Δε Θέλω Μαγεία, Θέλω Ρεαλισμό

Facebook Twitter
59

Διάβασα και δημοσίευσα προχτές το κείμενο μαθητή που έλεγε πως πρέπει όλοι οι μαθητές να σταθούν στο πλευρό των καθηγητών τους. (Λεπτομέρεια: ο εν λόγω μαθητής δεν έδινε Πανελλήνιες φέτος - θα δώσει του παραχρόνου)

 

Ο Δημήτρης Φθενάκης που δίνει (;) σε λίγες ημέρες, έγραψε την άποψη μιας άλλης πλευρά.

Δε Θέλω Μαγεία, Θέλω Ρεαλισμό

Γεια σε όλους από ένα μαθητή της 3ης Λυκείου. Ομολογώ πως ο χρόνος μου είναι ελάχιστος, αλλά είναι μερικές στιγμές που κανείς επιβάλλεται να εκθέσει την άποψή του όταν φροντίζουν να μιλήσουν εκ των προτέρων  διάφοροι ανίδεοι γι’αυτόν φιμώνοντάς τον κατ’αυτόν τον τρόπο. Οι καθηγητές της ΟΛΜΕ αποφάσισαν απεργία όπως όλοι γνωρίζουμε και αμέσως ξέσπασε μια θύελλα αντιδράσεων και διαφωνιών. Είδα ακόμη και παιδιά που μόλις άρχισαν  το Λύκειο να αναρτούν στο facebook τους βαθμούς τους και να πραγματοποιούν συνδικαλιστική προπαγάνδα υπέρ μιας δήθεν αλληλεγγύης, η οποία στις μέρες μας είναι ένα γράμμα κενό.

Για ποια αλληλεγγύη προς τους αγωνιζόμενους καθηγητές μου μιλάτε; Γιατί, όπως το βλέπω εγώ, η αλληλεγγύη μπορεί να νοηθεί με πολλούς τρόπους, όπως για παράδειγμα με το να βάλουν οι καθηγητές πλάτη στη σωτηρία της χώρας, όπως είπε ο κύριος Αρβανιτόπουλος. Αλληλεγγύη μπορεί να σημαίνει να σεβαστούμε τον κόπο χιλιάδων μαθητών.

Ανεξαρτήτως του τι σημαίνει η λέξη «αλληλεγγύη», εγώ δε θεωρώ πως ένα κράτος μπορεί να στηριχθεί σε αυτήν. Η αλληλεγγύη δύναται να εκλάβει πολλαπλά μηνύματα και να χρησιμοποιηθεί για τα συμφέροντα διαφόρων. Προσωπικά, προτιμώ τον όρο «ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ» και αυτό πιστεύω χρειάζεται η χώρα μου, ορθολογισμό. Ας αναζητήσουμε λοιπόν το ορθολογικό για μερικά λεπτά. Έχουμε από τη μία καθηγητές, οι οποίοι καλώς ή κακώς πλήττονται σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα της κυβέρνησης αναφορικά με την επιμήκυνση του ωραρίου. Από την άλλη ορθολογικό όμως είναι, όταν ζητάμε την τήρηση και το σεβασμό των δικαιωμάτων μας, να σεβόμαστε εμείς πρώτοι τα δικαιώματα των υπόλοιπων μελών του κοινωνικού συνόλου.

Ο σεβασμός όμως αυτός μάλλον «πήδηξε από το παράθυρο» όταν οι καθηγητές μας αποφάσισαν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους καταπατώντας τα δικαιώματα της νέας γενιάς να διεκδικήσει και αυτή την εισαγωγή της στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ο σεβασμός έγινε και αυτός ένα γράμμα κενό όταν η διεκδίκηση των δικαιωμάτων άρχισε να σημαίνει εκμετάλλευση του κόπου των άλλων.

Κατανοώ πως υπάρχουν καθηγητές που ενδέχεται να απολυθούν, να εργασθούν σε άλλη περιοχή ή και σε άλλο νομό και στηρίζω ως ένα βαθμό τα αιτήματά τους. Εντούτοις, όταν οι στόχοι που θέσαμε μερικές χιλιάδες 18χρονοι γίνονται έρμαιο σε παιχνίδια πολιτικών σκοπιμοτήτων και σε επιλογές συνθηκών εργασίας, τότε πού είναι η αλληλεγγύη, πού είναι ο σεβασμός, πού είναι ο ορθολογισμός και σε ποιο μονοπάτι χάθηκε το ότι η νέα γενιά αποτελεί προτεραιότητα;

Διάβασα πρόσφατα ένα μικρό κείμενο ενός παιδιού το οποίο υποστήριζε πως πρέπει να ταχθούμε υπέρ των απεργούντων καθηγητών, καθώς το μέλλον μας είναι ούτως ή άλλως υποθηκευμένο είτε μπούμε σε ΑΕΙ είτε όχι και πως κάθε σιωπή είναι συνενοχή. Σε αυτές τις απόψεις όμως είδα ένα 16χρονο να υποστηρίζει καταλήψεις και εγκατάλειψη κάθε στόχου ελαφρά τη καρδία. Δεν είδα ορθολογισμό, αλλά παροξυσμό. Και το χειρότερο είναι ότι κέρδισε την υποστήριξη πολλών.

Ξεχνάμε λοιπόν το ρόλο των δασκάλων ως λειτουργών, εξαλείφουμε ασκαρδαμυκτί τους στόχους των νέων ως ήδη αποτυχημένους, θέτουμε την κοινωνική λειτουργία σε ένα τέλμα και υποστηρίζουμε αυτούς, οι οποίοι μας προετοίμαζαν τόσα χρόνια για να μας αφήσουν τώρα δέσμιους των συμφερόντων τους.

Εγώ όμως, και ελπίζω και οι περισσότεροι συνομήλικοί μου, ως ελπιδοφόροι ορθολογιστές και όχι ως αιθεροβάμονες ονειροπόλοι, έχουμε να πούμε αυτό μόνο. Οποιαδήποτε απεργία ή διεκδίκηση δικαιωμάτων εκμεταλλεύεται το μόχθο, τα όνειρα και τους στόχους των νέων, οποιοσδήποτε πολιτικός καπηλεύεται το μέλλον μας για το προσωπικό του συμφέρον, αποτελούν την ύψιστη μορφή ενός απεχθέστατου αριβισμού. Με ποια ιδεολογία συμφώνησε ποτέ η λογική πως σκαλοπάτι για την κατοχύρωση των συμφερόντων μας είναι η νέα γενιά;

Δε θα ήθελα να γράψω ένα συγκινητικό άρθρο με σκοπό να πείσω με κούφια λόγια για την ανάγκη μου να διεκδικήσω το μέλλον μου, χωρίς κάποιος να μου πει πώς θα είναι αυτό. Με την ιδιότητα λοιπόν του υποψηφίου των Πανελληνίων Εξετάσεων, το μόνο που μπορώ να ζητήσω από τους καθηγητές μου και από οποιουσδήποτε δύνανται να αποφασίσουν για το μέλλον μου είναι η αντιστροφή της φράσης της Blanche DuBois. Δε θέλω μαγεία, θέλω ρεαλισμό.

