Μια ώριμη, καλή στιγμή του Μητσοτάκη

Μια ώριμη, καλή στιγμή του Μητσοτάκη Facebook Twitter
30

Απόψε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ένα βήμα που θα έκανε οποιοσδήποτε σοβαρός πρωθυπουργός. Υπερέβη τα προσωπικά του αισθήματα και σκέφτηκε το καλό των ανθρώπων που κυβερνά. Αν και βαθιά θρησκευόμενος, αντιπαρατέθηκε ευθέως και θαρραλέα στην ανεύθυνη στάση της Εκκλησίας της Ελλάδας που, εν μέσω μιας πανδημίας, νουθετεί τους πιστούς να εκκλησιάζονται και να μεταλαβαίνουν.

Μια τέτοια στάση θεωρείται αυτονόητη, για ένα Δυτικό κράτος. Μόνο που δεν συμβαίνει συχνά στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση Τσίπρα ήταν εξόχως απογοητευτική στο θέμα. Αν και ξεκίνησε με σχετικούς λεονταρισμούς, υποτάχτηκε ψοφοδεώς στο θέλημα του Ιερώνυμου και τους παποκαισαρικούς αναχρονισμούς του. Έτσι οι υποτιθέμενοι «άθεοι» και «αστεφάνωτοι» συμπεριφέρθηκαν όπως οι προηγούμενοι (πλην του Σημίτη στο θέμα των ταυτοτήτων): κλίνοντας το γόνυ. Προσθέτοντας κι άλλο σκοτάδι στην τριτοκοσμική διαπλοκή Κράτους/ Θρησκείας. Μετρώντας μυωπικά τις ψήφους (που τελικά δεν πήραν).

Αντιθέτως, ο θρησκευόμενος Μητσοτάκης είχε την σπάνια τόλμη να κάνει το «αντιδημοφιλές» σωστό.

Επειδή, πρώτοι γράψαμε, ότι η προηγούμενη, αμήχανη στάση του στο συγκεκριμένο θέμα «ήταν δειλή και ανεύθυνη», ας είμαστε και οι πρώτοι που θα πούμε ότι η τωρινή του στάση είναι αξιέπαινη και παραδειγματική.

Με  τις ανευθυνότητες της Εκκλησίας, η κοινωνία έχασε χρόνο (και ίσως μερικά μέλη της). Τώρα ενωμένοι ας διαχειριστούμε το πρόβλημα.

Στήλες
30

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Απευθύνομαι σε αυτούς που θα ήθελαν ο Μητσοτάκης (ή όποιος άλλος) να έρθει σε μετωπική σύγκρουση με την Εκκλησία και γκρινιάζουν για την μάλλον διπλωματική προσέγγιση.Η ιστορία έχει δείξει ότι θεσμοί που βασίζονται σε δόγματα, μεταφυσικές ερμηνείες, αλάθητο, θέσφατα κ.λπ. (π.χ. η Εκκλησία αλλά και ορισμένα κόμματα ή καθεστώτα) ευημερούν όταν βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση, όταν υπάρχουν εχθροί. Σε περιόδους ειρήνης... η βάρκα κάθεται. Όποιος θέλει να τους συσπειρώσει, ελεύθερα...Για μένα πρόκειται για καλή αρχή. Και διαχωρισμός θέσης του κράτους από την εκκλησία σε πρακτικά ζητήματα που και δεν είναι και τόσο επώδυνα αλλά και αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει συνέχεια και σε πιο δύσκολα θέματα.
Οι κινήσεις της κυβέρνησης στο θέμα του της αντιμετώπισης της εξάπλωσης του κορονοϊου ήταν πραγματικά εξαιρετικές. Κυρίως γιατί εμπιστεύτηκαν μια ομάδα κορυφαίων επιστημόνων. Αλλά όσο αφορά το θέμα της εκκλησίας δεν νομίζω ότι ξέφυγαν από την δειλία που χαρακτηρίζε και όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το να "προτρέπει ς " τους πιστούς να μην εκκλησιάζονται σε μια περίοδο κινδύνου για τη δημόσια υγεία δεν νομίζω ότι είναι σοβαρή στάση. Είναι σαν να είσαι σε εμπόλεμη κατάσταση και να λες "αν θέλετε ελάτε να πολεμήσετε" .
Δεν θα σχολιάσω το άρθρο, ουτε τον πρωθυπουργο αλλά μια εμμονική λογικη που βλέπω αυτες τις μερες κυριως σε σχολιαστες.Η Εκκλησία λειτουργησε αντιεπιστημονικα αλλα έντιμα. Περίεργο ακουγεται, ετσι; και είναι. Δεν θα λύσουμε την διαμαχη μεταξυ επιστημης και μεταφυσικης αυτη την εβδομάδα.Αυτήν τη στιγμη ξερουμε ότι τις προσεχεις εβδομαδες θα πεθανουν ηλικιωμενοι και φοβισμενοι συνανθρωποί μας, όποιος εχει την ψευδαισθηση ότι τα μετρα αυτα θα αποτρεψουν την επιδημια τι να πω....με τον χρόνο παιζουμε, δηλαδη να καθυστερήσουμε την εξαρση δινοντας οσο το δυνατον περισσότερο χρόνο σε ερευνητικες ιατρικες ομαδες, εργοστάσια και την αλυσίδα τροφοδοσίας σε φαρμακία και νοσοκομεια για να δημιουργηθουν φαρμακα, να παραχθουν σε ποσοτητες και να διανεμηθουν.Το εαν το αιμα και το σωμα του χριστου εχει μαγικες ιδιοτητες ή όχι δεν είναι της παρουσης. Ακομα και ο Τσίπρας σοβαρευτηκε με το προβλημα που δημιουργει ο Ερντογαν στα συνορα, εσεις δεν μπορειτε;Ποιο είναι το προβλημα; έχει το σκευος γνωστο και ως κουπα μεταφυσικες δυναμεις ή μονο το κρασι/αιμα( το περιεχόμενο δηλαδη); αντι για να ρητορευετε περι μεταφυσικης δεν ρωτάτε εαν πχ πιουν το αίμα απο μιας χρήσης ποτηρι/κουταλακι θα χασει την μεταφυσικη του ιδιότητα; λέω εγω τώρα, είμαι τρελος και σκεφτομαι πιθανες λυσεις σε προβληματα αλλη απορία αντι να ρητορευετε εαν πρεπει να μαζευονται στις εκκλησίες μηπως θα πρεπει να μην μαζευετε κανενας σε κλειστους δημοσιους χώρους; Αυτη την στιγμη τι ισχυει για τις συναθροισεις; απαγορευονται ή συνίσταται;Μου φαινεται εντελως εμμονικα περίεργο η εμφαση προβληματων που είναι ΙΔΙΑ και εκτος εκκλησιων(υπάρχουν χωροι που οικειοθελως μαζευονται ανθρωποι με σκοπο να ιδρωσουν και να βαριανασανουν πανω σε κοινοχρηστα αντικειμενα) να περιορίζονται στην εκκλησία και μαλιστα στο μεταφυσικο της επιπεδο και όχι το πρακτικο. Τι μας νοιαζει αυτην την στιμγη;Είδα τον Αλιοσα, ξερει την αποψη μου για την εκκλησία και την θρησκεια, να υπερασπίζεται όχι τα πρακτικα προβληματα αλλα τον πυρηνα της πιστης του, και θα τον υποστηρίξω, διοτι η κλασσικη εμμονικη μερια χρησιμοποιει (και καπελωνει) το σοβαρο προβλημα με την δηλωση της εκκλησίας για να επιτεθει στον πυρηνα της πιστης και όχι τοσο στο, ξερω και εγω; να βρουμε αμεσες και οικειοθελως πρακτικες λυσεις; Θα καταφερετε εντος του μηνα να κανετε ανθρωπους που εζησαν 60-70-80 χρονια με μια ξεκαθαρη πρακτικη να λειτουργήσουν σε ενα γενικευμενα φοβικο κλιμα (να είναι καλα τα ΜΜΕ για αυτο), επιστημονικα ορθως; σοβαρα μιλαμε; σοβαρα; μηπως πολλοι θα προτιμησουν να κοινωνισουν και να ρισκαρουν τα τελευταια τους χρόνια παρα να μεινουν ακοινωνιτοι (και με τις δυο εννοιες) στα σπίτια τους; και ενταξει εμεις που τους εχουμε σε αποσταση περπατηματος, αυτοι που εχουν ξεμεινει μοναχοι