ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Τα «όχι» του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στους κυβερνητικούς στόχους για το Υπ. Πολιτισμού

Τα «όχι» του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στους κυβερνητικούς στόχους για το Υπ. Πολιτισμού Facebook Twitter
5

Την αντίθεσή του στους πρώτους κυβερνητικούς στόχους για το υπουργείο Πολιτισμού εξέφρασε μέσω ανακοίνωσης ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.

Ειδικότερα, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) στην ανακοίνωσή του αφού «καλωσορίζει τη νέα υπουργό Πολιτισμού, εύχεται επιτυχία στο έργο της και ευελπιστεί για μία καλή συνεργασία, στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος και της προστασίας των μνημείων, των αρχαιολογικών χώρων και των δημόσιων ακινήτων που εξυπηρετούν με οποιονδήποτε τρόπο την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, παράλληλα με την διασφάλιση του επιστημονικού-ερευνητικού, διοικητικού και διαχειριστικού ρόλου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας», προβαίνει σε κάποιους σχολιασμούς.

«Η κυβερνητική εξαγγελία για "επέκταση του μοντέλου λειτουργίας του Μουσείου της Ακρόπολης", στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, και σε άλλα μουσεία της χώρας, μάς βρίσκει διαχρονικά αντίθετους. Όχι γιατί αρνούμαστε την ανάγκη για μουσεία που λειτουργούν άρτια ως πόλος έλξης και εργαλείο παιδείας Ελλήνων και ξένων επισκεπτών, αλλά γιατί προτάσεις όπως αυτές υπονομεύουν τον δημόσιο χαρακτήρα της προστασίας της αρχαιολογικής μας κληρονομιάς, αποδυναμώνουν τον επιστημονικό και παιδευτικό ρόλο των μουσείων και διασπούν την ενιαία συγκρότηση και λειτουργία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και της διαχείρισης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η οποία αποτελεί αδιαίρετο σύνολο, με ενιαία στρατηγική, φιλοσοφία και οικονομική διαχείριση», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο ΣΕΑ.

«Σε πλήρη, επίσης, αντίθεση με την πάγια ομόφωνη θέση του Συλλόγου μας είναι και κάθε προσπάθεια εκχώρησης της διαχείρισης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε τρίτους, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση του σωματείου "Διάζωμα". Το τελευταίο, μάλιστα, από την περιγραφή των καταστατικών του στόχων, έρχεται να αμφισβητήσει το θεσμικό πλαίσιο και να διεκδικήσει ρόλο στη διαχείριση μνημείων και την υλοποίηση έργων συναφών με τους σκοπούς του», προσθέτει ο ΣΕΑ, διευκρινίζοντας ότι «δεν αντιτίθεται σε όποιον επιθυμεί να υποστηρίξει τη λειτουργία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και του ενιαίου στρατηγικού της σχεδιασμού με ένα σύγχρονο και ευέλικτο πλαίσιο ιδιωτικής πολιτιστικής χορηγίας. Όμως, θα σταθεί απέναντι σε οποιονδήποτε επιθυμεί να την υποκαταστήσει στον θεσμικό της ρόλο».

«Θεωρούμε, ωστόσο», καταλήγει ο ΣΕΑ, «ότι η συνάντηση, την οποία έχουμε ζητήσει από τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, θα αποτελέσει το προοίμιο μιας συνεργασίας που θα οδηγήσει στην επίλυση των εγνωσμένων ζητημάτων, εφόσον κοινή μας αφετηρία αποτελεί η ενδυνάμωση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και η θεσμική θωράκιση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς ως δημόσιου αγαθού».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Culture
5

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Έχει εμπεδωθεί πλέον στην συνείδηση του κόσμου ότι το παρόν κρατικό μοντέλο απλώς ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ !Ας αφήσομε κάποιους να δοκιμάσουν αλλιώς. Το Μουσείο Ακρόπολης, το Διάζωμα, η ΔιαΝΕΟσις, η Λυρική Σκηνή με χορηγία του Ιδρύματος Νιάρχος δοκιμάζουν το διαφορετικό. Αρνητικό αποτέλεσμα αποκλείεται να έχουν.Οι υπόλοιποι δοκιμαστήκατε γιά δεκαετίες. Αρκετά.
Σε όλον τον κόσμο υπάρχουν μουσεία δημόσια και μουσεία ιδιωτικά. Στην Ελλάδα διαπιστώσατε ότι το παρόν κρατικό μοντέλο δεν λειτουργεί; Α και για την ιστορία ούτε η Λυρική Σκηνή είναι μουσείο που διαχειρίζεται συλλογές, ούτε το ΔΙΑΖΩΜΑ. Ξεκαθαρίστε πρώτα στο κεφάλι σας τι είναι μουσείο και ποια είναι η αποστολή του και μετά μπορείτε να συμβουλεύετε τους εξειδικευμένους επιστήμονες για το ποιο μοντέλο είναι το πιο σωστό.
κάθε προσπάθεια εκχώρησης της διαχείρισης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε τρίτους, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση του σωματείου "Διάζωμα" Πηγή: www.lifo.grΤο παραπάνω απόσπασμα σας ξεκαθαρίζει αρκετά αυτό που θέλω να πω;Η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς από το κράτος και μόνο δεν λειτουργεί και πάντως δεν λειτουργεί εδώ. Πλησιάστε από μέσα οποιαδήποτε κρατική υπηρεσία να δείτε πως αλλοτριώνει κάθε "εξειδικευμένο επιστήμονα". Ακόμα και η Λυρική Σκηνή και Πολιτιστική κληρονομιά διαχειρίζεται, όπως μπορείτε να δείτε στο πρόγραμμα που μόλις εξήγγειλε.
Το ένα και βασικό πρόβλημα των δημόσιων μουσείων είναι ότι έχουν ελάχιστη χρηματοδότηση.Και παρ' όλα αυτά διοργανώνουν εκθέσεις που γίνονται blockbusters.Αν κατά τη γνώμη σας οι καθ' ύλην αρμόδιοι, δηλαδή οι αρχαιολόγοι και το λοιπό επιστημονικό προσωπικό των μουσείων είναι απλώς "συντεχνιακές φωνές", τότε μάλλον εσείς πρέπει να αλλάξετε επειγόντως αιώνα.Όσο για τα νομικά πρόσωπα/μουσεία, με τους υπεραιωνόβιους αιώνιους διευθυντές, να τα χαίρεστε κι αυτά και την "πρόοδό" τους.
Καλά, πριν θα είχαμε και τόσο ξεκάθαρη δήλωση για την αιτία της κατάντιας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, της μεγαλύτερης Γλυπτοθήκης του κόσμου με το πιο φτωχό κατάστημα πωλήσεων που θα μπορούσε να υπάρξει. Ελπίζω η νέα κυβέρνηση να αφήσει πισω αυτές τις συντεχνιακές φωνές του παρελθόντος και να προχωρήσει το σχέδιο της... Μήπως και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο περάσει στον 21ο αιώνα...