Το χτύπημα με τσάντα μιας γυναίκας σε νεοναζί έγινε άγαλμα κατά της ακροδεξιάς

Το χτύπημα με τσάντα μιας γυναίκας σε νεοναζί έγινε άγαλμα κατά της ακροδεξιάς Facebook Twitter
1

Μια τσαντιά στο κεφάλι ενός νεοναζί από μια γυναίκα, το 1985, έγινε άγαλμα στη Σουηδία στέλνοντας ηχηρό πολιτικό μήνυμα κατά της ακροδεξιάς.

Η σκηνή που απαθανατίστηκε σε μια φωτογραφία μεταδίδει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και έχει αναδειχθεί σε μια εμβληματική εικόνα στη μάχη κατά της ανόδου της ακροδεξιάς.

Από τη μία εμφανίζει τον Σέπο Σέλουσκα, στέλεχος του κόμματος του Βόρειου Ράιχ, ο οποίος λίγο μετά τη λήψη της φωτογραφίας, το 1985, καταδικάσθηκε για τον βασανισμό και τη δολοφονία ενός Εβραίου ομοφυλόφιλου. Από την άλλη πλευρά βρίσκεται η Ντάνιελσον, Εβραία πολωνικής καταγωγής, της οποίας η μητέρα είχε οδηγηθεί σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Εκείνη την ημέρα, στις 13 Απριλίου 1985 -μία χρονιά που είχε σημαδευτεί από την αναβίωση πολλών νεοφασιστικών και νεοναζιστικών οργανώσεων σε όλη την Ευρώπη- το «θύμα» της επίθεσης συμμετείχε σε μία εκδήλωση του κόμματος του Βορείου Ράιχ στην σουηδική πόλη Βέξιε, μία εκδήλωση που είχε πυροδοτήσει μεγάλες αντιδράσεις.

Όμως, παρά τις έντονες αντιδράσεις, το νεοναζιστικό κόμμα κατόρθωσε να πραγματοποιήσει την πορεία του στους δρόμους της πόλης.

Κατά τη διάρκεια της πορείας αυτής, εμφανίζεται, εν μέσω του πλήθους των νεοναζιστών, μία 38χρονη γυναίκα, η Ντάνουτα Ντάνιελσον, η οποία θαρραλέα υψώνει την τσάντα της και καταφέρνει ένα κτύπημα στο κεφάλι σημαιοφόρου της ακροδεξιάς ομάδας, του Σέπο Σέλουσκα.

Τη φωτογραφία τράβηξε ακριβώς εκείνη τη στιγμή ο Χανς Ρούνερσον και την επόμενη ημέρα τη δημοσίευσε η εφημερίδα Dagens Nyheter και αμέσως μετά την αναδημοσίευσε ο βρετανικός Τύπος.

Το χτύπημα με τσάντα μιας γυναίκας σε νεοναζί έγινε άγαλμα κατά της ακροδεξιάς Facebook Twitter

Το περίεργο είναι πως στο αντίστοιχο λήμμα στη Wikipedia, η αναφορά στο επεισόδιο τονίζει πως η «δημοσίευση αυτής της φωτογραφίας προκάλεσε μία αντιπαράθεση στη Σουηδία σχετικά με τη "βία κατά αθώων διαδηλωτών(sic)"!!!!! Εντούτοις, τούτη η αναφορά αντανακλά σε κάποιοn βαθμό την ένταση της εντύπωσης και της διαμάχης που προέκυψε μετά το γεγονός, που ακριβώς η διάστασή του σε συνδυασμό με τη χρόνια κατάθλιψη από την οποία έπασχε η Ντάνιελσον, την οδήγησε λίγο αργότερα στην αυτοκτονία της το 1988, σε ηλικία 41 ετών.

Το 2014, η Σουηδή γλύπτρια Σουζάνα Άργουιν πλαστούργησε ένα άγαλμα σε μινιατούρα την πράξη της Ντάνιελσον, βάσει της φωτογραφίας. Έκτοτε προέκυψε η ιδέα να στηθεί ένα άγαλμα σε φυσικές διαστάσεις στην πόλη της Βέξιε, όμως το σχέδιο αυτό συνάντησε την αντίδραση των κεντρώων πολιτικών στην πόλη, που έκριναν ότι ενδεχομένως θα μπορούσε να θεωρηθεί ως προτροπή σε βία.