στα γερασμενα χωρια; θα φυγετε εσεις απο τις πολεις να τους κανετε παρεα; οχι βεβαια, στους δικους σας ιερους σας τοπους θα εισαστε και θα κοινωνειτε, καφετεριες, ιντερνετ κτλ. Να ενας ακομα επιπλεον προβληματισμος υλισμος vs ψυχισμου, βιολογικη επιβίωση ζωής vs ποιοτητα των τελευταιων ημερων ζωης αρκετων ηλικιωμενων( και δεν μιλάω απο κορονοιο μονο, δεν είμασταν αθανατοι πριν τον συγκεκριμενο ιο). Δεν θα λυσουμε το μεταφυσικο αυτη την στιμγη, ας λυσουμε πρακτικα καποια πραγματα, τα πλαστικα ποτηρια μιας χρησης είναι μεταφυσικα απαραδεκτα; (και μην αρχίσει κανεις αααα το περιβάλλον....με εναν δυο μηνες δεν θα συμβει κατι που δεν συμβαινει ηδη). Ειλικρινα όταν πρωτοδιαβασα την ειδηση με την κοινωνια αυτην ηταν και η πρωτη μου απορία, η δευτερη ήταν δεν μπορει ο παπας να πηγαινει ντορ του ντορ; όχι το εαν είναι επιστημονικα τεκμηριωμενη η ιδιοτητα ή όχι που επικαλουνται οι χριστιανοι. Υποτιθεται ότι είμαστε ο λαος της πατεντας ως λυσεις σε προβληματα. Αληθεια απο ολα τα αρθρα που εχουν γραφτεί αυτες τις μερες μπορειτε να μου βρήτε αρθρα που να πραγματευονται πιθανες λυσεις περα απο έναν αναποτελεσματικο θεολογικο καταγγελτισμο; Πολλοι κανετε του εξυπνους χωρις να καταλαβαινετε που εδραζονται οι θρησκειες και τα λειτουργικα τους,προφανως και όχι στο φοβο και των εξορκισμο του θανατου, της μοναξιας, της ελπιδας κτλ...... γραφω, γραφω μπας και αποφυγω τον χαρακτηρισμο: μικροπρεπεις αθεοι βρήκαν αφορμη να αλλαζονισουν με προφαση το "κοινο καλο της κοινωνίας", πως το ελεγε ο Ασιμος, την να την κανω την επανασταση ολου του πλανητη, ουτε ενα ραφι να μου φτιαξει δεν μπορει.Εγω προσωπικα θα πειθαρχήσω σε ότι πει το Υπ. Υγείας και το Κοινοβούλιο,ότι απο αυτα είναι υποχρεωτικα θα τα κανω απαρεγκλητα, ότι είναι προτροπη θα προσπαθησω, αυτο προτρεπω σε όλους, αλλα αυτες τις μερες δεν συζηταμε αυτο απλα καποιοι βρήκαν αφορμη να βγάλουν το αχτι τους. Αμα είστε μαγκες πιεστε την Κυβερνηση να απαγορευσει τις δημοσιες συναθροισεις σε όλη την επικρατία, να κλεισει όλους τους χωρους που χρησιμοποιουνται κοινοχρηστα αντικειμενα κτλ.Δεν θα κανουμε διαχωρισμο κρατους και εκκλησιας μεσα στον Μαρτη, ας βρουμε αμεσα εφαρμοσιμες λυσεις για τα εκαστοτε προβλημα μεχρι να περασει η μπορα, μπορουμε; με το να λειτουργουμε διχαστικα όχι δεν μπορουμε, θα δημιουργηθει πολωση σε εναν ηδη πεισματαρη λαο και θα θρηνησουμε περισσοτερους απο ότι θα επρεπε. Είναι που εμεις του επιστημονικου πνευματος ειμαστε καλυτεροι απο τους "αλλους", εγω μια χαρα βλέπω ατομα των ευπαθων ομαδων στα λεωφορια και το μετρο....αλλα αυτα δεν τα οδηγουν παπαδες.Υ.Γ. Αλιοσα υποστηριζω το δικαιωμα σου στην ανεξιθρησκεια αλλα οι θεολογικες μας διαφωνίες παραμενουν, κι αν πας να κοινωνησεις παρε ενα δικο σου ποτηρι, δεν θα σου θυμωσει ο θεος.
