banksy αρνήθηκε να σχολιάσει αν ήταν ο ίδιος ο καλλιτέχνης που οδηγήθηκε στην έξοδο της αίθουσας από υπαλλήλους ασφαλείας.

Αρκετοί είναι εκείνοι που αμφισβητούν ότι ο οίκος Sotheby's αιφνιδιάστηκε. Οποιοσδήποτε έλεγξε το προς πλειστηριασμό έργο, θα έπρεπε να έχει παρατηρήσει τον ειδικό μηχανισμό στο πίσω μέρος της κορνίζας.

Άλλωστε ασυνήθιστη ήταν και η θέση του έργου κατά τη διάρκεια του πλειστηριασμού, που ήταν κρεμασμένο σε τοίχο αντί για το παραδοσιακό τρίποδο που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των δημοπρασιών.

«Ο οίκος Sotheby's άφησε έναν άνδρα με τσάντα να μπει στο κτίριο. Θα πρέπει να γνώριζαν», λέει η Λονγκ.

Ο Βanksy μόλις αποκάλυψε πώς έκανε το σαμποτάζ στον πίνακα που αυτοκαταστράφηκε στον Sotheby's Facebook Twitter

Όμως ο Βanksy μόλις αποκάλυψε πώς έκρυψε τον μηχανισμό και πώς έγινε το σαμποτάζ, με ένα βίντεο που δημοσίευσε πριν από λίγο.

Σε αυτό εμφανίζεται να κρύβει στην κορνίζα τον μηχανισμό καταστροφής που έκανε λωρίδες το έργο του και δηλώνει πως το έκανε πριν από χρόνια ώστε να το καταστρέψει σε περίπτωση που κάποτε δημοπρατούνταν.

Στο βίντεο παρουσιάζεται και η στιγμή που το έργο καταστρέφεται, αλλά δεν αποκαλύπτεται αν ο ίδιος ήταν στην αίθουσα και χρησιμοποίησε το τηλεκοντρόλ για να ενεργοποιήσει τον μηχανισμό.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

. "The urge to destroy is also a creative urge" - Picasso

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Banksy (@banksy) στις

Culture
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια