«Τι είναι αληθινά σκανδιναβικό; Απολύτως τίποτα. Όλα είναι αντιγραμμένα», έτσι ξεκινά η διαφήμιση που αναγκάστηκε να αποσύρει η SAS, έπειτα από αντιδράσεις που προκλήθηκαν κυρίως από εθνικιστικά και ακροδεξιά κόμματα.
Η αεροπορική εταιρεία εξήγησε πως με τη διαφήμιση αυτή ήθελε να δείξει το πώς τα ταξίδια εμπνέουν τους ανθρώπους και τις κοινωνίες. Όμως, πολιτικοί εθνικιστικών κομμάτων στη Δανία και τη Σουηδία δεν πήραν αυτό το μήνυμα.
Η διαφήμιση αναφέρει ότι τα περίφημα σουηδικά κεφτεδάκια έχουν τις ρίζες τους στην Τουρκία, τα δανέζικα γλυκίσματα ήρθαν από την Αυστρία, η σκανδιναβική γονική άδεια έρχεται από την Ελβετία, η γλυκόριζα από την Κίνα, οι ανεμόμυλοι από το Ιράν και η προοδευτική πολιτική έχει τις ρίζες της στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ.
«Μπορούμε να πάρουμε ότι μας αρέσει στα ταξίδια μας στο εξωτερικό, να το προσαρμόσουμε λίγο και γίνεται ένα μοναδικό σκανδιναβικό πράγμα», αναφέρει ακόμη η διαφήμιση. Όμως, η εταιρεία πιστεύει ότι έγινε στόχος συντονισμένης διαδικτυακής επίθεσης εξαιτίας αυτού του σποτ. Και αποφάσισε να το αποσύρει. «Δεν θέλουμε να ρισκάρουμε να γίνουμε πλατφόρμα απόψεων που δεν συμμεριζόμαστε. Για αυτό προσωρινά αφαιρέσαμε τη διαφήμιση από τα κανάλια μας», ανέφερε η SAS.
Το λαϊκιστικό Κόμμα του Δανικού Λαού κατηγόρησε την αεροπορική εταιρεία ότι προσέβαλε τον πολιτισμό της χώρας. Βουλευτές απαίτησαν μάλιστα να αντιδράσει η κυβέρνηση- που έχει το 14% του μετοχικού κεφαλαίου των σκανδιναβικών αερογραμμών.
Με πληροφορίες από BBC, ΑΠΕ/ Reuters
σχόλια