Ποκοπίκο έμεινες Ποκοπίκος (ουδέν μονιμότερον του προσωρινού) αλλά εγώ ξανάγινα Φερόμενος για να σου ξυπνήσω μνήμες...Λοιπόν, εάν εσύ απαιτήσεις να σου βάζουν στην δική σου σπιτική καθαροπλυμένη και απολυμασμένη κούπα τον καφέ, με γαντάκι από τον/την υπάλληλο που φορεί εννοείται μάσκα και σε απόσταση από την εσπρεσιέρα, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει το αεροστεγές πώμα του αποστειρωμένου βάζου με την καστανή(;) ζάχαρη, παραλαμβάνοντας τα ρέστα σου κατευθείαν μέσα στο πορτοφόλι, θα το σκεφτώ. Και φαντάσου πως δεν έχεις και ...υπαρξιακό-"μεταφυσικό" έρεισμα!Αστειεύομαι (όχι εντελώς όμως)Ελπίζω να είσαι καλά!Υ.Γ. το ότι θα ζούσαμε και "αντάρτικο γραίων (not)" όπως πάνω κάτω μας πληροφορούν ως μέγα μάλιστα εθνικό ζήτημα ειλικρινά δεν το περίμενα. (σχετικό άσχετο, μία και ανέφερες την ανεξιθρησκία ψάξε ποιος και γιατί εισηγείται πρώτη φορά τον όρο!)
Καλά όλα αυτα αλλά έθιξες ενα πολυ σοβαρο θεμα τωρα, αυτους που θεωρουν ότι το να παραγγείλουν καφε με τρείς μοναχα λεξεις (ειδος καφε η πρωτη, μονος/διπλος η δευτερη, σκετος/μετριος/γλυκος η τριτη) περιορίζει την αναπτυξη της προσωποικοτητας τους αλλα νοιώθουν ικανοι να την αναπτύξουν με 160 γραμματα και εμοτζι!Στο πυρ το εξωτερο καταδικασμενοι να πινουν καραβίσιο μεχρι την δευτερα παρουσια
Ακολουθώντας, όσο το επιτρέπουν οι ολοένα και χειρότερες συνθήκες την σκωπτική σου διάθεση, η παραγγελία του καφέ αποτελεί συχνά ένα είδος βαθύτατης μυστικιστικής τελετουργίας όπου: ο περίγυρος έξαφνα σιωπά ευλαβικά, ο υπάλληλος κοιτάει στα μάτια τον… μύστη και ο τελευταίος με κινήσεις και νοήματα ακατάληπτα προφέρει μία-μία της βαρύνουσας σημασίας προσταγές : «ένα-φρεντο-καπουντσινο-ντεκαφεινέ-με-φυτική-κρέμα-και-κανέλα-χωρις-τριμμένο-πάγο» όταν δε τελειώσει, διαλύονται τα σύννεφα καπνού και όλα επιστρέφουν στην κανονική τους πεζή καθημερινότητα…και φυσικά ουαί και αλίμονο στο υπάλληλο που δεν θα πιάσει κάποια τις παραπάνω 43 λέξεις!
Λυπάμαι αλλά δε θα το θεωρήσω θαρραλέα ή ώριμη στιγμή. Επιστήμη και θρησκεία είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Το φυσιολογικό είναι ακόμα και ένας άνθρωπος, βαθιά θρησκευόμενος, να μπορεί να τα διαχωρίσει όταν πρόκειται για εθνικό ζήτημα υγείας. Δε χρειάζεται νομίζω η πολιτική προπαγάνδα στα ΜΜΕ. Αρκεί να δούμε τις αντιδράσεις του σε άλλα εθνικά ζητήματα για να καταρρίψουμε τον χαρακτηρισμούς περί ωριμότητας και θάρρους.
Νομίζω πως υπάρχει πλέον ανοικτότατα μία προκατάληψη.Συγνώμη όποιος θεωρεί πραγματικά πως χάσαμε χρόνο (και ζωές!) ειδικά με τις ανοικτές εκκλησίες αλλά όχι με τις ανοικτές μουσικές σκηνές ή τους ανοικτούς οίκους ανοχής, ειλικρινά ας το ψάξει λίγο.
