Απάντηση Μενδώνη στην οικογένεια Μικρούτσικου για την κηδεία δημοσία δαπάνη

Απάντηση Μενδώνη στην οικογένεια Μικρούτσικου για την κηδεία δημοσία δαπάνη Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ
1

Με επιστολή προς την οικογένεια του Θάνου Μικρούτσικου απάντησε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην απόρριψη της προσφοράς για κηδεία δημοσία δαπάνη.

Στην επιστολή της η Λίνα Μενδώνη τονίζει μεταξύ άλλων πως η προσφορά του υπουργείου Πολιτισμού ήταν «η ελάχιστη τιμή σε έναν σπουδαίο δημιουργό», εκφράζοντας ταυτόχρονα την λύπη της που η οικογένεια του συνθέτη εξέλαβε «τον φόρο τιμής που η Ελληνική Πολιτεία θέλησε να αποτίσει στον κοσμαγάπητο συνθέτη, στον δικό σας πολυαγαπημένο Θάνο, ως φιλανθρωπία».

«Λυπάμαι ειλικρινά αν τον φόρο τιμής που η Ελληνική Πολιτεία θέλησε να αποτίσει στον κοσμαγάπητο συνθέτη, στον δικό σας πολυαγαπημένο Θάνο, τον εκλαμβάνετε ως φιλανθρωπία. Στους ανθρώπους που ένωσαν με τα τραγούδια τους αυτή τη χώρα, που απογείωσαν το λαό μόνο σεβασμός, αγάπη και τιμή προσήκει», αναφέρει χαρακτηριστικά η Λίνα Μενδώνη.

Ολόκληρη η επιστολή:


Αθήνα, 24 Ιανουαρίου 2020
Προς: Την κ. Μαρία Παπαγιάννη, τις κ.κ. Σεσίλ, Κωνσταντίνα και Αλεξάνδρα Μικρούτσικου, τον κ. Στέργιο Μικρούτσικο

210


Η πρωτοβουλία τον Ελληνικού Δημοσίου να τελεστεί δημοσία δαπάνη η κηδεία τον Θάνου Μικρούτσικου ήταν η ελάχιστη τιμή σε έναν σπουδαίο δημιουργό. Σε έναν σημαντικό άνθρωπο. Σε μια προσωπικότητα που πρόσφερε πάρα πολλά στον ελληνικό πολιτισμό, όχι μόνον με το μοναδικό μουσικό τον έργο, αλλά και με τη θητεία τον ως Υπουργός Πολιτισμού.


Ολη η Ελλάδα, κι εγώ ως πολίτης, μοιράστηκα μαζί σας την απώλεια τον Θάνου και το πένθος της οικογένειάς σας. Γνωρίζετε ότι είχα μια ειλικρινή σχέση μαζί του. Μια σχέση εκτίμησης για το έργο του και τις επιλογές του στο Υπουργείο Πολιτισμού. Μια σχέση θαυμασμού για το μουσικό και καλλιτεχνικό του έργο.


Επέλεξα να απαντήσω στην επιστολή, που μου απευθύνατε, για να σας διαβεβαιώσω ότι θεωρώ ότι η μεγίστη τιμή στους δημιουργούς είναι η εξασφάλιση των δικαιωμάτων τους. Και προφανώς οι καλλίτεροι εγγυητές της διασφάλισης αυτών των δικαιωμάτων είναι οι ίδιοι οι δημιουργοί. Η θέση μου ήταν σαφής και ξεκάθαρη από την πρώτη στιγμή: Η εναρμόνιση με την ισχύουσα ευρωπαϊκή νομοθεσία, που σημαίνει ότι οι ίδιοι οι δημιουργοί πρέπει να διαχειρίζονται το θέμα των πνευματικών τους δικαιωμάτων μέσα από έναν ανεξάρτητο φορέα αυτοδιαχείρισης.