Το χτύπημα με τσάντα μιας γυναίκας σε νεοναζί έγινε άγαλμα κατά της ακροδεξιάς Facebook Twitter

Αλλά ταυτόχρονα υπήρξε και άλλο ένα εμπόδιο στην πραγμάτωση αυτής της ιδέας: ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη σκηνή αντιτίθετο στην ιδέα να στηθεί το άγαλμα μόνο της Ντάνιελσον, υποστηρίζοντας πως χωρίς το γενικότερο πλαίσιο που παρατίθεται στο κάδρο της φωτογραφίας, η σημασία της πράξης της θα ήταν εκτός τόπου και χρόνου.

Ωστόσο, οι κάτοικοι της πόλης είχαν άλλη γνώμη και θέλοντας να διατρανώσουν την άποψή τους ενάντια στη τήρηση ίσων αποστάσεων, αντέδρασαν. Άρχισαν να κρεμούν τσάντες στα άλλα αγάλματα που κοσμούσαν την πόλη. Και τελικά δικαιώθηκαν. Πέντε χρόνια αργότερα, οι αρχές της πόλης αποδέχθηκαν το αίτημα για την ανέγερση ενός τέτοιου αγάλματος, και πλέον στο κέντρο της πόλης θα μπορεί κάποιος να δει το μνημείο μίας θαρραλέας πράξης, στην απεικόνιση μίας γυναίκας που κατεβάζει με δύναμη μία τσάντα ενάντια στο κεφάλι ενός νεοναζί.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Πηγή: El Publico

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανάλυση NYT: Γιατί το Χάρβαρντ αποφάσισε να πολεμήσει τον Τραμπ

Διεθνή / Ανάλυση NYT: Γιατί το Χάρβαρντ αποφάσισε να πολεμήσει τον Τραμπ

Το Χάρβαρντ χρειάστηκε λιγότερο από 72 ώρες για να πει «όχι» στις απαιτήσεις Τραμπ που με όχημα την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού» επιτίθενται στην ακαδημαϊκή ελευθερία
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Η Κίνα επιτίθεται λεκτικά στις ΗΠΑ για τον εμπορικό πόλεμο: «Έχετε ζήσει πέρα από τις δυνατότητές σας και επωφεληθήκατε από την παγκοσμιοποίηση»

Διεθνή / Κίνα προς ΗΠΑ: «Σταματήστε την γκρίνια – Ωφεληθήκατε από την παγκοσμιοποίηση»

Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ–Κίνας κλιμακώνεται, η Κίνα καλεί τις ΗΠΑ να σταματήσουν να παριστάνουν το θύμα - Τι σημαίνουν οι νέοι δασμοί για την παγκόσμια οικονομία και τεχνολογία;
LIFO NEWSROOM
Τουρκία: Νέος χάρτης «κόβει» το Αιγαίο στα δύο – Προς ολοκλήρωση το θαλάσσιο σχέδιο της Άγκυρας

Διεθνή / Η Τουρκία παρουσιάζει δικό της θαλάσσιο χάρτη – Χωρίζει το Αιγαίο στη μέση, βάσει «Γαλάζιας Πατρίδας»

Η Τουρκία φέρνει νέο θαλάσσιο χάρτη στο προσκήνιο, βασισμένο στη «μέση γραμμή» του Αιγαίου, εντείνοντας τις γεωπολιτικές εντάσεις με την Ελλάδα.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Κριτική για την «γυναικεία πτήση» της Blue Origin στο διάστημα: «Παραπάνω από παρωδία»

Διεθνή / Κριτική για την «γυναικεία πτήση» της Blue Origin στο διάστημα: «Τι προσέφεραν, στην πραγματικότητα;»

Έιμι Σούμερ, Ολίβια Γουάιλντ, Ολίβια Μαν, Έμιλι Ραταϊκόφσκι μεταξύ των διασημοτήτων που αντέδρασαν - Ανελέητο τρολάρισμα και στο διαδίκτυο για το μήνυμα του πολυσυζητημένου διαστημικου ταξιδιού της Blue Origin
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Γυναίκα πρότυπο με μαχητικά δημοκρατικά αντανακλαστικά. Δεν ανέχεται, δεν μασάει, και ορμάει χωρίς περιστροφές στους ιδεολογικούς απογόνους νεοναζί φονιάδων.