59

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Δημήτρη η χρήση της λέξης "μικρέ" δεν είχε σε καμιά περίπτωση ως σκοπό να σε υποβαθμίσει. Τόνισα εξάλλου πως είμαι μόνο 5 χρόνια μεγαλύτερη. Μικρή λοιπόν και γω.Τώρα στα ουσιώδη, δεν μπορώ να καταλάβω ποια πιο ορθολογιστική στάση έχεις να προτείνεις από το να διεκδικείς τα δικαιώματά σου. Ή μήπως δε βλέπεις και συ μια διαφαινόμενη προσπάθεια τα τελευταία χρόνια για υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων και δημιουργία ενός επισφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος.Ναι το θέμα είναι οικονομικό στη χώρα, μα όπως έχει πει κ ο Μαρξ πριν από μας τα οικονομικά γεγονότα είναι αυτά στα οποία στηρίζεται η ιστορία. Οικονομία-Κοινωνικό σύστημα όμως είναι άρρηκτα δεμένα. http://www.youtube.com/watch?v=EewGMBOB4GgΕξάλλου, όπως είχε πει κ ένας μεγάλος οικονομολογος, αν ο λαός κατανοούσε πως λειτουργεί το σημερινό οικονομικό σύστημα, οι τράπεζες θα κατέρρεαν αμέσως.Ελπίζω αυτή τη σχέση να την έχεις υπόψιν σου και να καθορίζει τα οράματα σου. @vardaris πραγματικά θεωρώ πολύ απογοητευτική την άποψη για τα εφήμερα συνθήματα περασμένων αιώνων. Να υποθέσω πως το "ψωμί-παιδεία-ελευθερία" είναι κι αυτό απλά παρωχημένο; Μάλλον κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τη διαχρονικότητα των θεμελιωδών αναγκών αξιοπρεπούς διαβίωσης. Εγώ θεωρώ πως παραμένουν διαχρονικά οι ίδιες αν και μετά λύπης πάντα συνειδητοποιούσα πως αμβλύνεται η ευαισθησία και η δυνατότητα να το αντιληφθούμε.
Δυστυχως στα σχολια βλεπω, οτι πολλοι δεν εχουν καταλαβει καθολου σε τι κατασταση βρισκεται η χωρα και αναλωνονται σε συνθηματα απο τις αρχες του προηγουμενου αιωνα. Καμμια σκεψη για αξιοκρατια, δημιουργια, παραγωγικοτητα. Εργατικα δικαιωματα και ταξικος πολεμος. Και μετα λενε οτι η Αριστερα εχασε τον Εμφυλιο στην Ελλαδα..Και αν υπηρχε καποιος να τους ταξει μονιμη θεσουλα στο δημοσιο, παλι θα τρεχανε να τον ψηφισουνε. Ωπ, συγγνωμη ξεχασα. Υπαρχει καποιος.
Είναι νομίζω "επίτευγμα" της εποχής μας αυτός ο τίτλος σ ένα κείμενο γραμμένο από ένα 18χρονο άτομο. Και ομολογώ με θλίβει! Να τι καταφέραμε και πρέπει να μαστε περήφανοι γ' αυτό...η ελπιδοφόρα νέα γενιά που πάνω της στηρίζεται το μέλλον της κοινωνίας ν' αναφωνεί "Δε θέλω μαγεία αλλά ρεαλισμό"(sic!)Αγαπητέ Δημήτρη,"σε ποιο μονοπάτι χάθηκε το ότι η νέα γενιά αποτελεί προτεραιότητα;" αυτή η φράση σ όλο σου τ κείμενο είναι η μόνη με πλαγιαστά γράμματα, υποθέτω όχι τυχαία. Άκου λοιπόν τι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο όταν ο απόλυτος μπαμπούλας των πανελλαδικών (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ ή απόλυτη αποτυχία)τελειώσει. Η νέα γενιά πρέπει να είναι εκεί σε όλα να παλεύει για να φτιάξει τον κόσμο που της αξίζει και να μην αφήνει κανέναν να της πάρει μέσα απ τα χέρια τη ζωή που δικαιούται να ζήσει. Προσωπικά, διαφωνώ με την προτεραιότητα που διεκδικείς, γιατί κρύβει μέσα της μια απόλυτα εγωιστική αντίληψη για τη ζωή: πως ανήκει μόνο στους νέους, ε λοιπόν όχι. Και θα δεις πως όσο περνούν τα χρόνια και μοχθείς για κάτι τόσο περισσότερο αισθάνεσαι πως ο κόσμος πρέπει να χει προτεραιότητα εσένα που παλεύεις 30-40-50 χρόνια σε τούτο το σημαδεμένο παιχνίδι για να καταφέρεις όλα όσα αξίζεις. Καμιά μεγάλη κατάκτηση πάντως δεν ξεκίνησε έχοντας ως εφαλτήριο τον μέγα ρεαλισμό. Δεν ήταν ρεαλιστές Δημήτρη όσοι σηκώθηκαν και διεκδίκησαν το 8ωρο, όσοι έφτιαξαν το Μάη του 68,όσοι είπαν όχι σε χούντες και δικτατορίες, όσοι πέθαναν γι αυτά που πίστευαν. Δεν ήταν ρεαλιστές, ήταν οραματιστές. Κι αυτό έχουν πάρει από τα περισσότερα παιδιά της γενιάς μας(είμαι 5 χρόνια μεγαλύτερη από σενα). Ο ρεαλισμός που επιζητάς εναγωνίως κρύβει μέσα του ένα μόνο δόγμα πως στον καπιταλιστικό μας κόσμο νόμος είναι το δίκαιο του δυνατού. Οι πανελλαδικές για τις οποίες τόσο μόχθησες είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο θα γίνονταν κανείς δε θα χανε την ευκαιρία να μπει στην πολύπαθη τριτοβάθμια εκπαίδευση μαζικής παραγωγής πειθήνιων όντων. Με τα μέτρα που περνά η κυβέρνηση όμως θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και πολλά εργασιακά κεκτημένα. Αλήθεια, η ρεαλιστική προσέγγιση πως ένας άνθρωπος στην Ελλάδα του 2013 δεν μπορεί να ζει με 560 ευρώ το μήνα τι σου λέει;Οι καιροί είναι δύσκολοι μικρέ... Όλοι θέλουμε έναν κόσμο που όλοι να περνάνε καλά. Τα πραγματικά πιστεύω μας όμως φαίνονται τη στιγμή που πρέπει ν αγωνιστούμε για κάτι που κοντράρει προσωρινά τα συμφέροντα μας. Αν για μια φορά κάνουμε πίσω έχουμε κάνει πίσω μια για πάντα. Ο ωφελιμισμός μας έχει πάρει την παρτίδα. Δημήτρη, όταν τελειώσεις με το καλό τη σχολή σου θα σε αφορά ο χώρος εργασίας σου. Τότε σ ένα ρημαγμένο εργασιακό πεδίο, που θα του έχουν στερήσει όλα τα δικαιώματα θα μιλάς για το ρεαλισμό του να ζεις αξιοπρεπώς. Κι εκεί θ ανακαλύψεις πως το παιχνίδι θέλει περισσότερη φαντασία απ οτι είχες υποψιαστεί. "Γίνε ρεαλιστής λοιπόν και απαίτησε το αδύνατο. Φέρε τη φαντασία στην εξουσία". Πάρε παράδειγμα λοιπόν απ όλους όσοι αγωνίστηκαν στο παρελθόν, γιατί στον κόσμο δεν αποτελείς προτεραιότητα κανενός άλλου παρά εκεί που βρίσκεται στην ίδια δυσχερή θέση με σένα και παλεύει για να την αλλάξει.Καλή επιτυχία εύχομαι :)
Χαίρομαι πραγματικά πολύ όταν βλέπω τέτοια σχόλια. Κατ'αρχάς, τα πλαγιαστά γράμματα δεν είναι δικό μου αποτέλεσμα, αλλά του Άρη Δημοκίδη. Δεν είχα προθεση να τονίσω τόσο κάτι τέτοιο. Αυτό όμως που βλέπω και με θλίβει είναι πως για κάποιο λόγο στην Ελλάδα έχουμε ταυτίσει τον ορθολογισμό και το ρεαλισμό με την απουσία οράματος και την αφαίμαξη του συναισθήματος. Ίσως αυτός να είναι και ένας βασικός λόγος για τον οποίο έχουμε «τσακωθεί» με τις παραπάνω λέξεις. Ίσως να φταίει μια μικρή ασάφεια του άρθρου, ίσως από την άλλη να φταίει και ότι στο μυαλό μας το «καλό λεξιλόγιο» είναι χρήσιμο μόνο για μόστρα και όχι για την ακριβή κατανόηση του λόγου. Πρώτα απ'όλα, απ'ό,τι διαβάζω στο άρθρο μου τουλάχιστον, γράφω ξεκάθαρα το ονοματικό σύνολο «ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΕΣ» (sic!) (μακάρι αυτό να ήταν σε πλάγια γράμματα). Ο ρεαλισμός και ο ορθολογισμός δε σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε ως νέα γενια τα οράματά μας. Μη σου πω κιόλας ότι τα δικά μου όνειρα ενδεχομένως να ξεπερνούν τα όνειρα και τα οράματα του μεγαλύτερου μέρους πληθυσμού. Πολύ πρόχειρα να σου πω ότι θα ήθελα να ασχοληθώ με την ενεργό πολιτική πέραν των νομικών και να βοηθήσω τη χώρα μου όσο το δυνατόν περισσότερο (στην παιδεία, στην υγεία, στην οικονομία και όπου αλλού μπορώ), όραμα που από μόνο του είναι κάπως μεγαλεπίβολο. Εντούτοις, όπως θα μπορούσες να διαβάσεις σε μια άλλη μου απάντηση σε ένα επίσης μεγάλο σχόλιο, θεωρώ πως από την Ελλάδα λείπει ο ορθολογισμός και ο ρεαλισμός. Και όχι μόνο από το λαό, αλλά και από την Κυβέρνηση. Ποια ορθολογική οικονομική πρόταση έχεις ακούσει εσύ που να είναι κάτι πέρα από τη συνέχεια της οικονομικής πολιτικής του Παπανδρέου και της υποδούλωσης στους ξένους δανειστές; Δε λέω, όταν έχεις τόσο σοβαρά προβλήματα είναι σχεδόν αναμενόμενο να παραχωρήσεις και τμήμα της εθνικής σου κυριαρχίας, αλλά το πράγμα ξεπερνάει κάθε όριο. Εγώ που είμαι νέος , λοιπόν, (όπως τόσες φορές τόνισες) ένα από τα πρώτα οράματά μου είναι να επικρατήσει στη χώρα μου λογική και συνετή σκέψη. Ωραία τα μεγάλα οράματα και οι περισσότεροι νέεοι τα έχουμε αυτά και για την κοινωνία και για τον εαυτό μας. Όμως όταν δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πως η χώρα μας, πέρα από τα διάφορα προβλήματά της, έχει ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ πρόβλημα και για την επίλυσή του χρειάζεται ευέλικτη και «θετική» (για να το το πω έτσι) σκέψη, τότε έχουμε ένα σαφές έλλειμμα κριτικής σκέψης. Έχουμε σαφές έλλειμμα ορθολογισμού και ρεαλισμού όταν αντί να προσπαθούμε να βρούμε μια λύση ψηφίζουμε τη Χρυσή Αυγή ( μπας και δείρει πολιτικούς και μετανάστες, γιατί έτσι θα λυθεί το πρόβλημα) και ισχυριζόμαστε έτσι αβίαστα ότι επειδή εμείς είμαστε οι γαμάτοι (με συγχωρείς για την έκφραση) τρέχουν όλοι να μας κατακλέψουν. (επίσης, πολύ μου αρέσουν αυτοί οι χαρακτηρισμοί του στυλ «μικρέ», μου θυμίζουν ότι έχω ακόμη πολύ μέλλον.)
Τρομακτικό είναι για όσους δεν τολμούν να ζήσουν και να ονειρευτούν. Και να σταματήσεις αν ονειρεύεσαι στα 40 πάει στο διάολο. Να σταματήσεις στα 18; Ή ακόμη χειρότερα, να μην ξεκινήσεις ποτέ; Εφιάλτης.
Χαίρομαι πάντως που διαβάζεις και απαντάς. Γι αυτό χαίρομαι. Ξέρεις, θα έχεις καταλάβει ότι όλα μα όλα τα σχολεία έχουν μία τοξικότητα. Διαφορετική ανά κατηγορία σχολείων. Αν ένας παραπάνω σχολιαστής έχει δίκιο και είσαι μαθητής στο Κολλέγιο Αθηνών, σε ένα εξαιρετικό σχολείο, πρόσεξε την τοξικότητά του στην ψυχή σου. Αυτή η κατηγορία σχολείων είναι εξαιρετικά επαναλαμβάνω, αλλά έχουν ένα τρομερό μειονέκτημα. Αγνοούν την ματαιοδοξία.
AΥτο ειναι βεβαιο. Ισως ως μαθητης του Κολλεηιου να βλεπω σε αυτο και περισσοτερο τα κακα του απ´ο,τι τα καλα του και δε θεωρω τοσο οτι ειναι η ματαιοδοξια ενα απο αυτα τα κακα. Με την εμταξη των μαθητων στο κολλεγιο με εξετασεις και με τις υποτροφιες που δινονται η κοινωνικη βαση την οποια περιλαμβανει το σχολειο αυτο εχει διευρυνθει κατα πολυ και συνεπως η ματαιοδοξια του ειναι πλεον ψιλοαναχρονιστικο στερεοτυπο. Παντως μπορω να σου πω με βεβαιοτητα πως ειναι αρκετα τα παιδια που θεωρουν καποια πραγματα ως δεδομενα, ενω αυτα δεν ειναι. Αυτο ναι.
@mairions Aν και δεν μπορώ να δω την πιθανή σύνδεση των τόνων με το ρεαλισμό, γράφω χωρίς τόνους όταν απαντώ μέσω κινητού και το να βάζω τόνους είναι πιο χρονοβόρο απ´ό,τι στον υπολογιστή.
Γεια σε όλους από το Δημήτρη Φθενάκη (αυτή τη φορά). Γενικά θεωρώ πως το να γράφει κανείς ένα άρθρο (πόσο μάλλον πολιτικό) και μετά να κάθεται να κάνει το παγώνι χωρίς να απαντά στα σχόλια κανενός είναι εντελώς ανούσιο και εξευτελιστικά αντιπλουραλιστικό. Για το λόγο αυτό, και επειδή το να απαντήσω σε όλους θα ήταν εξαιρετικά χρονοβόρο μπορείτε, όσοι θέλετε, να μου απαντήσετε κάτω από αυτό το σχόλιο. Προπάντων όμως να ξεκαθαρίσω κάτι. Τάσσομαι ΥΠΕΡ της διεκδίκισης των δικαιωμάτων των καθηγητών και κάθε άλλης κοινωνικής ομάδας, μόνο όμως όταν δε στρέφονται σε μεγάλο βαθμό ενάντια στους νέους και όταν δεν παρακωλύουν τους στόχους της. Το κακό με τις αποφάσεις της κυβέρνησης δεν είναι ότι κάνει πολιτική επιστράτευση, αλλά το ότι κατόρθωσε να επιφέρει κοινωνικό διχασμό και εμείς τα κατάπιαμε όλα αμάσητα. Το εν λόγω άρθρο είναι ένα άρθρο προβληματισμού αναφορικά με τις ψευδαισθήσεις που δημιουργούνται στην κοινωνία ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να χρησιμοποιήσει τη νέα γενιά ως μέσο πίεσης (αν είναι δυνατόν, πότε γέμισε η ελληνική κοινωνία στιγνούς ατομικιστές και γίναμε η προσωποποίηση του homo homini lupus;;) και αναφορικά με την ανικανότητά μας να έχουμε ως κοινωνία έστω τη βασικη συνοχή και να πραγματώσουμε κανονικά τις εξετάσεις των Πανελληνίων. Μακάρι οι αμφισβητήσεις να είναι πολλές. Ευχαριστώ. (Και ΝΑΙ, τελειώνω το Κολλέγιο Αθηνών και θεωρώ πως παρά τα όποια ελαττώματά του, μου προσέφερε πολλά. Και οι γονείς μου έχουν κοπιάσει πολύ γι'αυτά τα «πολλά» που σε αντίθεση με το μαθητή της Α Λυκείου μου γένησαν ελπίδες για το αύριο παρά όσα βλέπω γύρω μου.)
"Τάσσομαι ΥΠΕΡ της διεκδίκισης των δικαιωμάτων των καθηγητών και κάθε άλλης κοινωνικής ομάδας, μόνο όμως όταν δε στρέφονται σε μεγάλο βαθμό ενάντια στους νέους και όταν δεν παρακωλύουν τους στόχους της"Δεν ξέρω αν το έχεις καταλάβει αλλά το αίτημα των καθηγητών είναι το να συνεχίζουν να ζουν σε βάρος των νέων. Οι καθηγητές διδάσκουν λιγότερες ώρες από οποιοδήποτε συνάδελφο τους στις χώρες του ΟΟΣΑ (δες στοιχεία http://tinyurl.com/bu9ew4r), ο αριθμός τους ανά μαθητή είναι αρκετά μεγαλύτερος από εκείνον του μέσου όρου των χωρών της ΕΕ (η Φιλανδία με το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα από ότι θυμάμαι έχει σχεδόν τους μισούς!), αρνούνται τις κοντινές μετακινήσεις, αρνούνται την αξιολόγηση, ενθαρρύνουν και συμμετέχουν (ή κάνουν τα στραβά μάτια) την παραπαιδεία και παρέχουν πολύ χαμηλού επιπέδου εκπαιδευτικό έργο (αυτό πιστοποιούν και τα στοιχεία του διαγωνισμού pisa) δημιουργώντας την ανάγκη για πρόσθετη φροντιστηριακή εκπαίδευση. Οι καθηγητές εκδήλωσαν την επιθυμία να απεργήσουν εν καιρώ κρίσης κατά την διάρκεια των πανελληνίων (άκουσον άκουσον) επειδή θέλησαν να τους αυξήσουν το ωράριο κατά δύο σχολικές ώρες (δηλαδή 80-90 λεπτά κανονικές) και μετακινήσουν το πλεονάζον προσωπικό (αυτό που εργάζεται πολύ λίγες ώρες) εντός των ορίων του νομού!
Ομολογώ πως δεν είχα χρόνο να μελετήσω ιδιαιτέρως τα αιτήματα των καθηγητών, αλλά αμφιβάλλω αν αυτά που λες ισχύουν. Γιατί ξέρω πολύ καλά πως τα μέτρα αυτά σημαίνουν απόλυση σε ιδιωτικά σχολεία και δημόσια για διάφορους, όπως επίσης αυτό που αναφέρεις περί «εντός του νομού» δεν ισχύει. Ξέρω Αθηναίους που αν περάσουν τα μέτρα, θα πάνε Λάρισσα. Συμφωνώ με όλη την απάντησή σου μέχρι εκεί που αναφέρεσαι στα μέτρα. Εδώ νομίζω κάνεις λάθος.
Με ενοχλεί το ότι θέλει ρεαλισμό ο κ.Φθενάκης και σε κείμενό του αναφέρεται στο "θάνατο ενός εφήβου" αναφερόμενος στον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο και όχι στη δολοφονία ενός εφήβου.
Το παιδί το ήξερα. Μην μπεις στον κόπο των υπαινιγμών ότι έστω και στο ελάχιστο υποστηρίζω την αστυνομία γιατί θα βγεις λανθασμένος. Απλά σε ένα ζήτημα που τα αρχεία της αστυνομίας κλπ δεν αναφέρθηκαν σε ακριβή πρόθεση, εγώ δε μπορώ να εκφέρω γνώμη και προτιμώ μια πιο ουδέτερη λέξη, αυτή του θανάτου.
εισαι νεος ακομα κυριε Φθενακη, και γιαυτο βασιζεσαι στην ετυμηγορια της ΕΛ.ΑΣ για ενα περιστατικο που τους αμαυρωνει..σε νομικα πλαισια, απο οτι γνωριζω, εαν ο κυρ Κορκονεας δεν εχει κατηγορηθει για ΦΟΝΟ με προθεση, σιγουρα πρεπει να εχει κατηγορηθει για ΦΟΝΟ εξ'αμελειας..οποτε οχι θανατος κυριε Φθενακη, το παιδι δεν επαθε καρδιακο σοκ απο τον ηχο του πυροβολισμου..το παιδι πεθανε απο τραυμα σφαιρας που εκπυρσοκρωτηθηκε απο το οπλο του κυρ Κορκονεαδεν ειναι γνωμη, ειναι γεγονος
@MrQuestions και @Τoolio Εγώ συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τις απόψεις σας ότι ήταν φόνος. Όμως ο όρος ΔΟΛΟφονία εκφράζει δόλο και, απ'ό,τι μου επιτρέπουν οι πενιχρές μου γνώσεις στα νομικά η λέξει «δόλος» επιφέρει ανάλογες ποινές. Ομολογώ έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που ήμουν Β Γυμνασίου (αν θυμάμαι καλά) και δεν είμαι σίγουρος για την εκβαση της δίκης. Μακάρι να αναγνωρίστηκε όντως ότι ήταν δολοφονία. Τότε δέχομαι και να το αλλάξω στο άρθρο μου και με μεγάλη μάλιστα ικανοποίηση ότι η δικαιοσύνη βρήκε το δρόμο της. Όσο όμως ακούω πως δεν επιρρίφθηκε ποινή για δολοφονία εγώ οφείλω να είμαι όσο αντικειμενικός μπορώ και να αναφέρομαι σε «θάνατο», παρά τις προσωπικές μου πεποιθήσεις. Αυτή είναι και μια πτυχή του ορθολογισμού που αναφέρω παραπάνω.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρεις "Το παιδί το ήξερα".Επίσης,εκπλήσσομαι που βασίζεσαι στα αρχεία της αστυνομίας για δολοφονία που διέπραξε δικό της παιδί και σου αρκεί αυτό μόνο για να διαμορφώσεις τη γνώμη σου.Αλίμονο αν έπρεπε να έχουμε πτυχίο νομικής για να πρέπει να εκφραστούμε για τέτοια ζητήματα.
Ο συγκεκριμένος μαθητής αναφέρει στο blog που αρθρογραφεί ότι αγαπημένη του φράση είναι : “The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, while the wise ones are so full of doubts.” Είναι ιδιατέρως εντυπωσιακό λοιπόν ότι το κείμενό του είναι γεμάτο βεβαιότητες και δε χωρά πουθενά ένας σπόρος αμφιβολίας. Το πρόσφατο "ενδιαφέρον του για τα πολιτικά τεκτενόμενα με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις" δείχνει να τον οδηγεί πολύ νωρίς στη χώρα της ανοησίας και του φαντισμού.Επίσης, μάλλον είναι δικαιολογημένο το μένος του για τους εκπαιδευτικούς. Θα πρέπει να έχει πέσει στους χειρότερους του είδους, αν ένας τελειόφοιτος με φιλοδοξίες να σπουδάσει Νομικά, μπερδεύει τον ορθολογισμό με τον κυνικό ατομισμό. Τώρα βέβαια που το σκεφτόμαι ξανά, ίσως η τελευταία φράση θα έπρεπε να γραφτεί τελείως διαφορετικά:Επίσης, μάλλον είναι αδικαιολόγητο το μένος του για τους εκπαιδευτικούς. Θα πρέπει να έχει πέσει στους καλύτερους του είδους, άν ένας τελειόφοιτος με φιλοδοξίες να σπουδάσει Νομικά, συγχέει επιδέξια τον ορθολογισμό με τον κυνικό ατομισμό.
Γεια σου Ερημίτη. Εγώ είμαι ο Δημήτρης Φθενάκης. Δεν έχω κανένα μένος προς τους καθηγητές και πραγματικά αναρωτιέμαι πώς προέκυψε αυτό. Όσον αφορά τους καθηγητές μου, σε γενικές γραμμές έμεινα αρκετά ικανοποιημένος από αυτούς. Τωρα για τη φράση που ανέφερες. Νόμιζα πως με το να γράφω σε πολλά σημεία σε α' πρόσωπο και με ρήματα όπως «θεωρώ» και «προτιμώ» θα γινόταν σαφές πως εκφράζω την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου άποψη. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι είμαι μόλις 18 χρονών χωρά ΠΟΛΛΗ αμφισβήτηση. Και θα έπρεπε να χωράει πολλή αμφισβήτηση
"Κατανοώ πως υπάρχουν καθηγητές που ενδέχεται να απολυθούν, να εργασθούν σε άλλη περιοχή ή και σε άλλο νομό και στηρίζω ως ένα βαθμό τα αιτήματά τους." Πως το κατανοείς; αν δούλευες 20 χρόνια κάπου και σου ανακοίνωναν πως πρέπει με μισά χρηματα να πας να ζήσεις στην άλλη πλευρά τις χώρας και έβλεπες αυτό να είναι αποδεκτό απο άλλους γιατί δεν έχουν καμία προσωπική απώλεια κι απλά έχουν να διεκπεραιώσουν μια δίκή τους υπόθεση πώς θα ένιωθες;Η λογική/ορθολογισμός σου είναι κοντόφθαλμη.Δεν βλέπεις ότι και να εισαχθείς κάπου,το μέλον σου είναι ήδη διαλυμένο και πιστεψέ με όχι γιατί κάποιος αντέδρασε και δε σε άφησε να δώσεις εξετάσεις.Σήμερα είναι οι καθηγητές,αύριο είναι ο δικός σου τομέας-αν καταφέρεις με μια τέτοια κατασταση να τελειώσεις όντως αλώβητος τη σχολή σου-και κάποιος άλλος δε θα σε στηρίξει στο να αντιδράσεις για το οτι δεν έχεις πλέον εργασιακά δικαιωματα.Δεν είσαι επομένως ρεαλιστής,βλέπεις τα πράγματα μόνο απ τη δική σου οπτική,που θυμίζει : δε σφάζουν εμένα αλλά τον γείτονα . Επομένως καθώς ο ορθολογισμός που επικαλεισαι δεν είναι σφαιρικός αλλά ατομικός σου προτείνω να ξανα γυρίσεις στη αλλυλεγγύη.
Ναι δίκιο έχεις.(γράφω ΑΝ)Κι αν σου πω οτι αστυνομικοί πάνε σε σπιτια απο δω κι απο κει και μοιράζουν χαρτακια για το πως δεν έχεις δικαίωμα να απεργήσεις,πάλι δε θα με πιστέψεις ε; :)
Τα περί επίταξης είναι γνωστά και δεν τα αμφισβητώ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι καλώς έγινε η επίταξη. Σε όλες τις χώρες του προηγμένου κόσμου (π.χ. Γερμανία ) οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν το δικαίωμα να απεργούν εν μέσω της εξεταστικής περιόδου, ο γιατροί δεν έχουν το δικαίωμα να αφήνουν τον ασθενή στο μέσω της εγχείρισης κοκ.