Μάλλον δεν θα έχετε δει τις σελίδες στο facebook από ιερείς που καλούν μαζικά τον κόσμο να πάει να κοινωνήσει και να συμμετάσχει στις λειτουργίες και να μην του στερήσουν το δικαίωμα στην λατρεία... Αυτά σήμερα το βράδυ, μετά απο την ανακοίνωση περιστολής κάποιων δραστηριοτήτων των τοπικών εκκλησιών.
Όχι, και ούτε πρόκειται.Από την άλλη, είδα αρκετές υπεύθυνες ανακοινώσεις Μητροπόλεων, και ναών πέραν του fb της οποίες και λογαριάζω κάτι τις παραπάνω, εάν μου επιτρέπεται.
Το θέμα του συνωστισμού είναι περίπλοκο: Ναι μεν η πλέον ευπαθής ηλικία είναι οι άνω των εβδομήντα ετών—οι οποίοι όντως είναι πιο πιθανό να συχνάζουν στην εκκλησία απ´ό,τι «στους οίκους ανοχής και τις μουσικές σκηνές» (συμπέρασμα: να κλείσουν οι εκκλησίες). Όμως οι εβδομηντάρηδες θα μπορούσε κάλλιστα να κολλήσουν από νεότερα μέλη της της οικογένειάς τους, οι οποίο με την σειρά τους να έχουν κολλήσει στα παραπάνω μέρη (συμπέρασμα: δεν κάνει μεγάλη διαφορά είτε κλείσουν οι εκκλησίες είτε όχι). Από την άλλη μεριά δεν νοείται να αμφισβητείται η επικινδυνότητα της Θείας Κοινωνίας από κοινά σκεύη. Αναμφίβολα, εφόσον οι πιστοί δεν πάνε στην εκκλησία δεν πρόκειται και να κοινωνήσουν από κοινά ιερά σκεύη. Άρα κατά την γνώμη μου ο Μητσοτάκης καλά το χειρίστηκε το θέμα.
Σαφώς και δεν αναφέρομαι στον Μητσοτάκη που διαχειρίστηκε (ακόμα) μία δύσκολη υπόθεση πολύ καλά.Δεν μίλησε αυτός άλλωστε επιλεκτικά για "χάσιμο χρόνου και ενδεχόμενο κόστος ζωών". Κατά τα άλλα, οι χώροι που ανέφερα ήταν δύο από μία μακρά λίστα ανέγγιχτων (ακόμη) συναθροίσεων, για τις οποίες δεν είδα να αποφαίνεται κανένας, τουλάχιστον μετά του αντίστοιχου μένους.
Οι κατευθύνσεις και οι συμβουλές αφορούν πιθανότητες μετάδοσης και στον συνωστισμό σε δημόσιο χώρο οι πιθανότητες εκτινάσσονται στα ύψη σε σύγκριση με το σπίτι, γι αυτό, απεναντίας, κάνει μεγάλη διαφορά.
@ ΦερόμενοςΕνίοτε νιώθω απολογητικά χωρίς προφανή λόγο.Θρήσκος δεν είμαι. Την θρησκεία την σέβομαι. Και δη την ΧΟ, ως φορέα της ιστορίας μου και του πολιτισμού μου.Η εκκλησία είναι συνήθης ύποπτος όταν θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για κάτι.Η άποψή μου είναι ότι ο Υπουργός Παιδείας, ως πολιτικός προϊστάμενος, θα έπρεπε να έχει προβεί σε ρυθμίσεις μετά από εν κρυπτώ διαβούλευση με την ΔΙΣ.Να πάρει τον ρόλο του κακού αν χρειαζόταν αντί να αφήνει την εκκλησία να φθείρεται και να εκτίθεται.Η πολιτεία εφαρμόζει τον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό και στα κτήρια της εκκλησίας. Αυτό λέω και τίποτα άλλο.Κατά τα λοιπά για την εκκλησία και πολλούς εξ ημών ισχύει εκείνος ο στίχος του Woody Guthrie "I hate to love and I love to hate"...
