ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
15.7.2019 | 18:55

Συγγνωμη γιατι εκνευριστηκα!

Ειμαστε τοσο πισω που δεν μπορει ο ελληνικος λαος να καταλαβει για ποιο λογο πρεπει να αφηνεις τιπς στον καθε μ*αλακα σερβιτορο που παιρνει ΨΙΧΟΥΛΑ για την "δουλεια του" την οποια πρεπει να κανει. Για να φτασει σε ενα η σοκολατιτσα σου στις 8 το βραδυ που θα ερθεις για καφε, μονο σκαλες δεν θα εχει γλειψει!Και για να γινει κατανοητο γιατι μιλατε χωρις να εχετε την εμπειρια. Τα τιπς δειχνουν το ποσο ικανοποιημενος εμεινε ο πελατης απο την εξυπηρετηση !! Θεωρω τελειως γυφτια να αφηνεις χαλκινα κερματα, ειναι σαν να λες στον αλλοβ οτι ειναι αχρηστος! Οι ξενοι θεωρουν δεδομενο οτι θα αφησουν και τιπς στο τελος οπως θεωρουν δεδομενο οτι ετσι οπως θα τους χαμογελασει ο σερβιτορος, θα του χαμογελασουν κι εκεινοι! ετσι οπως α ειναι ευγενικος, θα ειναι κι εκεινοι! Ειμαι 3 χρονια στο σερβις και αυτο που λεμε" "αντε να ερθει κανενας ξενος να παρουμε κανενα τιπς" μονο για τα λεφτα δεν το λεμε! Μονο οι ξενοι μας κανουν να νιωθουμε οτι προσφερουμε πραγματικα στον αλλον. ερχεται ο καθε ελληναρας και εχει με την κακομουτσουνα του την απαιτηση να κανεις το οτιδηποτε, μεχρι και στα γονατα να πεσεις επειδη απλα εισαι ενας ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΣ, μια ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ και τιποτα παραπανω. Σε τετοια κοινωνια ζουμε που οχι μονο σας φαινεται παραλογο να κραξεις τον αλλοβ που θα αφησει 10 λ αλλα λετε μαλιστα οτι ειναι ασχημο εκ μερους του σερβιτορου να στραβωσει κιολας. Δε γεννηθηκαμε ολοι πλουσιοι σε αυτη την χωρα, προσπαθουμε να βγαλουμε ενα μεροκαματο και ναι αμα κανουμε σωστα τη δουλεια μας με χαμογελο, ευγενεια, σωστη εξυπηρετηση ειναι αυτονοητο να περιμενουμε τιπς!
24
 
 
 
 
σχόλια
Προσωπικά πάντα αφήνω καλό φιλοδώρημα, εκτός κι αν κάποιος είναι αγενής ή βαριέται να με εξυπηρετήσει.Υπήρξε μια εποχή όμως, λίγο πριν έρθω Ολλανδία, που μάζευα τα χάλκινα για να έχω να αγοράσω ένα Νουνού στο παιδί μου μέχρι να πληρωθώ. Να μην τα περιφρονείς τα χάλκινα, σε κάποιους λείπουν και αυτά.
Είμαι από τους ανθρώπους που αφήνουν φιλοδώρημα παντού, το κάνω εκ πεποιθήσεως. Και στο παιδί στο κομμωτήριο. Και μου κάνουν υποκλίσεις. Και ξέρεις κάτι; Με αναγουλιάζει το να μου κάνουν υποκλίσεις λόγω φιλοδωρημάτων. Αυτή τη διάσταση την έχεις σκεφθεί καθόλου; δλδ το να γίνονται κάποιοι γλοιώδεις για να σε καλοπιάσουν ενώ είναι κάτι που θα έκανες έτσι κι αλλιώς λόγω χαρακτήρα;
Λοιπόν, επειδή και γω έχω κάνει σερβιτόρα, μην μας τα πρήζετε άλλο με τα υποτιμητικά φιλοδωρήματα. Ξεπεραστε τα κόμπλεξ σας και κάντε τη δουλειά σας με ευγένεια, γιατί δεν είναι λίγοι οι σερβιτόροι κάφροι (έχω συναντήσει). Κατα τα άλλα πολύ ασχολείσαι με το 10λεπτο και το 5λεπτο. Πες ευχαριστώ και πήγαινε παρακάτω. Υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που αφήνουν παραπάνω και δεν είναι μόνο τουρίστες. Και όχι, δεν είναι υποχρεωτικό να αφήνεις φιλοδώρημα, όπως και σε τόσα άλλα κουραστικα επαγγέλματα που αρκούνται στον μισθό τους.
Συνοψίζω και αν διαφωνεί ο/η σερβιτόρος/α που έγραψε την Εξομολόγηση ας γράψει συμπληρωματική. Λαμβάνοντας υπόψη ό,τι προφανώς γράφτηκε σε στιγμή συναισθηματικής φόρτισης θεωρώ ότι θέλει να μας πει γενικότερα να μην είμαστε γαϊδούρια. Αναφέρεται σε καλούς τρόπους συμπεριφοράς άρα μπορούμε να υποθέσουμε ότι λέει την αλήθεια και ότι είναι ευγενικός/ευγενική με τους πελάτες, και περιμένει το ίδιο και από εμάς. Τολμώ να ισχυριστώ επίσης ότι προτιμάει αντί για μια δεκαρίτσα το ακριβές ποσό με ένα χαμόγελο (όπως με χαμόγελο ξαναλέω και ευγένεια μας έχει εξυπηρετήσει). Επίσης από όσα έχω ακούσει και έχω ζήσει μπορώ να πω ότι γενικότερα δεν το έχουμε τόσο πολύ με την γενναιοδωρία και τους σωστούς τρόπους, μιλώντας για ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων πάντα και όχι για όλους. Το λέω με βάση όσων βλέπω και όσων έχω κατά καιρούς ακούσει από σερβιτόρους αλλά και υπαλλήλους Ξενοδοχείων. Να προσθέσω ότι έχω παρατηρήσει μια κάποια απαξίωση αρκετές φορές με τα μάτια μου και τα αυτιά μου απέναντι σε σερβιτόρους, τόσο που κάποιες φορές έχω επέμβει και μόνο που δεν πιαστήκαμε στα χέρια με άλλους πελάτες (να φωνάζει για παράδειγμα μια πελάτισσα "παιδί έλα εδώ" στον πενηντάχρονο σερβιτόρο. Και πέντε να ήταν, καταλαβαίνετε πως το λέω.Ή να στέκεται όρθια η σερβιτόρα και η άλλη να αναρωτιέται δέκα ώρες τι να παραγγείλει. Να λέει και στην ίδια: " Τι λες να πάρω; Α δεν θέλω καφέ. Ούτε πορτοκαλάδα. Λες να πάρω κανένα γλυκό; Δεν ξέεεεερωωω μωρέ". Ξεράδια).Υ.Γ.: Λατρεύω τα γαϊδουράκια. Σχήμα λόγου για να καταλαβαινόμαστε.Υ.Γ.: Θέλω 100.000 υστερόγραφα για να καλύψω τα καταραμένα αυτονόητα. Ας περιοριστώ στο εξής: δεν υπάρχει επίσημη υποχρέωση για να δώσει κανείς φιλοδώρημα. Όποιος θέλει δίνει, όποιος δεν θέλει δεν δίνει και δεν χρειάζεται να κατανοήσει όσους δίνουν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να σκοτωνόμαστε, έτσι κι αλλοιώς δεν θα καταλάβει ποτέ ο ένας τον άλλον.
Όποιος θέλει και μπορεί. Όταν μπορώ αφηνω. Η μαμά λ μου βέβαια και να μην έχει θα αφήσει πάντα γιατί για πολλά χρόνια ήταν στο service.Υ. Γ. Φυσικά και μπορεί να είσαι ευγενεστατος σερβιτόρος και να είναι οι πελάτες απαράδεκτοι. Αλλά έχω δει/ζήσει πολλές φορές να επιστρέφεται αυτή η ευγένεια αλλά θα πω ότι μετράει και η φιλοσοφία του μαγαζιού και τι κόσμος έρχεται.Εγώ πάλι με τους εργοδότες θα τα βάλω γιατί δεν θυμάμαι να κάνεις μόνο σέρβις (είσαι και πολλά άλλα) πολλές φορές σου κολλάνε ένα ένσημο την εβδομάδα κτλ, σε πληρώνουν άθλια και ποντάρουν στο να θεωρείς σαν μέρος του μισθού τα τιπς (είχα πληρωθεί από τιπς σε μαγαζί γιατί τα κράταγαν οι εργοδότες και οι πελάτες εκεί έβλεπαν τι τρέξιμο πέφτει κτλ και άφηναν πολύ καλά τιπς, να τα λέμε αυτά), σου μιλάνε πολλές φορές λες και είσαι ηλιθιος, αρκετοί έχουν την απαίτηση να διαχειριστείς εσύ και να ανεχθεις πελάτες που μπορεί να φτάσουν στα όρια κάποιας μορφής παρενόχλησης(αλλιώς δνε κάνεις για την δουλειά, γιατί η δουλειά μου είναι να μην κακοκαρδισω τον μεθυσμένο λυσσαρη ας πούμε) κτλ. Αυτά για μενα είναι το πρόβλημα. Η αθλιότητα των εργοδοτών ειδικά σε αυτον τον τομέα στην Ελλάδα είναι χωρίς πάτο και η υποτίμησή τους επίσης.Υ. Γ. Μερικοί πελάτες είναι αλησμόνητοι, δεν διαφωνώ αλλά πιο έντονα μου έρχονται κάτι προϊστάμενοι εργοδότες που πραγματικά νόμιζαν ότι είναι ανώτερα όντα. Ένα είσαι ζώον επειδή είχα μπερδευτεί κάποτε γιατί δεν κατάλαβα τι έπρεπε να φέρω ακόμη μου ανεβάζει το αίμα στο κεφάλι. Αν δεν ήμουν τόσο μικρή και τόσο απεγνωσμένη για δουλειά θα του είχα, απαντήσει καταλλήλως και θα είχα φύγει.
Εννοείται όποιος θέλει ΚΑΙ μπορεί. Για πολλούς εργοδότες γενικότερα θα συμφωνήσω μαζί σου, μερικοί θέλουν πολύ άγριο κράξιμο ή και καταγγελία, ανάλογα. Να τρέχουν και να μην φτάνουν. Αυτό που λες για μεθυσμένους πελάτες είναι άνω ποταμών και δεν καταλαβαίνω πως δεν τους απομακρύνουν οι ίδιοι. Γιατί χαλάνε την εικόνα, αλλά προφανώς τόσο τους κόβει. Για τα τιπς τι να πω, τα έχουμε πει και άλλες φορές είναι κλέφτες και απατεώνες δεν μπορεί να κάνει ο εργοδότης κουμάντο στην τσέπη του πελάτη. Τα δίνουμε για τα γκαρσόνια και τους τα κρατάνε μου ανακατεύεται στο στομάχι με αυτούς τους αλήτες.
Εντελώς συμπτωματικά εκεί που με είπαν ζώον ήταν που κράταγαν τα τιπς. Και είναι πολύ καλό μαγαζί, σαν πελάτης μένεις ευχαριστημένος, σαν σερβιτόρος με τις καρέκλες τις σιδερένιες που έπρεπε να μαζεύεις και δη γρήγορα μαζί με όλα τ άλλα γρήγορα έμενες χωρίς μέση. Γι αυτό τον λόγο τους τρόπους, την ευγένεια και την ανθρώπινη συμπεριφορά του εργοδότη /προϊστάμενου πλέον δεν σκοπεύω να την διαπραγματευτώ.Υ. Γ. Να πω κι εγώ ότι δεν είμαστε ευγενικοί για τα τιπς; Εμένα κάποιοι πελάτες μου έφτιαχναν τη μέρα κι εγώ τη δική τους.
Βλέπεις τι γίνεται σε κάθε Εξομολόγηση που έχει να κάνει με χρήματα; Ας ελπίσουμε ότι δεν θα σκάσει σε λίγο καμία με θέμα "ποιός πληρώνει τι στο πρώτο ραντεβού".(:
Ε τα χρήματα είναι τζιζ. Απλά όταν σε κάποιον λείπουν και κοπιάζει, και δεν είχε την ευχέρεια/στήριγμα και πολλά άλλα που άλλοι τα είχαν, και δεν τα συνυπολογιζουν όταν συγκρίνουν τους εαυτούς τους με τους άλλους :) τσουπ βγαίνουν από πάνω. Αλλά πάντα με εντυπωσιάζει η άνεση όσων δεν τους έλειψαν, ποτέ, δεν τους έφυγε ο τάκος ποτέ κτλ για βιώματα και ζωές που απλά τους είναι άγνωστες, μαζί και, με τα οικονομικά. :)Τώρα, ότι πρέπει να πληρώνεται το χαμόγελο από τον πελάτη (με τιπς) εμένα δεν μου αρέσει, ούτε θεωρώ ότι πρέπει να έχει όλη την ώρα πλατύ χαμόγελο σαν κλοουν βέβαια. Ωστόσο σ' οποιαδήποτε συναλλαγή με οποιοδήποτε άτομο δεν πιστεύω ότι είμαστε ανώτεροι/κατώτεροι και ότι η ευγένεια και ο σεβασμός έστω σε αυτό που κάνει ο καθένας μας θα πρέπει να είναι αμφίδρομος και υπαρκτός. Απλά τα πράγματα.Δυσκολεύομαι να δω με συμπάθεια κάποιον που λέει ότι χαμογελάει μπας και βγάλει κάτι παραπάνω, θεωρώ ότι το χαμόγελο δεν θα έπρεπε να είναι εμπορευσιμο με τέτοιον τρόπο από εμάς τους ίδιους.
Η πλάκα είναι ότι προσωπικά δεν είμαι και το πιο χαμογελαστό άτομο. Γράφω "χαμόγελο", εννοώντας ευχάριστο/θετικό/καλοπροαίρετο ύφος. Οι περισσότεροι ταυτίζουν την ευγένεια με το χαμόγελο, γι' αυτό. Προσωπικά είμαι ή νορμάλ, δηλαδή με "ανοιχτή" διάθεση, ή σκάω στα γέλια. Δεν έχει ενδιάμεσο (εντάξει, υπάρχουν και φορές βγάζω μαχαίρια χαχχ).Ε όχι βέβαια, δεν θέλουμε ψεύτικες διαθέσεις. Πάντως τώρα που αναφέρεσαι σε δυσκολίες και ανθρώπους που τα βρήκαν εύκολα, παρότι δεν ανήκω στους τελευταίους πάντα μα πάντα τρίτοι που δεν γνωρίζουν πράγματα για μένα, σε αυτούς με κατατάσσουν. Ένας Θεός ξέρει γιατί. Απλά υποθέτουν ότι έκανα και κάνω ζωάρα, ακόμη και όταν ζοριζόμουν οικονομικά αυτό πίστευαν. Μυστήριο αλήθεια σου λέω.
Δεν πιστεύω γενικά πάντως ότι επιβραβεύονται ψεύτικα χαμόγελα. Αυτά δεν αρέσουν σε κανέναν και κάνουν και μπαμ. Φαίνεται η αυθεντική και απροσποίητη ευγένεια/φιλικότητα σε έναν άνθρωπο.
Έχουμε συνηθίσει να πιστεύουμε ότι δεν δίνουν τόση βάση στα χρήματα μόνο όσοι τα εχουν και κάνει εντύπωση η αντιμετώπιση ως απλό μέσο. :)Υ. Γ. Από την άλλη χαμογελάω πολύ και σε δουλειές κτλ γιατί μου βγαίνει αβίαστα, αλλά αν μου το επέβαλλαν θα είχα κάτι μούτρα σαν αυτές που έχω στις σελφις μου. :Ρ
Εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί ο καθένας να κάνει κουμάντο στην τσέπη του άλλου. Ναι μεν συμφωνώ ότι είναι λίγο γυφτιά να αφήνεις 5 (κυρίως) ή 10 λεπτά για φιλοδώρημα, αλλά μήπως να σκέφτεσαι και την άλλη πλευρά; Ότι μπορεί να μην έχουν; Ή ακόμα και να μην θέλουν να δώσουν; Είναι δικαίωμα τους άλλωστε. Επίσης, ίσως να μην τσουβάλιαζες; Δεν νομίζω κανένας Έλληνας να μην σου αφήνει καλό τιπ, ούτε αντίστοιχα όλοι οι ξενοι να σου αφήνουν. Ο καθένας πράττει ανάλογα με την τσέπη του και ίσως και με τη διάθεση του άλλωστε.
Σωστά όσα λες, αλλά μάλλον είσαι συναισθηματικά φορτισμένος και μας παίρνει η μπάλα όλους. Εγώ πχ. και πολλοί άλλοι πάω στοίχημα, είμαστε μια χαρά ευγενικοί αλλά κάποιες φορές ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ να σας αφήσουμε tips. Δεν μας τρέχουν από τα μπατζάκια εμάς που παίρνουμε καφέ έξω. Προσωπικά επειδή έχω δει ντελίβερι να με κοιτάει με μισό μάτι που του άφησα 20 λεπτά φιλοδώρημα (το πως είχα 2 ευρώ ίσα για να πάω σπίτι διότι πάντα προς το τέλος του μήνα ξεμένω εγώ και η μισή Ελλάδα δεν έχει σημασία), αποφάσισα να μην αφήνω τίποτα κάτω από μονόευρω.
Αυτοί που δεν έχουν ξινισμένα μούτρα, που έρχονται και παίρνουν την παραγγελία άμεσα, που θα έρθουν με χαμόγελο και θα με ρωτήσουν αν όλα είναι εντάξει, αυτοί θα πάρουν το φιλοδώρημα. Οι υπόλοιποι να μάθουν τρόπους πρώτα.
Scroll to top icon