Ε θέλει να δώσει εξετάσεις ΦΈΤΟΣ, να μπεί κάπου και να σπουδάσει ο άνθρωπος! Είναι δικαίωμα του και τέλος. Με κατεστραμένο μέλλον ή χωρίς. Δεν θα κάτσει και σκεφτεί "χμμμ...κατεστραμένο μέλλον,ε ας μή σπουδάσω γιατρός λοιπόν, που είναι το όνειρό μου από πάντα, αφού όλα είναι προδιαγεγραμμένα...".Και ας τυλίγει ψάρια μετά με το πτυχίο. Μαγκιά του. Τι παθητικότητα! Θα κάθεται τώρα ο κάθε άνθρωπος που έχει την ωριμότητα και την θέληση να κάνει κάτι, να απολογείται στον κάθε αργόμισθο Ernesto Guevara de la Serna wannabe? Έχει τα όνειρα του και τα εμπόδια του να υπερπηδήσει και δεν θέλει να τα αναβάλει ούτε μια ώρα, ούτε για κανέναν. Τι ασέβεια προς τα δικαιώματα του ειναι αυτή? Όχι δεν είναι υποχρεωμένος για καμιά "αλληλεγγύη". Οι καθηγητές έχουν υποχρέωση να δείξουν το παράδειγμα της αλληλεγγύης. Ας δείξουν το μεγαλείο του εκπαιδευτικού απέναντι στους μαθητές τους (οι οποίοι μαθητές στην τελική,δεν ευθύνονται για το Timing και τον εκβιασμό που υφίστανται οι καθηγητές).
Η πλάκα είναι πως αριστερά που υποτίθεται πως είναι υπέρ της "αποσύνδεσης του πτυχίου από την αγορά" ισχυρίζεται τώρα πως το πτυχίο δεν έχει καμία αξία αφού δεν σου βρίσκει αυτόματα δουλειά.
Και τι δείχνουν με αυτή τη στάση οι καθηγητές,τι μαθαίνουν πρακτικά στα παιδία αν δεν αντιδράσουν; αλτρουισμό; έλεος.. ΔΕΝ βλέπετε τι συμβαίνει μέχρι να συμβει σε σας τους ίδιους..
"Πως το κατανοείς; αν δούλευες 20 χρόνια κάπου και σου ανακοίνωναν πως πρέπει με μισά χρηματα να πας να ζήσεις στην άλλη πλευρά τις χώρας και έβλεπες αυτό να είναι αποδεκτό απο άλλους γιατί δεν έχουν καμία προσωπική απώλεια κι απλά έχουν να διεκπεραιώσουν μια δίκή τους υπόθεση πώς θα ένιωθες;"ότι το παραέκανα στη συγκαμένη τσιπρωίνη, μια και στον πραγματικό κόσμο υποχρεωτικές μεταθέσεις θα υπάρξουν μόνο για όσους έχουν μέχρι 12 χρόνια προϋπηρεσία και μόνο εντός της ίδιας διεύθυνσης δευτεροβάθμιας, δηλαδή εντός του ίδιου νομού.
Σας παρακαλω μην ανεβαζετε αλλες επιστολες 14χρονων και 17χρονων.Με κανετε να νιωθω μεγαλο ζωντοβολο!!Στο λυκειο δε διαβαζα καθημερινη ή ριζοσπαστη αλλα διαβαζα comics και περιοδικα μουσικης.Μαλλον ειχα προβλημα.Τωρα που το σκεφτομαι μαλλον ολο το σχολειο μου ειχε καποιο προβλημα.Κανενα παιδακι δε θυμαμαι να εγραφε επιστολες καλυτερες και απο ανακοινωσεις κομματων.Αρα ή εμεις ημασταν μεγαλα βοδια ή ο καθε πικραμενος βγαινει και λεει την ΕΝΗΛΙΚΗ αποψη του και απο κατω την υπογραφει με το καλλιτεχικο και πολυ πιασαρικο ψευδωνυμο "η μικρη λουλου"...
Προσωπικά, θεωρώ πως και οι δύο βλέπουν τα πράγματα υπερβολικά.Ζωή δεν είναι μόνο ο αγώνας και επίσης ζωή δεν είναι μόνο ο ωμός ρεαλισμός.
Έχοντας περάσει από πανελλήνιες σχετικά πράσφατα, το 2006, συμμερίζομαι και καταλαβαίνω απόλυτα την αγωνία και τις σκέψεις του Δημήτρη και έχει κάθε δικαίωμα να θέλει να σπουδάσει. Δεν θα μιλήσω για την γενιά μου, τους 25άρηδες που δεν είχαμε ιδέα τότε για το τι μας επιφύλασσε το μέλλον και ίσως αυτό να ήταν καλό.Θέλω να σχολιάσω τον ορθολογισμό που επικαλείται ο μαθητής και τι μπορεί να σημαίνει αυτό καθώς η χρήση της λέξης είναι πολύ υποκειμενική. Για τον Δημήτρη ορθολογισμός σημαίνει ότι η ελευθερία μου τελειώνει εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Ορθολογικό ονομάζει το να αποφασίσει αυτός για τον μέλλον του και συμφώνω αν και για μένα η ελευθερία μου αρχίζει με την ελευθερία του άλλου. Ορθολογικό, κατ'εμέ, είναι όταν η δημοκρατία λειτουργεί με βάση την ανωτερότητα κάποιων απέναντι σε άλλους να παρεμβαίνει ο λαός έτσι ώστε να την σώσει απ'την αυτοκτονία. Παροξυσμός για μένα είναι η επιστράτευση πολιτών πριν καν απεργήσουν (!) και όχι η αντίδραση στην επιστράτευση.Αυτό εγώ το ονομάζω υγεία. Επίσης, καλό είναι τα παιδιά να συζητάνε με τους καθηγητές τους. Υπάρχει μια παραφιλολογία ότι είναι υπερβολή να γίνει απεργία για δυο ώρες παραπάνω εργασίας. Αυτό πιστεύουν κάποιοι ότι είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης? Μιλάμε για ωρομίσθιους που τρέχουν από το ένα μέρος της Αττικής στο άλλο καθημερινά για 400 ευρώ, για σχολεία χωρίς αίθουσες, βιβλία,καθηγητές και θέρμανση. Για εκατομμύρια άνεργους καθηγητές και νεοδιορισμένους στην Άνω Ραχούλα που πρέπει να μετακομίσουν με τις οικογένειες τους για ψίχουλα. Όλα αυτά τα λέω γιατί έδωσα και εγώ πανελλήνιες και σπούδασα 7 χρόνια κάνοντας και μεταπτυχιακό και τώρα γεμίζω οργή γιατί το κράτος αυτό υποτιμάει καθημερινά την νοημοσύνη μου.Αύριο μπορεί να θέλει και ο Δημήτρης ή ο φίλος του να γίνει καθηγητής. Να σου πω εγώ τι θα γίνει? Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα τρέχεις κάθε μέρα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Το δημόσιο φαντάζει απλά αστείο. Μπορεί να πιστεύεις ότι δεν σε σέβονται και παίζονται πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη σου, που αυτό γίνεται ανεξαρτήτως απεργιών και καθηγητών,και να αγανακτείς αλλά σκέψου πραγματικά (γιατί οι πανελλήνιες θα γίνουν ούτως ή άλλως) ποιος δεν σε σέβεται και αν όντως η αλληλεγγύη δεν είναι σημαντική παράμετρος για την ανατροπή μιας κατάστασης.