Μέσα στο πλήθος των απόψεων, έγκυρων ή μη, οι οποίες εκφράζονται τις μέρες αυτές, και τις εντυπώσεις, που σε πολλές περιπτώσεις επιχειρείται να δημιουργηθούν για πολιτικούς ή άλλούς λόγους και από συγκεκριμένες πλευρές, μεταφέρονται επιλεκτικά πληροφορίες μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα παραπληροφόρησης. Σας βεβαιώ ότι ούτε στιγμή δεν παρέκλινα της αρχικής άποψής μου. Ουδεμία πρόθεση υφίσταται εκ μέρους του Υπουργείου Πολιτισμού να αναλάβει ιδιώτης την διαχείριση των δικαιωμάτων των στιχουργών και των συνθετών. Ο στόχος μας είναι η αδειοδότηση της ΕΔΕΜ με την τήρηση όμως των διαδικασιών, που υπαγορεύονται από το ισχύον Θεσμικό πλαίσιο.

Προφανώς ενημερωθήκατε για την γνωστοποίηση -και όχι αδειοδότηση- μιας ιδιωτικής Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης. Η σύσταση των ΑΟΔ δεν εξαρτάται από την διακριτική ευχέρεια τον όποιου υπουργού ή της διοίκησης. Οι ΑΟΔ γνωστοποιούνται με βάση αυστηρές προϋποθέσεις που θέτει για την σύστασή τους το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο, το ενωσιακό δίκαιο και η Οδηγία για την συλλογική διαχείριση. Δεν τίθεται επομένως θέμα επιλογής ή προτίμησης.


Βούλησή μας είναι οι δημιουργοί να έχουν τη δυνατότητα και το δικαίωμα της αυτοδιαχείρισης της πνευματικής τους περιουσίας, αυτής που μοιράζονται με όλους εμάς. Γι' αυτό, πρέπει τα δικαιώματά τους να είναι εξασφαλισμένα μέσω ενός Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης, που Θα είναι πραγματικά ανεξάρτητος, βιώσιμος και ισχυρός, ώστε να εξασφαλίζει στούς δημιουργούς την ασφάλεια και τον σεβασμό, που απαιτεί το έργο τους. Για να μην βρεθούν ξανά μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις, που απαξιώνουν το έργο τους και τους ίδιους, όπως συνέβη στο παρελθόν.


Για τον λόγο αυτό ζητήσαμε από την ΕΔΕΜ να συντάξει μια έκθεση βιωσιμότητας, ώστε να διασφαλίζονται όλα τα παραπάνω. Προς επίρρωση των λεγομένων μου σας αναφέρω κάτι, το οποίο γνωρίζουν από τον περασμένο Οκτώβριο, οι εκπρόσωποι της ΕΔΕΜ. Το κόστος της μελέτης, που το Υπουργείο Πολιτισμού ζήτησε από τους δημιουργούς να εκπονήσούν, θα καλυφθεί από το Υπουργείο δια του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας, ώστε να μην υπάρξει η παραμικρή επιβάρυνση για τους ίδιους, πολλοί εκ των οποίων αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.


Λυπάμαι ειλικρινά, αν τον φόρο τιμής που η Ελληνική Πολιτεία θέλησε να αποτίσει στον κοσμαγάπητο συνθέτη, στον δικό σας πολυαγαπημένο Θάνο, τον εκλαμβάνετε ως φιλανθρωπία. Στούς ανθρώπους «που ένωσαν με τα τραγούδια τούς αυτή τη χώρα, που απογείωσαν το λαό» μόνον σεβασμός, αγάπη και τιμή προσήκει.


Με ιδιαίτερη εκτίμηση,


Λίνα Μενδώνη,

Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού

Απάντηση Μενδώνη στην οικογένεια Μικρούτσικου για την κηδεία δημοσία δαπάνη Facebook Twitter
Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Η οικογένεια Μικρούτσικου είπε επί λέξει : "...(οι δημιουργοί) δεν έχουν ανάγκη από ενέργειες που περισσότερο με φιλανθρωπία ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ και λιγότερο με τιμή". Επομένως, που είδε η κ. υπουργός ότι η οικογένεια το εξέλαβε σαν φιλανθρωπία ;Άστοχο και άκομψο τουλάχιστον (όχι μόνο για τον Μικρούτσικο, αλλά για όλους).Κατ' ακολουθία βέβαια και το δεύτερο λάθος. Η ευκαιρία δηλαδή, να γίνει εκτενής αναφορά για το συγκεκριμένο θέμα, με "τεχνικές" λεπτομέρειες διπλάσιου κειμένου από της οικογένειας (και που ουδόλως ενδιαφέρουν την κοινή γνώμη).Και τα δύο αυτά μαζί, δείχνουν ότι η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ.Κρίμα..