@Γράφων-Και εγώ ενίοτε νοιώθω απολογητικά οπότε, μάλλον πάμε καλά! ;)-Περί των "οικοδομικών". Ναοδομία, και Θεία Ευχαριστία απέχουν κάποια μίλια αναμεταξύ τους, ποικιλοτρόπως (Ούτε εγώ θα επεκταθώ περεταίρω).-«Υπάρχει η δυνατότητα τέλεσης Θείας Ευχαριστίας σε κάθε ναό με έναν Ιερέα και οπωσδήποτε τουλάχιστον άλλο ένα άτομο σε εξαιρετικές και απολύτως κρίσιμες περιπτώσεις εάν χρειαστεί/μας ζητηθεί» Γνώμη μου είναι πως η ΔΙΣ θα έπρεπε ΑΠΛΩΣ να βάλει ΚΑΙ αυτήν την υποπαράγραφο/πρόταση στην επίμαχη της ανακοίνωση. Χωρίς να αλλάξει ούτε «κεραία». Και όλοι οι άσχετοι, κατόπιν μουγκα (μετά συγχωρήσεως)-Κατά τα λοιπά, ένα πρόβλημα είναι πως πολλοί συμπολίτες μου ή/και αδελφοί ταυτίζονται επίσης και με το άσμα του συμπαθέστατου θρήσκου country μουσικού με την βαθιά βελούδινη φωνή «Your own personal Jesus». Οι μέν για να κράξουν, η δε για να αντι-κράξουν.
Φερόμενος 12.3.2020 | 11:23 "Και όλοι οι άσχετοι, κατόπιν μουγκα (μετά συγχωρήσεως)"Θεωρώ πως ό,τι μα ό,τι και να έλεγε η ανακοίνωση, ακόμη και αυτή την πρόταση που αναφέρεις, και πάλι θα έβγαιναν, επώνυμοι και ανώνυμοι, να κράξουν και να λιθοβολούν. Το κράξιμο είναι αυτοσκοπός σε συνδυασμό με κάποιους μικρότερους στόχους, π.χ. πολιτική εκμετάλλευση.
Γράφων 12.3.2020 | 16:10 Σε αυτό το δίπολο που περιγράφεις, πολιτική εκμετάλλευση vs δημόσια υγεία, ναι, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι επικρατεί η πολιτική εκμευτάλλευση. Θεωρώ όμως ότι ένα σημαντικό κομμάτι των λιθοβολούντων (που δεν έχω καταλάβει αν είναι πολλοί ή απλά κάνουν θόρυβο πολύ) θέλουν να ζήσουν το όνειρό τους: να δουν κλειστούς και έρημους ναούς και μάλιστα με διάταγμα του κράτους.
Η πολιτεία εφαρμόζει τον Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό και στα κτήρια της εκκλησίας. Αυτό λέω και τίποτα άλλο. Πηγή: www.lifo.grΜέχρι πρότινος τουλάχιστον ίσχυε -δεν ξέρω αν το σκάνδαλο συνεχίζεται ακόμα- οι ναοί της Εκκλησίας να υπάγονται σε ειδική εκκλησιαστική υπηρεσία τη Ναοδόμία. Ετσι, γέμισαν οι Κυκλάδες με μικρούς ναούς και δίπλα τους μια πολυτελέστατη βιλάρα που δηλωνόταν ως "χώρος εξυπηρέτησης των προσκυνητών", όλα αυτά εγκεκριμένα (πιθανότατα με το αζημίωτο) από την εκκλησιαστική Ναοδομία. Συνεχίζεται άραγε αυτή η κατάσταση;
Συγνώμη, αλλά ειναι απογοητευτική η αντιμετώπιση του πρωθυπουργού.Η ερώτηση δεν είναι αν είναι επικίνδυνη η συνάθροιση πολλών ατόμων σε κλειστούς χώρους, αλλά αν κολλάει ο ιός μέσω του κουταλιού της Θείας Κοινωνίας.Σε αυτή την ερώτηση λοιπόν, δεν έχει απαντήσει ακόμη ο πρωθυπουργός.Η απάντησή του αφήνει ανοιχτές ερμηνείες. Καλογραμμένη μεν, αλλά όχι ξεκάθαρη για τον απλό πιστό!Λυπάμαι... Δεν υπάρχει ελπίδα για τη χώρα... Ούτε τα αυτονόητα δε μπορούμε.
Άρθρο "Λ" : "Ό,τι ισχύει για τις δημόσιες συναθροίσεις ισχύει και για τις εκκλησίες", είπε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, προτρέποντας τους πιστούς "να ασκούν τα θρησκευτικά καθήκοντα όσο είναι εφικτό από το σπίτι"."...Αρκεί όλοι να ακολουθήσουμε συντεταγμένα τις οδηγίες των γιατρών και των ειδικών."Πηγή: www.lifo.grΑν ξεπεραστεί το "όσο είναι εφικτό" - προσωπικά δεν το καταλαβαίνω -, κατά τα άλλα, το μείζον καλύπτει το έλασσον νομίζω.Αν δεν πας στην συνάθροιση στην εκκλησία, πως θα μεταλάβεις με το ίδιο κουταλάκι ;Αν αυτό δεν είναι ξεκάθαρο "στον απλό πιστό", μπορεί να βοηθηθεί και από το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη.
Το ερώτημα δεν είναι για την θεία κοινωνία ούτε για τη θεία Μαίρη.Το ερώτημα είναι αν νιώθεις ότι έχεις μια κυβέρνηση που αντιδρά σε ένα ζήτημα και δεν το αφήνει απλά να εκτυλίσσεται.
Για τα Ελληνικά δεδομένα, τα σχετικά σχόλια του ήταν εξαιρετικά. Μην κάνουμε πως δε βλέπουμε δίπλα μας, πως δε ξέρουμε τον συντηρητισμο του Έλληνα, το κόλλημα του με τη θρησκεία! Γυρίστε γύρω σας και κοιτάξτε. Και μετά πείτε μου πόσα παραπάνω θα λέγατε εσείς, χωρίς να σας καθαιρεσει αμέσως μετά, το μανιασμενο "Χριστεπωνυμον" πλήθος!Προσωπικά τον άκουσα και χάρηκα πολύ! Είπε πολλά παραπάνω από όσα περίμενα.
Συμφωνώ απόλυτα. Ουσιαστικά κι αυτός πετάει το μπαλάκι στους πιστούς και τους λέει ''από το σπίτι αν είναι εφικτό''. Τί θα πει '' αν είναι εφικτό''; Αν δεν είναι δηλαδή; Θα πρέπει να το αφήσουμε στην διακριτική ευχέρεια κάποιου; Τέτοια λιποψυχία μπροστά στο παπαδαριό;
Ο Μητσοτάκης προσπάθησε να παρακάμψει ένα πρόβλημα που ούτως ή άλλως του αξίζει να παρακαμφθεί: ένας παππούς που θα συνωστιστει με άλλους στην εκκλησία είναι πολύ πιθανό να μολυνθεί πολύ πριν φτάσει να μεταλάβει. Ενώ αν δεν πάει στην εκκλησία εννοείται ότι δε θα μεταλάβει. Ο συνωστισμός είναι το μείζον, αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά. Εάν ο πρωθυπουργός καταφερονταν συγκεκριμένα εναντίων της θείας ευχαριστίας α) θα φαίνονταν και θα ήταν απλά εμπαθής ενώ β) θα περνούσε το μύνημα ότι είναι οκ να τρίβεις ώμους με άλλους στην εκκλησία, αρκεί να μη μεταλαβεις, πράγμα ψευδές και επικίνδυνο.
Νομίζω υπάρχει μια παρεξήγηση. Ένας Πρωθυπουργός δεν πρέπει και δεν χρειάζεται, σε ένα διάγγελμα, να μπαίνει σε λεπτομέρειες πχ για κουταλάκια και φιλήματα εικονών. Στη διπλωματική γλώσσα που πρέπει να χρησιμοποιούν οι ανώτατοι εκλεγμένοι πολιτικοί, η "σπόντα" κατα της Εκκλησίας ΑΕ ήταν, σχεδόν, εκκωφαντική.
Respect, Κυριάκο! Δεν είμαι δικός σου, αλλά απόψε σε πάω...Τη χρειάζονταν οι ομόθρησκοί σου, και όλοι μας, μια τέτοια στάση, αφού ο δειλός Ιερώνυμος δεν έχει τα κότσια να σταθεί στο ύψος του αξιώματός του. Ποιμένας σου λέει... Πού ακούστηκε ποιμένας να παροτρύνει το ποίμνιό του να τρέξει ντουγρού μέσα στο στόμα του λύκου;