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ένα αξιόλογο σχόλιο. Όσον αφορά τη λέξη «ορθολογισμός» ομολογώ πως μάλλον ήταν μια ευκαιρία να εκφράσω ένα βασικό λόγο αγανάκτησης για την ελληνική κοινωνία. Αυτό που μου τη σπάει (αν το θες έτσι) είναι ότι εμείς οι Έλληνες σπάνια κρίνουμε τα πράγματα ορθολογικά. Απόδειξη; Η Χρυσή Αυγή. Μεγαλύτερη απόδειξη; Κράζουμε όλοι τον ΓΑΠ Ενώ ο Σαμαράς ακολουθεί ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια πολιτική και ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ προεκλογικά ότι δήθεν ήταν κατά του μνημονείου (λέεεεμε τώρα). Μέγιστη και πιο γενική απόδειξη; ότι είμαστε μπροστά σε ένα οικονομικό αδιέξοδο και αντί να στρωθούμε κάτω και να βρούμε (ή τουλάχιστον να απαιτήσουμε) μια συνετή οικονομική πολιτική, όπως έκαναν οι Γερμανοί (τωρινοί «εχθροί» μας ) μετά το Β' Παγκόσμιο, άλλοι μιλάνε για θεωρίες συνωμοσίας, για εκμετάλλευση του εθνικού πλούτου, για προδότες, για Νεφελίμ και άλλα λόγια να αγαπιόμαστε και άλλοι απλά μένουν στις κατηγορίες. Στο «αυτός φταίει» όλοι καλοί είμαστε. Μία συγκροτημένη πρόταση οικονομικής πολιτική δεν είδα. Μόνο κάτι πυροτεχνήματα του στυλ Σχέδιο Β από τον Αλαβάνο. Τώρα ως προς τον «παροξυσμό» έχεις κανεί ένα θεμελιώδες λάθος. Παροξυσμό δεν ονομάζω την αντίδραση του παιδιού αλλά το γεγονός ότι το ίδιο παιδί ζητάει ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ, εγκατάλειψη των Πανελληνίων αφού στον εργασιακό μας τομέα όλοι θα αποτύχουμε (το έχουμε εξασφαλίσει αυτό από τώρα...μια 10αρια χρόνια πριν δουλέψουμε)και λοιπές ανοησίες τις οποίες, κατ'εμέ, τις λεεί εμφανώς εκ του ασφαλούς και εμφανώς επηρεασμένος από αριστεροσυνδικαλιστικές αντιλήψεις, τις οποίες ακόμη δεν έχει χωνέψει. Όλες τις άλλες θέσεις μου ,μπορείς να τις δεις στο σχόλιο που ανάρτησα. Ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να απαντήσεις. (ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΡΧΙΣΕΤΕ ΝΑ ΜΕ ΛΕΤΕ ΓΕΡΜΑΝΟΦΙΛΟ! )
Τετοια παιδια μου δινουν την ελπιδα οτι δεν ειναι ολα χαμενα σε αυτη τη χωρα και οτι υπαρχουν νοημονες ανθρωποι οι οποιοι χωρις φανατισμους και φωνες πορευονται τον δρομο τους. Δυστυχως για την χωρα συνηθως τετοιοι ανθρωποι αναγκαζονται να φυγουν απο τη χωρα τους, οπου βασιλευει η μετριοτητα, η αμπελοφιλοσοφια και ο συνδικαλισμος.Ευγε Δημητρη και καλη επιτυχια!
Ναι έχει άδικο,αν περάσει και γίνει καθηγητής και δεν έχει εργασιακά δικαιώματα ποιον θα κατηγορεί τότε;Αλλα δεν υπάρχει περιπτωση να γίνει αυτό σιγά μην διοριστεί ποτέ κανείς σε αυτή τη χώρα.Δε μιλάμε για γενικότερο καλο,μιλάμε για το διαίρει και βασίλευε που δε λέει να σταματήσει και γι αυτό καταστρέφετε κάθε κλάδος.Περίμενε να έρθει σε σένα και μη ξαφνιαστείς αν δε σε στηρίξει κανείς.
δηλαδη, θεωρεις οτι ειναι το σωστοτερο να γινουν ΤΩΡΑ ολα αυτα, που εχουν πανελληνιες τα πιτσιρικια...αμα το θεωρεις σωστο, ευγε..το διαρε και βασιλευε το κανουν απο μονοι τους οι καθηγητες, και οι ΜΜΜεδες και ουτο καθεξης..το κρατος ριχνει τη φολα και αμεσως πανε και τη τρωνε..οι εκαστοτε συνδικαλιστες/ 'αναρχικοι'/ 'επαναστατες' γινοντε αντιπαθητικοι, γιατι ενεργουν κυριως εις βαρος αλλων ομαδων που δεν εχουν τη δυναμη να ανταποκριθουν..και τελος, εαν χρειαστει να ζητησω βοηθεια ποτε, θα εχω φροντησει να μην εχω γινει κοπανος εις βαρος αλλων, ουτως ωστε να δειξουν προθυμια να με βοηθησουν..σκεφτεται κανεις εδω περα, η ειμαστε γιουρουσι, αερα πατερα, αντιδραση για την αντιδραση??
"το διαρε και βασιλευε το κανουν απο μονοι τους οι καθηγητες, και οι ΜΜΜεδες και ουτο καθεξης..το κρατος ριχνει τη φολα και αμεσως πανε και τη τρωνε.. "οι ΜΜΕδες με τους καθηγητές ένα και το αυτό;τα χεις μπλέξει λίγο...Οι καθηγητές είναι άνθρωποι όπως και οι μαθητές,με παθητικότητα σε όλα αυτά τα μέτρα δεν πλήττονται μόνο αυτόι αλλά όλοι,θα το δείς όταν έρθει και στον κλάδο σου αν δεν έχει έρθει ακόμα. Και πίστεψε με είσαι δεν είσαι κόπανος εις βάρος άλλων κανέναν δε θα νοιάξει απλά πήγαινε βγες έξω και παρατήρησε τον κόσμο,έχουμε φτάσει ως εδώ γιατί ο καθένας κοιτούσε το δικό του προσωπικό συμφέρον.Δεν είναι αντιδραση αυτό που λέω,δεν είναι αέρα πατέρα,είναι δράση..ΔΡΑΣΗ. Σκέψου το.
1ον αναφερθηκα στους απεργους των ΜΜΜ, που οταν απεργουν, παραλυουν τη πρωτευουσα, και στην ουσια κανουν δυσλειτουργικη τη ζωη πολιτων, οι οποιοι οπως και να το κανουμε δεν ευθυνοντε για τα μετρα..ετσι και οι καθηγητες, επιλεγουν μια πολυ ασχημη χρονικη περιοδο για ενα πληθος ατομων που δε φταινε για τα μετρα, αλλα και ουτε για τη ταλαιπωρια τωρα..και θα σου εξηγησω με απλα λογια γιατι ειναι πολυ λαθος η σκεψη σου..η λογικη της 'μαζικης' δρασης, και οτι πρεπει να κοιταξουμε ολοι το συμφερον μας κ οχι τη παρτη μας, βασιζεται σε ακριβως το την ιδια αφετηρια που βασιζουν διαφοροι 'επαναστατες' τρομοκρατες...στο οτι, δειχνοντας το δρομο, θα ακολουθησει η μαζα, γιατι αυτο ειναι το καλυτερο για αυτους και εκει πρεπει να βαδισουμε..μεγαλο λαθος φιλε..το εχω ξαναπει, εαν θες μαζικοτητα πρεπει να βρεις αυτο το κοινο παρανομαστη, που θιγει ολους, πρεπει να εξηγησεις και να δειξεις με πραξεις γιατι ειναι σωστη η λογικη σου, και αφου γινουν ολα αυτα, οφειλεις να σεβαστεις το γεγονος οτι καποιοι θελουν να απεχουν..και δεν ειναι λιγες φορες που μαθητες εχουν κατεβει μα καθηγητες, και πανεπιστημιακοι και φοιτητες..αλλα ΟΧΙ!ΕΓΩ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΩ ΤΩΩΩΡΑ!καποιος πλητετε απο την αντιδραση μου?ΧΕΣΤΗΚΑ! ΕΓΩ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΩ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΩ, ΓΙΑΤΙ ΟΦΕΙΛΩ, ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ!
Βρε λες τα δικα σου,σου μιλω για δράση μου μιλάς για αντίδραση...Κι αν ο κοινός παρανομαστής δεν είναι οτι η ποιότητα ζωης μας έχει κατακρεουργηθεί τότε δε ξέρω τι θα σε κάνει να ενωθεις και να δράσεις. Άλλο η μάζα κι άλλο η δράση η οποία απο ατομικό μπορεί να περασει σε συλλογικό επίπεδο. Καληνύχτα :)
Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον ν' ασχοληθεί κάποιος και να συγκρίνει τις αφετηρίες των δύο παιδιών. Ο Κων/νος Μανίκας αναφέρεται σε μια μητέρα εργαζόμενη για 530€ και σε αγορά παπουτσιών από το παζάρι. Από την άλλη ο Δημ. Φθενάκης είναι τελειόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών. Δεν εννοώ σε καμία περίπτωση πως η γνώμη του ενός βαραίνει περισσότερο από τη γνώμη του άλλου. Και οι δύο αγωνιούν για το μέλλον τους (όπως κι αν το αντιλαμβάνεται καθένας) κι εκφράζουν ακριβώς αυτή τους την αγωνία. Από ποιά κοινωνική και οικονομική αφετηρία όμως ξεκινάει καθένας του; Προς σκέψη και προβληματισμό.
Ίσως ωστόσο να μην παίζει τόσο ρόλο η κοινωνική και οικονομική αφετηρία όσο το οικογενειακό περιβάλλον και ειδικότερα οι πολιτικές αντιλήψεις των γονιών (όχι δεν νομίζω πως ο πατέρας του μέσου μαθητή έχει επαναστατική σελίδα στο facebook).
Παρακολουθούσα χθες τηλεόραση. Οι καλεσμένοι, ένας κύριος και μία κυρία, εξηγούσαν τα χίλια προβλήματα της εκπαίδευσης, και πως η απεργία έρχεται τώρα γιατί πια το ποτήρι ξεχείλισε. Σε ερώτηση της δημοσιογράφου, αν μπορεί κάτι να γίνει έστω την τελευταία στιγμή, η κυρία είπε πως θα αρκούσε ίσως μια προφορική έστω δήλωση του υπουργού ή του πρωθυπουργού πως δε θα υπάρξουν απολύσεις.Κι εγώ αναρωτιέμαι: από τις τόσες σταγόνες, είναι ειδικά μια δυο συγκεκριμένες, οι απολύσεις και το ωράριο, που έχουν την ιδιότητα να ξεχειλίζουν ένα ποτήρι; Τότε τι τα αναφέρουν όλα τα υπόλοιπα; Πώς να συμμεριστώ τον αγώνα τους όταν ακόμη αρνούνται την αξιολόγηση, όπως κάποτε παλεύαν να μην καταργηθεί η επετηρίδα;
Μάλιστα όπου απολύσεις = μη ανανέωση της σύμβασης των ωρομίσθιων. Στην Ελλάδα ο temp worker του δημοσίου υπήρξε όσο μόνιμος όσο οποιοσδήποτε άλλους ΔΥ (και με την τελική επικύρωση της βούλας των δικαστηρίων πολλές φορές). Και εννοείται πολύ μονιμότερος από τον χρηματοδότη του ιδιωτικό υπάλληλο/ ελεύθερο επαγγελματία.
Ακριβώς. Ρεαλισμός θεωρείται η αδιαφορία για την απόλυση 10.000 καθηγητών και η χωρίς προβλήματα συνέχεια από το Κολλέγιο Αθηνών προς την ελίτ της χώρας. Γαμώ το κεράτό μου, ένας από δαύτους δεν έχει δει τον "Κύκλο των χαμένων ποιητών"; Το "Άρωμα γυναίκας" μήπως;
1.αν το εγραψε αυτο μαθητης της Τριτης Λυκειου,εγω θα αγορασω τη Βαγιαδολιδ.2.Ακομα κ αν το εγραψε μαθητης 17 χρονων αυτο,τοτε το παιδι αυτο θα μπει με τα τσαρουχια σε οποια σχολη θελει,ειτε γινουν τωρα εξετασεις,ειτε σε 20 μερες.
Ναι είναι πιθανότερο ένα παιδί πρώτης λυκείου να έχει ακούσματα για την ΟΥΝΤΡΑ και όχι αυτός ο πατέρας https://www.facebook.com/profile.php?id=100001601928748 Πηγή: www.lifo.gr
Απλα εχω βαρεθει μολις ''σκαει'' ενα ζητημα,να ΄΄σκανε'' ταυτοχρονα και viral επιστολες.Δεν ειμαι ουτε υπερ ουτε κατα της απεργιας,για να πει κανεις οτι ειμαι κακεντρεχης απεναντι στη συγγραφικη δεινοτητα του παιδιου επειδη δεν συμφωνω μαζι του.Πιστευω οτι ειναι ολες ψευτικες,οχι επειδη εγω δεν μπορω να γραψω ετσι και δεν θελω να παραδεχτω οτι υπαρχουν πιτσιρικια που γραφουν με τετοιο στυλ,αλλα επειδη θυμαμαι τί εκθεσεις εγραφαν οι αριστουχοι στο σχολειο μου και βλεπω κ τωρα εκθεσεις μαθητων.Οι εφηβοι δεν γραφουν ετσι,δεν γινεσαι να σαι 17χρονο και να εκφραζεσαι σαν να εχει μπει μεσα στο σωμα σου ο Ανατολ Φρανς .
Δε γνωρίζω πώς έγραφαν οι αριστούχοι στην ηλικία σου, εγώ πάντως ΥΠΑΡΧΩ (!!) και είμαι 18 χρονών. Αν δε με πιστεύεις μπορούμε να γίνουμε frentouliniazzzZzz sto facebook!! (<3)