ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

«Τι κάνετε ρε; Μην πιανόσαστε!»: Όποια ταινία ή σειρά πας να δεις, μοιάζει από άλλη ζωή

«Τι κάνετε ρε; Μην πιανόσαστε!»: Όποια ταινία ή σειρά πας να δεις, μοιάζει από άλλη ζωή Facebook Twitter
"Όχι τα χέρια στο πρόσωπο!": Sex Education (2019)
1

Ένα από τα κουσούρια που θα μας αφήσει η αναγκαστική απομόνωση και κοινωνική απόσταση, εκτός από την έξαρση της μικροβιοφοβίας (λες και δεν ήταν αρκετοί οι ημιπαράφρονες της διαρκούς απολύμανσης των πάντων) είναι και ένας αντανακλαστικός πανικός στη θέα κάθε επαφής, αγγίγματος, συγχρωτισμού, συνεύρεσης, συναναστροφής.

Ούτε δέκα μέρες δεν έχουν συμπληρωθεί που ζούμε σε καθεστώς καραντίνας και ήδη η προηγούμενη ζωή μοιάζει να χάνεται στα βάθη του χρόνου. Εδώ στο καθαρτήριο, το «πριν» μοιάζει ήδη μακρινό και το «μετά» άπιαστο.

Και πας να δεις κάτι εκτός του θέματος που έχει σκεπάσει τα πάντα, έτσι για αντιπερισπασμό, για να «ξεχαστείς» - μια ταινία, μια σειρά, έναν vintage ποδοσφαιρικό αγώνα, οτιδήποτε «χθεσινό», αντί όμως να ξεχαστείς, πιάνεις τον εαυτό σου να φρικάρει χειρότερα επειδή όλες σχεδόν οι εικόνες, εκτός από «απαγορευμένες» πλέον, μοιάζουν και εντελώς τρομακτικές στην άγνοια κινδύνου που επιδεικνύουν ανέμελα.

Φτάσαμε στο σημείο, η κανονικότητα που ξέραμε να μοιάζει με φαντασιόπληκτη και παρωχημένη μυθοπλασία

«Όχι ρε παιδιά, μην πιανόσαστε!», ακούς τον εαυτό σου να φωνάζει σε κάθε δεύτερη σκηνή. «Μα τι κάνετε! Καλά τον εαυτό σας. Τους άλλους δεν τους σκέφτεστε;». Τέτοια παραφροσύνη. Φτάσαμε στο σημείο, η κανονικότητα που ξέραμε να μοιάζει με φαντασιόπληκτη και παρωχημένη μυθοπλασία: «Μα πού ζουν αυτοί (οι χαρακτήρες); Δεν ξέρουν ότι απαγορεύεται αυτό που κάνουν; Άσε που τόση ώρα που παίζει η ταινία, ούτε έναν δεν έχουμε δει να απολυμαίνει τα χέρια του. Μας δουλεύουν;».

Το ίδιο ισχύει και τις περισσότερες διαφημίσεις που προωθούν αγαθά και προϊόντα που αν δεν τα είχαμε ανάγκη μια φορά πριν, τώρα φαίνονται εντελώς (και αμετακλήτως ίσως κάποια απ' αυτά) άχρηστα.

Γι' αυτό και ξαφνικά γνωρίζει τέτοιου είδους θεαματική και μαζική αναβίωση αυτόν τον καιρό μια ταινία «επίκαιρη» και «προφητική» (έλεος) σαν το "Contagion" που όταν είχε αρχικά κυκλοφορήσει προ δεκαετίας, ουδείς σχεδόν δεν είχε κάνει τον κόπο (βλεπόταν πάντως και τότε, σαφώς βλέπεται και τώρα, να' μαστε δίκαιοι).

Μπουκώνει όμως κανείς εύκολα και με τέτοιες «καίριες» αφηγηματικές ανταποκρίσεις και προβολές από το παρελθόν που έχουν να κάνουν με πανδημίες, ιούς και άλλα αντίστοιχα δυστοπικά φαινόμενα μαζικής καταστροφής.

«Τι κάνετε ρε; Μην πιανόσαστε!»: Όποια ταινία ή σειρά πας να δεις, μοιάζει από άλλη ζωή Facebook Twitter
Η καραντίνα της αιωνιότητας: 2001-Οδύσσεια του Διαστήματος (1968)

Κάθε μέρα που περνάει, παρότι θεωρητικά οι επιλογές είναι κυριολεκτικά άπειρες, δυσκολεύει η κατάσταση ακόμα και στο επίπεδο του ψυχαγωγικού αντιπερισπασμού. Προσπαθούσα έτσι από ανωμαλία να βρω κάτι στο Netflix που να ανταποκρίνεται στις τρέχουσες συνθήκες απομονωτισμού και το μόνο που μου έκανε ήταν το «2001: Οδύσσεια του διαστήματος». Το ξαναείδα, εννοείται. Οι «Δώδεκα Πίθηκοι» επίσης λόγω θέματος αλλά όχι μόνο (πέρα από την απειλή επιδημίας, επικρατεί μια έντονη αίσθηση ψυχικής απομόνωσης), το σταμάτησα όμως γιατί δεν άντεχα τα μηχανικά τικ του Μπραντ Πιτ που τότε του είχαν χαρίσει υποψηφιότητα β' ανδρικού.

Αν χαλαρώσω τα κριτήρια, θα επιτρέψω και το "Falling Down" (Μια ξεχωριστή μέρα) με τον Μάικλ Ντάγκλας που ωραία πρωία τα παίρνει στο κρανίο και μπαίνει σε τριπ «μόνος εναντίον όλων». Με μια παραλλαγή (στο μυαλό μου): Ο ήρωας έχει βγει παγανιά με την καραμπίνα για να εφαρμόσει ο ίδιος μόνος του τα μέτρα κατά της ανεξέλεγκτης διασποράς του κορωνοϊού.

«Τι κάνετε ρε; Μην πιανόσαστε!»: Όποια ταινία ή σειρά πας να δεις, μοιάζει από άλλη ζωή Facebook Twitter
Με την υπεύθυνη δήλωση μετακίνησης ανά χείρας: Falling Down (1993)

Μια άλλη λύση είναι οι θεατρικοί μονόλογοι από παραστάσεις online, αλλά αν πέσουμε στα «σκληρά» που αποφεύγαμε όπως ο διάολος το λιβάνι στην προηγούμενη ζωή, τότε θα έχουμε περάσει πράγματι σε άλλη πίστα και σε αχαρτογράφητες περιοχές.

Στήλες
1

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια